/spanien/atletico/forum/322.aspx/spanien/atletico/forum/322.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atleticoo2014
2014-06-09 22:39
vf inte byta costa mot lukaku och få cash emellan? hade gynnat oss bäst väl?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético CosaFai?
2014-06-09 21:38
Sevärt klipp.
Spanien Osito
2014-06-09 21:30
Vela(den yngre såklart) och Romelu Lukaku som anfallspar hade varit riktigt coolt som anfallspar hos er nästa säsong. Dock hade det roligaste varit om ni kunde behålla laget ni har och spetsa truppen.
Barcelona KristoferDelija
2014-06-09 20:15
Kan bara hålla med allihopa. Det egentligen fullständigt meningslöst att låna Lukaku.
Jag kan se framför mig samma scenario som med Courtios.

Lukaku kommer till Atletico utvecklas blir en världsklass anfallare, Atletico försöker köpa loss Lukaku men Chelsea tar tillbaka honom efter succe i både La Liga och Champions League.

Köp loss både Lukaku och Vela och ingen annan genväg!
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-06-09 19:09
Räcker det ej att vi utvecklade Courtois at Chel$ki?

KÖP Lukaku eller leta vidare. Cashen finns, spelaren verkar klar med att lämna och Chel$ki verkar ej ha honom i atanke för framtiden.
Atlético Sk018
2014-06-09 19:07
Kan meddela att nya appen för Android just berövat oss olika färger på text och därmed gjort transfer-artikeln oläslig (även fast det inte hjälper kan det vara bra för skribenter att veta).
Atlético Kakan_Atletico
2014-06-09 18:09
Köp Lukaku eller leta vidare på annat håll. Vi vann världens högst rankade liga och vi blev tvåa i Champions League. Ska vi verkligen behöva låna spelare av ett lag vi slog ut på vägen till finalen i CL?

Pinsamt. Blir så jäkla irriterad. Han är inom två år värd det tredubbla vad han är värd just nu.
Atlético Cholo es un dios
2014-06-09 17:47
Håller med, varför låna in Lukaku och låta han utvecklas hos oss? ! lukaku är otroligt lovande och är redan en bra spelare så köpa vore så mycket bättre om ekonomin finns
Atlético belgaren
2014-06-09 15:07
Om nu Sosa, Cebolla och Diego försvinner och Correas vara eller icke vara är osäkert, nöjer man sig då med Callejon(som jag för övrigt inte skulle ta i med tång) eller vill man ha in mer? Skulle gärna vilja ha in en breddspelare till där om inte Sosa köps loss.
Atlético Conserva el Calderón!
2014-06-09 13:35
Jaha.. Lika gärna göra Chelsea till vår huvudklubb så att vi blir deras farmarlag.
Atlético Kakan_Atletico
2014-06-08 21:25
Lånar vi in Lukaku så blir jag rasande! Varför låna deras talanger för att sedan utveckla dem till världsspelare? Finner ingen som helst logik i det. Nu när vi kan köpa ut honom så gör det för fasen!!!!!!!!!! Inget mer lånande av talanger, TACK PÅ FÖRHAND!
Atlético CosaFai?
2014-06-08 17:17
Ska bli intressant hur våran startelva kommer se ut 2014/15 (?) Juanfran- (?) -Godin-Siqueira Koke-Gabi-Mario-Turan (Vela)- (?)
Atlético zoran
2014-06-08 16:48
Alla söndagens uppdateringar här.
Atlético gurra1993
2014-06-08 11:24
Missade matchen i går hur gick det för atletico spelare ?
Atlético El kulan
2014-06-08 09:14
Kom precis hem ifrån Spanien och såg något jag aldrig sett förut. Bland alla turister som bar nyinköpta Messi och Neymartröjor så fanns det en och annan pojke och flicka med atleticotröjor! Häftigt att se.
Atlético Kakan_Atletico
2014-06-07 23:58
/Zoran

Är det verkligen 90 miljoner euro som ska betalas in, på en gång? En enorm summa. När den är betald, hur mycket skulder har vi kvar till skatteverket sen?
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-06-07 23:24
Villa "rånar" Costa på sitt första landslagsmål :P
Atlético zoran
2014-06-07 23:10
@Sk018:
Du får tänka på att €90 miljoner ska in på Skatteverkets konto i höst. Atlético behöver inte sälja och kommer inte heller att göra det frivilligt. Problemet är att spelare som Diego Costa och Filipe Luís har väldigt låga utköpsklausuler i jämförelse med vad de presterar på planen. Man ville höja Diego Costas utköpsklausul till €60 miljoner, men spelaren ville inte skriva på ett nytt kontrakt. Han skrev på ett förkontrakt med Chelsea i vintras på rådgivning av Jorge Mendes som han nu inte kan lösa sig från pg.a. en klausul som gör att han måste betala en enorm summa till engelsmännen ifall han inte går dit i sommar. Egentligen vill Diego Costa stanna ytterligare en säsong. Det är vad som sägs i hans omgivning, men gjort är gjort. Man ville ge Filipe Luís bättre lön och höja utköpsklausulen, men spelaren vill till Chelsea. Det är det som är problemet. När det gäller Diego Costas övergång så äger Atlético bara 50% av hans rättigheter. 30% ägs av Jorge Mendes och resterande delen går till Sporting Braga då de bakade in en försäljningsklausul i spelarens kontrakt när Atlético köpte Diego Costa 2007. Utöver det här kommer klubbar som Celta, Albacete och Valladolid samtliga få €200,000 i utbildningsbidrag av spelaren. Atlético kommer få ungefär €15,7 miljoner för spelaren. Med det sagt gör Atlético en plusaffär på Siqueira för Filipe Luís på €14 miljoner så det kommer finnas pengar för att värva två anfallare. De pengarna är jag helt övertygad om att klubben hade lagt på Thibaut Courtois, men Chelsea vill inte sälja honom och det är bara att acceptera.
Atlético Elnacho
2014-06-07 22:06
Tre stycken Atleticospelare från start i Spaniens match nu, kul att se!
Atlético CosaFai?
2014-06-07 22:02
Trevligt att få se Costa få chansen igen, hoppas han gör bättre ifrån sig i dagens landslagsmatch :)
Atlético Sk018
2014-06-07 19:48
Är det något jag lärt mig under alla dessa år, då är det nog att man inte kan förstå Atletis transferlogik. Vi vann ligan och CL, vilket gjorde att ledningen påstod att vi inte behövde sälja alls. OM vi nu säljer Costa och Filipe, kommer vi få in ca 500 miljoner (ej fullt ägarskap på Costa)? Filipe har redan ersatts, samt att Correa köpts för framtiden, vilket adderar upp till ca 200 miljoner i runda slängar. Detta gör att 300 miljoner finns i kapital som ej är tvungna att amorteras. Dessa måste täcka Courtois/förstekeeper, samt en rejäl anfallare. Tycker ledningen då att man inte har råd att lösa Courtois så blir man mörkrädd över att ledningen inte vill lägga 100 miljoner för ersättare på K.Navas nivå. Förstår att lånet på Courtois varit extremt bra, men att låna Lukaku i ung ålder istället för att lösa?.. Varför inte bara ersätta ordentligt om vi egentligen inte behöver sälja?...
Atlético CosaFai?
2014-06-07 18:45
Skulle vara roligt om Siqueira skulle välja att spela för Italien, en vänsterback är verkligen något de behöver. Ingen idé att välja Brasilien när man ändå inte blir vald av Scolari :)
Atlético akeesson
2014-06-07 14:38
Sjalvklart jobbigt om filipe lamnar, da han trots allt ar personifierad med atletico. Men att kubben hinner fa in en ersattare innan han ens lamnat ar verkligen fortroendegivande (till skillnad fran heitinga nagra ar sen). Om vela eller lukaku kommer permanent (Inga lan, for fan!) Och en ersattare till courtais kommer sa blir vi farliga aven nasta sasong!
Atleticoo2014
2014-06-07 14:23
vet någon hur många vi är uppe i penan??
Atlético Garra
2014-06-07 14:05
Vi verkar ha fått en straffskytt i Siqueira. Kan behövas! :)
Nu när man sett lite av honom känns det mycket bättre, in Cholo i must trust!
Atlético Wasse85
2014-06-07 10:33
Någon som har haft SIQUEIRA på radarn innan han länkades ihop med Atletico? Isåfall, hur långt ifrån Filipe är han som vänsterback? Jag har kollat igenom det som finns på tuben och han verkar ju vara väldigt snabb och ha fina offensiva kvaliter.
Atlético gurra1993
2014-06-06 19:26
Ja man gillar ju felipe men hans inlägg har aldrig varit nån höjdare
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2014-06-06 19:00
det gör du när du skriver att du inte bryr dig om han drar, han har hjälpt oss att komma till höjder vi aldrig varit i förr visa lite Respekt !
Atlético Conserva el Calderón!
2014-06-06 18:54
@Sportuga (Portugal-Red):

Pissar jag på Filipe för att jag är kritisk mot honom? Väx upp.
Atlético Kakan_Atletico
2014-06-06 18:53
@KristoferDelija:

Vi behöver ju just nu en anfallare till. Lämnar Costa så behöver vi två. Och Vela o Lukaku är ju hyperintressanta i mina ögon. Hoppas verkligen att vi får loss Lukaku, inte ett pissigt lån utan permanent. Är redan nu grym, tänk då efter två år under Cholo.. WOW!
Annons: