/spanien/atletico/forum/297.aspx/spanien/atletico/forum/297.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético gurra1993
2014-07-31 00:51
Haha va äre för jävla p12 grej att Miranda tar utsparkarna
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-07-31 00:50
WalterWhite: Inte lönt för honom att åka över hela Atlanten för att spela 90 minuter. Han tränar med fysteamet i Madrid istället.
Barcelona WalterWhite
2014-07-31 00:49
Varför är han utanför truppen?
2014-07-31 00:44
Chewie: Snacka om blixtvisit isåfall!
Atlético Chewie
2014-07-31 00:43
Han befinner sig i en annan världsdel så jag tror inte han kommer in
Barcelona WalterWhite
2014-07-31 00:39
Tror ni Mandzukic kommer in senare? Konstigt att han inte startade.
Atlético gurra1993
2014-07-31 00:31
Fyfan va Rg inte kan spela som ensam forward
Atlético daniel77
2014-07-31 00:20
Fantastisk räddning av Moyá!
2014-07-31 00:08
@CosaFai: matcherna på försäsongen börjar alltid 5-10 min senare haha.. denna började 00:07.. Spelarna går in 00:00 :P
Atlético CosaFai?
2014-07-31 00:04
Alexander Ivanovski(red)/
Det var visst streamen som sände basebollen, jag är van vid att streamen går igång med matchen 5-10 minuter innan start.
2014-07-31 00:01
CosaFai ;)
Atlético CosaFai?
2014-07-30 23:53
Någon som har en bra länk? Sopcasten jag hittade sänder baseball istället..
2014-07-30 23:49
Elvan ikväll!

Moyá, Juanfran, Miranda, Lucas, Siqueira, Mario, Gabi, Koke, Arda, Saúl y Raúl
Atlético ADCS (red)
2014-07-30 22:47
zoran//

Jag menar om Miranda verkligen inte vill vara kvar så borde vi kolla på alternativen. Jag vill verkligen inte ha kvar en spelare som inte vill sätta på sig den rödvita tröjan om han fick välja.

Atlético har för mitt supporterskap aldrig varit den klubben som jagar pokaler över klubbmärkets heder, och det skulle vara lite smolk i bägaren för mig att tvingas se en spelare varje vecka som inte vara på planen. Jag kan då inte riktigt glädjas med hans försvarsinsatser på samma sätt. Jag skulle ständigt misstänka om han ger allt han kan ge.

Det går inte att förneka att en spelare med en inställning att vilja lämna också sprider en viss obalanserad stämning i laget. Speciellt om det är nån man som medspelare vill ska ge allt för sin kollegor och tröjan när man spelar ihop.

Jag personligen ser då hellre Jimenez eller tex Inigo bredvid Godín. Självklart vill jag försvara titeln, men inte till vilket emotionellt pris som helst.

Allt jag skrev förutsätter naturligtvis att allt detta med Miranda negativa inställning mot att vara kvar är 100% sant, annars kan du ignorera mina inlägg.
Atlético Nicklas
2014-07-30 22:40
Svårt att tyda något ang Miranda från detta tyvärr. Är i alla fall lite från hans presskonferens innan nattens match! Aupa!
Atlético zoran
2014-07-30 22:12
@Kakan_Atletico:

Det bästa är bara att ignorera folk som kommer hit för att provocera. När de inte får något gensvar så lämnar de. Svårare än så är det inte.
Atlético zoran
2014-07-30 22:10
@ADCS (red):
Simeone vill ha klara spelare på den typen av nyckelpositioner. Miranda var ingen medelmåtta när han kom till Atlético utan Manzano visste inte hur han skulle använda sig på bästa sätt av honom så det blev bänken istället för en startplats. Han var också en av brasilianska ligans bästa försvarsspelare under fyra säsonger mellan 2007-2010 och det under en tid när det fanns en hel del bra försvarsspelare där han utöver det också lärde sig att vinna. Ska man ersätta Miranda så måste man göra det med någon av liknande kaliber för det finns helt enkelt ingen tid att spela in någon ung spelare som inte är van vid de höga kraven och nivån som Miranda har satt tillsammans med Godín under Cholos ledning. Då skulle man ha släppt Miranda i början av sommaren och inte nu. Jag är inte särskilt övertygad av Iñigo Martínez på den allra högsta nivån även om han i grunden är en god försvarsspelare. Real Sociedad behöver dessutom inte sälja spelare vilket innebär att de vill ha utköpsklausulen för honom. Han är inte värd €40 miljoner. För det kan man få klara spelare billigare.
Atlético ADCS (red)
2014-07-30 22:01
zoran// Det jag menade var inte att nån av Sociedadbackarna är bättre än Miranda nu. Jag tänkte mer vad Simeone kan göra med dom. Det är bra råmaterial. Hur många av våra spelare var egentligen bra innan Simeone utvecklade deras hjärnor. Innan Simeone kom så skulle vi inte ens ha fått 5 milj för Miranda eller ens 7 milj för Costa. För att inte tala om Juanfran, Gabi, Mario och Koke. Självklart är det svårt att ersätta Miranda på gång, men vad jag minns så fick Simeone igång dessa på den tiden medelmåttor ganska snabbt. Så varför skulle han inte kunna få ut en högre nivå från tex Inigo?
Atlético Kakan_Atletico
2014-07-30 22:01
Någon som kan beställa en historielektion till Valenciafansen som är besatta av vårt forum?
Atlético gurra1993
2014-07-30 21:55
Fan är jävligt sugen på att veta var Valencia fansen hittar sin kalla fakta vikipedia?
Atlético ADCS (red)
2014-07-30 21:54
Kung Villa// En kavalkad av faktafel. Episkt okunnigt trollinlägg.
Atlético RK!
2014-07-30 19:56
I princip allt Kung Villa skrev var felaktigt. Utöver det rawkus har skrivit så har Atletico fler europeiska titlar (1 cupvinnarcup och 2 EL) än Valencia, vann inte ligan 1995 utan 1996, har fler segrar och färre förluster historiskt i La Liga än Valencia, och så vidare och så vidare.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-07-30 19:47
Kung Villa:

"Valencia har varit i CL-Final två gånger men din klubb Atlético bara deltagit i Europas prestigefyllda turnering en enda gång i er klubbs historia!"

Ehmm... Vi har dock slutat tva bade 1974 samt 2014. Sedan har vi väl deltagit i iaf 9 upplagor totalt(gamla namnet pa turneringen inräknat)?

Väl mött.
Atlético olleulv
2014-07-30 19:40
Kall fakta med 4 faktafel. .. så.. nu snälla alla. .. skit i att kommentera det där. Jag blir den enda. :)
Kung Villa
2014-07-30 19:31
@Karl Pilkington (red):

God kväll Viktor...

Först och främst, vilka var ni innan den där ligatiteln? Det är ett faktum att ni under flera år legat efter oss, tänker främst på att ni varit mittenlag och t.o.m. ett bottenlag!

Jag gillar även att du negligerar att Atlético åkte ner från La Liga för inte alltför svunnen tid. Valencia har varit i CL-Final två gånger men din klubb Atlético bara deltagit i Europas prestigefyllda turnering en enda gång i er klubbs historia!

Innan denna ligatitel så vann ni den senast år 1995.... Valencia däremot vann den två gånger under modern tid då Barca och Real även då var starka!

Valencia vann titlar som ni kunde bara drömde om vid den tiden och hade tredjeplatsen minst tills de två föregående säsongerna. Valencia har deltagit betydligt fler gånger i CL än er samt om man jämför våra positioner i La Liga så har Valencia ett helt överlägset facit. Acceptera att Valencia är bättre och större klubb och nej, säger inte det för att jävlas för så ligger det till!

Sist men inte minst så har Valencia fler europeiska titlar än er.

PS: Kan även tillägga att allt jag skrev ovanför är kall fakta som INGEN Atletico-fan på forumet kan förneka :)

Väl mött!
Atlético olleulv
2014-07-30 18:26
Inget om Lavezzi idag?
2014-07-30 17:43
Släpp han snabbast möjligt, med andra ord. Han kan ga vidare och viktigast av allt: Klubben kan ga vidare.
Atlético zoran
2014-07-30 16:53
Miranda har redan sagt att han kommer stanna, men problemet är att han är frestad att lämna Atlético eftersom de klubbarna som är intresserade av honom erbjuder en enorm lön. Han kommer inte få samma möjlighet att tjäna så mycket pengar i någon annan klubb under resten av sin karriär om han inte lämnar nu. Det är inte så konstigt. Han är i den åldern där man kan skriva ett sista riktigt bra kontrakt.
2014-07-30 16:44
Miranda kan dock sätta ned foten själv om det inte är han som babblat för pressen. Koke gjorde det ju, och otaliga spelare har gjort det tidigare.

Min kommentar var dock menat ur Mirandas vinkel, alltsa att det var han. Tack för delen gällande agenten, paniagua - enklast att undvika framtida missförstand sa :)

Gimenez anser jag i det fallet vara den som skall ersätta. Att han en landsman bredvid sig, som man lirade ett "ok" VM med, borde ju kunna gjuta samman ett fint par. Hur ligger det till med icke-EU platserna?
Atlético CosaFai?
2014-07-30 16:42
Är inte Musacchio en av ligans bästa backar? Dessutom så är han bara 23 år ung. Jag kanske bara har fått för mig att han är väldigt bra. Kanske en spelare för oss om vi förlorar Miranda?
Annons: