/spanien/atletico/forum/334.aspx/spanien/atletico/forum/334.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Khhedir
2014-05-25 12:12
Bara pin att se hur vissa real-fans kommer hit för att provocera. Mitt under all firande efter 1-1 så led jag trots allt med altetico, man kände i luften att i en eventuell förlängning så skulle Real ta det.
Surt att förlora på det sättet, hade inte kvitteringen kommit hade jag aldrig kunna säga att Atleti inte förtjänade det. Som real-supporter blir man änna stolt att se "lillebror" prestera på detta sättet, förmodligen tack vare kung Cholo.

Hoppas att ni reser er, ni fick trots allt med er en tung tung liga-titel i år som kvitto på ert kämpande. Hoppas ni ställs mot Bayern nästa säsong och piskar dem, och att Barcas ledning odlar fler hjärnceller, vi ska visa vilken liga som dominerar i Europa!
Atlético zoran
2014-05-25 12:03
Horrni. Alla Atleti-supportrar ska vara javligt stolta over det har laget. De gav allt.

Igar spelade Atleti utan tva valdigt viktiga spelare som vi inte kan ersatta pa samma vis som Madrid. Anda var vi tva minuter fran att vinna turneringen.

Det viktigaste ar att lara sig av den har typen av matcher. Det ar det enda sattet att vaxa som lag.
Atlético zoran
2014-05-25 11:59
@Madridista since 2004:

Varane skot en boll pa Simeone. Du hade sakert inte reagerat. Bara statt dar och tagit emot smallen utan att saga nagonting.
Atlético RK!
2014-05-25 11:47
@Madridista since 2004:

Ingen bryr sig.
Real Madrid Di Stefanos ande
2014-05-25 11:47
@Kajanus:

Ett VM där de svenska Real-fansen kommer hålla på C Ronaldos Portugal som vanligt. (Jo så är det, jag blev t o m bannad på Puertan då jag ifrågsatte det och fick även svar som "Jag gillar inte spanjorer. Äckliga människor" o dyl) Men det blir väl så när 99% av svenska maränger - och barcafans också för den delen - är glory hunters som egentligen skiter fullständigt i vilket lag de håller på så länge de vinner titlar.
Barcelona Besviken på Barca
2014-05-25 11:26
Som Barcafan och med Atletico som "andra lag" förstår ni vilka jag höll på igår.

Atletico var så nära men föll på mållinjen. Är ganska säker på att C.L bucklan nu hade varit i Atleticos ägo om Diego Costa (märklig chansning av "Cholo" och Arda Turan varit med. Ni har ändå gjort en helt fantastisk säsong.

Atletico har helt säkert fått många nya fans den här säsongen. Och så länge Diego Simeone stannar som tränare kommer Atletico vara ett topplag i Europa, oavsett vem som eventuellt säljs.
Madridista since 2004
2014-05-25 11:26
Vad gjorde Varane för fel ärligt talat? Simeone har INGEN som helst skäl att bli lack, han försöker till och med skjuta sönder Varane. Väldigt vuxet utav Simeone att vilja slå ihjäl Varane. Till och med ni kan väl inte stå bakom argentinarens beteende?
Atlético Karl Pilkington (red)
2014-05-25 11:24
@eduardo c

Fantastiskt roligt att ni var så många som 8 stycken från forumet bara i Göteborg!
Vi har inom redaktionen snackat om att det är dags för en pena nu, mycket på grund av att vi inte lägga vantarna på några finalbiljetter till Lissabon eftersom de skickas ut till just officiella penor.

Vad som behövs är 50 stycken medlemmar. Men det lär vi klara enkelt, eller? Jag vill verkligen få det här gjort, tycker det hade varit sjukt kul.

Atlético Madridista_RojiBlanco
2014-05-25 10:51
Känns ändå helt okej. Det Simeone har gjort med Atletico är helt magiskt, sista Real Madrid vann CL så hade Los Rojiblancos precis vunnit La Segunda och tagit sig tillbaka till La Liga. Igår stod man, efter 12 år mot ett av världens bästa lag och man spelade ut dem i 75 min. I Atletico är det inte pengar som gäller. I Atletico spelar man för världens stoltaste klubb och alla i laget har visat ett fantastiskt vilja, glöd och hjärta för att vinna ligan. Har varit Colchonero sedan jag flyttade till Spanien 94, såg Atleti vinna ligan 96 och sedan dess följt laget med stor passion. Säsongen 2013 / 2014 har varit helt underbar och jag är så jävla nöjd och stolt över spelarna och ledarna. Ser verkligen fram emot nästa säsong. Aupa Atleti!
Atlético Polkagrisen
2014-05-25 10:42
@A | P:

Du menar drama queens som i "slita-av-sig-tröjan-och-skrika-som-man-aldrig-gjort-mål-förut-när-man-gör-straffmål-vid-ställning-3-1"?
Seriöst, hellre en förlorad Europacupfinal var 40:e år än en 750 millesvärvning som vill vinna säkra titlar varenda sommar. Tycker jag. Punkt.
Real Madrid madridista8.8
2014-05-25 10:33
@Polkagrisen:

Inte för att vara sån men det klart Real Madrid ledningen umgås med sådana människor då Real Madrid är en större klubb. Grattis till ligan och tack för en grym CL FINAL
Barcelona erkano
2014-05-25 10:16
Idag vaknade jag. Och tänkte inte ens på matchen igår . Haha det är fan sjukt . Detta betyder att jag är så himla stolt och nöjd över mitt Atletico !
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid A | P
2014-05-25 09:42
haha. Aja drama quens. Ni är Atletico och ni hade tackat jag till liga titeln varje år om ni fick erbjudandet allt annat ni säger är bullshit.

No ofence.

Polkagrisen

Sista stycket låter fantastiskt!
Atlético Gaboro
2014-05-25 09:05
ColinZeal.se Horru! Hall dig till fotbollen och sluta prata strunt! Var ett gott foredome. Finns massor som tror pa Gud och ar kristna, ingen vill veta av dina asikter om Gud, vi snackar fotboll har! Tycker Admin borde agera!
Atlético Polkagrisen
2014-05-25 07:33
@A | P:

Vi är Atleti för fan! Vi tar inte emot några jävla titelerbjudanden inför säsonger. Vi slits mellan hopp och förtvivlan varje helg år efter år. Vi åker inte marängswiss, oljetanker eller rysk gasledning. Vi är inte intresserade av att vara garanterade en titel varje säsong. Vi är intresserade av att skrika, gråta och jubla arslet av oss för att nå den istället.
Upp med huvudet? Du, vi kommer att ha huvudet högt i segunda om det är så, utan problem.
Atlético Atleeeti
2014-05-25 06:25
Självklart räknar och kräver vi aldrig med några titlar överhuvudtaget. Självklart älskar vi vårt lag i med och motgång. Men det betyder väl inte att vi ska behöva ta emot ett grattis eller klapp av axeln av en massa andra fans på vårt eget forum denna dag. Nej tack, detta är väl inte någon sorts allmänt forum? Ska ni komma med förslag på att vi ska vara nöjda med en titel? Ingen här unnar någon annan denna titel, särskilt inte RM. Förlängningen var det värsta jag sett. Att se våra hjältar lida. Att se världshistorien grinigast spelare ta av sig tröjan hade väl kunna få en att kasta ut tv:n om inte barnen suttit med och tittat.

Real Madrid A | P
2014-05-25 05:15
Bra final, Grattis till liga titeln. Jag vet det är tufft att förlora finalen men tänk egentligen. Hade inte varenda en av er tackat med världens längsta ja ifall någon erbjöd er liga vinst och CL final inför säsongen? Det hade jag gjort iaf varje år.

Simeone överdrev med Varane, hade förstått om det var någon som Ramos, Ronaldo, Pepe men Varane är världens snällaste.

Upp med huvudet.
Atlético ColinZeal.se
2014-05-25 04:31
@KristoferDelija:

Sorry, har sjukt svårt för folk som frivilligt, mot logiskt tänkande, väljer att "tro" på något så påhittat som en gud. Jisses. Var det gud som låg bakom din framgång?

Nej, det var DU. "gud" hade inget med det att göra. Skärpning.
Spanien Osito
2014-05-25 03:57
@rawkus [siempre contra la peste blanca:

Inte bara att ni föll på mållinjen, ni gjorde det mot Real Madrid som jag personligen har lite svårt för. Jag hoppas att ni lyckas behålla laget så gott det går. Framförallt Felipe, DG, Courtois och "Cholo".

Den sistnämnde är årets tränare tillsammans med Rudi Garcia.

Att ni tog hem ligan mår fotbollen bra av, på många sätt och vis.

Absolut, någonting ska allt bli till:D
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-05-25 03:48
@Osito:

Tack broder! Syns pa Mex-forumet. Dags att dra ihop en VM-special? ;)
Spanien Osito
2014-05-25 03:11
Ni är säsongens lag! Väldigt synd att ni inte tog hem Champions League, det hade varit pricken över i:et. Men ni ska vara stolt över klubben, det ni åstadkommit och alla spelarna/ledarna.

Må ni ta hem det nästa säsong!
2014-05-25 03:06
@Hashomi:

Nu blir jag nyfiken pa ditt tidigare nick, haha :)

Fan, har det gatt sa lang tid redan?? :O
Illgner
2014-05-25 03:02
Måste säga att Atletico var det sista laget jag önskade se Real vinna mot. En fantastiskt säsong från ett fantastiskt lag. Hade jag inte varit Real fan sedan den gode R Carlos förehavanden hade jag till 100 % stått bakom A Madrid oavsett motstånd.

För övrigt är det lite lustigt att bli så sura över den där Madrid 2004, han kan ju i princip vara någon som är ute efter att smutsa ner Real. Tror (och hoppas) att de flesta Real-fans är imponerade över Atleticos säsong.

Nåväl, kan vara mitt första inlägg på SF på 7-8 år. Ta det för vad det är..
Real Madrid Hashomi
2014-05-25 02:52
rawkus

Din gamle räv, detta är ett nytt konto för mig, men jag har sett dig här inne och i Milans forum i mer än 10 år. Är det någon jag lider med en dag som denna så är det du.

Vill även hylla Zoran som är en favorit hos mig.

Stort grattis till ligatiteln, jag tror inte ens ni själva fattar hur stort det är. Ni slår europamästarna på Bernabeu och vinner ligan, något som egentligen är svårare än CL en säsong som denna.

Ni går till historien och har en plats i alla fotbollsfans hjärtan, även mina madridista vänner älskar det ni står för. Ni må ha förlorat finalen men ni har vunnit något som är mycket större än det.

Ni är inte längre en förlorar klubb som blir hånade, ni är fruktade Atletico Madrid, ikväll och för all framtid.
Real Madrid Kajanus
2014-05-25 02:50
All heder till er och den säsong som laget nu har bakom sig. Spansk fotboll fortsätter att ligga steget före alla andra länder och ligor. Ni visar att motivation och sammanhållning kan slå klass flera dagar i veckan. Jag hoppas att de ekonomiska problemen som Atletico brottas med går att lösa och att ni fortsätter att sätta skräck i Europas topplag.
Nu njuter vi av den stundande festen i Brasilien och så ses vi i höst igen.
Väl mött, vänner! : )
2014-05-25 02:38
Hur fan kommer det sig att det ALLTID är Barca vs Real tjaffs pa varat forum?

Ett fenomen i sig ;O
Barcelona KristoferDelija
2014-05-25 02:02
Bat/ Haha du behöver inte tro Gud men visa lite respekt och häv inte ut i forumet.
Vi ska inte göra detta till ett kristen forum haha men visa lite respekt.

Men Atletico fansen tror enbart på Cholisimo;)
Barcelona Chrisicito
2014-05-25 02:00
Trist förlust, men ert lag gar gjort en fantastisk säsong, så säger grattis till denna fina säsong ni har gjort!

Hoppas ni kommer vara kvar i Europas toppskick!
Valencia Bat
2014-05-25 01:53
@KristoferDelija:

Gud är verklig, där varsågod.
Real Madrid Hashomi
2014-05-25 01:51
Ni gör en fantastisk säsong och kommer aldrig att glömmas av någon fotbollsintresserad. Ni har redan cementerat er plats i historieböckerna trots denna förlusten.

Annons: