/spanien/atletico/forum/300.aspx/spanien/atletico/forum/300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Elnacho
2014-07-28 22:49
Herregud Black Bat, försvinn till ditt eget forum och kom tillbaka när du har något vettigt att komma med!
Postat via SvenskaFans-appen
Valencia Black Bat
2014-07-28 22:42
Börjar få ont av eran logik

Adios pijama amante
Atlético ADCS (red)
2014-07-28 22:35
@Black Bat:

Visar inget annat än du inte vet vad en röd tråd betyder. Jag vet exakt vad UFO och Messi är. Vad det exakt har att göra med ditt argument om Valencias så kallade storhet, undviker helt mitt förstånd, och förmodligen ditt också.
Valencia Black Bat
2014-07-28 22:32
ADCS

Visar din okunnighet. Angående UFO-saken, du skrev att UFO tacklade Messi.
Atlético ADCS (red)
2014-07-28 22:28
black bat//

1. LOL!
2. LOL!
3. LOL!
4. LOL!
5. LOL!
6. LOL!
7. Ehh?

Ni är den största klubben i Spanien på att leta efter halmstrån för att rädda hedern. Inget annat. Inte har du någon källa heller på de flesta av dina halmstrån. Detta är fotboll. Man vinner pokaler och titlar. Inte obskyra påståenden som ingen annan inom fotboll bryr sig ett dugg om. I rest my case.
Valencia Black Bat
2014-07-28 22:19
Adcs

1. Vi har producerat fler talanger än er
2. Ni har blivit nedflyttade fler gånger än oss.
3. Vi har slutat trea fler gånger än er medans ni varit en mittenlag.
4. Jag har hört EXPERTER säga att Valencia är tredje bästa klubben i Spanien.
5. Fler supportrar?? Det är inte sant. Valencia-regionen har mest ekonomiska problem av vad jag har hört
6. Vi har större arena
7. Jag älskar UFO-n som tacklade Messi(?)

Ni får vänta tills 00:00. Varför? Jag skriver aldrig här då.
Atlético ADCS (red)
2014-07-28 22:05
black bat//

Du kanske ska lära dig först hur man går in ett annat lags forum och formulerar vad man skriver innan du blir våt i ögat som en hemlös katt.

Det finns ingen som helst logisk eller anledning för dig att komma till Atléticos forum och skriva att vi nästan ska bli ett mittengäng kommande säsong. Det kunde du ha gjort på erat eget forum.

Sen att folk på detta forum inte tar dig seriöst och reagerar skämtsamt på det du skriver som en klackspark är jag väldigt glad över. På andra forum hade du fått höra ett och annat.

Till skillnad från andra lag så har vi ett öppet forum där var tar fotbollsdiskussioner med andra. Många på detta forum väldigt insatta i fotboll och du kan få en bra diskussion om du vet hur man öppna ett samtalsämne, dock inte den onödiga nonsens du skrev.

Sen fortsätter du med att Valencia är Spaniens tredje största klubb. Vilket visar på du också är villig att ljuga för att nå dina mål. Atlético har fler ligatitlar, fler spanska cuptitlar och fler internationella titlar.

Dessutom vann Atlético ligan förra säsongen, spelade final i CL, vann Copa del Rey 2013, man vann Europa League och UEFA Super Cup 2012, mann van även Europa League och UEFA Super Cup 2010. När sist vann Valencia någonting av värde?

Du kan fortsätta drömma om guldkossor och gröna ängar som inte existerar, medans Atlético radar upp titlar och pokaler.

Tack för mig
Valencia Black Bat
2014-07-28 21:20
3-5-2

Seriöst? Avundsjuk? Enligt dig så är man avundsjuk om man inte gillar någon. Jag kan faktiskt säga varför jag tror att ni slutar femma.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2014-07-28 21:10
Black Bat: Jag tror dom är avundsjuka på något, mer eller mindre alla ökennamn kommer till pga avundsjuka av något sorts slag.

Men nu är dagen snart slut så då slipper vi se dig här inne ju.
Atlético Kakan_Atletico
2014-07-28 21:07
@Black Bat:

Men vänta. Om ni inte slår oss i någon kategori, varken förr eller nu. Vad bör ni kallas då?
Valencia Black Bat
2014-07-28 21:00
Tänk varför ni kallas för Patetico Madrid.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2014-07-28 20:41
Ge Atleti Lavezzi så är jag nöjd :)
Atlético eduardo c
2014-07-28 20:03
Lavezzi skulle vara kanon, med risk för att jag nu blir lite för girig :P men tänk den snabbheten på dom redan vassa kontringarna atleti har. Sjukt.
Atlético RK!
2014-07-28 19:48
@Karl Pilkington (red):

Det finns dock en kategori som de "leder", vilket är La Ligas maratontabell. Där ligger de 21 poäng före med två säsonger mer spelade än Atletico. Huruvida den statistiken ska tolkas som bättre eller sämre än Atleticos låter jag vara osagt. Är det genom detta de menar att Valencia skulle vara större än Atletico, så är det emellertid ganska pinsamt. Ingen vettig människa skulle hävda att en klubb med 24 betydande titlar (10 liga, 10 cup, 1 cupvinnarcup, 1 interkontinentalcup, 2 ueafacup) samt två förlorade europacupfinaler, är mindre än en klubb med 15 betydande titlar (6 liga, 7 cup, 1 cupvinnarcup, 1 uefacup) samt två förlorade europacupfinaler.
Atlético Karl Pilkington (red)
2014-07-28 19:19
@Black Bat

Det är roligt att du skriver det där. Valencia är nämligen varken större än Atleti i publiksnitt, antal supportrar, antal ligatitlar, antal cuptitlar, antal medlemmar, omsättning, UEFA-ranking eller nuvarande sportslig framgång. Ni vinner inte i någon kategori såvida vi inte pratar antal skadedjur i omklädningsrummen.
Atlético Kakan_Atletico
2014-07-28 18:14
@Alexander Ivanovski(red):

Hoppas innerligt på den sistnämnde. Cazorla känns för slö o loj för att lira hos oss.
Atlético paniagua
2014-07-28 18:04
@Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes):

Ja det är tur det ;-)
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-07-28 17:43
Nyförvärvet har redan fått sin sång: OHH GRIEZ LIGHTNING :D
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-07-28 17:25
Antingen kommer Cazorla eller Lavezzi. Ni vet var ni läste det först.
Atlético Kakan_Atletico
2014-07-28 17:20
Asså sommarens fönster kan bli ett av de bästa vi gjort på väldigt väldigt länge!
Atlético Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes)
2014-07-28 17:01
@paniagua:
Självklart blir det oerhört svårt att konkurrera mot de två giganterna. Deras värvningar är ju av en helt annan dignitet och de båda anfallen är ju sanslösa. Men vi har något som de båda lagen saknar, och det är lagkänsla där laget går före jaget, samt en tränare av absolut världsklass. Även detta året är vi (såklart) svagare än Real och Barcelona på pappret. Men tänk vilken tur att matcher inte avgörs på spekulationer och logiska antaganden;)
Valencia Villa/Silva
2014-07-28 16:52
Ni har gjort ett helt fantastiskt köp, grattis. Griezmann är ju redan en av de bästa spelarna i ligan och lär utan tvekan vara top 5 yttrar i världen om 2-3 säsonger.
Barcelona KristoferDelija
2014-07-28 16:44
@paniagua:

Absolut men jag trycker inte den blir offensiv ifall du har Koke-Mario-Gabi på mittfältet som balanserar upp det ruskigt bra.

Plus att Lavezzi gör ett ENORMT jobb defensivt. Jag tror det blir lite väl offensivt ifall man har alla offensiva stjärnorna samtidgt Lavezzi, Arda, Griezmann och Mandzukic.

Men jag tar man tre utav dom så klarar man nog balansen jäkligt bra.
Man kommer ha Mandzukic som ständig ståndpunkt som centralen figuren i anfallet hela tiden.

Sen runt om kommer man kunna gå runt på Lavezzi, Griezmann och Arda.
Då kommer alltid två utav dessa alltid spela och en på bänken.

Det kommer göra att någon kommer alltid vara ganska utvilad och man kommer klara sig över hela säsongen.

Då har jag inte äns nämnt Raul Garcia alltid är briljant. Detta kommer gynna Atleti jäkligt mycket att ha en så bred trupp så man håller över en hel och lång säsong.
Valencia Black Bat
2014-07-28 16:43
Oli

Snälla, ska du också börja? Allt började genom att jag sa vad jag trodde och sen kommer ni och tror att jag förolämpade er. Tack för respekten!
Atlético paniagua
2014-07-28 16:39
Oli

Problemet är ju det att våra huvudkonkurrenter har ju gjort ännu saftigare värvningar. Real ser ju ut som värsta Harlem Globetrotters i år och kombon Suarez-Neymar-Messi går ju inte heller av för hackor. Sen är det ju en definitionsfråga vad du menar med konkurrenskraftigt.
Atlético Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes)
2014-07-28 16:32
Black Bat / Att gå in och försöka korrigera grammatiska problem på ett av de mest välspråkiga och städade forumen på hela svenskafans känns lite långsökt och omotiverat. Kryp tillbaks till grottan och inrikta dig på spelet i Europa League istället. Förövrigt älskar jag verkligen värvningen av Griezmann! Något jag eftersökte som en ren önskan för ett par år sedan, utan att egentligen ha något hopp om att den någonsin skulle genomföras. Tycker årets upplaga av vårt Atletico ser minst lika spännande ut som förra året. Att uppnå liknande mål som förra året med ligatitel och cl-final är vi nog alla lite för realistiska för att kräva. Men ett konkurenskraftigt Atletico som blir att räkna med i samtliga turneringar kan vi nog räkna med. Aupa Atletii
Atlético paniagua
2014-07-28 16:31
@KristoferDelija:

Hoppas du har rätt gällande Mario. Han har ju blandat och gett lite tidigare och varvat bra insatser med mediokra. Vad gäller kombon Lavezzi-Griezmann-Mandzukic, så tycker jag den låter lite för offensiv för att vara Simeones melodi. Att Atletico plötsligt skulle börja lira 4-3-3 eller 4-3-1-2 ser jag inte som troligt, men det är klart, det finns många variationsmöjligheter med mittfältare som Koke och Gabi som ju lika gärna kan vara offensiva som lite mer tillbakadragna.
Barcelona KristoferDelija
2014-07-28 16:21
Lavezzi ryktas mycket till Atletico också nu. Skulle inte förvåna mig då Simeone gillar honom väldigt mycket som spelare och PSG behöver pengar för att finansiera en värvning utav Di Maria på grund av FFP.

Helt galet ifall ni får Pocho Lavezzi också! Visst han kan missa många lägen men hans högsta nivå håller jag väldigt och då rankar jag Lavezzi bland dom bästa spelarna i världen på sin position. Så sjukt bra är han.

Plus att han kan användas tillsammans med Mandzukic då Lavezzi erbjuder ett enormt djupledsspel, samt att han kan vara på kanten.
Som sagt sagt jag håller Lavezzi väldigt högt och jag tror han skulle ge en ännu extra dimension i spelet för Atleti.

Tänk Atleticos nya offensiv Lavezzi-Griezmann-Mandzukic. Det är fan bättre offensiv än förra säsongen.
Plus att Arda Turan finns där bakom plus en Correa väntar på att komma igång.

Balansen med Koke, Mario och Gabi bland de bästa mittfältet i världen.
Mario tror jag kommer få sitt stora genombrott denna säsong nu när han slipper skador och han kommer ta det sista klivet och bli den stora mittfältaren.
Atlético Sk018
2014-07-28 16:03
Har till slut tröttnat på ett återkommande mönster. Ser lite löjligt ut med Black Bat's kommentarer i forumet (även svar till viss del), gör att samtliga "ordentliga" inlägg kring övergångar etc försvinner bland allt "spam/skit". När ska folk ge sig? Ser ju bara tråkigt ut med inlägg som dessa i forumen, vilket ständigt återkommer (där även detta inlägg lär klassas). Surt att Black Bat fått så mycket mothugg, då en dum kommentar knappast ens förtjänar ett svar/reaktion. Hade gärna sett denna typ av kommentar bannad oftare, turligt nog är jag däremot inte någon slags moderator.
Valencia Black Bat
2014-07-28 15:44
3-5-2

Jag VET vad ordet respekt betyder. Ni kunde svarat lite mognare
Annons: