/spanien/atletico/forum/363.aspx/spanien/atletico/forum/363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona erkano
2014-05-05 12:09
Det sägs att Diego Ribas ska till besiktas 90% klart. Turkarna betalar mycket. Och Atletico ska ha tackat ja till erbjudandet. Turkisk källa
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2014-05-05 12:07
altlså jag måste ha missat det, harreal 1 match mindre spelad ?
Atlético Antonio López
2014-05-05 11:24
olleulv/
Det stämmer, tror även att det är de två sista omgångarna som spelas samtidigt.
Atlético Jahtletico
2014-05-05 10:15
Elche vann borta mot Malaga med 1-0 och en var en man färre i 20 min och två man färre i 10 minuter. Blir så himla nervös av sånt här. Dessa på pappret enkla matcher känns nästan värre än Barcelona i sista omgången. Jag hoppas verkligen att "en match i taget"- mentaliteten är så hårt inpräntad att spelarna inte går och dagdrömmer om kvällen i Lissabon (man är ju trots allt bara människa). Ska för övrigt bli kul att se en gammal personlig favorit, "Nacho" Camacho träda in på Vicente Calderon till helgen!

Dagarna går så himla långsamt nu, leda ligan i början av maj utan att kunna njuta! Glädjefylld ångest, kan man uttrycka sig så?
Atlético olleulv
2014-05-05 09:59
Spelas sista omgången samtidigt?
Atlético olleulv
2014-05-05 09:42
Även om man kan hoppas på en viss psykologisk fördel över att Real kryssade istället för förlorade igår så tror ju jag att Barca kommer göra allt för seger och har förhoppning om guld i sista omgången. Mår dåligt!!
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2014-05-04 23:49
vilken sjuk omgång....först gör vi en riktig skitmatch sen gör Valencia något jag inte trodde dom skulle göra, det kommer bli väldigt nervöst ett tag framöver nu, men det är fan härligt ändå vi leder ju fortfarande :D
Atlético olleulv
2014-05-04 22:56
JA, det är väl bara att tacka. Såg mörkt ut innan!
Atlético Karl Pilkington (red)
2014-05-04 22:54
Jisses.... jisses jisses jisses.

Förväntade mig ABSOLUT ingen hjälp från Valencia i kväll. TACK!

Ett kryss på Camp Nou.... det kan vi absolut fixa.
Atlético olleulv
2014-05-04 22:51
ORKAR INTE!
Atlético olleulv
2014-05-04 22:50
INTE MER NU!
Atlético lipps
2014-05-04 22:50
Så... Håll 2-2 nu då!!!
Atlético olleulv
2014-05-04 22:45
Just det... missade den aspekten att Real går om.
2014-05-04 22:45
Kryss är bäst av anledningen att real då är före barcelona inför sista omgången om de vinner sina två bortamatcher innan dess. de möter då espanyol på hemmaplan, ett espanyol som såklart inte kommer vilja att barca vinner ligan. då vet barcelona att real vinner matchen, och barca har inte ligan i egna händer.

om valencia håller ut och vinner ikväll har barca ligan i egna händer. då vinner de om de slår elche och sen slår oss.

vi har helt enkelt större chans att ta poäng på camp nou mot ett barcelona utan motivation än mot ett barcelona som är en vinst ifrån en ligatitel.
Atlético bel0
2014-05-04 22:41
Jag har också kommit fram till att kryss är bäst, kom igen nu Ronaldo in med en boll ;)
Atlético olleulv
2014-05-04 22:40
Karl

Förstår inte varför kryss skulle vara bäst?
Atlético olleulv
2014-05-04 22:39
Några bokstäver åts upp där.. men ni fattar!
Atlético olleulv
2014-05-04 22:38
Enkel matematik för mig i nuläget är att Barca ochtico har allt i egna händer. Vi har fördelen att kunna kryssa! Det är vi ju vana vid mot Barca ;)

Fan att vi inte kryssade idag bara!!!
2014-05-04 22:36
Bäst nu vore ett kryss. Tar en jävla tid att förklara varför, men så är läget. Näst bäst är att Valencia vinner. Vinner real vore det inte bra alls.
Atlético RK!
2014-05-04 22:33
@Antonio López:

Barcelona blir ju dock istället våra mest direkta motståndare till titeln om Real förlorar, med chans att avgöra hemma.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-05-04 22:21
GOOOOOL DE VALENCIA
Atlético Antonio López
2014-05-04 21:56
Håller helt med Karl i alla punkter nämnda. Givetvis ska vi hoppas på att nötterna från andra sidan stan ska tappa poäng, de är direkta motståndare till titeln. Varför spekulera i hur Barcelona kommer spela och lyfta fram allt skitsnack om "läggmatcher" när Atleti istället kan ha allt i egna händer?
Atlético Antonio López
2014-05-04 21:54
Ett förslag till redaktionen om ni vill vara så vänliga och ta bort "röstfuktionen" på spelarbetygen i fortsättningen. Används i regel av ungefär 2-3 användare och försvinner det kommer man dessutom åt artikeln med mobilappen.
2014-05-04 21:51
Det är definitivt inte bäst för oss att real madrid vinner sina matcher. absolut inte.

Om real tappar poäng i kväll vinner vi ligan genom att vinna mot malaga och kryssa på camp nou. Om de i stället vinner resterande måste vi vinna på camp nou. Det är en rejäl skillnad.

Och oavsett resultat - så länge barcelona slår elche har de chans på ligaseger när de möter oss. deras motivation höjs inte nämnvärt av att real tappar poäng ikväll.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-05-04 21:45
Trodde aldrig jag skulle säga det, men iHALA MADRID!, I alla fall för några minuter...

Bäst för oss är om Real vinner sina matcher, skulle de förlora har Barcelona fortfarande chans att bli etta och kommer därmed att ge allt i den sista matchen.
Atlético nuls
Valencia!!
Atlético lipps
Bra Valencia!!!
2014-05-04 21:44
Ginger-goal på Bernabeu. Ja... ska man våga hoppas?
Atlético bel0
2014-05-04 21:31
Inte att barca kommer lägga sig men att om dom inte har något att spela för kanske spelar med en B betonad elva.
2014-05-04 21:29
Komplett bullshit att Barcelona skulle "lägga sig", framför allt eftersom de lär ha chans på titeln vid en vinst. Men även annars.... professionella idrottare fungerar inte så. Vi såg ett gott exempel på det när aik spelade upp djurgården i elitserien i hockey för nån månad sen.

Matchen på camp nou måste vinnas, och det kommer fan inte bli enkelt.
Annons: