/spanien/atletico/forum/289.aspx/spanien/atletico/forum/289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético eduardo c
2014-08-25 17:34
Vad är det här för jävla påhitt?! "Enligt Marca stängs Simoene av i åtta matcher, två för att ha protesterat kraftigt mot domslutet, fyra för att ha rört vid domaren, en för de sarkastiska applåderna och en för att han satt bakom bänken och kommuncierade med sina spelare efter att ha blivit uppvisad på läktaren." - aftonbladet Dom kan likagärna fortsätta... En för att han kollade snett, två för att han glömde borsta tänderna imorse, en för det vore bra om atleti får sämsta start möjligt, tre för att vi är korrupta as... Osv
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Antonio López
2014-08-25 17:18
8 matchers avstängning för Cholo
Atlético belgaren
2014-08-25 17:04
Jag har alla C-morekanaler genom Telia så man kan se alla matcher. Som många säger är dock införsnacket, kommentatorerna och reportagen ganska kassa.
Atlético ADCS (red)
2014-08-25 15:15
Kan vi inte köpa toalettpapper och skicka det till Real och Valencia fansen här på forum. Deras kommentarer verkar rejält skitnödiga på alla sätt.

Anyways...

Svaret på CMore frågan om att vara eller inte vara, stavas Dreambox. Atlético kan ses i HD och man kan välja mellan 15 olika språk. May the force be with you.
Atlético Sk018
2014-08-25 13:59
Tycker spontant att sändningarna från CMore är en rejäl budgetversion (produktionsmässigt) av det som viasat erbjuder tyvärr. Rekommenderar folk att köra CMorePlay en månad för att testa innan.
Atlético Chewie
2014-08-25 13:40
Köpte Preimium sport paketet på TV4 nu.. 299 då får man även vanliga tv4 premium osv. Förra året säsongen hade jag viaplay för CL-matcherna men det blir för dyrt att ha båda två..
Atlético Oskar1992
2014-08-25 13:28
Får du alla fotbollskanalarna då? Har bara det vanliga paketet. I det vanliga paketet får man iallafall inte se alla matcher vilket är segt. Inte jätteimponerad av kommentatorer och försnack och liknande. Kollade sista 15 min på Barcelona igår och kommentatorn lät som en upprörd förälder när de gick hårt mot Barca spelarna.
Atlético Fernando84
2014-08-25 13:18
Med Cmore så sätter ja betyg 8.
Atlético Chewie
2014-08-25 13:10
Ni som har Cmore, hur nöjda är ni på en skala?

Vad jag kunde se kostar fotbollspaketet 299kr/månad. Börjar bli lite trött på att streama.
Atlético Fernando84
2014-08-25 13:05
kommer gå bra spelarna på plan som ska leverera.
Atlético gurra1993
2014-08-25 12:46
Okej. Aja ska bli spännande att se hur laget klarar sig ut Simeone.
Atlético gurra1993
2014-08-25 12:46
Okej. Aja ska bli spännande att se hur laget klarar sig ut Simeone.
Atlético Fernando84
2014-08-25 12:06
@gurra1993:

Suarez fick 10 matcher när han bet ivanovic.
Atlético Fernando84
2014-08-25 12:04
Äntligen dags för La Liga. extra skönt dessutom innan att vinna mot real i supercupen.
Atlético Kjelleman
2014-08-25 10:37
Att spelare har hårda tag mot varandra är ju en sak, men att överhuvudtaget röra en domare måste vara totalt förbjudet
Hur skulle det se ut om alla spelare och tränare kan ge sig på domaren utan straff.
Atlético gurra1993
2014-08-25 09:21
Ja men 8 matcher känns ändå jäkligt hårt. Pepe fick väll 9 matcher när han misshandlade Cascuero (stavnig) å Suarez fick väll också 8 när han bet Ivanovic. Vilket i mitt tyckte känns lite värre.
Atlético Kjelleman
2014-08-25 08:54
Blir det 8 matchers avstängning är det inte mycket att säga om det , Simeone bar sig jävligt dumt åt och att börja klappa eller slå på domaren är ju hjärndött Simeone borde kunna uppföra sig bättre än så, men ibland får jag känslan av att han väldigt gärna vill synas.
Atlético AndeeI
2014-08-24 23:59
Helt jävla otroligt angående Cholo. Men det är väl få av oss som egentligen är förvånade? Ja, Cholo ska agera mer föredömligt, och visst ska han få en avstängning. Men om det blir åtta matcher? Herregud. Fotbollsförbundet måste väl ändå kunna sätta saker i relation? Att Juanfran blir hindrad från att komma in i det där läget är en felaktighet i sig. Det ena fallet kan dock inte jämföras med det andra, men att Ramos och Ronaldo inte får någon som helst bestraffning är smått otroligt. Och ja, det säger jag utan att faktiskt vara partisk.
Atlético Sk018
2014-08-24 22:51
Har precis kommit hem från Madrid, där jag tar med mig titel-upplevelsen. Är otroligt häftigt och något som är svårt att beskriva. Tog mig 8 år som supporter att ordna resan, turligt nog blev det en riktig fullträff. Kan säga att en titel gör sig bäst live... Gåshud i 94 minuter!
Atlético Pelle_r
2014-08-24 18:18
Roligt med Atletico B också som spöade Real Madrid Castilla med 2-1.
Atlético eduardo c
2014-08-24 18:01
@Alexander ivanovski ok....

jag blir så trött, dock inte alls så jätte förvånad
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-08-24 16:58
@Eduardo C: Varken Ramos eller Ronaldo kommer få avstängning.

Cholo får upp till 8 matcher. Cuz fuck logic, thats why.
Atlético eduardo c
2014-08-24 14:32
Har någon hört något om en eventuell avstängning? lyckas inte hitta info om det.
Det är väl standard att realspelare kommer undan med sånt här.

Ramos gjorde något liknande i första mötet, man ser klart och tydligt att handen är knuten, när han väl fattar vad han har gjort så öppnar han den och låtsas som ingenting. Både ramos och cr är väl nöjda med det gula kortet.
Atlético Kakan_Atletico
2014-08-24 13:14
Tänk om Costa skulle slagit ner Ramos.. Herregud. Och får inte Ronaldo någon form av avstängning i efterhand så är det pinsamt.
Atlético Oskar1992
2014-08-24 13:04
Skulle Diego Costa gjort samma sak skulle han fan bli hängd.
Atlético zoran
2014-08-24 10:26
..och "dåliga Barcelona" är den spanska pressens formulering. Pressen som du påstår dig följa har utsett de till det. I stort sett alla fotbollsprogram handlar om Madrid eller Barcelona i Spanien, något som går att förstå med tanke på att de säljer, men kom inte hit och säg att Atlético får några förtjänster i media. De stora TV-stationerna tillägnar normalt sett 4-5 minuter till Atleti och resten av ligan samtidigt som Madrid och Barcelona får resten. Dessutom är journalistiken enögd och väldigt ofta oseriös. Igår vägrade exempelvis Mediapro att ge ut Cristiano Ronaldos dubbla slag i ansiktet på Diego Godín till spanska nyhetsstationer. Jag undrar varför.. Slutligen, om du på allvar tror att familjen Gil representerar vad Atlético-supportrarna tycker klubben står för får du läsa på om Atletis historia. EDIT: Hela presskonferensen har du i länktips. Lyssna igenom noga vad Simeone säger om det här med att konkurrera med Madrid och Barcelona.
Atlético zoran
2014-08-24 10:16
@I'm Madridista:
Simeone använder sig inte av någon "offerkofta". Han och hans tränarstab är REALISTISKA och VILL INTE LURA Atléticos supportrar att tro att de har rätt att vara i toppen av ligan år efter år med den situation som råder för närvarande. Det är supportrarna öerhort tacksama över. I stort sett varenda klubb i ligan pratar ständigt om hur svårt det är att få det sportsliga och ekonomiska att gå ihop pg.a. den orättvisa fördelningen av TV-pengarna. De klubbarna som ligger längst ned i näringskedjan är mer eller mindre helt beroende av TV-pengarna som de får och har dessutom ingen som helst möjlighet att utöka de summorna oavsett tabellplacering vilket borde vara fallet. Dagens fördelning av TV-pengarna i Spanien är ungefär som om en mindre klubb skulle ta sig till Champions League-final och få mindre än en som kvalar till samma turnering. Rayos budget har de senaste säsongerna baserats på 70-80% av TV-pengarna de får och det är en summa som de inte kan utöka pg.a. hur saker och ting ser ut idag. Det finns en liga utanför Madrid och Barcelona som folk inte följer. När det gäller skulden är det varken Simeones eller supportranas fel. Jag ser dessutom att du använder dig av Olof Lundhs logik. Spanien och Skottland/England är inte samma länder. Nog för att någorlunda liknande regler borde gälla rent generellt, men det vore att generalisera utan att förstå sig på hur ett och ett annat land fungerar. Skulderna är helt och hållet familjen Gils förtjänst för vad de höll på med i slutet av 1990-talet. Atlético har betalat €50 miljoner till det spanska skatteverket varje år sedan 2011-2012. I år betalar de €62,5 miljoner. Det är varken LFP:s eller den spanska statens förtjänst. Allt är EU:s förtjänst. Om de inte hade pressat den spanska staten så hade inte den spanska staten pressat LFP och LFP i sin tur familjen Gil som är kända för att förhala saker och ting. Om något så är det jävligt imponerande att Atlético har vunnit 7 titlar under en period där man varit pressade att betala tillbaka så mycket av sina skulder och dessutom tvingats bygga om truppen 2-3 gånger. Du köper inte att Barcelona var dåliga förra året, men ändå fick de byta ut sin tränare hastigt (som senare avled i cancer). Messi hade stora problem med det spanska skatteverket (och skador), Neymar-affären överskuggade mycket av vad som hände på planen och dessutom fick Rosell avgå som första president på evigheter. Barcelona är och var inne i en period där man tvingats göra en generationsväxling på vissa nyckelpositioner som varit spikade i evigheter. Nej, då..du köper inte att Barcelona inte var på topp.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-08-24 04:22
@I'm Madridista:

Nu blir det bara kort, men: Ingen poäng att ens jämföra med andra länders ligor. Ungefär som att jämföra lönenivaer i olika länder för vanliga arbetare. Vissa länder har högre skatter, vissa lägre, vissa länder later ej medborgarna dras ned i skiten om de torskar jobb, andra hugger undan benen direkt.

Offerkoftan passar sedan som handen i handsken, speciellt med tanke pa att sa manga Realfans hakar upp sig pa just det snarare än faktumet att man ännu en gang blev utmanövrerat av hemska lillebror ;)

Ni har eran översittarmentalitet och hyffsat manga Realfans tjatar om att vara världens bästa lag, detta trots uteblivna ligaguld och CH L(innan den gangna säsongens rysare, hehe). Klart man störs av det som fan av andra lag, men det hör även till Real pa nagot sätt - den där kaxiga uppsynen med näsan i vädret. Utan dessa ingredienser sa vore det sjukt trakigt om jag skall vara ärlig.

Väl mött!
I'm Madridista
2014-08-24 04:01
@zoran:
Jag vet detta dock. Jag har aldrig nekat till att Atletico slås ur underläge resursmässigt. Det jag poängterar är hur Simeone ständigt drar på sig offerkoftan dock. Man hör inte klubbarna bakom dra på sig offerkoftan så ofta och prata om hur mycket eller lite pengar de andra har. Atletico har större budget och får mer i TV-pengar än alla andra lag i La Liga förutom Barca och Real, hör man exempelvis Levante klaga på Atleticos pengar när de möts? Atletico och Simeone skall dessutom vara fruktansvärt tacksamma att LFP fram tills 2013 mer eller mindre inte brytt sig om att regulera finanserna då den enorma skulden Atletico sitter på hade lett till automatiskt nedgradering i alla andra toppligor. Rangers blev tvångsflyttade till div 4 för mycket mindre. Så där har man varit oerhört skyddade, mer än andra klubbar, av både LFP och skatteverket. Nu har man visserligen kommit fram till en avbetalningsplan och den är långsiktig och skulderna sänks, men det ändrar ju fortfarande inte faktum att om det är någon i La Liga som spelat på andra villkor än de andra så är de Atletico som tillåtits ha sådana skulder. Och självfallet är det svårt att slå Real och Barca i det långa loppet. Men jag köper inte att Barca var dåliga förra säsongen och Real Madrid med. Vi snackar om två av världens bästa klubblag som även fast de spelar "dåligt" är på en riktigt hög nivå. Han kan insistera hur mycket han vill på att titeln är omöjlig, och det gjorde han även när man låg etta förra säsongen med mindre än hälften kvar(skrattretande). Så ja, jag hänger med ganska gott i hur Atletico fungerar och allt som sägs och förklaras. Jag läser både krönikor och följer analyserna i spansk TV. Lyckligtvis kan dock den större delen av spanska presskåren fördöma Simeones agerande igår och inte hylla det som många andra gör. Och att han ber om ursäkt gör inte saken bättre, han kan få 7-8 matchers avstängning i värsta fall. Hade det varit i en UEFA-match så hade det varit minst 7 matchers avstängning, men LFP är mildare än UEFA i sina bedömningar.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-08-24 00:52
@Gaizka6:

Saledes har jag samma förutsättning att köpa en lyxvilla pa Amerikanska västkusten som Donald Trump? Härligt! :D
Annons: