/spanien/atletico/forum/307.aspx/spanien/atletico/forum/307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético paniagua
2014-07-21 10:15
...sen kan man ju titta på din lista. Du räknar upp 20 spelare som köpts in under 6 år. Det snittar lite drygt 3 spelare per säsong. Anser du det som mycket? Av dessa så är det Alves, Zlatan, Villa, Neymar och Suarez (denna säsong), som kan anses som stora köp. Alla andra (ej räknat de egna produkterna) utom Hleb (ngt år) och Keita, har mest varit spelare som fått hoppa in från bänken alternativt hoppat in i startelvan när den ordinarie varit avstängd/skadad. Den ordinarie Barca-elvan, praktiskt taget sedan Pep tog över har sett ut som följer: Valdes Alves-Pique-Puyol-varierande vänsterback Busquets Xavi-Iniesta Varierande högerforward-Messi-varierande vänsterforward Jag räknar där till 7 egna produkter i startelvan. Ser man dessutom till att en av forwarderna för det mesta varit antingen Pedro eller Bojan, så har vi ytterligare en egen produkt. Sedan Alba kommit så har även vänsterbacken varit egen. Då har jag ändå inte räknat Fabregas. I jämförelsen, så ser ju vi ut som värsta Chelsea. Hur många startelvespelare har vi kvar från när vi vann EL 2010? Svar: 0
Atlético paniagua
2014-07-21 10:02
@ADCS (red):

Jag sa aldrig att de var 11 egna produkter i startelvan VARJE match. Faktum är att det har bara hänt en gång och det var för ca 2 år sedan i en ligamatch. Men de har ganska konstant mellan 2008-2012 varit 7-8 egna spelare i startelvan. Pedro räknas som egen produkt btw. Nu räknar du upp en mängd spelare som egentligen bara varit utfyllnadsspeare med några få undantag. Jag pratar storköp. Det har egentligen bara varit 4-5 stycken över en 7-årsperiod, vilket inte kan anses som mycket. Barcelona är väl det lag som, sett till startelvan varit mest intakt av alla i ligan och bland de mest intakta i Europa sedan Pep rensade ut alla trötta stjärnor (Deco, Ronaldinho, Henry, Etoo m.fl.).
Slutligen: du har visst tagit med spelare som de köpt tillbaka från andra klubbar, eller vad kallar du Fabregas och Alba?
Atlético Chewie
2014-07-21 09:13
För rätt pris och rätt lön skulle jag välkomna Torres med öppna armar, hur känner ni andra?
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-07-20 22:53
Gabi, RG8 och GODÍN kaptenerna för säsongen 2014/15
Atlético zoran
2014-07-20 21:03
@Elnacho:

Atlético har inte €40 miljoner att lägga på en spelare som Madrid aldrig skulle sälja eller låna ut till sina stadsrivaler.
Atlético zoran
2014-07-20 21:02
@Gaboro:
Det har snackats om det sedan 2 veckor tillbaka i tiden. Vi får se de kommande veckorna, men en sak är säker: Atlético säljer ingen innan de har hittat ersättare och tvärtom. Förhandlingarna om Insúa till Benfica och Manquillo till Premier League pågår alltjämt, därav så kommer inget att publiceras innan dessa övergångar är färdigställda.
Atlético Elnacho
2014-07-20 18:39
Det finns inga rykten om Isco? Väldigt överflödig hos marängerna nu och känns som att om han skulle göra en kontroversiell flytt så tror jag att han skulle passa bra i vårat lagbygge!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Gaboro
2014-07-20 17:40
Last lite pa Atletico Facebook att Ansaldi nastan har helt klar, nagon som vet mer?

Far vi in Ansaldi, Gaitan, och en sen varvning av en anfallare, skulle det vara mycket bra.
Atlético zoran
2014-07-20 17:33
Det bör hända saker nästa vecka med tanke på att laget ska till USA och Mexiko den 25 juli. Atlético siktar i alla fall på att värva minst en anfallare till just det datumet.
Atlético tallepojken 78
2014-07-20 15:37
Man behöver nog en forward av klass till, räcker inte någon kille från liuge 2 i frankrike tyvärr. Två mittfältare typ cazorla, sen kanske en snabb ytter. I nuläget är laget sämre än förra säsongen
Barcelona KristoferDelija
2014-07-20 11:59
Håller med Akshay fullständigt, känns som Atleticos ledning för en gångs skull står upp sig riktigt bra. Man har släppt både Diego Costa och Filipe Luis enbart för de själva ville lämna så gärna.
Atlético DeBe
2014-07-20 03:14
ADCS tack for upplysningen

det ar mittfaltet jag skulle vilja ha forstarking pa. det snackas mycket just nu om den positionen och det ar just det jag skulle vilja veta mer om.
Atlético gurra1993
2014-07-19 22:03
När spelar vi våran första tränings match?
Atlético ADCS (red)
2014-07-19 13:02
@DeBe:

Skoj eller allvar? Tycker Atlético för ovanlighetens skull gjort ett riktigt bra och smart transferfönster. Man ersatte sin skyttekung med en annan meriterad sådan från Bayern München. Man har hämtat in en riktigt stor anfallstalang från Argentina i form av Correa.

Man har ersatt inlånade Courtois med en kanske lika stor målvaktstalang, som man dessutom har köpt. Man fixat så Oblaks back-up är en riktigt duktig målvakt i form av Moya.

Man har köpt in Filipe Luis ersättare tidigt när man fick känslan av att han skulle lämna i form en riktigt duktig Siqueira som kanske tom kan bli bättre än Filipe med rätt coaching då har han har alla attributen.

Man har förlängt kontraktet med viktiga spelare och dessutom belönat dem med bättre kontrakt för att visa uppskattning för lojalitet. Man jobbar dessutom på några till värvningar för att bredda.

Man har en smart utlåning av Oliver till Porto där jag tror han kommer få sitt genombrott på riktigt. Speciellt i den ligan tror jag spelarprofiler som Torres tekniska avslappnade stil kommer att utvecklas då bollpressen inte kommer på en gång.

Man har gjort sig av med löneposter som Aranzubia och Adrian. Man har övertalat spelare som Arda och Miranda att stanna trotts mängder av erbjudanden. Dem 2 går i dagsläget inte att ersätta på ett effektivt sätt som de andra som lämnat. Mycket smart.

Dessutom har Baptistao kommit tillbaka, men ingen vet riktigt vad som blir av honom. Man vägrar släppa Manquillo på transfer så han har en framtid i klubben, bara på lån får han gå.

Tycker samtliga parter i klubben har agerat mycket smart hittills. Saknas dock en ersättare till Tiago. Correa var väl den på sikt som skulle ta Villa plats.

Jag är mycket nöjd så far med transferfönstret.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-07-19 09:04
Atlético tjänar €100.000 på Moratas övergång till Juventus. Han var i Atlético när han var 12-13 år och därför får Atleti 0.25% för varje år han var i klubben. (totalt 0,50% av övergångssumman)
Atlético Sk018
2014-07-19 08:51
Väldigt intressant artikel om Correa. Styrelsen tycks verkligen se något i honom, så ska bli intressant att se hur grabben artar sig.
Atlético DeBe
2014-07-19 00:00
det ser som alltid hopplost ut pa varvningsfronten. nagon som har kolla pa hut det har kommer ga. vad har simeone for mal till nasta sasong, vilka spelartyper vill han varva. nar kan det bli aktuellt att nagon kommer?
Atlético CosaFai?
2014-07-18 11:32
Filipe Luis egna ord om flytten till Chelsea.
Atlético Chewie
2014-07-18 07:26
Att man byter arbete pga bättre chans att vinna titlar är väl en sak men vi var i CL-final förra året och körde över Chelsea på vägen dit. Det är uppenbarligen lönen som lockar och i detta fallet kallas det girighet då han redan tjänade snormycket pengar.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-07-18 04:06
@Måns [Madridista:

Vad sadana som du maste begripa är att det även finns de med lojalitet, som stannar kvar pa ett arbete(i detta fallet en fotbollsklubb) som de pastar sig älska ;)

Dock noterade jag att jag svarade ett Realfan... Trohet, lojalitet osv vs pengar är saledes som att dunka huvudet i en tegelvägg. My bad saledes.

Puss!
Måns [Madridista]
2014-07-18 03:13
@rawkus [siempre contra la peste blanca:

Hahaha...

Vad sådana som du måste begripa är att de flesta fotbollsspelare tar beslut som gynnar deras karriärer till något bättre. Och det gäller inte bara för fotbollsspelare utan gäller även vanliga knegare som byter jobb för att få en bättre tillvaro.

Enklare än så är det inte :)
Barcelona zick9
2014-07-17 21:37
@ADCS (red):

Pedro har aldrig spelat professionell fotboll för någon annan klubb än Barcelona. Sen är väl fyra externt fostrade spelare i startelvan inte särskilt många? Dessutom drogs Puyol med skador på slutet, annars hade han tagit Mascheranos plats.
2014-07-17 21:08
@ADCS (red):

Jag tror många Barca supportrar erkänner också och vet att man köper spelare men påpekar att man bygger kring sina egna fostrade spelare och tar fram det och vem fan hade vart stolt över?
Atlético ADCS (red)
2014-07-17 21:03
Jag har dock absolut ingenting emot att man köper spelare. Vad som däremot oftast stör mig är skenheligheten när supportrar pekar fingrar på andra klubbar och fördömer dom när man själva är likadana.

Sen får Barcelona eller Chelsea slösa hur mycket de vill. Även om jag avskyr Chelsea som fotbollsklubb så brukar deras supportar ha bra distans till sin egen verklighet och vet att man är en klubb som spenderar mycket pengar och försöker hellre inte låtsas som något annat.
2014-07-17 20:53
@ADCS (red):

Men 2011 när blev CL mästare så hade man 17 av 25 spelare i CL truppen som va egen fostrade eller spelat i akedemin.
Plus att stommen alltid varit inhemska spelare och oftast majoritet.

Det i kombination med att va bäst i fotbollsvärlden är sjukt unikt idag därför ska hylla det.

Kolla Chelsea när dom CL det va knappast nån seger för engelsk fotboll eller nåt Chelsea hade byggt ett lag eller egen identitet.
Atlético ADCS (red)
2014-07-17 20:02
@paniagua:

Nu tycker jag du överdriver lite om att jag överdriver. 11 egna i startelvan? Vi tar då de vann CL sist 2011. Specifikt finalen. Tror inte Alves, Mascherano, Abidal, Villa och Pedro räknas som egna produkter. Inte heller de som byttes i form av Affelay och Keita.

De senaste 5-6 åren har man köpt Alves, Hleb, Caceres, Keita, Henrique, Mazwell, Zlatan, Keirrison, Chygrynskiy, Afellay, Adriano, Mascherano, Villa, Alexis, Fabregas, Alba, Song, Neymar och Suarez.

Det är inga småpengar man lagt ut. Nu har jag inte tagit med de spelare man köpt tillbaka från andra klubbar.
Atlético Chewie
2014-07-17 19:46
El kulan, håller med dig fullständigt. Moreno är duktig som fan men vi har redan en duktig vänsterback som borde få starta. Konkurrens behövs men man borde prioritera en fullständig anfallsuppsättning först.
Atlético CosaFai?
2014-07-17 19:20
Intervju med Oblak :)
Atlético El kulan
2014-07-17 19:09
Atleticos transferpolitik förbryllar som alltid. I nuläget saknar truppen en till två anfallare, två offensiva och en defensiv mittfältare. Att då satsa 15 miljoner på en back-up vänsterback (visserligen säkerligen en bra investering för framtiden, men nu är vi i nutid) väcker en del frågor: hur mycket pengar finns det egentligen för övergångar? Finns det en "masterplan" vad gäller övriga truppositioner eller är allt bara förvirrat för ledningen? Hoppas på det förra, men detta är ju Atletico..
Atlético paniagua
2014-07-17 15:36
@ADCS (red):
Nåja nu tycker jag att du överdriver en aning. Det var inte 6-7 år sedan Barcelona var dominant och hade 11 egna i startelvan, det var bara ett par år sedan. Och dominanta var de också fram till för ca 2 år sedan. Att de sedan under dessa åren gjort 1 storköp per år i princip tycker jag är lite för lite för att kallas köpeklubb även om köpet varit dyrt. Stommen och de flesta startelvespelarna har fortfarande varit från de egna leden.
Annons: