/spanien/atletico/forum/388.aspx/spanien/atletico/forum/388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Karl Pilkington (red)
2014-04-14 16:15
@Profeten Zidane Okej. Jag har ingen aning vad du nyss skrev. Absolut ingen aning. Förstår inte ett ord. Men jag gissar på att du inte höll med mig. Såhär är det: Atlético tränas galet hårt för att orka med i det fysiska. Profe Ortega, som du naturligtvis aldrig hört talas om, är en legend som fått otaliga lovord efter hur laget visat upp den enastående fysiska kapacitet man gjort under hösten. Så att peka på fysiken som Atléticos svaga tecken är som att skriva att Reals stora brist är att man inte har fart på kanterna eller att Barcelona inte har tillräckligt högt bollinnehav. Get me? Det psykiska är svårare att ta på och svårare att skriva om, men det finns inga TECKEN på att Atlético skulle falla igenom här heller. Tycker du verkligen det? Det enda man kan bara berättigad till att vara orolig över, om man nu känner sig tvungen att över huvud taget vara det, är att laget är orutinerat i dessa sammanhang. För så är definitivt fallet. Och det är det ingen som betvivlar. Sen om det får någon effekt eller inte är bara att vänta och se.
Atlético Chewie
2014-04-14 16:01
Profeten Zidane: Du kan väl i alla fall läsa igenom dina inlägg innan du postar dem?
Atlético Bobban (red)
2014-04-14 15:57
Hmmm vissa är trögare än andra, LOL

Det är få lag som är så vältränade som Atlético där tränarstaben har stenkoll på spelarnas belastning och va de klarar av. Hört talas om Profe Ortega?

Alla så kallade experter har under hela säsongen väntat på att Atlético ska falla igenom och det har inte hänt förutom en dipp i februari när skador härjade i truppen. Nu är det bara fem matcher kvar i ligan och varav tre är på bortaplan, där både Valencia och Levante inte har något att spela för, då båda är avhängda från topplaceringarna.

Men du har fått säga din mening och har du inget i övrigt att tillägga, slipper vi gärna dina insiktsfulla inlägg i fortsättningen!
Profeten Zidane
2014-04-14 15:32
@Karl Pilkington (red):

Så det du menar är alltså att den nuvarande truppen INTE haft erfarenheten när Atletico är så ytterst nära att säkra ligaguldet och gå vidare till CL-final (och DÄR spelar den psykiska och den fysiska belastningen)? Snyggt försök med att ironisera mitt utspel men där gick det inget vidare..
Atlético Antonio López
2014-04-14 15:31
@För Dju...:

Förstår dig, men att benet gick av kan du iaf sluta oroa dig över. Costa vandrade på egen hand till spelarbussen och gick på där efter hans sår sytts ihop.
Atlético Gaboro
2014-04-14 15:09
Profeten har talat grabbar, de kort.. lika bra att skita i allt. vi gjorde de bra fram tills nu, synd att vi snubblar pa malsnoret for vi klarar inte av den fysiska och pyskiska belastningen.

Jag som trodde vi hade nat pa gang denna sasong...
Atlético För Dju...
2014-04-14 15:00
Jag är fortfarande helt övertygad om att benet gick av. Det klingade till i stolpen, farten han hade in i den, dödsångest-skriken samt bilderna på det blödande benet oroar mig fortfarande. Snälla lugna mig någon?
Atlético ADCS (red)
2014-04-14 14:49
Eftersom han är maräng så har han säkert inte koll på resten av ligan. På tal om prioriteringar och trötthet. Mötet mot Valencia är även mellan Valencias dubbelmöte mot Sevilla i EL. Så dom lär ju vara ganska trötta också. Eller?
Atlético Svennebanan
2014-04-14 13:19
någon som har koll på hur det går för Oliver i villareal?
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2014-04-14 12:34
@Karl Pilkington (red):
Jag avbokade precis bordet på Tobban, inte lönt ser matchen hemma och gråter när våra spelare ramlar omkull på planen mot stora starka Chelsea
Atlético mecus
2014-04-14 12:15
Ingen idé att kolla på dom resterande matcherna. Tack och adjö!!!
Valencia Villa/Silva
2014-04-14 11:54
Ja ni klarar inte den fysiska och psykiska belastningen. Jag menar det är ju ingen större bedrift att vara nr 1 i spanien med bara 5 omgångar kvar samt i CL semi. För att klara av belastningen så måste Simeone värva, Ronaldo, Messi, Ribery, Iniesta, Suarez och kanske då kan han skapa något.
Atlético ADCS (red)
2014-04-14 10:57
Lillebror//

Det är ingen etikett, det är en åsikt. Och om Real Madrid hade öppet forum kan jag slå vad om att varken jag som Atléticosupporter eller de flesta andra från detta forum aldrig skulle sätta sin fot där, vi skulle behöva avlusas och tvättas med tvål för att få bort IQ förlusten. Skulle förmodligen få ut mer av att ha en fotbollsdebatt med 12-åringar på min gård.

På tal om meningslösa inlägg. Du blir bara bättre och bättre på att skriva intetsägande innehåll. Grattis.
2014-04-14 10:13
Här sitter man och drömmer om ligaguld, och så en måndagsmorgon får man beskedet av en svensk madridista: Atlético klarar inte den fysiska och psykiska belastningen. FAAN! Bara att bryta ihop och komma igen, grabbar. En bra transfermarknad och vi kan hota igen nästa år. Visst, det känns tungt nu och det är tufft att gå vidare men vi måste ta nya tag. Killarna har gjort en fantastisk säsong. Nästa år hoppas jag Simeone höjer den FYSISKA och PSYKISKA prestationen till åtminstone en acceptabel nivå, för såhär får det faktiskt inte gå till.
Atlético Antonio López
2014-04-14 08:47
Zidane/ Hjälper det om även jag går in i kören och konstaterar att dina inlägg faktiskt är helt meningslösa?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético eduardo c
2014-04-14 08:46
"Klarar verkligen atletico den fysiska och psykiska belastningen....?" Det här känns bekant, har en känsla av att ha hört det förr.
Atlético zinko zinko
2014-04-14 08:22
@FeteZidane Bra, då vet jag hur det slutar. Kan jag börja koncentrera mig på mitt andra lag HFF istället. Tackar för info och din fantastiska synskhet
Profeten Zidane
2014-04-14 02:11
Först och främst så skall jag inte sticka under stolen med att jag tror (och förväntar mig) att bortamatcherna mot Levante, Valencia och Barcelona matcherna kommer få er att förlora lite poäng här och där.

Och vad man då bör tänka på är att matchen mot Valencia ligger mellan bägge dubbelmöten mot Chelsea, Klarar Atletico verkligen den fysiska och den psykiska belastningen att spela med den bästa möjliga laget på dessa tre matcher?

Jag måste medge att ni har gjort det bra såhär långt men dessvärre så förväntar jag mig inget annat än en sammanbrott hos era spelare som inte riktigt haft den erfarenheten att vara laget som blir jagad och inte vara den som jagar om ligaguldet.
Profeten Zidane
2014-04-14 01:36
@ADCS (red):

Haha, vem är du att sätta etikett på att min inlägg är "meningslösa" eller ej? Att sedan Real Madrid forumet är helt otillgängligt för sådana som dig och övriga gelikar är inget som jag direkt påverka, måste dock ge er kudos att ni gör det motsatta...
Atlético Antonio López
2014-04-13 23:36
Alexander/
Tack, det var väl på tiden. Kan man våga hoppas att bojkotten mot Costa är över?

Ännu en assist av Adrián idag, känns som han valde rätt läge att visa upp sig nu i slutet av säsongen, kan behövas.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-04-13 23:06
López: japp!
Atlético Conserva el Calderón!
2014-04-13 23:06
"Atlético de Madrid, ligans defensivt tightaste lag, hahaha!! Kom på mig själv lite där. Eller?

Only time will tell..."

Minns det här riktigt bra från WTF-krönikan. Efter 33 spelade omgångar har vi släppt in 22 (!) mål, 5 mindre än nästbästa laget i ligan Real Madrid (27). Time told.
Atlético Antonio López
2014-04-13 23:05
Var detta Atletis första straff för året?
Atlético Diegol Costa
2014-04-13 22:44
Skönt att höra, kung Costa!
2014-04-13 22:38
Låter bra....ärligt talat när jag såg bilden började jag nästan fundera på om han skulle komma att missa VM t.o.m
Atlético Antonio López
2014-04-13 22:30
Sportuga/ Tydligen bara ett köttsår, lär väl som Karl Pilkington nämner nedan inte vara några problem att han spelar mot Chelsea. Det var väldigt otäcka bilder man såg under matchen och detta kom som ett mindre mirakel, jag var säker på att säsongen var över för hans del. Edit: Menar såklart Elche och inte Chelsea, Partido a Partido var det ja.
2014-04-13 22:15
fan här har men en bra söndag så får man läsa om Costa hur allvarligt är det?
2014-04-13 22:13
Skinnet sprack och de är förståeligt att det gjorde helvetiskt ont. Jag förmodar att man har sytt ihop det och det lär ju ömma en del men med ett par sprutor och annat lär det inte vara några problem att spela mot Elche eftersom ingenting mer än skinnet lär ha gått sönder.
2014-04-13 22:12
Det verkar inte vara någon fara med honom. Här ser han lika munter ut som alltid.
Atlético JFH
2014-04-13 22:07
Första obehagliga tanken var att knäskålen sprack, sen såg man reprisen och såret och tänkte att skenbenet är av, men efter ett par repriser blev jag faktiskt något lugnare. Han åker in i stolpen med en jäkla fart, men kraften hamnar precis under knät vilket förklarar skriken. Inget böjer sig, men ja, i värst fall kunde det fortfarande ha varit ett brott eller en spricka. Skönt ändå att de positiva nyheterna kom ut så fort. Costa lär nog vara ordentligt öm imorgon!
Annons: