/spanien/atletico/forum/383.aspx/spanien/atletico/forum/383.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio López
2014-04-21 15:15
Söt bild
Atlético eduardo c
2014-04-21 11:44
Verkar som att Arda is back!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético acerci
2014-04-21 07:28
@Karl Pilkington (red):

Grande! Vilken räddare du är!

Erkano,

Jag håller med dig. Jag hoppas också vi vinner ligan!
Atlético zoran
2014-04-21 00:32
@erkano:

Lugn, nu gäller Chelsea hemma. En sak i taget.
Atlético Karl Pilkington (red)
2014-04-20 23:50
@acerci

Here you go!

Brukar ligga ute en dryg timme efter avslutad match.
Barcelona erkano
2014-04-20 22:53
Varför ? Pga att jag vill vårat bästa ! vi ska vinna ligan. That's it biaatch
Atlético Conserva el Calderón!
2014-04-20 22:35
erkano jag vill inte se dig här mer.
Barcelona erkano
2014-04-20 22:31
NEJJJJJ
Barcelona erkano
2014-04-20 22:15
Va händer med Barca ? Det är förvisso mkt bra att dom förlorar för våran favör. Men tycker synd om dom . Men Vi måste bara vinna ligan nu
Atlético Antonio López
2014-04-20 21:52
Marca verkar för övrigt väldigt säkra i sin sak om att Atlético kommer starta med Courtois mot Chelsea. Båda klubbarna ska tydligen pratats vid och varit överens bägge två. Inte för att det hade gjort någon skillnad men alltid bättre utan hard feeling så att säga.
Atlético zoran
2014-04-20 18:22
@ADCS (red):
Tro mig, Aleksandar Mitrovic är inte redo för spel i Atlético. Han är stor, stark och väldigt svårfångad när han agerar target, men det saknas en hel del i hans spel som måste förbättras avsevärt för att han ska passa in på ett bra sätt i Atléticos spel. Hans stora utmaning i framtiden kommer bli att utveckla farten och djupledsspelet. Mitar är väldigt medioker i djupet, något som man måste ha för att spela på den här nivån. Mycket av det har att göra med hans avsaknad av fart.. Han är för långsam. Vidare måste han utveckla sin avslutningsförmåga. Han missar helt enkelt för många målchanser i nuläget, men det är något jag är helt övertygad om att han kommer utveckla. Han har den mentala styrkan. Samtidigt visar han emellanåt prov på dumheter, som nu senast när han vägrar ta sin tränare i handen efter att ha blivit utbytt eller när han spottar mot Club Brugges supportrar. Ett annat problem är att alla icke EU-spelare måste prestera på en gång i Spanien då man bara har tre platser att fylla. En sak är i varje fall säker: han skulle bli hatad av motståndarna, men älskad av Atleti-supportrarna om han lyckades, precis som Diego Costa, men i nuläget är det för tidigt. Om Atlético ska spela på ungefär det sättet som man spelar på just nu så ser jag egentligen ingen annan spelare än Romelu Lukaku som skulle passa in bättre, men han är inte lika klinisk som Diego Costa. Kan meddela att Atleti faktiskt tittar på honom, men jag antar att det blir väldigt svårt. Personligen gillar jag Carlos Vela, inte bara för att han kan spela som anfallare, utan för att han kan användas på olika sätt i anfallet, men han kostar €30 miljoner. När vi ändå pratar serbiska spelare så måste jag bara nämna Dušan Tadic i Twente. Hans kontrakt går ut 2015 och Twente måste sälja honom i sommar pg.a. deras ekonomiska situation. Med tanke på Atléticos ytterbackar och det faktum att Tadic är mer av en playmaker så skulle han passa väldigt bra längs en kant i Atlético. Ingen skapar lika många målchanser i hela Europa, även om det är Eredivisie. Bra inläggsspelare, mycket god teknisk förmåga med boll, en spelare som alltid samarbetar med sin ytterback, men ingen målskytt. Han skulle passa in väl i spelsystemet, men måste uppenbarligen jobba på den defensiva biten. Om Arda gick från lönnfet till en krigare på ett år i Atlético..
2014-04-20 18:08
Oavsett om Costa kommer bakom Ronaldo/Messi i Pichichin så kommer han att vinna "inhemsk skyttekung".
Atlético acerci
2014-04-20 17:26
Min egen match krockar med tisdagens CL-möte, att se matchen i efterhand samma kväll, är det möjligt? Någon med erfarenhet? En stor och varm rödvit kram till användbart tips!

AndeeI,

Gärna en annan gång! Bor i Gbg men hemstaden med familj osv är Västerås så är ofta där.
Atlético AndeeI
2014-04-20 16:59
Finns det några Atleticos som är bosatta i Västerås, och har lust att se matchen någonstans nästa vecka?
Atlético ADCS (red)
2014-04-20 15:35
Aleksandar Mitrovic känns som en spännande stor stark anfallstalang och boxspelare med bra positionsspel. Riktigt bra huvudspelare också. Skulle även vara ett vapen på fasta. Känns om ett bra komplement till liten kvick anfallare som Correa om han nu anländer. 4-4-2 med dom två på topp tror jag skulle bli vasst om det gick att genom, även bra investeringar för framtida avkastning.
2014-04-20 13:49
Borja Baston har målat för Deportivo mot Mallorca!
Atlético Antonio López
2014-04-20 13:34
sk018/
Tack för statistiken, är troligtvis därför detta inte fått större utrymme bland oroligheter denna säsong. Ineffektiviteten i straffskyttet har inte förstört något ännu. Villa har alltid varit duktig på straffar men den mot Elche var tragiskt dålig, hoppas på en tillfällighet.
Atlético belgaren
2014-04-20 12:55
Befriande att inte vara bäst i allt.... ;)

Nej men förhoppningsvis är det något som Cholo uppmärksammar och lägger fokus på.
Atlético Sk018
2014-04-20 12:20
@Antonio Har ännu inte kostat oss något som tur är, men känns ju bara dom en fråga om tid. Costa har bommat 3 av 8 vad jag vet, vilket knappast är särskilt bra statistik. Falcao satt 8 av 8 förra året. Svettigaste missen va nog mot Celta, där vi gick slita till oss 2-1. Kan ju även läggas till i statistiken att Villa har 1 miss av 2. Statistiken 4 missade av 10 placerar oss helt klart bland de sämsta i europa på att förvalta straffar.
Atlético Garra
2014-04-20 12:18
Jag undra om Simeone har läst krigaren konst?

"Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack."

~Sun Tzu~
Atlético eduardo c
2014-04-19 14:20
@el niño Jag tror dom finns kvar hela vägen, enda gången de tas bort är från play-off till gruppspel. Som tur är fick bara koke gult kort i matchen mot Barca. Jag minns finalen Chelsea mot Bayern där båda lagen lirade utan 6-8 ordinarie då uefa stod hårt fast vid gult kortregeln.
Atlético el niño para siempre!
2014-04-19 12:55
Vet någon hur det blir med gula kort i semin? Tas de bort?
2014-04-19 12:54
Hade mycket väl kunnat...
Atlético Antonio López
2014-04-19 11:56
sk018/
Har det kostat poäng någon gång denna säsong?
2014-04-19 11:54
Gabi säger jag. Han la väl allt när han var i Zaragoza? Men sen är jag kär i honom så vill att han ska göra allt haha :)
Atlético Sk018
2014-04-19 11:52
Efter igår känner jag mig ännu mer osäker på straffläggare. Det är en rejäl akilleshäl, vilket hade kunnat kosta oss poäng än en gång. Detta är något som jag kan tycka bör tas i beaktande till nästa säsong.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-04-18 23:03
@forzaaAtléticoo: Var för ett tag sedan, hans favoritlag är Liverpool men inget konkret.
Atlético forzaaAtleticoo
2014-04-18 23:01
Ryktas arda till liverpool???
Atlético eduardo c
2014-04-18 22:59
Carlos Fierro? en talang eller?

Nu när jag tänker efter så kan dom säkert ha menat chicharito eller carlos vela, Vela hade varit nice, tror han kan blomma ännu mer i atletico.
Atlético Antonio López
2014-04-18 22:57
Undrar om Mourinho vågar peta Burgos i ögat.
Annons: