/spanien/atletico/forum/305.aspx/spanien/atletico/forum/305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Osito
2014-08-10 02:00
@zoran:

Grym uppdatering! Kan fylla på med att América har täckt upp för att kunna klara sig utan Jimenez. Tidigare i somras hämtade man nämligen in landslagsanfallaren Oribe Peralta. Även varit lite snack om att Mexiko City-laget inte vill släppa talangen fören i vinter. Han är enligt mig redo för att ta sig an utmaningen att spela i Europa. Kan passa på att nämna att han inlett säsongen bra genom att göra 4 mål på de tre första ligamatcherna.

Är lite nyfiken på vad ni Atletico-supportrar har för tankar om en eventuell affär?
Atlético zoran
2014-08-10 01:27
Allt om övergången i Altas y Bajas som vanligt. Tog bara lite tid att samla ihop all information. Mer imorgon.. EDIT: ..eller idag menar jag.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-08-09 23:02
Lite mer om det pastadda intresset för Raul Jimenez(Club America)
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-08-09 20:29
Gurra/ skadad, inget allvarligt men man är försiktiga :)
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético gurra1993
2014-08-09 19:13
Vart är Oblak ?
Atlético Pelle_r
2014-08-09 16:42
Skulle hellre vilja se att vi satsar på en renodlad forward, känns som den biten måste prioriteras så fort som möjligt.
Atlético CosaFai?
2014-08-09 15:51
Jag hade också gillat Wijnaldum i klubben, eftersom att han kan spela överallt på mittfältet + anfall och att han sällan gör en dålig match.
Var en av mina favoriter i VM med sitt enkla men ändå effektiva spel.
Atlético ADCS (red)
2014-08-09 14:50
Wijnaldum kan onekligen räknas som en "talang" trots ålder. Men är han verkligen nödvändig? Vi har inte hur mycket pengar som helst + att vi redan har RG, Koke och Arda på liknande positioner. Om Simeone vill spela han som ytter så kan jag gå med anledningen eller om han ses som våran "viktiga" playmaker och kommer istället för tex Gaitan. Annars känns en sån värvning inte 100% nödvändig. Finns andra lagdelar som behöver fördjupas först.
Atlético AndeeI
2014-08-09 14:34
Wijnaldum hade suttit hur klockrent som helst. Ung, väldigt lovande, och inom kort, åtminstone om du frågar mig, en storspelare. Tycka vad man vill om Soldado, men jag tror att han skulle passa in perfekt i Atletico. Jag ser honom gärna tillsammans med Mario på topp.
Fantastiskt att se vilken potential vi har i våra unga spelare för framtiden i övrigt. Gimenez, Saul, Oli, Correa, för att nämna några. Det bådar onekligen gott.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-08-09 13:49
Gurra: imorgon ;)
Atlético gurra1993
2014-08-09 11:42
När kan Greizmann debutera?
Atlético gurra1993
2014-08-09 11:42
När kan Greizmann debutera?
Atlético olleulv
2014-08-09 08:28
Velat ha Soldado sen ett par år tillbaka.
Atlético belgaren
2014-08-08 23:32
Jag är ändå försiktigt positivt inställd till Soldado. Kompetent fotbollsspelare.
Atlético Antonio López
2014-08-08 18:46
Octopus/ Ont om speltid? När han var frisk så spelade och startade Oli oftast. Du får ha i åtanke att det var ett halvsäsongslån plus att han kom skadad till Villarreal om jag inte minns helt fel. Villarreal var väl ivriga att låna in honom även denna säsong?
Atlético Kakan_Atletico
2014-08-08 18:35
/Cosa och ADCS

Okej, jag ger mig. När du ställer upp det så ADCS så känns det bättre. Hoppas bara dem får speltid, våra talanger.
Atlético ADCS (red)
2014-08-08 18:22
kakan//

Håller med nedstående. Mycket bättre att låna ut dom till toppklubbar i andra länder än småklubbar i Spanien. I Porto får han lära sig föra spelet och få vinnarmentalitet istället för att stortorsk match efter match med små lag i Spanien. Dessutom kommer han få bra med speltid då dessa klubbar spelar liga, CL och inhemska cuper. Sån utvecklingsmöjlighet är svårt att slå. Portugisiska ligan är en perfekt språngbräda för talangfulla spelare som vill ta steget till större klubbar i Spanien. Vinnartradition och vinnarmentalitet är viktigare än knega i en liten förlorarklubb med sämre lagkamrater, tränare och coacher.
Atlético CosaFai?
2014-08-08 18:02
Kakan_Atletico/
Kan gynna spelarna som lånas ut att ha en mer professionell omgivning med mer erfarna och begåvade spelare.
Atlético Kakan_Atletico
2014-08-08 17:45
Tycker det är märkligt att vi lånar ut spelare till klubbar som Porto och Benfica. Dem borde lånas ut till typ Rayo o andra lite sämre lag i Spanien. Eller?
Atlético gurra1993
2014-08-08 17:07
Han spelar i porto nästa år
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-08 16:41
Hur är läget med Oliver Torres? Fick ont om speltid under sin utlåning till Villarreal ju, så har han lånats ut igen eller kommer han spela med Atlético kommande säsong?
Atlético zoran
2014-08-08 16:20
Jag har uppdaterat Altas y Bajas med ytterligare information. Detsamma gäller spelschemat då LFP har satt tre nya speltider samt de båda övergångarna som offentliggjorts.
Atlético Conserva el Calderón!
2014-08-08 16:12
Simeone vet vad han vill. Låt honom få Soldado om han vill..
Atlético ex Henry garvis Carlsson
2014-08-08 15:54
Nej, nej för fan... trodde att Soldado var avskriven.
Atlético El_pepino i Ardas skägg
2014-08-08 15:46
Inte Soldado...
Atlético CosaFai?
2014-08-08 05:22
Mycket intressant statistik!
Atlético ADCS (red)
2014-08-07 21:14
PSG's president sa på presskonferansen av David Luiz presentation

"David is the best defender in the world and he will help us to reach our goal, which is to win Champions League"

Dude c'mon....
Atlético ADCS (red)
2014-08-07 19:14
Jag tycker värvningen av Gámez är ganska smart. Det ger Simeone fler taktiska möjligheter och kombinationer i olika matchscenarion. Man kan använd Gámez som ytter också för att stänga matcher. Gamez och Juanfran längs en högerkant kan störa lag med starka offensiva vänsterkanter. Många av de bästa offensiva högerfotade yttermittfältarna brukar också hålla till på vänstern. Gámez har också en bra inläggsfot vilket kan gynna den typen av anfallare vi har och är ute efter. Bra på frisparkar och crossbollar också. Mycket bra värvning. Detta kan bli den bredaste truppen med så mycket kvalité vi har haft på länge. Känns som Atlético verkligen går ut hårt för att försvara guldet, samt utmana på alla andra fronter. Ingen latsida här inte.
Atlético El Burro
2014-08-07 18:17
Är det någon som vet hur det går för Angel Correa?
Atlético Kakan_Atletico
2014-08-07 17:34
@zoran:

Fasen vad gött!
Annons: