/spanien/atletico/forum/379.aspx/spanien/atletico/forum/379.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona erkano
2014-04-23 21:26
Terry och PEPE är riktigt irritations objekt . Pitch
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Karl Pilkington (red)
2014-04-23 21:05
@Kakan_Atletico

Ehm... jadu. Cerezo verkar gilla't.
Barcelona erkano
2014-04-23 20:50
Real Madrid spelar som Chelsea haha
Atlético Kakan_Atletico
2014-04-23 20:19
@Karl Pilkington (red):

Vafan är det för trams?
2014-04-23 19:07
Förmodar att det här är saker man får leva med när man ska ta steget fullt ut och bli en storklubb....
WolfsburgSupporter
2014-04-23 15:13
0-0 kan visa sig vara både ett bra resultat och ett dåligt. PSG hade en vinst med 3-1 på hemmaplan i Paris och kom till London och förlorade med 2-0. De åkte ut på minsta möjliga marginal, anledningen var förstås bortamålet Chelsea fick med sig från Paris. Detta var anledningen till att det var Chelsea som stod och spelade mot Atlético på Vicente Calderon. Denna gången, något mer söderut spelade de istället 0-0. Detta måste vara ett bättre resultat än förlusten 1-3 att spela på. PSG är ett riktigt bra lag och skulle kunnat spela semin likaväl, men Chelsea vände otroligt enkelt med sin starka defensiv och omställningsfotboll i offensiven.

Jag hoppas över allt annat att Atlético faktiskt grejar det men det ser mörkt ut. Det lilla ljusa är att det fortfarande står 0-0 och att Chelsea inte kan spela på bortamålsregeln längre, de MÅSTE vinna matchen vilket är till Atléticos fördel. Jag tror ändå att den äckligt tråkiga Mourinho kommer överraska för mycket med en annan typ av fotboll, vilket kommer leda till att de går vidare på 1-0 eller 2-1, en uddamålsseger. Men jag hoppas, och det kommer jag göra en hel vecka och 90 minuter till!
Barcelona KristoferDelija
2014-04-23 14:53
Plus att Chelsea kommer inte kunna centrera lika mycket och göra det lika tight med flera defensiva innermittfältare. Nu saknas Obi Mikel, Lampard och Terry.
Det betyder att Chelsea kommer köra med Ivanovic och Cahill som mittbackspar och Luiz och Ramires som defensiva mittfältare.
Chelsea har inte fler alternativ på defensiva så Chelsea kommer vara lite öppnare på Stamford Bridge.

Det betyder att Koke-Tiago-Mario kommer få större chans att dominera och komma in instick centralt till en Diego Ribas.

Chelsea kan givetvis spela sjukt defensivt även med två defensiva innermittfältare och flytta ner Oscar som är sjukt klok spelare och även defensivt.
Men Oscar är fortfarande mer offensiv lagd och kommer inte kunna göra det lika tight i över 90 minuter defensivt som en Mikel eller Lampard på mittfältet, så där kommer det öppnas upp lite.

Stort minus tyvärr för Atletico är såklart Gabis avstängning. Men jag tror Atletico kommer klara en match iallafall med Koke-Tiago-Mario och kunna dominera.
Atlético zoran
2014-04-23 13:30
@Sportuga (Portugal-Red):

Det är rätt inställning.

Det enda som stör mig med Jonas Eriksson är att han blåser alldeles för mycket. Han är rädd för att låta spelet gå när det blir närkampssituationer, luftdueller eller 50-50-dueller. Antar att han gör det för sitt eget bästa, men i mitt tycke måste man försöka låta spelet gå oftare. Det var nästan som om vi spelade en spansk ligamatch. Annars fick han ju i stort sett alla domslut rätt förutom Marios skott som Schwarzer tippade till en hörna som vi aldrig fick och Lampards potentiella varning i andra halvlek. För mig är det småsaker.
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2014-04-23 13:13
zoran / skrev det innan oxå , vi ska Inte hänga läpp :)

han ska inet ha gult där han är ju fan kapten & måste få gå in och ta samtal....värdels domare överlag, utan att avgra resultat dock
Atlético zoran
2014-04-23 13:09
Jag förstår inte varför folk deppar ihop efter 0-0 mot Chelsea, speciellt efter sättet som de spelade på igår. Om något så är det ju kvitto på vad Atlético har gjort så här långt.

Se det positiva i det hela. Atleti släppte inte in några mål på hemmaplan och laget har en jättefin chans att avancera i returen. Att vara i semifinal är ett privilegium och det gäller att njuta av det så mycket som möjligt.

Det enda negativa är väl egentligen att Gabi blev avstängd. Det kunde han ha undvikt.
2014-04-23 13:07
@Santiago Cazorla:

helt klart, men hade ju hellre haft 5-0 att gå på ;)
Barcelona Santiago Cazorla
2014-04-23 12:41
Helt ärligt är inte 0-0 på ett hemmaplan ett dåligt resultat för er på hemmaplan. Mycket bra att inte släppa in ett bortamål. Pressen är nästan på Chelsea att göra mål nu när dom är på hemmaplan och det kan gynna er!
Atlético belgaren
2014-04-23 11:48
@Antonio López:

haha! Likheten är slående :)
2014-04-23 09:08
Men med det sagt....nu ska vi fan inte hänga läpp, vi kan fan ta detta hemma med rätt taktik dvs Deras och sen kontra in både 1 & 2 mål vamos atleti !!!
2014-04-23 09:07
@3-5-2 (f.d. Tigern):

Som Portugis minns jag Grekland Allt för väl....dock står det i historieböckerna att Grekland vann EM och inte Portugal...tyvärr
2014-04-23 09:03
känner mig lite tom idag....vet inet riktigt vad jag ska säga, vad skulle vi gjort annorlunda....inlägg fungerade i alla fall inte....Sosa, gör han något bra , varför inte villa lite tidigare istället....ja jag vet inte
Atlético ADCS (red)
2014-04-23 01:30
Jag störde mig mest på våran anfallstaktik. Satt och svor när bollen gick ut i Juanfran var tionde sekund som fortsätter sätta inlägg. Märkte redan efter första halvlek, det funkar inte! Hallå? Chelsea har två stora nickstarka mittbackar. Dessutom är Chelsea ett engelsk lag och spelar PL vecka in vecka ut, dom kan det där med att försvara sig mot inlägg, svårt att förstå?! Håll bollen längs marken för guds skull. Första gången jag såg hur Simeone inte såg det obvious fail i inäggstaktiken.
Atlético Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes)
2014-04-23 00:36
Atletico och Chelsea är två topplag vars primära mål inte ligger i att styra matcherna och ha ett stort spelövertag sett till målchanser och bollinnehav. Tror det kommer passa Atletico bra att komma till Stamford Bridge och möta ett Chelsea som kommer vara tvingade att trycka på mer framåt. Vårt bortafacit är strålande och vi gör nästan alltid mål, även på bortaplan. 0-1 på en kontring i slutet av första halvlek så ska Chelsea få se på en buss bestående av med en vrålande Cholo Simeone i förarsätet!
Atlético forzaaAtleticoo
2014-04-23 00:03
Vi tar det i returen grabbar oavsett om det ska gå ändå in till straffar i london... Men jag tror och hoppas att vi kommer göra minst ett mål i returen.. Frågan är kommer våran defensiv kunna klara pressen ifall vi hade kunnat få in en boll första halvlek?? Atletico gjorde det j*vligt bra mot barca både hemma och borta men nu ör ju skillnaden med att returen för oss är bortaplan och inte hemmaplan..
Atlético Antonio López
2014-04-22 23:46
På väg mot en Arda, snart där.
Atlético eduardo c
2014-04-22 23:45
@karl Pilkington 1-1 skulle sitta fint :D
Barcelona Barcelonistas
2014-04-22 23:22
För att ge er mer hopp.

Lampard,Mikael,Terry, samt Cech lär alla missa matchen nästa vecka.
2014-04-22 23:20
För att ingjuta ännu mer hopp...

Barcelona - Atlético 0-0
Sevilla - Atlético 1-3
Sociedad - Atlético 1-2
Real Madrid - Atlético 0-1
Villarreal - Atlético 1-1
Athletic - Atlético 1-2
Real Madrid - Atlético 3-0
Milan - Atlético 0-1
Athletic - Atlético 1-2
Barcelona - Atlético 1-1

Vårt bortafacit mot "svårt" motstånd iår är förbluffande starkt. De matcher vi har förlorat borta iår har varit mot Espanyol, Osasuna och Almería. Det har varit för att vi varit okoncentrerade och gjort plattmatcher. Det lär inte ske nästa onsdag. Jag tror grabbarna fixar det här.
Atlético Antonio López
2014-04-22 23:14
Slutar följa fotboll efter den här säsongen.
Barcelona erkano
2014-04-22 23:03
Koke har varit mycket dålig idag
2014-04-22 23:03
Tror paradoxalt nog att vi nästan har bättre chans i London. När vi möter lag som backar hem mot oss är det oftast lag av exempelvis Elches kvalitet. De kan vi tränga igenom då vi individuellt sett är skickligare. När ett lag som Chelsea backar hem har vi inte spets nog att tränga igenom. På Stamford Bridge kommer de öppna upp sig och vi kommer få lägen att kontra. Det kan vi utnyttja på ett annat sätt än vi kunde ikväll.

Tror dock det blir snuskigt tight även i London. 0-0, 1-0, 0-1 eller 1-1.
Valencia ElGuajeChé
2014-04-22 22:59
Mourinho har tidigare klagat på att lag ställer upp med tio försvarare i matcher mot honom, men har inget problem med att göra detsamma mot Atleti. Well...

Atlético kommer göra varenda La Liga-supporter stolt om de knäcker Mourinhos defensiv och tar sig till final.

Håller alla tummar!
Atlético eduardo c
2014-04-22 22:59
Kakan_atletico Mm vet, om fotbollen vore rättvis så hade Mourinho varit waterboy.
Atlético Kakan_Atletico
2014-04-22 22:52
@eduardo c:

/Mourinho
Atlético RK!
2014-04-22 22:48
Det var ta mig fan den värsta maskningen jag någonsin sett. Om man tar konceptet med tilläggstid seriöst, så skulle det lagts till tio minuter. Det första gula kortet för maskning ges i 95e minuten, när Chelsea redan fått maska hela matchen. Som om det inte vore nog, så förstör dessutom Eriksson matchen ännu mer med sina ständiga avblåsningar.
Annons: