/spanien/atletico/forum/386.aspx/spanien/atletico/forum/386.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético CosaFai?
2014-04-16 09:00
I brist på annat, Otroligt mycket skriveri om Diego Costa till Chelsea de senaste dagarna,
"Mourinho confident of £50m Costa deal"

Man hade kunnat köpa in ett par kvalitets spelare för 50 miljoner pund som hade kunnat förstärka laget. Hur mycket jag än vill behålla Diego Costa i laget så hade det kunnat bli en positiv förbättring, som när Falcao lämnade.

Andra Atletico-relaterade nyheter -
"Atletico step up Icardi interest"
"Sevilla eye Everton keeper Joel Robles"
Atlético Conserva el Calderón!
2014-04-16 08:35
Atlético sänds på kanal6 nästa vecka hahaha vad är detta???
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Antonio López
2014-04-16 00:10
@ADCS (red):

aa = å
ae = ä
oe = ö

Egentligen standard, inget ovanligt på engelska sidor.
Atlético ADCS (red)
2014-04-15 23:09
På livescore står det att Kim Kaellstroem fick gult kort i matchen mot West Ham.
Atlético Chewie
2014-04-15 22:52
Haha good one, fast jag tror verkligen att Torres hade kunnat göra många mål hos oss, lönen däremot, den får han inte av oss.
Atlético Antonio López
2014-04-15 21:47
A.K./
Då lär vi vara i samma sits, examen i juni kommer vara underbart haha.

----
Angående Torres så tycker jag ni underskattar honom, han har trots allt gjort ett mål mer än Godin i ligan.
Atlético A.K.
2014-04-15 18:48
@Lopez Nja då är mitt fyra veckors påsklov över. Har hela terminens plugg att göra på tre veckor då.
Atlético Kakan_Atletico
2014-04-15 17:00
@Antonio López:

Haha. Man fick sig allt ett litet skratt!
Atlético ADCS (red)
2014-04-15 16:44
Julius Ramberg//

Tror att anledningen till att ni slår ur underläge är inte att ni inte haft pengar, ni har spenderat dom fel bara de senaste säsongerna, vilket är erat eget fel, inget man ge andra stora klubbarna skulden för. Suarez var väl den enda som mer än värt sitt pris. Tror dock att Rodgers är mycket smartare fotbollshjärna än de tex Kenny. Hoppas också för eran skull att ni slipper såna konstig transferpolicy i framtiden. Grova överpris för brittiska spelare har väl aldrig varit någon hit för något lag eller skapat framgång i England.

Atlético för 5-6 år sen hade en makalös karusell med spelare. Nästan utan dess like i fotbollsvärlden. Det var nästan skämmigt ibland som supporter. Jag tror man snittade 15 spelare in och ut varje säsong. Jag tror ni kan ha hittat i Rodgers vad vi hittat i Simeone, dvs stabilitet och en bestämd riktning i utvecklingen av klubben. Hur än säsongen slutar så har Atlético och Liverpool mer gjort tillräckligt för att ha någonting stort bygga vidare på nästa säsong.
Atlético Antonio López
2014-04-15 16:30
När ryktena om Atletis spelare nu kommer florera så finns här en sammanställning av övergångsryktena om våra spelare. Slutsatsen av detta? Ta allt med en nypa salt och stressa inte över någon förrän en spelare går ut på sin officiella hemsida och påpekar att han kommer lämna Atlético när han någon månad innan lovat att stanna.
Atlético belgaren
2014-04-15 16:28
@Julius Ramberg

Välkommen! Finns ju ett gäng här som har lag i PL och andra ligor också. De har fått genomlida några smärtsamma finaler och åttondelsfinaler hehe... :)
Atlético Julius Ramberg
2014-04-15 15:44
ADCS //

Jag menade aldrig att jämföra Liverpool och Atletico på det viset, för jag är fullt medveten om att min klubb gillar att slänga pengar runt sig emellanåt, och att vi inte är Guds bästa barn på något vis. Det jag menar är att vi, liksom ni, har lyckats nå stora framgångar med trupper som egentligen inte är lika bra som de vi konkurrerar med. Inför säsongen snackades det om att Liverpool hade ligans sjätte starkaste trupp, kanske femte, och att vårt fokus borde ligga på att knipa fjärdeplatsen.

Och hur många av er härinne trodde att ni, med en trupp som faktiskt är sämre än både Barcas och Reals, skulle leda ligan och spela CL-semi så långt in på säsongen? Båda klubbarna har slagit ur underläge och framförallt nått framgångar via ett starkt lagspel. Sedan har inte Liverpool spenderat så sanslöst mycket under Rodgers, och av de pengarna du nämnde förut spenderades över en halv miljard på Carroll och Downing. Hur stort bidrag har de haft till vår fantastiska säsong?

Utöver det, tack! Kommer hålla tummarna och följa er fortsatta kamp både om ligatiteln och CL, och jag kommer följa både er transfersommar och nästa säsong med stort intresse.
Atlético Antonio López
2014-04-15 14:56
A.K./
Ah, antog att du skulle se den i London. Lycka till med jakten.
Atlético A.K.
2014-04-15 14:50
@Lopez Dom gick snabbt. Får försöka fixa på plats alternativt dricka öl på en bar i närheten av Vicente Calderón
Atlético ADCS (red)
2014-04-15 14:21
Julius Ramberg//

Välkommen till första steget i vad som kan, om du har otur komma att bli en emotionell berg-o-dalbana i ditt liv. Alltid kul med nya fans. Dock hade du kanske kunnat skippat glrorifieringen av Liverpool. Jag tar avstånd från jämförelsen av Atlético med Liverpool. Oavsett vilken tränare det är så är det fortfarande klubben som värvat spelare. Läste i World Soccer Magazine att Liverpool lagt ut nästan 255 milj euro de senaste 4 säsongerna på transfers samtidigt som sålt för 140 milj euro. Det är enorma summor. Oavsett så är det transfersumman på inkommande spelare som för att Liverpool för mig är samma köpklubb som City och Chelsea. Liverpool går ut så hårt med att man ska knäppa de rika lagen på näsan att folk i allmänhet går på myten om klubben utan att göra en bakgrundskoll. Att ta på sig riddarrollen som befriaren mot köpklubbar när man själva är en av de klubbar som köper mest i Europa blir för mig lite obehagligt.

Anyways, välkommen till Atlético.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-04-15 12:26
Läste det bara i AS. Vet inte om det bara är för medlemmar osv.
Atlético A.K.
2014-04-15 12:20
Ivanovski//

23 VIP-biljetter a la 350 euro kvar
Atlético Kakan_Atletico
2014-04-15 12:19
Pris på de billigaste, Ivanovski?
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-04-15 12:06
600 biljetter kvar till Atlético - Chelsea
Atlético RK!
2014-04-15 11:53
Det är acceptabelt men olyckligt om en eller två utländska nyckelspelare i truppen försvinner, men en sådan spelare som Koke ska ingenstans.
Atlético mecus
2014-04-15 11:39
Att hitta en ny bra forward är inte svårt. Men att hitta en ny Costa är betydligt svårare.
Atlético Julius Ramberg
2014-04-15 11:30
@Chewie:

Torres vore nog en belastning för er, snarare än tillgång. Visst, han kan mycket väl få en kickstart genom att återvända, men hans ålder och lön talar emot. Skulle ni få Lukaku och Courtois är det nästan värt att ta det rakt av, utan cash.

Annars finns det alltid forwards-talanger. Kanske inte lätt att ersätta Costa, men är det något världen inte har brist på så är det forwards.
Atlético Chewie
2014-04-15 11:18
Costa mot Courtois + 25 milj euro så är vi hemma. Att på något sett byta till sig Torres känns som att skjuta sig själv i foten då han inte kommer gå att sälja vidare efter ett par fina år i klubben.
Atlético Julius Ramberg
2014-04-15 11:10
Pilkington //

Skönt att det inte är så allvarligt som jag trodde, men samtidigt synd att så stora delar av er inkomst måste gå till att betala av skulder. Lyckas ni behålla samma trupp och lösa målvaktsfrågan, då har ni i mina ögon gjort framsteg.

Jag tror att det måste vara små steg åt gången, d.v.s ingen jättesatsning i spelarköpen för att ta upp kampen mot Barca o Real på sikt i sommar. Betala skulden, förstärk truppen lite åt gången, behåll nycklarna och framförallt, behåll Simeone. Att komma till CL måste ses som godkänt kommande säsonger, för att därifrån bygga vidare.

Iår visar ni att det ni gör är på allvar, men tyvärr ser jag inte hur det ska gå att hålla jämna steg med Barca, Real och topplagen i Europa när er ekonomi ser ut som den gör. Att satsa på att komma till den nivån vore lite självmord också, bättre att ta den säkra vägen och bygga upp en ekonomisk stabilitet.

Just det, målvaktsfrågan. Jag följer PL varje vecka och måste säga att Cech är en av ligans främsta målvakter. Jag tror inte heller att han är mer än 32, och det innebär att han har runt 5 år kvar som målvakt. Därför ser jag det inte som otroligt om ni faktiskt kan få loss Courtois i sommar, och eftersom Chelsea är efter en bra anfallare så kanske ni kan få en större summa pengar + Courtois för Costa. Vore det något att acceptera, eller tycker ni man ska behålla Costa och leta ny målvakt istället?
Atlético Antonio López
2014-04-15 10:50
A.K/ Kan väl inte vara slutsålt redan?
Atlético A.K.
2014-04-15 10:44
Massa svordomar... fick inte tag i biljett till Chelsea-matchen
Atlético Chewie
2014-04-15 10:38
Forlan var inte billig när han kom heller, men nu för tiden köps inga dyra spelare om man inte sålt någon dyrt och behöver ersätta en viktig pjäs i laget.
Atlético Karl Pilkington (red)
2014-04-15 10:19
@Gaboro

Å andra sidan köpte vi Falcao för 45 milj. Euro, så visst händer det ibland.

@Julius Ramberg

Klubben måste beta av en skatteskuld med inbetalning på runt 20-30 milj. Euro varje år. Efter våra framgångar i Champions League lär vi ha spelat in tillräckligt mycket pengar för att inte behöva sälja spelare för att "överleva". Det är hela nyckeln till fortsatt framgång - att spela in tillräckligt mycket pengar för att få det hela att gå runt. Champions League är nyckeln.

Sedan kan man bara tänka sig att Atlético håller på att bli en bra mycket mer attraktiv klubb att sponsra med nuvarandra framgångar, vilket lär dra upp intäkterna på den sidan också. Även tv-pengarna lär höjas, när nu det avtalet skrivs om.

Men man BEHÖVER i alla fall inte sälja Costa, Koke etc. för att överleva. Kanske gör man det dock ändå. Men i så fall har vi pengar för att värva nytt. Vi får se hur sommaren utvecklar sig!
Atlético Conserva el Calderón!
2014-04-15 10:09
Läste på en bosnisk sida (dock inte så värst pålitlig källa) att Cerezo har sagt att de är "gentlemän som kommer att respektera kontraktet de bakade in med Chelsea". Någon sanning i detta?
Atlético Julius Ramberg
2014-04-15 09:36
@Gaboro:

Nja, men Carroll, Downing, Hendo osv var ju storsatsningar som genomfördes under Kenny, och de flesta av dem spelarna har ju inte varit med på Rodgers satsning.

Brendan har ju också gått i princip +-0 på sina transfers och sänkt lönekostnaderna, och istället för att köpa nya spelare utvecklat det han har. Sedan har vi ju bättre ekonomi på sikt, och i sommar lär vi kunna spendera en hel del, så det var väl inte en perfekt jämförelse då ni dragit det hela ett steg längre.

Men om ni nu vinner antingen ligan eller CL, hur ser då er ekonomi ut i sommar? Måste ni sälja te.x Koke för att klara er eller har ni råd att satsa lite?
Annons: