/spanien/atletico/forum/291.aspx/spanien/atletico/forum/291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Osito
2014-08-10 14:00
@rawkus [siempre contra la peste blanca:

Jag håller med dig om att Jimenez är en spelare som deltar mycket i speluppbyggnaden, rörlig sett till längden. Hans handvolt ger även lite indikationer på att han inte är helt stel i kroppen;) Tror du att han skulle passa in i Atletico?:)
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-08-10 13:39
Skulle säga att Jimenez besitter ett bredare register än mandzukic. Mer rörlig, kommer längre ned i plan för att involvera sig mer i spelet. Mandzukic ser jag mer som en "Bierhoff" - en straffomrades bombare - rätta mig gärna om jag har fel saklart :) Det är det jag gillar med Simeones önskemal: Han verkar vilja ha just ett rörligare komplement till den starke Mandzukic. Att parkera tva anfallare i boxen är pa tok för förutsägbart, sa en "stationär" och en liter rörligare är ett intressant upplägg. (Off topic: Inte spelarna i sig jag jämför nu, men: Som Milanfan hade jag nöjet att uppleva ett anfallspar av den typen: Shevchenko och Pippo. Sheva rörde sig, medans Pippo i lugn och ro agerade piraya/kobra i straffomradet.)
Atlético Kakan_Atletico
2014-08-10 13:01
@Osito

Låter som en yngre variant av Mandzukic.
Spanien Osito
2014-08-10 12:54
Jag menar på att det är rätt för Jimenez att lämna Mexiko för spel i Europa, de ligger rätt i tiden och han satsar på VM om 4 år. Han ryktas även till Wolfsburg, Porto och Valencia. Även om han är bra på mer än att nicka så är huvudspelet intressant, tekniskt sett bra nickspelare och resolut. Vad jag kan komma på så är han inte skadebenägen.
Spanien Osito
2014-08-10 12:44
Raul jimenez är en talangfull anfallare med rutin från landslaget. Han är 190 centimeter lång och har en god fysik. Han är framför allt bra i huvudspelet. Hyggligt snabb men ingen raket. Högerfotad, medverkar i speluppbyggnaden. Americas största talang tillsammans med Diego Reyes, sedan Memo Ochoa kom fram. Han var med och tog hem OS-guldet. En spelare som tar för sig på planen.
Atlético Kakan_Atletico
2014-08-10 12:31
Manquillo startar för Pool idag hemma mot Dortmund i en träningsmatch. Matchen börjar 13:10 och sänds på Viasat!
Atlético El_pepino i Ardas skägg
2014-08-10 12:00
Haha, alltså Reus vore för bra för att vara sant. Därför är det nog inte sant.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético ADCS (red)
2014-08-10 10:59
So who is this Jiménez dude? Never heard of him. Rawkus? Osito? Stryrkor? Potential?
Atlético belgaren
2014-08-10 10:50
Är inte heller så uppdaterad på mexikansk fotboll. rawkus, osito, vad snackar vi för typ av spelare?
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-08-10 10:07
Jag luktar fuffens: han har nu tagit bort sina Madridista-tweets.
Atlético Chewie
2014-08-10 09:00
@Alexander Vi får helt enkelt låtsas att vi inte har sett det där.. Även Courtois höll väl på real som ung innan han kom till oss på lån? Han var det ju ingen som tyckte illa om såhär i efterhand.
Atlético El kulan
2014-08-10 08:38
Känner inte alls till honom. Vad är han för spelartyp?
2014-08-10 06:25
Ivanovski: Känner liknande gällande Torres eventuella aterkomst ;)
2014-08-10 03:00
Jimenez, nej tack.
Spanien Osito
2014-08-10 02:00
@zoran:

Grym uppdatering! Kan fylla på med att América har täckt upp för att kunna klara sig utan Jimenez. Tidigare i somras hämtade man nämligen in landslagsanfallaren Oribe Peralta. Även varit lite snack om att Mexiko City-laget inte vill släppa talangen fören i vinter. Han är enligt mig redo för att ta sig an utmaningen att spela i Europa. Kan passa på att nämna att han inlett säsongen bra genom att göra 4 mål på de tre första ligamatcherna.

Är lite nyfiken på vad ni Atletico-supportrar har för tankar om en eventuell affär?
Atlético zoran
2014-08-10 01:27
Allt om övergången i Altas y Bajas som vanligt. Tog bara lite tid att samla ihop all information. Mer imorgon.. EDIT: ..eller idag menar jag.
2014-08-09 23:02
Lite mer om det pastadda intresset för Raul Jimenez(Club America)
2014-08-09 20:29
Gurra/ skadad, inget allvarligt men man är försiktiga :)
Atlético gurra1993
2014-08-09 19:13
Vart är Oblak ?
Atlético Pelle_r
2014-08-09 16:42
Skulle hellre vilja se att vi satsar på en renodlad forward, känns som den biten måste prioriteras så fort som möjligt.
Atlético CosaFai?
2014-08-09 15:51
Jag hade också gillat Wijnaldum i klubben, eftersom att han kan spela överallt på mittfältet + anfall och att han sällan gör en dålig match.
Var en av mina favoriter i VM med sitt enkla men ändå effektiva spel.
Atlético ADCS (red)
2014-08-09 14:50
Wijnaldum kan onekligen räknas som en "talang" trots ålder. Men är han verkligen nödvändig? Vi har inte hur mycket pengar som helst + att vi redan har RG, Koke och Arda på liknande positioner. Om Simeone vill spela han som ytter så kan jag gå med anledningen eller om han ses som våran "viktiga" playmaker och kommer istället för tex Gaitan. Annars känns en sån värvning inte 100% nödvändig. Finns andra lagdelar som behöver fördjupas först.
Atlético AndeeI
2014-08-09 14:34
Wijnaldum hade suttit hur klockrent som helst. Ung, väldigt lovande, och inom kort, åtminstone om du frågar mig, en storspelare. Tycka vad man vill om Soldado, men jag tror att han skulle passa in perfekt i Atletico. Jag ser honom gärna tillsammans med Mario på topp.
Fantastiskt att se vilken potential vi har i våra unga spelare för framtiden i övrigt. Gimenez, Saul, Oli, Correa, för att nämna några. Det bådar onekligen gott.
2014-08-09 13:49
Gurra: imorgon ;)
Atlético gurra1993
2014-08-09 11:42
När kan Greizmann debutera?
Atlético gurra1993
2014-08-09 11:42
När kan Greizmann debutera?
Atlético olleulv
2014-08-09 08:28
Velat ha Soldado sen ett par år tillbaka.
Atlético belgaren
2014-08-08 23:32
Jag är ändå försiktigt positivt inställd till Soldado. Kompetent fotbollsspelare.
Atlético Antonio López
2014-08-08 18:46
Octopus/ Ont om speltid? När han var frisk så spelade och startade Oli oftast. Du får ha i åtanke att det var ett halvsäsongslån plus att han kom skadad till Villarreal om jag inte minns helt fel. Villarreal var väl ivriga att låna in honom även denna säsong?
Atlético Kakan_Atletico
2014-08-08 18:35
/Cosa och ADCS

Okej, jag ger mig. När du ställer upp det så ADCS så känns det bättre. Hoppas bara dem får speltid, våra talanger.
Annons: