/spanien/atletico/forum/351.aspx/spanien/atletico/forum/351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid mojo
2014-05-25 00:58
Hade PSG tagit sig vidare tror jag det hade varit en mer intressant semifinal (chealsea har ju inget anfall).
Atlético eduardo c
2014-05-25 00:57
Hör upp! atletisupportrar! Ignorera andra inlägg som försöker att få oss att må dåligt över var vi har åstadkommit i år.

När vi träffades på Olearys i Nortull förra lördagen så hade vi ingen annan önskan än att skapa en Sverige Peña (Norge har en för övrigt).

Vi var ca 8 pers från forumet som träffades, och jag antar att fler träffades i göteborg. Jag kommer att anordna ett facebook event för att spana in intresset, grundregeln för peñan är att man minst är 50 pers.

Bland annat så är tanken att folk från Sverige samlas och drar till madrid och ser en match där atleti spelar, kanske fånga en liga match och en CL-match. Jag antar att redaktionen har gjort sånna här trips förut, bara att nu så kör vi hela sverige peñan.

Jag och Andeel, har snackat om det ett bra tag. och känner att det är dags. Jag kommer att självklart behöva redaktionens hjälp, bla zoran, alexander, viktor osv.

Jag hoppas detta går igenom, så att vi fixar en stabil peña, nu när vi är som starkast, huvudet högt grabbar och tjejer.

Vad tycker ni?

/e

Atlético Karl Pilkington (red)
2014-05-25 00:57
Tycker inte ni real-supportrar behöver be om ursäkt för segern och betona att det skedde med hjälp av tur, för det tycker jag inte en stämmer. Ni spelade bättre än oss och det var rättvist när man summerar matchen i sin helhet. Vad man dock bör ha i beaktning när man gör sin matchanalys är att ni var två minuter från nederlag och att marginaler ofta avgör matcher. Att det känns oerhört surt och bittert för oss nu beror inte på att vi känner oss beslulna på titeln - era spelare förtjänar den efter en god insats.
RaulLegend
2014-05-25 00:52
@Karl Pilkington (red):

Vadå ogillade i hela fotbollsvärlden? Vi alla vet att nästan varje fotbollspelares dröm att spela antingen i den vita tröjan eller barcas fula tröja, du måste hålla med om det.
Madridista since 2004
2014-05-25 00:52
@Karl Pilkington (red):

Bitterheten märks alltför väl från din sida.. :)
Meke_FCB_1899
2014-05-25 00:47
@Madridista since 2004:

Ingen bryr sig
Madridista since 2004
2014-05-25 00:43
@Meke_FCB_1899:

Berätta gärna för mig vilken betydelsefull titel som ni har lyckats knipa under den här säsongen...? :)

Och dessutom är vi Europamästare, smaka på den :)
Madridista since 2004
2014-05-25 00:42
@fredohva:

Moraliska vinnare? Bara för att Real vinner så är det ju således inte att att Atletico skulle vara just det. Vi spelade offensivt, inte var det vi direkt som backade hem som typ Chelsea och vi gjorde fler mål än er, face it!
Moratientes - Tjugoett
2014-05-25 00:39
Madridista since 2004 är en idiot. Jag vill gratulera er för en magnifik säsong. Ni var sååå nära att besegra oss idag. Jag trodde vi var ute.. Jag är så jävla stolt just nu, men vill inte ta något från er. Ni är typ världens bästa fotbollslag just nu. Vi vann över er med tur idag bara.
Real Madrid JoseRodriguezNäsa
2014-05-25 00:36
@Madridista since 2004:

Vad håller du på med, du borde skämmas. Vi var 2 minuter ifrån att vara i samma sits som Atleti och du beteer dig såhär? Håll dina meningslösa inlägg inne på puertan där medelåldern snittar på cirka 12 år.

För övrigt, hatten av till er och era fans! Underbar säsong och med hela mitt hjärta så önskar jag er lycka till nästa säsong.

mvh
Madridista since 2004
2014-05-25 00:33
@Karl Pilkington (red):
Och som jag redan har förklarat för användaren paniagua så är vi hatade för att vi är störst, bäst och vackrast (åtminstone bland lagen från Spanien) med tanke på vår magnifika historik sett till antal titlar som vi har håvat in genom åren. Vi är dock inte unika med det utan likväl även fruktansvärt framgångsrika lag som Bayern Munchen, Manchester United och Juventus är ogillade från respektive länder, tänk på det till nästa gång :) Sedan så är jag inte direkt helt hjärtlös som du försöker få till, om du kan lugna ner dig en aning så har jag faktiskt berömt Atleticos säsong bland mina tidigare inläggen...
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-05-25 00:30
Lopez: Usla vinnare är alltid värre an daliga förlorare. Such is life - ingen del av männskligheten är undantagen, speciellt inte fotbollen. Översittarmentaliteten är dock underhallande fór mig och för tankarna till "Ive got daddy issues, thats why Im a stripper now..."-liknande scenarion.
Atlético ColinZeal.se
2014-05-25 00:30
@Alexander Ivanovski(red):

Gud är inte verklig, Simeone är det. Det har han visat flera ggr den här säsongen. Berätta vad din gud har bevisat för dig?
Atlético Antonio López
2014-05-25 00:29
rawkus/
Ikväll fick jag en Realtröja upptryckt i ansiktet, realsupporter som även försökte sätta krokben för mig när jag gick förbi. Blev kallad horunge, puttad på och slagen på bröstkorgen när jag var på väg mot toaletten. Notera att allt detta skedde när Real hade fördelen i matchen och inte vid underläge. Fantastiska supportrar och underbar klubb.
Valencia fredohva
2014-05-25 00:27
Jag vet att det inte betyder något igår, idag eller imorgon men hatten av för dagens insats. AM var de moraliska vinnarna

Meke_FCB_1899
2014-05-25 00:25
@Madridista since 2004:

Hahaha din blåsta sak, kolla tabellen.

Vad jag vet är Atletico mästare, sedan kommer Barca, ni ligger på tredje plats, lillen...
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-05-25 00:24
Vagar jag tippa pa att Puertan är stängd för andra fans alltjämt..?

Maste vara nagot som lockar in mongona. Smaken av att kunna diskutera med just andralags fans? :)
Meke_FCB_1899
2014-05-25 00:21
Vilken Kung Simeone är.

Vem skulle inte vilja ha en sådan framgångsrik tränare som vägrar att bli spottad på och står upp för sitt lag.

Det hjärta han visar är väääääldigt sällsynt i dagens pengastyrda fotboll.
Även en stor eloge till fansen som sjunger och stöttar hela matchen.
En liten sidenote, men möjligt att ni har den/de skönaste adminsen på svenskafans, gillar editeringen, speciellt på D"avid Beckham Fanclub"
2014-05-25 00:21
@Madridistan since 2004

Du är usel.
Madridista since 2004
2014-05-25 00:19
@paniagua:

Hahaha, inte så märkligt att vi får bittra fiender efter oss då Real Madrid trots allt är störst, bäst och vackrast. Svårare än så är det inte lillen :)
Real Madrid Pedimano
2014-05-25 00:16
Det här var ju tråkigt...
Barcelona tricampeon
2014-05-25 00:15
Vilken fantastisk säsong Atleti har gjort! Vem hade trott att Atletico skulle vinna la Liga och spela CL- final säsongen efter att ha tappat sin största stjärna? Inte jag i alla fall. Jag har istället, i snart ett år fortsatt överraskas och imponeras av den fotboll Atletico har presterat.

Hur tycker ni den närmsta framtiden ser ut för Atletico? Vad bör ske i klubben för att de ska behålla sin nivå även i framtiden eller förhoppningsvis ta ytterligare kliv framåt?

2014-05-25 00:09
@Madridista since 2004

Ingen gläds med er. Ingen. Ni är genuint ogillade i precis hela fotbollsvärlden.
Och sådana som du är anledningen till det.

Jag kan inte FÖRSTÅ hur man kan vara så jävla osäker på sig själv att man kliver in på sin slagna rivals forum och förhäver sig själv och sitt lag. Har du någon förklaring?

Jag är egentligen inte mycket för att generalisera, men ni svenska maränger har onekligen ett ofantligt osympatiskt symptom när det kommer sig till att vältra sig i andras olycka. Skäms.
Atlético daniel77
2014-05-25 00:08
Tack för den här fantastiska säsongen!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético gurra1993
2014-05-25 00:06
Asså jag kommer aldrig fatta hur man älska real
Valencia Osvaldo
2014-05-25 00:04
Är så otroligt imponerad och glad över er säsong; en seger idag hade förvisso varit grädde på moset. Att ta hem ligan smäller i min bok högre än att vinna CL, i synnerhet när finalmotståndaren befinner sig längre ned i ligatabellen. Ni är utan tvekan det lag i europeisk toppfotboll som är lättast att gilla, ni har lyckats leda i bevis att en skarp idé och målmedvetet arbete är viktigare än ekonomiska muskler.
Atlético Antonio López
2014-05-25 00:04
Säger som Quique, håll huvudet högt. Det Atlético gjort denna säsong är otroligt, vinnare på alla sätt. Vill även tacka lipps och sasha för gott sällskap även om jag troligtvis inte var det vid matchens slutskede. Detta är en säsong vi aldrig kommer glömma.
Atlético eduardo c
2014-05-25 00:02
Madrista since 2004, sluta kalla oss för lillebror, ditt nick tyder på att du måste påpeka att du faktiskt har varit real supporter ett längre tag, pinsamt, byt till 2014 det underlättar för oss alla att förstå hur det verkligen är.
Valencia Vårat-Valencia
2014-05-24 23:58
Intressant att det behövdes 9 miljarder innan Real fick lyfta sin första CL buckla på 12 år. Men iaf, bra kämpat.

Och om man ska tänka positivt, så var det kanske bra att ni inte vann. För om ni skulle vunnit både ligan och CL så skulle kanske laget känns sig lite mätta inför nästa säsong.Nu, med tanke på att ni förlorade, så kommer ni vara dubbelt så hungriga nästa år.
Atlético eduardo c
2014-05-24 23:57
"David Beckham fanclub" satt ensam hemma medan han föräldrar bad honom att hålla käft. Kom igen, du har inget att komma med. Var stolt var tyst var mogen, din jävla tönt
Annons: