/spanien/atletico/forum/392.aspx/spanien/atletico/forum/392.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Norrblå
2014-04-12 19:11
@Ballack95:
Ballack du måste förstå att oavsett vilka regler klubben skriver in i kontraktet har det ingen betydelse alls om det redan bestämts i turneringens regler att annat gäller, som Karl säger har inte UEFA nyss kommit på den här regeln utan den har varit där tidigare. Ska man ta bort regeln för att Chelsea hade skrivit ett kontrakt angående frågan? Nej, Chelsea måste såklart lyda Champions League reglerna. UEFA har klargjort den här frågan med att hänvisa till deras regler och Chelsea kan antingen lyda denna regel, vilket man såklart gör då man inte ens hade för avsikt att stoppa Courtois, eller helt enkelt inte spela i CL för man accepterar inte dess regler. Angående Matic och Salah så förstår jag inte alls hur du kan dra den jämförelsen då det är två helt olika situationer. Courtois har inte spelat CL för Chelsea, Matic och Salah har redan spelat CL för andra klubbar. Hade det varit så att Salah och Matic inte spelat en minut CL den här säsongen för deras klubbar hade man såklart fått spela för oss, men likt Mata i United får man inte representera två olika klubbar ute på planen under samma säsong. Courtois står under kontrakt med Chelsea men är utlånad till Atletico, Matic och Salah står under kontrakt med Chelsea men spelade CL för Basel och Benfica. /En annan Chelsea supporter.
Atlético Garra
2014-04-12 16:10
Man vet vilken styrka vi besitter när ekonomiskt dopade klubbars fans kommer in till vårat forum och gråter över diverse saker.
Enligt dom så spelar vi fult, Uefa hjälper oss, Courtois ska inte få spela, Costa.
Egot på dom här supportrarna är nästan större än dom ekonomiska skillnaderna vi har gentemot dom här klubbarna, men bara nästan!
Atlético zoran
2014-04-12 16:08
Altas y Bajas 2014-2015.

En fin nyhet direkt. Övergången är dock INTE klar. Inget är underskrivet.
Atlético Karl Pilkington (red)
2014-04-12 15:41
Det är en intressant att en svensk chelseasupporter tror sig ha bättre kunskap om huruvida kontraktet mellan Chelsea och Atlético gällande Courtois bryter mot UEFAs reglemente än UEFA själv. Jag tror du bör ringa herr Platini och tala om för dem hur det ligger till! Eller kan man utgå från att UEFA vet vad de talar om. För att inte tala om er chariman Bruce Buck, som sade följande igår: Of course we will let Courtois play. To deny him the opportunity would be paranoid and unpleasant, behaviour we are above." Förmodar att du inte håller med om att "paranoid and unpleasant" är karaktäristiska som ni i Chelsea inte står för då du verkar vara glad i att företräda båda två.
Atlético Antonio López
2014-04-12 15:31
Costa med i truppen mot Getafe, inte Arda.
Atlético ADCS (red)
2014-04-12 14:59
@Ballack95:

Eehhmm ok? Seriöst? UEFA går ut och säger detta just för att Chelsea INTE bestämmer om han får spela eller inte. Dom tillrättavisar Chelsea, inte tvärtom. Förstår inte heller hur detta är så svårt att förstå. Det du skrev makes no sense.
Atlético Conserva el Calderón!
2014-04-12 14:51
Ballack95@

Nu spelar vi inte en Chelsea League, utan Champions League. Suck it up!
Real Madrid Ballack95
2014-04-12 14:43
@ADCS (red):

Du verkar glömma att Courtois har en kontrakt med CHELSEA och inte Atletico, Kontraktet säger CHELSEA bestämmer om han får spela eller inte, annars hade inte UEFA gått ut och sagt att Courtois måste spela mot Chelsea. Förstår inte hur detta är så svårt att förstå.
Atlético ADCS (red)
2014-04-12 14:21
@Ballack95:

Menar du att Chelsea kunde ha hindrat Courtois från att stå i Supercupen? Ne ok, tänkte väl det.
Real Madrid Ballack95
2014-04-12 14:19
Är courtois fick stå mot chelsea i supercupen vad det för chelsea tillät det och inte Uefa
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético ADCS (red)
2014-04-12 13:56
@Ballack95:

Men ärligt. Chelsea kanske borde ha forskat lite först och kollat med UEFA istället för skapa egna regler. Chelsea ska anpassa sig efter de regler som finns i de turneringar de deltar. Tex så får Atlético bara ha 3 icke EU-spelare enligt regler. Ska vi då ändå ha 4 icke EU spelare bara för att vi skrivit det i den fjärde spelarens kontrakt utan att kolla med regelverket först för de turneringar där vi deltar. Chelsea egna privata klausuler kan ju inte gälla hos olika instanser och tävlingar bara för de själva tycker det. Fixa en mindre korkad och mindre slarvig jurist så kanske ni slipper gnälla i framtiden på saker ni själva orsakat av ren arrogans.
Atlético zoran
2014-04-12 13:00
@Ballack95:
Med hjälp av UEFA? Tror du seriöst att Atlético får hjälp av UEFA? Kolla igenom deras regler och föreskrifter så ska du se att det här inte är någonting de kom på över en natt. Vad är skillnaden mot UEFA Supercup när Courtois faktiskt stod i mål? Ingen. Det är inte Atléticos fel att Chelsea inte har gjort sin läxa när det gäller utlåning av spelare i UEFA:s turneringar. Notera att det varken är Chelseas eller Atléticos turnering och att det här fallet har dykt upp en gång tidigare under Courtois tre utlåning till Atlético.
Atlético Antonio López
2014-04-12 12:54
Ballack95/
Skillnaden är då att det bryter mot Uefas regler och inte Chelseas som i Courtois fall.
Real Madrid Ballack95
2014-04-12 12:46
@Conserva el Calderón!:

JA! Det bryter mot reglerna om Matic och Salah ska spela samma som Atletico bryter mot reglerna i kontraktet med hjälp utav UEFA!
2014-04-12 11:39
@eduardo c Jag kan bara tala för mig själv i den aspekten, och då är svaret tyvärr nej, hehe. Men supportrarnas inställning når ofta de elva på planen, även om ett inlägg i ett svenskt forum inte direkt uppmärksammas av exempelvis Diego Costa.... Jag tar mig rätten att försöka leda våra svenska supportrar in på en beteendeväg som jag personligen känner mig bekväm med. Det är ingen hundra sidor lång manual med implicita tolkningar av hur och vad man bör skriva, det enda jag vill undvika är ett klimat som påminner om Barcelonas och Real Madrids forum. Kallas mig diktator. Det där förstör för mig (mer än vad det kanske borde) och jag vill så gärna tro att vi är bättre än så, vi colchoneros. Jag tyckte att det var lämpligt då, att nya supportrar bekantade sig med klubben och lärde sig dess historia innan de så att säga "svor eden", men efter en diskussion med bäste @Antonio López gav jag mig i den frågan och "lade ner" förslaget. Man kan ha fel ibland!
Spanien Patrick Vieira - The Key to Success
2014-04-12 11:29
Jag måste bara påpeka min kärlek för Diego Simeone.

En väldigt passionerad, taktiskt kunnig och framför allt en sympatisk tränare med en enorm respekt för motståndarna. Det måste man ge honom cred för. Han börjar bli en favorit-tränare för mig.

Att han sedan har sitt stora kors hängandet mot hans bröst, gör att man älskar honom mer...:-)

Forza Simeone! Lycka till mot Chelsea

/Arsenal-fan
Atlético ADCS (red)
2014-04-12 10:32
Ballack95//

Matic och Salahs situation är helt irrelevant och har inga paralleller med Courtois situation.
Valencia Villa/Silva
2014-04-12 09:35
Conserva el Calderon// Precis. UEFA's regler säger att om man har spelat CL fotboll redan med en klubb så kan man inte göra det om man gör en transfer till en annan, vilket är fallet i Matic och Salah. Jag finner det komiskt att de flesta Chelsea fans vill att Atletico ska vara så försvagade som möjligt istället för att försöka ta sig an ett lag med sin bästa möjliga elva.
Atlético Conserva el Calderón!
2014-04-12 00:32
Ballack95@ Ditt argument är ogiltigt eftersom både Salah och Matic spelade CL under hösten för en annan klubb än Chelsea. Det gjorde inte Courtois.
Real Madrid Ballack95
2014-04-12 00:14
Tycker att det är väldigt tråkigt att UEFA blandar i sig i denna match, Efter allt är Courtois en Chelsea spelare som har kontrakt med Chelsea och inte Atletico, isåfall kan man tycka att vi borde få använda Matic och Salah om UEFA kan ändra reglerna hursomhelst väldigt tråkigt affärsmässigt, men fotbollsmässigt är denna match i världsklass och jag hoppas vi får möta den bästa Atletico mot den bästa Chelsea och må bästa lag vinna, väl mött.
Atlético Svennebanan
2014-04-11 22:05
@erkano Som Karl säger, EBay är grymt! Köpte borta dräkten för 210 kr med valfritt namn och nummer! Och det är absolut ingen Thailand replika! Tar dock cirka en månad att få den men värt det :)
Valencia JOAQUIN KING
2014-04-11 21:41
Ska coutois spela om inte så blir ju det väldigt tråkigt då ni inte har den bästa andra målvakten. Men iaf jag hoppas sin vinner CL och visar att man kan vinna CL utan att behöva sönder köpa.

AMUNT ATLETICO!!!! Visa nu chelsea att la liga är så mycket bättre än BPL
Atlético eduardo c
2014-04-11 21:17
@karl Pilkington Oj sorry visste inte om att vi var proffesionella idrottsutövare. Att du påpekar på att du inte vill ha den tonen i forumet tyder på att du har en tendens att påpeka hur alla ska uppföra sig. Jag håller bara inte med, inte i den aspekten. Har för mig att du var den som välkomnande ett nytt fan med att hen borde läsa igenom hela atleticos historia innan man säger sig vara någon. Just saying, chilla lite
Malaga avjs
2014-04-11 19:49
skönt att ni slog ut barca, mot finalen och bayern munchen, hoppas ni går hela vägen + att ni tar ligan.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-11 17:36
Chelsea, slå ut det där plastlaget nu. Jag håller tummarna!
2014-04-11 17:21
@erkano

Vill du ha billiga tröjor finns det alltid på ebay, men där är det ibland inte äkta vara. Annars kan man köpa från klubbens officiella hemsida eller exempelvis härifrån (se länktips)
2014-04-11 17:19
@eduardo c

Vad har erkanos kommentar med "hopp" att göra?
Har du någonsin hört en professionell idrottare eller ett professionellt lag uttala sig på det där viset? Jag har hopp, jag tror vi går vidare, men att vi "slår ut chelski lätt" tycker jag är en bitsk och dessutom världsfrånvänd kommentar. Jag vill inte ha den tonen på forumet, därför berättar jag det. Sen kan jag inte bestämma över vad folk skriver här (mer än att man blockerar exempelvis rasism och uppenbara troll) men min FÖRHOPPNING är att vi ska vara större än så och bättre än sådär.
Barcelona erkano
2014-04-11 16:38
Någon bra sida att beställa en match dräkt tack
possumable
2014-04-11 16:30
@ADCS (red):
Det tycker jag du snarare ska ta som att många av Chelsea's supportrar har väldigt stor respekt för Er, och att man gärna tar de övertag man har möjligheten att få. Men vidare så är det ju faktiskt så att Courtois är kontrakterad av Chelsea, så jag tycker det är lite väl oschysst att kalla supportrar som inte vill se honom möta "sitt" lag i en semi-final i CL för "fega" och "sorgliga", även om jag förstår reaktionen. Vidare vill jag bara säga att jag tror att mötena mellan oss kan bli fantastiska - Europas 2 starkaste försvar i nuläget ställs mot varandra, inte varje dag man får se en sån batalj! Återstår att se ifall Hazard och Costa är hela och 100%-iga tills mötena, men likt dig hoppas jag på att bästa elvorna står på planen! Jag avskyr argumentationer om huruvida PL eller LL är Europas bästa liga, då det är en smaksak. Men även om jag inte följer LL har jag hållit tummarna för er hela säsongen, för att ni har fått ner Real Madrid och Barcelona på jorden igen. Trisst att vi möts nu och inte i finalen, och må bästa lag segra! :) /Chelsea-supporter
Barcelona erkano
2014-04-11 16:20
Aldrig ! Muhahaha
Annons: