/spanien/atletico/forum/308.aspx/spanien/atletico/forum/308.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético AndeeI
2014-07-14 21:24
Kontrakten med Oblak är väl ändå inte påskrivet eller?
Atlético AndeeI
2014-07-14 21:23
Varför du aldrig fullt och fast ska lita på Wikipedia, eller så vet skribenten helt sonika mer än vi :) Jan Oblak, Current team: Atlético Madrid
Atlético belgaren
2014-07-14 20:22
Hur har det gått för Pedro Martín, nån som har lite bättre koll där? Han fick ju hänga på A-laget ett tag innan han blev utlånad till Numancia, men sen har man inte hört så mycket om honom.
Barcelona KristoferDelija
2014-07-14 18:04
Oblak verkar bli klar när som helst. Gratulera till en utav världens bästa målvakter i framtiden. Sjukligt lik Courtios.

Sen är det helt rätt att Atletico går efter Gaitan. Visst Iturbe va fantastisk i Hellas o va en utav Serie As bästa mittfälate och enorm potential.

Men Gaitan är är bättre än Iturbe. Gaitan är mer komplett och kan användas på flera positioner och uppställningar.
Han är grym på att anpassa till alla olika positioner på grund av att han är så komplett spelare och så kan värdera alla olika situationer på grymt imponerande sätt.

Förstår varför Cholo vill ha Gaitan så mycket för det är en fantastisk spelare och så kompletta spelare är svåra att hitta dagens fotbollsvärld.
Atlético zoran
2014-07-14 17:21
@rawkus [siempre contra la peste blanca:

Jag skriver alltid ut vad spelarna har för pass i Altas y Bajas.
Atlético zoran
2014-07-14 17:19
@ADCS (red):

Jag är nästan helt övertygad om att Atlético "jagar/jagat" Iturbe för att sänka Gaitáns pris. Juventus har mer eller mindre säkrat Iturbe, problemet nu är att Benfica inte behöver sälja spelare för att få det att gå ihop ekonomiskt.

Shaqiri har kvalitéer för att bli en riktig crack, problemet är väl att hitta en tredje part som är beredd att investera pengar i honom, hur konstigt det än låter..
Atlético CosaFai?
2014-07-14 15:59
ADCS (red)//
Jag känner likadant, sen tror jag ändå att det är Juventus som plockar honom.
För mycket pengar för en spelare som har haft en bra säsong i Hellas Verona, om vi köper Iturbe så kan vi lika gärna köpa Luca Toni som gjorde 20 mål.

Shaqiri, Konoplyanka, Yarmolenko eller någon annan FÄRDIG spelare vill jag hellre se för de pengarna.
Atlético ADCS (red)
2014-07-14 15:10
Jag är inte 100% på det där med att jaga Iturbe så intensivt för den summan. Då betalar man överpris för nåt man inte riktigt vad man får. Han har inte riktigt visat upp sig på den stora scenen och har fick sparsamt med tid Portugal. Han har hellre inte spelat de stora matcherna och har en ganska dålig statistik för den prisklassen från en liga på dekis.

Jag skulle hellre gå efter Shaqiri. Man vet vad man får. En högstanivå i världsklass där han ser ut som Arda på turbo och en offnivå som inte sjunker allt för mycket.

Han kan de stora matcherna, liga, CL och tuffa förvarare i Tyskland. Han skulle vara ideal för Atlético.
Valencia J.T. - Ayala
2014-07-14 10:35
Rösta på det snyggaste målet i VM.
Se länktips
Atlético Kjelleman
2014-07-14 08:39
När det gäller passen så är det så att Gaitan har Argentinskt
Ansaldi Argentinskt / Italienskt
Iturbe Paraguay / Argentinskt
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-07-14 01:02
@Chewie:

Har ej hittat nagot, trots att jag kollat igenom 9 sidor. nte för att Internet är den absoluta sanningen, men nagonstans brde det snappats upp.
2014-07-14 01:01
CossaFai: Osäker pa om det gäller hela Latinamerika, men visst brukar det röra sig om 2 ar(inte säsonger) i de flestas fall?
Atlético CosaFai?
2014-07-14 00:31
Stämmer det att sydamerikaner får snabbare medborgarskap i Spanien/Portugal än i andra länder?
Atlético Chewie
2014-07-14 00:04
Han har väl italienskt medborgarskap? Eller har jag fått för mig det kanske. Jag tänkte nog på Ansaldi.
Postat via SvenskaFans-appen
2014-07-13 23:52
Iturbe saknar väl EU-pass alltjämt? Inom Italien paverkar det ej hans flytt, men om han skulle komma hit sa maste vi väl skeppa bort minst en snubbe?
Atlético CosaFai?
2014-07-13 23:37
Vilket år för mig, Guld för Atletico och Guld för Tyskland, stort!
Barcelona KristoferDelija
2014-07-13 14:52
En fråga till nån som kan, men går Atletico efter att köpa både Gaitan och Iturbe eller budar man på båda samtidigt och ser vilken man får först eller vad tror ni?
Atlético Kjelleman
2014-07-13 10:48
Jag läste att Ivan Calero tränar med Derby. Jag undrar är det någon som vet hur det gått för andra spelare som betraktades som stora löften tex
Borja Martinez, Luis Milla, Samuel Villa, Ivan Canete med flera.
Atlético Kakan_Atletico
2014-07-13 00:09
Funderade på en sak. Skulle inte en pod med RED och Dani sitta fint nu i Silly tider?
Atlético CosaFai?
2014-07-12 23:48
Hoppas hoppas hoppas på en oväntad värvning till mittfältet, Clasie eller Wijnaldum? Men mest av allt så hoppas jag att vi satsar på Guilavogui som inte har fått en ordentlig chans.
Atlético CosaFai?
2014-07-12 22:39
Är det Barca eller Real som har flest skapade professionella spelare? Edit- I spanien*
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-07-12 22:18
CosaFai?: Det är Juanfran också och han en av de med mest hjärta nu i laget :)
Atlético CosaFai?
2014-07-12 21:35
Arteta verkar vilja lämna Arsenal men är nära Fiorentina, jag tror att han hade funkat perfekt som Tiagos ersättare.. om man får drömma lite :)
Atlético CosaFai?
2014-07-12 21:11
Är inte Rodrigo en Real-produkt? Om man kunde gilla Jurado så ska det väl gå att gilla Rodrigo om han ansluter med.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2014-07-12 20:15
Hoppas det blir något spännande för pengarna för Adrían.
Atlético Kakan_Atletico
2014-07-12 19:55
@Conserva el Calderón!:

Har jag inte tänkt på.. Rätt sjukt, ja.
Atlético Conserva el Calderón!
2014-07-12 19:40
El Chelsea nos está desmantelando medio equipo (Tiago, D.Costa, Courtois y Filipe), pero parece que nosotros vamos a hacerle lo mismo al campeón de liga portugués, el Benfica (Siqueira, Oblak, Gaitán y puede que hasta Rodrigo). Qué os parece?

Ändå sjukt.
Atlético Kakan_Atletico
2014-07-12 19:40
@Bat:

Vi tar Oblak istället.
Valencia Bat
2014-07-12 19:39
11 mål på 90 matcher för Adrian. Haha good riddance antar jag? Keylor Navas borde vara smart nog att inse att han bör välja en klubb där han har den minsta chans att konkurrera om startplatsen. Antingen väljer han att värma stolen bredvid Juan Bernat i Bayern och hoppas på att Neuer blir skadad eller så konkurrerar han med Moya om målvaktspositionen som visserligen gjort en bra säsong i Getafe med ett målvaktsspel han aldrig visade upp hos oss eller fick chansen att göra... Edit: Hade helt missat att Oblak var påväg. Då får Bayern varma stolar iaf om Keylor inte går till Porto
Atlético Kakan_Atletico
2014-07-12 19:30
Börjar bli lite less på affärerna med Benfica, tar ju en jäkla tid att knyta ihop säcken!

Skönt för både oss och Adrian att Porto satsar på honom. Han kan nog bli en "Hit" i Portugal.
Annons: