/spanien/atletico/forum/301.aspx/spanien/atletico/forum/301.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético RK!
2014-07-28 19:48
@Karl Pilkington (red):

Det finns dock en kategori som de "leder", vilket är La Ligas maratontabell. Där ligger de 21 poäng före med två säsonger mer spelade än Atletico. Huruvida den statistiken ska tolkas som bättre eller sämre än Atleticos låter jag vara osagt. Är det genom detta de menar att Valencia skulle vara större än Atletico, så är det emellertid ganska pinsamt. Ingen vettig människa skulle hävda att en klubb med 24 betydande titlar (10 liga, 10 cup, 1 cupvinnarcup, 1 interkontinentalcup, 2 ueafacup) samt två förlorade europacupfinaler, är mindre än en klubb med 15 betydande titlar (6 liga, 7 cup, 1 cupvinnarcup, 1 uefacup) samt två förlorade europacupfinaler.
Atlético Karl Pilkington (red)
2014-07-28 19:19
@Black Bat

Det är roligt att du skriver det där. Valencia är nämligen varken större än Atleti i publiksnitt, antal supportrar, antal ligatitlar, antal cuptitlar, antal medlemmar, omsättning, UEFA-ranking eller nuvarande sportslig framgång. Ni vinner inte i någon kategori såvida vi inte pratar antal skadedjur i omklädningsrummen.
Atlético Kakan_Atletico
2014-07-28 18:14
@Alexander Ivanovski(red):

Hoppas innerligt på den sistnämnde. Cazorla känns för slö o loj för att lira hos oss.
Atlético paniagua
2014-07-28 18:04
@Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes):

Ja det är tur det ;-)
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-07-28 17:43
Nyförvärvet har redan fått sin sång: OHH GRIEZ LIGHTNING :D
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-07-28 17:25
Antingen kommer Cazorla eller Lavezzi. Ni vet var ni läste det först.
Atlético Kakan_Atletico
2014-07-28 17:20
Asså sommarens fönster kan bli ett av de bästa vi gjort på väldigt väldigt länge!
Atlético Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes)
2014-07-28 17:01
@paniagua:
Självklart blir det oerhört svårt att konkurrera mot de två giganterna. Deras värvningar är ju av en helt annan dignitet och de båda anfallen är ju sanslösa. Men vi har något som de båda lagen saknar, och det är lagkänsla där laget går före jaget, samt en tränare av absolut världsklass. Även detta året är vi (såklart) svagare än Real och Barcelona på pappret. Men tänk vilken tur att matcher inte avgörs på spekulationer och logiska antaganden;)
Valencia Villa/Silva
2014-07-28 16:52
Ni har gjort ett helt fantastiskt köp, grattis. Griezmann är ju redan en av de bästa spelarna i ligan och lär utan tvekan vara top 5 yttrar i världen om 2-3 säsonger.
Barcelona KristoferDelija
2014-07-28 16:44
@paniagua:

Absolut men jag trycker inte den blir offensiv ifall du har Koke-Mario-Gabi på mittfältet som balanserar upp det ruskigt bra.

Plus att Lavezzi gör ett ENORMT jobb defensivt. Jag tror det blir lite väl offensivt ifall man har alla offensiva stjärnorna samtidgt Lavezzi, Arda, Griezmann och Mandzukic.

Men jag tar man tre utav dom så klarar man nog balansen jäkligt bra.
Man kommer ha Mandzukic som ständig ståndpunkt som centralen figuren i anfallet hela tiden.

Sen runt om kommer man kunna gå runt på Lavezzi, Griezmann och Arda.
Då kommer alltid två utav dessa alltid spela och en på bänken.

Det kommer göra att någon kommer alltid vara ganska utvilad och man kommer klara sig över hela säsongen.

Då har jag inte äns nämnt Raul Garcia alltid är briljant. Detta kommer gynna Atleti jäkligt mycket att ha en så bred trupp så man håller över en hel och lång säsong.
Valencia Black Bat
2014-07-28 16:43
Oli

Snälla, ska du också börja? Allt började genom att jag sa vad jag trodde och sen kommer ni och tror att jag förolämpade er. Tack för respekten!
Atlético paniagua
2014-07-28 16:39
Oli

Problemet är ju det att våra huvudkonkurrenter har ju gjort ännu saftigare värvningar. Real ser ju ut som värsta Harlem Globetrotters i år och kombon Suarez-Neymar-Messi går ju inte heller av för hackor. Sen är det ju en definitionsfråga vad du menar med konkurrenskraftigt.
Atlético Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes)
2014-07-28 16:32
Black Bat / Att gå in och försöka korrigera grammatiska problem på ett av de mest välspråkiga och städade forumen på hela svenskafans känns lite långsökt och omotiverat. Kryp tillbaks till grottan och inrikta dig på spelet i Europa League istället. Förövrigt älskar jag verkligen värvningen av Griezmann! Något jag eftersökte som en ren önskan för ett par år sedan, utan att egentligen ha något hopp om att den någonsin skulle genomföras. Tycker årets upplaga av vårt Atletico ser minst lika spännande ut som förra året. Att uppnå liknande mål som förra året med ligatitel och cl-final är vi nog alla lite för realistiska för att kräva. Men ett konkurenskraftigt Atletico som blir att räkna med i samtliga turneringar kan vi nog räkna med. Aupa Atletii
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético paniagua
2014-07-28 16:31
@KristoferDelija:

Hoppas du har rätt gällande Mario. Han har ju blandat och gett lite tidigare och varvat bra insatser med mediokra. Vad gäller kombon Lavezzi-Griezmann-Mandzukic, så tycker jag den låter lite för offensiv för att vara Simeones melodi. Att Atletico plötsligt skulle börja lira 4-3-3 eller 4-3-1-2 ser jag inte som troligt, men det är klart, det finns många variationsmöjligheter med mittfältare som Koke och Gabi som ju lika gärna kan vara offensiva som lite mer tillbakadragna.
Barcelona KristoferDelija
2014-07-28 16:21
Lavezzi ryktas mycket till Atletico också nu. Skulle inte förvåna mig då Simeone gillar honom väldigt mycket som spelare och PSG behöver pengar för att finansiera en värvning utav Di Maria på grund av FFP.

Helt galet ifall ni får Pocho Lavezzi också! Visst han kan missa många lägen men hans högsta nivå håller jag väldigt och då rankar jag Lavezzi bland dom bästa spelarna i världen på sin position. Så sjukt bra är han.

Plus att han kan användas tillsammans med Mandzukic då Lavezzi erbjuder ett enormt djupledsspel, samt att han kan vara på kanten.
Som sagt sagt jag håller Lavezzi väldigt högt och jag tror han skulle ge en ännu extra dimension i spelet för Atleti.

Tänk Atleticos nya offensiv Lavezzi-Griezmann-Mandzukic. Det är fan bättre offensiv än förra säsongen.
Plus att Arda Turan finns där bakom plus en Correa väntar på att komma igång.

Balansen med Koke, Mario och Gabi bland de bästa mittfältet i världen.
Mario tror jag kommer få sitt stora genombrott denna säsong nu när han slipper skador och han kommer ta det sista klivet och bli den stora mittfältaren.
Atlético Sk018
2014-07-28 16:03
Har till slut tröttnat på ett återkommande mönster. Ser lite löjligt ut med Black Bat's kommentarer i forumet (även svar till viss del), gör att samtliga "ordentliga" inlägg kring övergångar etc försvinner bland allt "spam/skit". När ska folk ge sig? Ser ju bara tråkigt ut med inlägg som dessa i forumen, vilket ständigt återkommer (där även detta inlägg lär klassas). Surt att Black Bat fått så mycket mothugg, då en dum kommentar knappast ens förtjänar ett svar/reaktion. Hade gärna sett denna typ av kommentar bannad oftare, turligt nog är jag däremot inte någon slags moderator.
Valencia Black Bat
2014-07-28 15:44
3-5-2

Jag VET vad ordet respekt betyder. Ni kunde svarat lite mognare
Atlético Antonio López
2014-07-28 15:42
Black Bat/
Tillbaka till skolbänken var det alltså. Att inte börja en mening med ordet och var oftast enbart ett knep lärare använder då det vanligtvis blir fel i meningen. Gissar på att du var någon som fick höra det relativt ofta. Så länge en mening kan stå för sig själv spelar det ingen roll vilket ord du börjar med. Men tack ändå antar jag... (Notera att jag började med ett men här, vill du våga dig på en kommentar om det också?)
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2014-07-28 15:36
Bat: Du måste lära dig var ordet respekt innebär. Att vi inte håller med dig är inte respektlöst, att säga att du är helt jävla dum i huvudet hade varit respektlöst. Nu gjorde ingen det som tur är.
Valencia Black Bat
2014-07-28 15:34
Antonio Lopez

Tack för att du rätta mig. Jag var lite stressad. Jag kan börja rätta dig nu. Av vad jag lärt mig i skolan så börjar man aldrig en mening med "Och"
Atlético Antonio López
2014-07-28 15:27
"Förbli" du måste nog lära dig vad det betyder. Och folk undrar varför jag ogillar Valencia och dess supporter haha :). Bra att du är positiv, nu när någon pumpar in pengar i er klubb kanske Valencia har en chans att komma 3a.
Atlético Atleeeti
2014-07-28 15:25
Vill först bara säga hur snygg årets tröja är. Jag tycker den är perfekt och har för första gången köpt en till mig själv på Decimas i Madrid. Dessutom UTAN reklamen för skitlandet Azerbaijan.

Tråkigt att så många vill lämna klubben efter att vi nått såna framgångar tillsammans. Men rent företagsekonomiskt så är det nog inte så dumt att sälja av några. Framgångarna höjer ju faktiskt priset på spelarna. Samtidigt är det väl rimligt enkelt att locka nya spelare baserat på samma framgångar. Cholo reder nog ut det om han får vara med och välja de nya och jag tror vi kommer kriga i topp 3 även denna säsong.
Valencia Black Bat
2014-07-28 15:21
ex Henry garvis Carlsson Synd, din dröm kommer inte uppfyllas. Valencia kommer forsätta vara Spaniens tredje största klubb (sad-face)
Atlético ex Henry garvis Carlsson
2014-07-28 15:18
Blodsugaren...

Den som lever får se. Vore intressant att veta vilket av dom ytterst grova påhoppen från dom tre som ens gav sig tid att kommentera dig var så upprörande att det krävde versaler... :)

Själv hoppas jag att Valencia inte tar sig in bland topp tio. Men som sagt det är hoppas, inte tror..
Valencia Black Bat
2014-07-28 15:10
3-5-2 (f.d. Tigern)

Vet du vad "tror" betyder?
2014-07-28 15:08
Haha! Du kommer in och säger att Atleti ska sluta femma. Härligt sett att visa respekt. Sen kallar du folk här och klubben för patetiska, återigen härlig respekt du visar. Nolla.
Vattenpipita
2014-07-28 15:03
Grattis grabbar. Vilket kap. Griezmann är fantastisk. Ni har verkligen inte gått minus i år vilket egentligen inte är så förvånande då ni har en grym staff med Simeone i spetsen. Siqueira är en sickens lirare, Oblak sägs vara ett framtidslöfte, Correa är framtidens monster.

Men jag håller inte med folk som påstår att Mandzukic är bättre än Diego Costa.

Väl mött
Valencia Black Bat
2014-07-28 14:59
Ni är så RESPEKTLÖSA. Gratulera! Ni slog rekordet på att vara RESPEKTLÖSA. Ni vann röd-vita pyjamas med blåa mjukis byxor. GRATTIS!
2014-07-28 14:52
Du kommer bli saknad. Tack för din tid.
Valencia Black Bat
2014-07-28 14:49
Sista dagen jag skriver här. Ni verkar vara lika patetiska som klubben själv.
Annons: