/spanien/atletico/forum/324.aspx/spanien/atletico/forum/324.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2014-06-06 18:44
@Conserva el Calderón!:

skojar du eller ? ge fan i att "pissa på" våra spelare som gjort oss till mästare !!!
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2014-06-06 18:39
kanon värvning han har varit mycket bra i Benfica....men ven lämnar ?
Barcelona KristoferDelija
2014-06-06 18:36
Håller med Elnacho där med Lukaku och Vela. Om jag va i Atletis situation så hade jag gått med på att sälja Costa och få in både Vela och Lukaku.
Tänk då Atletico med Correa, Vela, Lukaku. Det hade vart en utav fotbollsvärldens intressantaste anfallsuppsättning.
Plus att Vela kan spela på kanten så att man man kan få in både Correa och Lukaku som anfallspar.

Hade ni bytt bort Costa ifall ni fick både Vela och Lukaku?
Atlético Conserva el Calderón!
2014-06-06 17:45
Jag är inte alls ledsen om Filipe lämnar, har länge stört mig på hans oförmåga att göra inlägg/skjuta när tillfället ges. Det enda jag uppskattade var hans arbetskapacitet och hans överlappningar. Resten av attribuerna var väl ok.
Atlético Elnacho
2014-06-06 17:44
Väldigt tråkigt att Filipe (förmodligen) sticker men det är såklart väldigt svårt när Chelsea, ett lag med helt andra ekonomiska resurser, intresserar sig. Jag kommer i vilket fall aldrig att glömma den här säsongen och de spelare som hjälpte till att göra den möjlig. Tränarstaben också självklart. Läste om Lukaku och Vela till att ersätta Villa och Costa. Köper vi båda två så kan de bli världens hetaste anfallspar känns det som, de kompletterar varandra väldigt bra. Stommen av truppen hoppas jag vi får behålla, ska bli otroligt intressant att se hur truppen ser ut i slutet av augusti, vilka som är kvar och vilka som har förstärkt 2013/14 års hetaste lag!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-06-06 17:37
Om nu Filipe lämnar för summorna det snackas om, sa har vi trots allt gjort en fin affär iom Guilherme pris. Finfin vänsterback och med ca +10 milj EU i planboken.
Atlético belgaren
2014-06-06 15:48
Jag känner mest förvåning angående Filipe, hade en bild av att han identifierade sig väldigt mycket med Cholo och med klubben. Man förstår ju att spelare rör på sig men jag trodde att Filipe kände så starkt för Atleti att han inte skulle göra det. Förutsatt att han nu gör det, ingenting är ju officiellt än.
Atlético Kakan_Atletico
2014-06-06 15:41
Filipe är ingen svikare om han nu skulle lämna. Han har varit med och hjälpt oss till en CL final, en mycket mycket tung ligatitel. Och om Chelsea kommer och köper ut honom pga klausulen och erbjuder honom en ny utmaning i världens "tuffaste" liga samt en grym lön.

Säg mig, varför skulle Filipe, Costa, Villa + ev andra spelare som lämnar oss vara svikare?
Valencia Bat
2014-06-06 15:27
Ni ersätter jävligt bra måste man säga, visst Filipe är ligans bästa vänsterback om inte hela världens men Guillerme Siqueira är otroligt bra han med och liknar Filipe mycket!
Atlético Garra
2014-06-06 14:51
Att Courtois och Costa skulle lämna var nog dom flesta förbereda på men Filipe känns lite som ett svek.
Vilket fall som helst så kommer jag komma ihåg honom som en krigare som gav allt den tiden han var här.

Bienvenido Siqueira!
2014-06-06 14:42
Siqueira är en jävligt bra fotbollsspelare alltid gillat honom ända sen Granada tiden ,och nu visade han även en nivå högre upp på den högsta nivån i Benfica att han är grym vänsterback.
Men Filipe blir ändå ett stort håll att fylla men är man en svikare så ska man ändå lämna tycker jag.
Atlético Kakan_Atletico
2014-06-06 14:34
Spännande med Siquiera. Men Djävulskt tragiskt med Filipe, en spelare som jag verkligen verkligen uppskattar!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-06-06 14:27
Siquiera klar. Betyder nog att Filipe sticker.
Atlético el niño para siempre!
2014-06-06 00:24
Borde inte Costa vara i USA och ha fullt fokus på VM? Tycker det låter lite konstigt att han skulle ha kollats av Chelseas läkarteam, samtidigt som han är skadad tom... Ni kan ha rätt men litar aldrig på brittiska tidningar.
Atlético bel0
2014-06-05 23:23
Jag vill verkligen att Sosa stannar, jag gillar honom väldigt mycket. Tror han kan vara värd pengarna eftersom jag tror han kommer göra det väldigt bra nu när han får en hel försäsong på sig.
Atlético CosaFai?
2014-06-05 22:01
En vecka före VM i Brasilien så får ni en dokumentär om fattigdomen där, om någon är intresserad. Hemskt, bra att det får uppmärksamhet iaf.
Atlético Kakan_Atletico
2014-06-05 19:16
Det mesta inom denna underbara sport handlar tyvärr om pengar. Så när en klubb som Chelsea kommer och erbjuder dig pengar nog för att försörja hela släkten i många många år. Då är det svårt att tacka nej. Sen så har dem ju redan vunnit ligan med Atletico. Nya utmaningar är alltid intressanta ju, så är det. Lämnar Filipe o Costa till Chelsea så kommer dem inte att sjunka i mina ögon. Dem har gett både Cholo och oss fans väldigt väldigt mycket. Men det kommer bli tufft att ersätta dem. Framförallt evighetsmaskinen Filipe. Som är enligt mig Världens bästa på sin position.
2014-06-05 18:56
Kan hålla med om att det är riktigt svikar aktigt ifall både Costa och Filipe Luis drar.
Dom har vart med byggt upp ett Atletico de Madrid under hela resan.
Samt så mycket som Cholo har gett dessa två spelare särskilt Diego Costa och utvecklats och vart den enda som trodde på Diego Costa.
Plus så älskade Costa och Filipe är bland fansen.

Efter allt detta plus erbjuden löneförhöjning. Då borde man fan va tacksam och ge iallafal ETT år extra till Cholo och klubben som tacksamhet-

Istället går de till Chelsea en klubb utan själ och hjärta och är en rik vanlig storklubb där dom inte kommer bli lika uppskattade som i Atletico.

Filipe och Costa kommer sjunka väldigt mycket i mina ögon ifall de går till Chelsea.
Real Madrid 112+ years
2014-06-05 15:32
gurra1993

Då kanske Chelsea hade dragit sig ur eller erbjudit Costa mindre i lön.
Atlético belgaren
2014-06-05 15:13
Ska bli intressant att se hur Costa fungerar i England, om det nu blir av. Har ju hört en del om hans engelskakunskaper, hehe. Tänker att han är en sån som inte presterar på planen om det inte är lika bra vid sidan av planen.
Atlético Antonio López
2014-06-05 13:55
gurra1993/
Absolut men vad är det som säger att Chelsea skulle betala den summan för honom. Förstår även att han inte är så sugen på att starta sin resa till en ny klubb genom att först ge dem ett stort fuck you genom en kontraktsförlängning och en höjd klausul. Den enda som gjort något för Costa är Cholo, den enda som såg vad resten av världen inte kunde. 99/100 här hade valt Salvio före Costa den säsongen.
Atlético gurra1993
2014-06-05 13:44
Fan va lack man blir på costa att han inte skriver på det nya kontraktet som höjer utköpsklausen visst att han villl lämna men tycker ändå han borde vilja att atletico ska få så mycket pengar som möjligt efter allt vi gjort för han.
Atlético Garra
2014-06-05 12:56
Trodde aldrig att Filipe Luis skulle lämna frivilligt. Känns som ett svek från vissa spelare att dom lämnar Simeone.
Atlético CosaFai?
2014-06-05 01:09
Mäktigt!
Atlético zoran
2014-06-04 23:12
En sista uppdatering innan det är läggdags.

Atleti förnekar kontakt med Chelsea om Diego Costa och Atléticos målvaktstränare avslöjar att klubben tittar på 4-5 namn som Thibaut Courtois ersättare.
Atlético Atleticoper
2014-06-04 22:47
Ja precis. Men vårt kära Atlético har ju haft en tradition dom senaste åren att sälja bort riktigt bra anfallare och på nåt magiskt sätt lycka ersätta dom med minst lika bra så vi får hoppas att historien upprepar sig!
Atlético Antonio López
2014-06-04 22:29
Atleticoper/
Givetvis, håller med dig. Var samma sak med Falcao, man visste om det men så länge inte ordet officiellt dyker upp här hoppas man alltid.
Atlético Atleticoper
2014-06-04 22:23
Jo så är det men jag hade ändå, in i det sista hoppats att han skulle stanna åtminstone en säsong till.
Atlético Antonio López
2014-06-04 21:38
Den värvningen har legat i luften så länge att man redan hunnit smälta det, dock fortfarande bitter över summan klubben får pga usla kontrakt.
Atlético Atleticoper
2014-06-04 21:12
Costa har klarat läkarundersökningen och är nu helt klar för Chelsea enligt The Guardian. Hoppas verkligen att det inte är sant
Annons: