/spanien/atletico/forum/417.aspx/spanien/atletico/forum/417.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barca4life!
2014-03-25 16:06
@ADCS (red):

Jag minns mycket väl den matchen och ni gjorde rätt så bra efter era egna resurser defensivt även om detta var alldeles i början av säsongen när vi vårt spel inte klaffade riktigt helt under Tata (vill ej vara dryg utan bara konstaterar hur läget var då).

Vi får se om Atletico kan göra en liknande bragdmatch nästa vecka mot ett formtoppat Barca som kommer att tända till rejält som du kanske har sett mot City och Real.

Väl mött!
Valencia Amunt
2014-03-25 13:16
@ADCS (red):

Problemet är ju att Barca har Uefa så det spelar ingen roll om ni har Ufa...
Atlético Kakan_Atletico
2014-03-24 22:59
@Sk018:

Precis!
Atlético zoran
2014-03-24 22:42
GRANADA ÄR DET ENDA SOM GÄLLER.
Atlético Sk018
2014-03-24 22:38
Väldigt mycket snack om oss emot Bara etc.. Många matcher kvar, matchen kanske inte ens har betydelse. Bara att blicka mot nästa match istället!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético ADCS (red)
2014-03-24 20:25
@Diegol Costa:

Lätt fixat. Vi värvar in Ufa bara för den matchen så är det ordnat.
Real Madrid Iker Casillas #1 - I MED OCH MOTGÅNG!
2014-03-24 20:25
@The Reporter:
fcb personifierat i ett inlägg. Mindrevärdeskomplex.
Real Madrid Iker Casillas #1 - I MED OCH MOTGÅNG!
2014-03-24 20:23
Hoppas ni dödar den här förfalskade bubblan som barca lever i nu att de är "tillbaka" anno 2009.

Prova att få behålla 11 spelare så ska det gå vägen, så var det i varje fall för oss igår!

Hoppas Diego Costa myglar sönder katalonien och skickar ut dem ur CL.

Ni är hatobjektet nr.2 i Spanien för en madridista men ni ska ha en eloge eftersom ni är det bästa laget i spaninen vad gäller poäng/spenderad peng.

Döda barcelona, sätt spiken i kistan så de slutar med sitt sprattlande.
Vi har en revansch att ta ut om 3v, dessförinnan är det er tur.

Viva Espana!
Atlético Diegol Costa
2014-03-24 20:12
Det som skrämmer mig mest med Barca är ifall Messi är på samma humör som igår...
Atlético ADCS (red)
2014-03-24 18:57
Barca//

Om jag inte minns fel så blev Valdes man of the match på Camp Nou sist Atetico va där. Och blev det ett kryss. Säger nästan allt som behöver sägas. Atlético behöver ingen välgörenhet. Man kommer ge allt på Camp Nou oavsett vad Barcelona har för startelva. Det sista ni ska göra är ett underskatta Atlético. Gör du det så har du inte följt La Liga i år. Ni kan tiki taka hur mycket ni vill på egen planhalva. Atlético (Costa) behöver bara en kontring och sen ett diciplinerat tufft försvarsspel. Så allt är möjligt. Om det är ett lag som frustrerat livremmen ur Barcelona denna säsong så är det Atlético, och inget annat. Väl mött i Barcelona.
Barca4life!
2014-03-24 18:22
@Antonio López:
Inte för att göra det hela till en metadebatt men det var faktiskt så efter Di Marias bolltapp. Sedan så har vi själva har tagit segrar p.g.a motståndarens inkompetens om det nu skulle glädja dig. Kan du läsa mellan raderna så uttryckte jag ifall om Atletico skulle kunna slå dagens Real vilket är ett stort NEJ utifrån de senaste resultaten emellan er vilket är ett faktum.. -- Hur vore det om du tog din tid för att bemöta sakinnehållet?
Atlético Antonio López
2014-03-24 18:08
Barca4life/ Nej jag syftade exakt på detta "Kul att ni lyckades knäcka Real (tack vare individuella tabbar från deras sida)". Tack så mycket för att du bekräftade min poäng, nu slipper jag förklara det.
Atlético gurra1993
2014-03-24 17:56
Barca4life. De är ju inte så att vi tror att vi kommer vinna ligan bara för att vi leder den.
Barca4life!
2014-03-24 17:51
@Antonio López:

Segern var mer eller mindre ganska väntat då ni var trots allt favoriter eller försöker du nu säga att andra hade en nedlåtande attityd till er i parallell till vad Milan inte kunde göra..?
Barca4life!
2014-03-24 17:48
@Antonio López:

Kul att ni lyckades knäcka Real (tack vare individuella tabbar från deras sida) och slagit rekord men fortfarande så är vår hemmastatistik mot er intakt och traditionens makt inom fotbollen skall ej förringas (om inte övriga faktorer är i vägen förstås)..

Jag skulle snarare säga med att ni ses som en darkhorse till Barca & Real och det är med all rätt sett till förutsättningarna och tror att ni kommer hamna lite lite på efterkälken i slutändan.

På sin höjd så är ni fullt kapabla till att göra väldigt disciplinerade matcher på oss i Camp Nou för att då försöka hålla siffrorna nere vilket är beundransvärt. Men snälla du för när ni skall försöka gå för vinst och tvingas spela offensivt så får man räkna med att Messi, Neymar och övriga kommer att utnyttja ytorna rejält.
Atlético acerci
2014-03-24 17:00
Verkar också finnas ett stort antal personer här på forumet som säger åt folk hur folk ska tänka. Jag uppskattar begreppet konceptet partido a partido mycket och vad det har betytt för min klubb jag följt i snart elva år. Men det är en inställning och mantra för inblandade spelare och ledare.

Om jag vill drömma och se möjligheter efter år av miserabla insatser så gör jag det helst utan reprimander med medföljande pekfinger.
Atlético Nicklas
2014-03-24 15:18
Posti.. Antonio López/

Det var något jag tänkte på :) Om jag inte minns fel stod Aranzubia mot Almeria och Valladolid. Men att ha missat endast 2 matcher känns ju otroligt lite för att inte inkluderas i listan...
Atlético Garra
2014-03-24 14:59
@Barca4Life

Om jag minns rätt sist vi möttes så blev det oavgjort och Barca var helt nöjda med 1 poäng medan Atletico tog det mer som en förlust.
Barca lämnar planen med leenden och Atletico frustrerade.
Atlético Antonio López
2014-03-24 14:57
Karl/
Absolut, men just det perspektivet har följt oss hela säsongen. Vid vinsten mot Milan var det en halvsida värt av text om Milan och hur dåliga de är denna säsong, nada om Atleti. Mycket frustrerande, tidningar kan ösa beröm över Atlético när de vinner mot Granada men så fort de ställs mot ett lag av högre kaliber och trotsar oddsen handlar det istället om motståndarens inkompetens.
Atlético Karl Pilkington (red)
2014-03-24 14:49
Verkar som att det finns ett stort antal personer här på forumet som har glömt bort Cholos böneord. Kommer Barcelona att lägga sig? Svaret är: PARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDOPARTIDOAPARTIDO
Atlético Antonio López
2014-03-24 14:36
Nicklas/
Tror det handlar om att han inte spelat tillräckligt med matcher. Han var ju skadad i 2 om jag minns rätt.

Barca4life!/
Och Atlético har slagit i princip samtliga rekord man tidigare haft denna säsongen. Man vann även mot Real efter 14 år så det säger mig absolut ingenting. Så jag står fast vid att välviljan kan ni behålla för er själva, den skiter vi fullständigt i.

Är så trött på det nedvärderande perspektivet att Atlético alltid dras i parallell till vad Barca eller Real inte lyckats göra istället för sina egna bedrifter. Det är löjligt och mycket frustrerande. Jag står även fast vid att i en situation jag talade om innan så vinner Atlético oberoende på vilken 11a Barcelona väljer att ställa upp med. Motivation slår klass brukar man säga, nu är det både motivation och klass. Det är ytterst frustrerande att på vilket sätt Atlético än skulle vinna den matchen oberoende av vilken 11a ni startar med kommer det talas om en läggmatch som bortser från Atléticos egna prestation denna säsong. Nu är detta en händelse jag inte förväntar mig kommer hända men supportrar med tankebanor som du irriterar mig väldigt mycket, ligan kretsar inte runt Real & Barcelona, det har Atlético visat gång på gång denna säsong. Skulle det mot förmodan hända bör du istället hoppas att Atlético är barmhärtiga över er och låter er avsluta säsongen med någon värdighet.
Atlético Nicklas
2014-03-24 14:20
Zoran, Ivanovski eller någon med bättre koll. Varför är inte Courtois i toppen av Zamoran? Har tittat runt och försökt hitta en up to date men ser ingenstans där han är med i topp 5. Stämmer det verkligen?
Barca4life!
2014-03-24 14:15
Naturligtvis så skall ni få all cred över den säsongen i HELHET p.g.a Atletico hårda arbete, vart har jag försökt förminska vid den aspekten?

Sedan så betvivlar jag ifall om ni ens skall kunna rubba oss på Camp Nou i vilket fall som ifall om vi ställde upp med bästa möjliga elva utan att hålla igen.Senaste gången som ni tog med tre poäng från vår arena inträffade året 2006. Så ja, jag står fast vid att ni skall vara tacksamma över vår välvillighet/barmhärtighet (förutsatt om Barca inte har något att spela för) ifall om vi väljer medvetet att ställa en elva som inte direkt är så värst högklassig.

Atlético Antonio López
2014-03-24 13:01
Vinner Atlético så ska det vara för vad man lyckats göra över en hel säsong, kommer det sedan till den punkten att Atlético vid en vinst på Camp Nou vinner ligatiteln och Barcelona inte har något att spela för spelar det absolut ingen roll vilken 11a de startar med. Den matchen kommer Atletispelarna svettas blod för, då skiter jag i Barcelonas barmhärtighet som inte har ett dugg med att göra av vad Atlético presterat denna säsong.

Med andra ord: "Vi" har och kommer inte ha Barcelona att tacka för något när säsongen är över förutom möjligtvis segern igår. Att man ligger där man gör i tabellen ligger enbart i truppens och tränarstabens hårda arbete, det är något ni Barca & Real supporter bör förstå redan nu. Detta är deras prestation.

Men först, Granada!
Barca4life!
2014-03-24 12:07
Att lägga sig är inget som till och med jag förespråkar ifall om vi är helt borta från att vinna ligan, däremot så skulle inte jag ha emot om vi ställer upp en väldigt reservbetonad elva kryddad med oerfarna juniorer från Barca B. Egentligen så skall ni bara tacka och ta emot ifall om Barca visar barmhärtighet mot er för vill ni återigen bli hånad av er storebror när de får åka segerbussen runt om i staden Madrid med ligatiteln i handen? Med andra ord: Vill ni på forumet sätta er storebror på plats?
Atlético Antonio López
2014-03-24 11:38
Mäktig förolämpning för samtliga supportrar som skulle ta sig till Camp Nou den dagen för att se Barcelona spela, många som kommer från utlandet enbart för det i säsongsavslutningen. Att laget skulle lägga sig måste vara den största örfilen mot dem som man kan tänka sig.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-03-24 09:56
Det är sant, Pepe blev trampad i huvudet, de visade der på spanska C+ EDIT: här är bild också.
Atlético Conserva el Calderón!
2014-03-24 08:18
Nej. Varför skulle nån vilja lägga sig? Fattar ni hur mycket ni nedvärderar ert lag genom att säga så? Vi ska kämpa in i det sista, oavsett vad som händer är jag jävligt stolt över grabbarna och staben!
Atlético Fernando84
2014-03-24 01:14
@The Reporter:

så rätt
Atlético Fernando84
2014-03-24 01:13
@done:

ja är väl hämnd sen tidigare , den domarn som dömde real-Barca var det samme som dömde ateletico-real 2/3 Vicente Calderon?
Annons: