/spanien/atletico/forum/391.aspx/spanien/atletico/forum/391.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Garra
2014-04-12 23:33
@erkano:

Dom såg Granadas tröjor och hamnade i chock!
Atlético ADCS (red)
2014-04-12 23:32
@GÖSEN:

Tydligen så har du gjort det, eller så är engelska inte ditt modersmål som det är mitt. Det står klart och tydligt vad de menar. En överenskommelse mellan klubbarna får klubbarna själva stå för och hur de väljer att använda det. UEFA däremot tänker inte blanda sig i själva kontraktet eller ta hänsyn till det. Oavsett vad klubbarna kommit överens om så kommer UEFA inte applicera eller utöva överenskommelsen.

Det står klart och tydligt i svart och vitt. Så det är inte min åsikt att du missuppfattat det, det är fakta, inget som jag kan påverka.
Barcelona erkano
2014-04-12 23:22
Grabbar vad är det jag ser . Barcelona FÖRLORADE idag !!!!
Postat via SvenskaFans-appen
GÖSEN
2014-04-12 23:07
ADCS// Jag tror inte jag har missuppfattat någonting.
GÖSEN
2014-04-12 22:35
Karl Pilkington (red)// Haha man tackar! Jag ser fram emot att se han krocka med era mittbackar ;-).
En glad jävel
2014-04-12 22:35
Nu é jag ute å svävar på att annat forum å lyckas få en Atleticotröja ( Fan att man inte é datanörd ) .Självklart ska Courtois lira , inge snack om det. Men håll me om att det känns lite krystat. Ett fel här å han hyllas, ett fel där å det blir en jäkla massa diskussioner. En sak é säker , det lär bli jävligt spännande.. Ha en trevlig lördagsafton å må väl småglin :)
Atlético ADCS (red)
2014-04-12 22:31
GÖSEN//

Jag tror du har missuppfattat den texten. De säger att en sån överenskommelse är mellan klubbarna och ingenting som UEFA kommer ha inte någonting att göra med denna överenskomme eller ha hänsyn till den, den kommer heller inte backas upp eller appliceras av UEFA.

UEFA säger kort och gott att ett sånt kontrakt är ogiltigt och UEFA inte vill veta av det.
Atlético Karl Pilkington (red)
2014-04-12 22:25
@GÖSEN

Vi alla vet att UEFA är godtyckliga, men nu verkar det vara det här som gäller. Sen kan man tycka vad man vill. Vi härinne är mycket glada över att Courtois får spela. Om det är rättvist eller inte kan man inte komma fram till rent objektivt eftersom man har olika argument beroende på om man håller på Atlético eller Chelsea.

Vi kan tillåta er att använda Torres som tack. Han tillhör ju oss ändå, i princip.... :)
GÖSEN
2014-04-12 22:20
Detta kom jag över angående Elfsborgs lånade striker från Celtic:

"As we, in line with the FIFA regulations on status and transfer of players, consider a loan to be a transfer, we do not have any regulations regarding players not playing against their parent club whilst on loan to another club. If a player is duly registered on the player list of IF Elfsborg then he can play against any team that Elfsborg are drawn against."

"Any agreement between the two clubs that this player wouldn’t play against Celtic should Elfsborg be drawn against them is purely between the clubs. UEFA would not have any involvement or consideration of this agreement, it would be neither endorsed or enforceable by UEFA."

Detta verkar inte längre kvarstå. De beslutar sig nu för att gå in och besluta något som de för några månader sedan ansåg att de inte skulle göra. Så allt är inte så glasklart som en del spydiga svar framstår som. De reglerna verkar ju inte ens ha funnits där när utlåningen skedde. Men visst, jag tyckte från första början att han skulle spela om han själv ville. Liknande som Chelsea skötte det i Supercupen. Nu tycker jag beslutet kommer från fel ställe och av fel anledning. Istället för att låta klubbarna sköta det har UEFA gått in och agerat. Det blir lite som att sätta Chelsea på plats utan att det funnits någon anledning till det sett till tidigare agerande när det kommer till utlånade spelare. Det är vad som stör mig om jag ska vara ärlig.

I övrigt blir man mer och mer imponerad av Atletico som är en klubb som imponerat något oerhört sedan Simeone tog över. Nu vet man faktiskt vad man har att vänta sig utav dem, till skillnad från tidigare år. Nu stå verkligen klubben för allt som Simeone alltid gjort!

Må bästa lag vinna dubbelmötet!
Atlético ADCS (red)
2014-04-12 22:00
Detta är läget vi väntat på i slutspurten. Nu kan vi iallafall delpunktera Barcelonas moral för resten av matcherna. No choke tomorrow please.
2014-04-12 21:54
@belgaren

Givetvis.
Atlético belgaren
2014-04-12 21:52
Fokus på Getafe.
2014-04-12 21:51
VAMOS!! fem vinster på de sex kvarvarande krävs. Real kommer gå fullt.
Atlético Conserva el Calderón!
Skojar bara. Partido a FUCKING partido
Atlético-redaktionen har censurerat denna kommentar..

//Zoran
2014-04-12 20:15
Granada! Vamos!
Norrblå
2014-04-12 19:11
@Ballack95:
Ballack du måste förstå att oavsett vilka regler klubben skriver in i kontraktet har det ingen betydelse alls om det redan bestämts i turneringens regler att annat gäller, som Karl säger har inte UEFA nyss kommit på den här regeln utan den har varit där tidigare. Ska man ta bort regeln för att Chelsea hade skrivit ett kontrakt angående frågan? Nej, Chelsea måste såklart lyda Champions League reglerna. UEFA har klargjort den här frågan med att hänvisa till deras regler och Chelsea kan antingen lyda denna regel, vilket man såklart gör då man inte ens hade för avsikt att stoppa Courtois, eller helt enkelt inte spela i CL för man accepterar inte dess regler. Angående Matic och Salah så förstår jag inte alls hur du kan dra den jämförelsen då det är två helt olika situationer. Courtois har inte spelat CL för Chelsea, Matic och Salah har redan spelat CL för andra klubbar. Hade det varit så att Salah och Matic inte spelat en minut CL den här säsongen för deras klubbar hade man såklart fått spela för oss, men likt Mata i United får man inte representera två olika klubbar ute på planen under samma säsong. Courtois står under kontrakt med Chelsea men är utlånad till Atletico, Matic och Salah står under kontrakt med Chelsea men spelade CL för Basel och Benfica. /En annan Chelsea supporter.
Atlético Garra
2014-04-12 16:10
Man vet vilken styrka vi besitter när ekonomiskt dopade klubbars fans kommer in till vårat forum och gråter över diverse saker.
Enligt dom så spelar vi fult, Uefa hjälper oss, Courtois ska inte få spela, Costa.
Egot på dom här supportrarna är nästan större än dom ekonomiska skillnaderna vi har gentemot dom här klubbarna, men bara nästan!
Atlético zoran
2014-04-12 16:08
Altas y Bajas 2014-2015.

En fin nyhet direkt. Övergången är dock INTE klar. Inget är underskrivet.
2014-04-12 15:41
Det är en intressant att en svensk chelseasupporter tror sig ha bättre kunskap om huruvida kontraktet mellan Chelsea och Atlético gällande Courtois bryter mot UEFAs reglemente än UEFA själv. Jag tror du bör ringa herr Platini och tala om för dem hur det ligger till! Eller kan man utgå från att UEFA vet vad de talar om. För att inte tala om er chariman Bruce Buck, som sade följande igår: Of course we will let Courtois play. To deny him the opportunity would be paranoid and unpleasant, behaviour we are above." Förmodar att du inte håller med om att "paranoid and unpleasant" är karaktäristiska som ni i Chelsea inte står för då du verkar vara glad i att företräda båda två.
Atlético Antonio López
2014-04-12 15:31
Costa med i truppen mot Getafe, inte Arda.
Atlético ADCS (red)
2014-04-12 14:59
@Ballack95:

Eehhmm ok? Seriöst? UEFA går ut och säger detta just för att Chelsea INTE bestämmer om han får spela eller inte. Dom tillrättavisar Chelsea, inte tvärtom. Förstår inte heller hur detta är så svårt att förstå. Det du skrev makes no sense.
2014-04-12 14:51
Ballack95@

Nu spelar vi inte en Chelsea League, utan Champions League. Suck it up!
Real Madrid Ballack95
2014-04-12 14:43
@ADCS (red):

Du verkar glömma att Courtois har en kontrakt med CHELSEA och inte Atletico, Kontraktet säger CHELSEA bestämmer om han får spela eller inte, annars hade inte UEFA gått ut och sagt att Courtois måste spela mot Chelsea. Förstår inte hur detta är så svårt att förstå.
Atlético ADCS (red)
2014-04-12 14:21
@Ballack95:

Menar du att Chelsea kunde ha hindrat Courtois från att stå i Supercupen? Ne ok, tänkte väl det.
Real Madrid Ballack95
2014-04-12 14:19
Är courtois fick stå mot chelsea i supercupen vad det för chelsea tillät det och inte Uefa
Atlético ADCS (red)
2014-04-12 13:56
@Ballack95:

Men ärligt. Chelsea kanske borde ha forskat lite först och kollat med UEFA istället för skapa egna regler. Chelsea ska anpassa sig efter de regler som finns i de turneringar de deltar. Tex så får Atlético bara ha 3 icke EU-spelare enligt regler. Ska vi då ändå ha 4 icke EU spelare bara för att vi skrivit det i den fjärde spelarens kontrakt utan att kolla med regelverket först för de turneringar där vi deltar. Chelsea egna privata klausuler kan ju inte gälla hos olika instanser och tävlingar bara för de själva tycker det. Fixa en mindre korkad och mindre slarvig jurist så kanske ni slipper gnälla i framtiden på saker ni själva orsakat av ren arrogans.
Atlético zoran
2014-04-12 13:00
@Ballack95:
Med hjälp av UEFA? Tror du seriöst att Atlético får hjälp av UEFA? Kolla igenom deras regler och föreskrifter så ska du se att det här inte är någonting de kom på över en natt. Vad är skillnaden mot UEFA Supercup när Courtois faktiskt stod i mål? Ingen. Det är inte Atléticos fel att Chelsea inte har gjort sin läxa när det gäller utlåning av spelare i UEFA:s turneringar. Notera att det varken är Chelseas eller Atléticos turnering och att det här fallet har dykt upp en gång tidigare under Courtois tre utlåning till Atlético.
Atlético Antonio López
2014-04-12 12:54
Ballack95/
Skillnaden är då att det bryter mot Uefas regler och inte Chelseas som i Courtois fall.
Real Madrid Ballack95
2014-04-12 12:46
@Conserva el Calderón!:

JA! Det bryter mot reglerna om Matic och Salah ska spela samma som Atletico bryter mot reglerna i kontraktet med hjälp utav UEFA!
Annons: