/spanien/atletico/forum/349.aspx/spanien/atletico/forum/349.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético belgaren
2014-05-25 16:37
Grattis kawar! På tal om pengar, nu när vi gick så långt i CL måste det väl gett oss lite klirr i kassan? Minns att en artikel publicerades här, där man gick igenom siffrorna, minns dock inte hur mycket det handlade om.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Karl Pilkington (red)
2014-05-25 16:13
Well, well. Bara att gratulera. Är själv alldeles för nervsvag för att satsa den typen av summor, men alltid kittlande att se när andras storspel går in :)
Atlético Kawar Garmawi
2014-05-25 15:51
@Karl Pilkington Nej, antal kort i matchen. Hade över 5 gula (Pengarna tillbaka vid exakt 5) Blev en hel del, vilket jag förutspådde det skulle bli. Final i CL, Madrid Derby, klart inget lag ville förlora, så räknade med en hel del tacklingar och gula. Kanske lätt och vara efterklok nu men hade inte mer pengar. Hade annars satsat maxbeloppet på spelet som var sisådär 29k. Oddset; 1,825 x 29k = Ungefär 56k.
2014-05-25 15:32
@Kawar Garmawi

Snyggt! Var det hörnspel...?
Atlético Kawar Garmawi
2014-05-25 14:54
Nederlaget från igår svider fortfarande! Atletico, detta fantastiska lag lyckades tyvärr inte hålla emot Reals forcering och precis när Ramos nickar in kvitteringen, känner jag hur all luft och energi går ur mig. Detta kommer inte gå tänkte jag, likaså kunde man se detta klart och tydligt från Atletico spelarna. Grattis till Real även om det svider och skriva detta. Vi är ändå trots förlusten de STÖRSTA vinnarna i Europa. Att man lyckas bärga hem ligan före Real & Barca, som har en budget på 4-5 ggr mer och bättre spelare/trupper är detta styrkebesked från Cholo o co. Man bevisar även att det går och vara framgångsrika och att man kan vinna titlar genom att ha PASSION, STORT HJÄRTA och STORA COJONES! Ska inte heller glömma Atleticofansen, enligt mig Europas bästa! Spelar ingen roll om laget ligger under med 7-8 - 0, fansen är alltid bakom de. Gåshuden som man fick när Real spelarna skulle lyfta bucklan, där det ända man hör är, "Atletttiiiiiiii Atletiiiiiiiii", Mäktigt minst sagt. Detta är något som varken Real supportarna eller några andra kommer få uppleva i sina klubbar. Kärleken till Atletico är obeskrivlig! En dag som denna är man oerhört STOLT över varenda spelare och tränare! Man har charmat en hel fotbollsvärld. Och detta är bara början på en fantastisk resa. Lite (eller rättare sagt STORT) plåster på såret är att man vann ungefär 15k igår. (Nettovinst ungefär 7k) Visst, pengar kan och kommer aldrig kunna ersätta ett sådan förlust men ett stort plåster på det sårade hjärtat. TE QUIERO ATLETI! 3
Atlético Nahro
2014-05-25 14:50
Läste jag något om en pena? Sign me up!
Atlético El_pepino i Ardas skägg
2014-05-25 14:34
Man är ju så sjukt stolt över det här laget. Sånt jävla hjärta. Det går aldrig att köpas för pengar.

Är lätt med om det startas en peña. Hjälper gärna till med något om det behövs.

I övrigt, finns fler av oss på twitter? Vad heter ni där?
2014-05-25 14:16
Men vem bryr sig om Simeone gick över gränsen eller inte? Det är CL-final och han är en av de största vinnarskallarna på planeten. Atleti har precis förlorat matchen och en snorunge i motståndarlaget firar genom att kruta en boll på Cholo. Klart som fan det rinner över. Det är jag i ärlighetens namn väldigt glad över att det gjorde. En annan reaktion från Simeones sida hade varit mer oroväckande.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-25 14:15
Madridista since 2004

Det syns klart och tydligt att han gjorde det för att provocera. Jag menar, varför in i helvete ska han vara så respektlös och "passa" bollen till just Simeone av alla människor. Hur hårt det är spelar ingen roll, då Varane endast gjorde detta i ändamål för att provocera och häckla motståndartränaren. En tränare som innehar mer respekt än vad slyngeln Varane någonsin kommer att ha. Sen att Simeone ska agera som en italiensk gentleman som Ancelotti finns inte. Det är inte "the Atletico-way" och helt ärligt, gjorde Diego helt rätt i att agera som han gjorde. Han visar att sådant beteende inte är acceptabelt och att dagens bortskämda barn inom fotbollen behöver komma ner på jorden.

Hur bra än Varane tror sig vara är han fortfarande en liten snorvalp i jämförelse med en legend som Simeone. Dessutom vill jag tillägga att om detta varit en Barcelona spelare som gjort som Varane skulle jag aldrig någonsin skyddat honom. Det är raktigenom efterblivet, respektlöst och brist på klass. Sen undrar jag också varför du postar detta på Atleticos forum? Det är väl klart som f*n att de kommer skydda Diego. Här ser man också att du precis som Varane var ute efter att provocera.
Barcelona La Boca
2014-05-25 13:51
Khhedir: Fett bra inlägg, tummen upp! I all bitterhet över er stöld (höhö) av CL-bucklan får man ändå se till den kvalité ni har truppen och dom investeringar ni gjort. Di Maria och Iker är grymma. Om ett par år är Pepe o Ronaldo borta och då är ni åter en gentlemannaklubb igen:)
Atlético Garra
2014-05-25 13:40
@Madridista since 2004:

Han är ju förebild och visar att man inte tar skit av någon, speciellt inte av en skitunge till maräng.
Atlético Madrid handlar inte om att vara politiskt korrekt det handlar om passion och hjärta, något som du aldrig kommer förstå ditt lilla troll. ;)

Madridista since 2004
2014-05-25 13:09
@zoran:
Nu är liksom så att Diego Simeone är managern som ska agera som en förebild för sina mannar och det är han som skall gå emellan när spelarna jiddrar, inte direkt så att argentinaren skall bete sig som (ursäkta språket) en jävla clown som som skall skapa kontroverser med tanke på den rollen som denne har. Även om Varane "bjöd" bollen till honom så var responsen allt annat än acceptabelt från Simeones sida!
Atlético Conserva el Calderón!
2014-05-25 12:40
Hade man kunnat få Cedrick och/eller Vadillo nu för reapris?
Barcelona Dinho the artist
2014-05-25 12:19
Synd att det inte räckte hela vägen, hade varit grädden på moset över en helt makalös säsong.

Måste f.ö. få uttrycka min oändliga häpnad över fenomenet Gabi. Helt makalös. Likt Puyol ett par år tillbaka kommer jag på mig själv att bara sitta och stirra blint på TVn när denne varit delaktig i ännu en imponerande sekvens. Que capitan indeed.
Atlético eduardo c
2014-05-25 12:15
Jag är imponerad att Simeone fortfarande har det i sig. Vilken träffsäkerhet, varane blev tvungen att ducka, hatten av för simeone. @Karl Pilkington Härligt att ni har snackat om det. Yes, minst 50 medlemmar. Medlemmarna behöver inte nödvändigtvis vara medlemmar i den officiella klubben, allså ha ett betald medlemskap. Så förstår jag det. Men det borde vi definitivt klara av. Frågan är mer om det måste vara "stadsbaserat", eller om hela landet kan ha en gemensam peña?
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-05-25 12:15
High five! Detta lyckades vi bra med.

Angående peña kommer det alldeles snart. Lägg gärna till mig på facebook Eduardo så får vi fixa det.
Real Madrid Khhedir
2014-05-25 12:12
Bara pin att se hur vissa real-fans kommer hit för att provocera. Mitt under all firande efter 1-1 så led jag trots allt med altetico, man kände i luften att i en eventuell förlängning så skulle Real ta det.
Surt att förlora på det sättet, hade inte kvitteringen kommit hade jag aldrig kunna säga att Atleti inte förtjänade det. Som real-supporter blir man änna stolt att se "lillebror" prestera på detta sättet, förmodligen tack vare kung Cholo.

Hoppas att ni reser er, ni fick trots allt med er en tung tung liga-titel i år som kvitto på ert kämpande. Hoppas ni ställs mot Bayern nästa säsong och piskar dem, och att Barcas ledning odlar fler hjärnceller, vi ska visa vilken liga som dominerar i Europa!
Atlético zoran
2014-05-25 12:03
Horrni. Alla Atleti-supportrar ska vara javligt stolta over det har laget. De gav allt.

Igar spelade Atleti utan tva valdigt viktiga spelare som vi inte kan ersatta pa samma vis som Madrid. Anda var vi tva minuter fran att vinna turneringen.

Det viktigaste ar att lara sig av den har typen av matcher. Det ar det enda sattet att vaxa som lag.
Atlético zoran
2014-05-25 11:59
@Madridista since 2004:

Varane skot en boll pa Simeone. Du hade sakert inte reagerat. Bara statt dar och tagit emot smallen utan att saga nagonting.
Atlético RK!
2014-05-25 11:47
@Madridista since 2004:

Ingen bryr sig.
Real Madrid Di Stefanos ande
2014-05-25 11:47
@Kajanus:

Ett VM där de svenska Real-fansen kommer hålla på C Ronaldos Portugal som vanligt. (Jo så är det, jag blev t o m bannad på Puertan då jag ifrågsatte det och fick även svar som "Jag gillar inte spanjorer. Äckliga människor" o dyl) Men det blir väl så när 99% av svenska maränger - och barcafans också för den delen - är glory hunters som egentligen skiter fullständigt i vilket lag de håller på så länge de vinner titlar.
Barcelona Besviken på Barca
2014-05-25 11:26
Som Barcafan och med Atletico som "andra lag" förstår ni vilka jag höll på igår.

Atletico var så nära men föll på mållinjen. Är ganska säker på att C.L bucklan nu hade varit i Atleticos ägo om Diego Costa (märklig chansning av "Cholo" och Arda Turan varit med. Ni har ändå gjort en helt fantastisk säsong.

Atletico har helt säkert fått många nya fans den här säsongen. Och så länge Diego Simeone stannar som tränare kommer Atletico vara ett topplag i Europa, oavsett vem som eventuellt säljs.
Madridista since 2004
2014-05-25 11:26
Vad gjorde Varane för fel ärligt talat? Simeone har INGEN som helst skäl att bli lack, han försöker till och med skjuta sönder Varane. Väldigt vuxet utav Simeone att vilja slå ihjäl Varane. Till och med ni kan väl inte stå bakom argentinarens beteende?
2014-05-25 11:24
@eduardo c

Fantastiskt roligt att ni var så många som 8 stycken från forumet bara i Göteborg!
Vi har inom redaktionen snackat om att det är dags för en pena nu, mycket på grund av att vi inte lägga vantarna på några finalbiljetter till Lissabon eftersom de skickas ut till just officiella penor.

Vad som behövs är 50 stycken medlemmar. Men det lär vi klara enkelt, eller? Jag vill verkligen få det här gjort, tycker det hade varit sjukt kul.

Atlético Madridista_RojiBlanco
2014-05-25 10:51
Känns ändå helt okej. Det Simeone har gjort med Atletico är helt magiskt, sista Real Madrid vann CL så hade Los Rojiblancos precis vunnit La Segunda och tagit sig tillbaka till La Liga. Igår stod man, efter 12 år mot ett av världens bästa lag och man spelade ut dem i 75 min. I Atletico är det inte pengar som gäller. I Atletico spelar man för världens stoltaste klubb och alla i laget har visat ett fantastiskt vilja, glöd och hjärta för att vinna ligan. Har varit Colchonero sedan jag flyttade till Spanien 94, såg Atleti vinna ligan 96 och sedan dess följt laget med stor passion. Säsongen 2013 / 2014 har varit helt underbar och jag är så jävla nöjd och stolt över spelarna och ledarna. Ser verkligen fram emot nästa säsong. Aupa Atleti!
Atlético Polkagrisen
2014-05-25 10:42
@A | P:

Du menar drama queens som i "slita-av-sig-tröjan-och-skrika-som-man-aldrig-gjort-mål-förut-när-man-gör-straffmål-vid-ställning-3-1"?
Seriöst, hellre en förlorad Europacupfinal var 40:e år än en 750 millesvärvning som vill vinna säkra titlar varenda sommar. Tycker jag. Punkt.
Real Madrid madridista8.8
2014-05-25 10:33
@Polkagrisen:

Inte för att vara sån men det klart Real Madrid ledningen umgås med sådana människor då Real Madrid är en större klubb. Grattis till ligan och tack för en grym CL FINAL
Barcelona erkano
2014-05-25 10:16
Idag vaknade jag. Och tänkte inte ens på matchen igår . Haha det är fan sjukt . Detta betyder att jag är så himla stolt och nöjd över mitt Atletico !
Real Madrid A | P
2014-05-25 09:42
haha. Aja drama quens. Ni är Atletico och ni hade tackat jag till liga titeln varje år om ni fick erbjudandet allt annat ni säger är bullshit.

No ofence.

Polkagrisen

Sista stycket låter fantastiskt!
Atlético Gaboro
2014-05-25 09:05
ColinZeal.se Horru! Hall dig till fotbollen och sluta prata strunt! Var ett gott foredome. Finns massor som tror pa Gud och ar kristna, ingen vill veta av dina asikter om Gud, vi snackar fotboll har! Tycker Admin borde agera!
Annons: