/spanien/atletico/forum/306.aspx/spanien/atletico/forum/306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Örebro Atleti;)
2014-07-22 18:45
förväntar mig torres inom kort ;) kommer som en bomb som David villa köpet förra året. Plus ryktet går att Simeone vill ha honom med. Det Simeone vill ha har hamnat i hamn oftast :).
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Antonio López
2014-07-22 16:57
Manquilloaffären får det att vända i magen på mig. Man lånar inte ut en spelare för att sedan, efter två år potentiellt låta pool köpa loss honom för skitsumman 6 miljoner euro, trots en återköpsklausul.

Var för övrigt i Puta Sevilla i förrgår, det sög.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-07-22 16:12
paniagua: En ide vore att du helt enkelt accepterar att folk har skillda asikter, oavsett hur knasigt det kan verka enligt dina värderingar, inte sant?

Respekterar att vissas, min bla, asikter stör dig, men sa länge alla ej maste tycka likadant pa detta forumet sa maste du kunna acceptera det.

Finns sätt att framföra argument/asikter/kritik pa.

Själv har jag kapat min lön jämfört med Sverige med ca 40% senaste 14 aren, detta för att göra nagot jag verkligen brinner för. Tro det eller ej: Ibland finns det arbeten som man tjänar mindre pa, men där man trivs bättre ;)

Ej ute efter en diskussion da du har dina värderingar cementerade. Blev enbart ganska mallös först över vilken artillerisalva som riktades mot folk som har andra asikter om det hela än du. "Jag har rätt, du har fel" har och kommer aldrig vara nagot som faller mig i smaken, alls.

Ps. Argumenten varför jag är emot att cash spenderas pa hans aterkomst har jag redan lagt fram i ursprungsinlägget. Däremot var det ej malet han firade, utan att Liverpool fick straffen, efter en av de mer solklara filmningarna jag sett pa manga ar... Klart som fan det sved att se.
Atlético paniagua
2014-07-22 15:47
@Conserva el Calderón!:

Nåja. "Det mittbacksparet" var ju knappast imponerande i VM och David Luiz såg ju ut som en amatör mot Tyskland. Skulle välja Miranda alla dagar i veckan och två på söndagar, hellre än David Luiz. Om vi nu pratar brassar.
Atlético Chewie
2014-07-22 15:47
Kul om det blir Bakkali, känns som en värdig ersättare till Adrian.
Atlético belgaren
2014-07-22 15:42
Bakkali, där ser man. Stor talang om än något hypad. Man värvar verkligen för framtiden. Hoppas det går vägen!
Atlético paniagua
2014-07-22 14:32
Suarez till Barca och nu James till Real. La Liga Imposible blev just ännu lite omöjligare
Atlético Conserva el Calderón!
2014-07-22 12:16
ADCS@ Beslutet stavas Thiago Silva. Det mittbacksparet.
Atlético belgaren
2014-07-22 09:46
Skönt att få tillbaka Tiago, även om jag hade hoppats på en spetsvärvning där. Slutar man jaga centrala mittfältare nu tro?
Atlético paniagua
2014-07-22 09:25
Börjar bli seriöst trött på vissa på det här forumet som konstant traschar spelare som tidigare spelat i Atletico men som sedan gått vidare till en annan klubb. Vad menar ni? Ska en spelare stanna i samma klubb hela sitt liv? Och hur kom han till Atletico? Så han är en ängel och ni älskar honom när han lämnar en annan klubb och medan han spelar för Atletico, med högre lön än den föregående, men så fort han lämnar så är han Judas och tänker bara på pengar. Sådana enögda supportar som tänker ungefär dit näsan räcker gör mig sjuk. Costa har alltid uttryckt en önskan att spela i PL, så nu när erbjudandet kom så tackade han ja. Vad är problemet? Så Torres lämnade oss och för att han firar ett mål mot oss för sin nya klubb är han en svikare? Jag skulle vilja se de av er som skulle tacka nej till att gå till en ny arbetsgivare och nya utmaningar och dessutom med högre lön, även om ni gillar företaget ni jobbar för. Jäkla hyckleri! Man kan ha klubbkänsla, men även om man älskar klubben man spelar för, så kanske man vill uppleva något nytt, fräscht och spännande. I synnerhet om man tillbringat 6-7 år i samma klubb. Eller ni kanske alltid åker till en och samma semesterort eller ser samma stad varje år ni är på semester bara för att ni gillar den? Att åka till ett nytt ställe, som kanske dessutom är billigare, är otänkbart för då "sviker" ni orten i fråga. Väx upp, för fan! Fotbollsspelare är också människor och precis som andra människor vill de söka nya utmaningar och uppleva nya saker. Om lönen sen är högre, så är ju inte det ett minus. Kräv inte av andra det du inte kräver av dig själv.
2014-07-22 05:45
Snack om att Robles ansluter till Atletico B.
Atlético ADCS (red)
2014-07-21 22:21
Läste just att Hummels är på väg till United för ca € 23 milj. Med det i färskt i minnet så går tankarna snabbt till hur fasiken PSG kunde betala € 50 milj för Sideshow Bob? Måste vara årtiondets sämsta transfer deal sett till vad man betalar och vad man får.
Atlético ADCS (red)
2014-07-21 22:16
@KristoferDelija:

Tack för infon! Mycket fina nyheter. Har hört chilenare i min omgivning prata om honom under året. Som jag uppfattat det så ser chilenare Robles som den nya Vidal. Jag tror säkert Atlético har bakat in någon sorts första tjings klausul som kan utnyttjas under kommande säsong. Nån klausul finns det säkert.
Barcelona KristoferDelija
2014-07-21 21:19
@Alexander Ivanovski(red):

Aa exakt missade det:)
Synd att man inte kunde knyta till sig honom till 100 procent.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-07-21 20:32
@Kristofer: på lån :)
Atlético Kakan_Atletico
2014-07-21 20:04
Vafasen, stannar Tiago ändå?
Barcelona KristoferDelija
2014-07-21 18:48
En utav Chiles största talanger i Andres Robles ifrån Santiago Wanderers klar för Atleti.
Atletico gör ett jäkligt bra jobb i Sydamerika, först Gimenez Uruguay och nu Robles Chile.
Stor supertalang Robles som kan spela både defensiv mittfältare och mittback.
2014-07-21 17:34
@Chewie:

To each his own helt enkelt :)

Jag gillade Torres enormt, men tycker att vi blev ett bättre lag i sig utan honom - dvs all fokus lag ej pa honom, utan det var helt plötsligt 10 utespelare.

Om han kom hem som Bosman, sänkte sin lön osv för att svaluta under natar säsonger sa skulle jag ej vara lika emot det. Kännslorna skulle jag da kunna lägga at sidan, ihopp om en rutinerad anfallares ankomst.
Atlético CosaFai?
2014-07-21 17:07
En inlåning av Isla hade varit underbar, känns som att Simeone hade kunnat få tillbaka honom till sin gamla Udinese-form. Sen så är det bara bra o ha de spelarna som kan spela nästan överallt på planen.
Atlético Chewie
2014-07-21 16:42
Jag också, men han är en av anledningarna att jag började hålla på denna klubben så det vore ett fint avslut på hans karriär kan jag tycka.
2014-07-21 16:33
@Chewie:

Inte jag. Blev sjukt förbannad pa hans firande när Gerrard filmade till sig en straff. Hade varit bättre om han jublat och hoppat än försökt dölja det "lite snyggt". Värre när nagon haller tillbaka vad de egentligen vill uttrycka.

Sedan ser jag ej honom som en lika vass anfallare längre. Med tanke pa vilka vi skämts bort med pa sitonde(Forlant, Kun(t), Falcao och Co$ta) sa känns det knappast som ett lyft. Har en kännsla av att lönen skulle bli monstruös.
Atlético paniagua
2014-07-21 15:12
ADCS

Jag kan hålla med dig om hyckleri-biten.

Att Costa är en Atleticoprodukt, råder det väl inga tvivel om. Agüero däremot, not so much. Han lirade i Independiente,vilket väl bör räknas som den klubb som "fostrade" honom.
Säkert spelade varken Puyol eller Pedro curling innan Barca plockade upp dem, men likväl som Henke ses som en Helsingborgsprodukt, trots att han började i Höganäs, så räknas såväl Pedro som Puyol som Barca-produkter eftersom det är där som de huvudsakligen fått sin proffesionella skolning. Hur många spelare i fotbollsvärlden började spela sin knattefotboll i den klubb där de har sin tillhörighet? Det är till syvende och sist, den klubben som skolat dem, som brukar räknas som "hemadress". Var skall man sätta gränsen åldersmässigt? Ja du, det blir rätt subjektivt. Är Raul en Atletico-produkt? Inte i min ögon, trots att han spelade där från första början.
Atlético ADCS (red)
2014-07-21 14:33
Såg att det blev lite dyslexigrejer i mitt förra inlägg. Ska påpekas att jag faktiskt har mild dyslexi. Så om jag skriver när jag är på väg nånstans istället för hemifrån, så skriver jag hastigt och då träder dyslexin fram. Ni får ursäkta om min meningsuppbyggnader eller stavningar blir skumma ibland.
Atlético El_pepino i Ardas skägg
2014-07-21 14:30
Älskade UFO. Hjälte!
Atlético Chewie
2014-07-21 14:25
@ADCS

Word! Jag kommer också ihåg just UFO-grejen.. Det var som att någon hade mördat påven.
Atlético ADCS (red)
2014-07-21 14:00
paniagua//

Om Pedro och Puyol är Barcelonaprodukter så är Costa och Agüero Atléticoprodukter. Är ganska säker att både Pedro och Puyol inte spelade Curling när de plockades upp som 17-18 åringar. Om Atlético köper en 18-åring från Div 4 i Spanien så blir han inte en Atléticoprodukt bara för att han inte spelat på högsta nivån.

Mitt argument var fortfarande att jag inte bryr mig om klubbar spenderar hutlösa pengar, det som stör mig än hyckleriet, fingerpekandet, smusslandet och beteendet.

Ett exempel utanför tranfergrejen är tex Xavi. De snackar alltid om honom som att han är en perfekt förebild. Har du sett hur han beter sig i media, efter matcher eller när han pratar om andra spelare/lag? Hur har uttalar sig om en match eller resultat. En total oumbärlig gris. Hur Alves tacklar, hur Busquets spelar teater, hur många filmar.

Vi andra låtsas inte iallafall som att våra lag är änglar. Många Barcelonasupportrar faller inte så långt från trädet. Barcelonas spelare, ledning och folk runtomkring går alltid ut med hur elaka och osportsliga de andra lagen är.

Jag minns när UFO tacklade Messi, och helvetet bröt löss sen från alla håll. Ingen sa ett S**t när Alves tacklade glidsönder foten på en Racingspelare och skicka han till sjukhus och blev borta 6 mån.

Allt detta hyckleri. Allt från pengaspenderandet till beteendet.
2014-07-21 11:45
@gurra1993:

Onsdag kl 19:00, dock oklart om den sänds.

Nästa spelas måndagen den 28:e klockan 01:00 och visas av spanska Canal+. Alltså kommer stream finnas.
Atlético paniagua
2014-07-21 11:15
@Alexander Ivanovski(red):

Räknar inte RG som ordinarie startelvespelare. 18 starter på 38+13=51 matcher känns inte som en startspelare.
Atlético zoran
2014-07-21 10:47
Hörrni, jag har uppdaterat Altas y Bajas med ytterligare rykten förutom just Torres-grejen.
2014-07-21 10:45
@paniagua: Raúl García startade EL-finalen. Sen kan man diskutera om han är startspelare eller inte (18 starter på 28 matcher i Liga och CL).
Annons: