/spanien/atletico/forum/286.aspx/spanien/atletico/forum/286.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético El_pepino i Ardas skägg
2014-08-15 17:31
Mycket ska man höra innan öronen trillar av....
Atlético gurra1993
2014-08-15 17:03
Kul att Jimenez är med
Postat via SvenskaFans-appen
2014-08-15 17:01
Zoran /
Tack för klargöranden. Även mäktig Cléber Santana-referens ;)

Men... om man nu letar efter en anfallare och har möjligheten. Reus spelar väl mer renodlad forward när han spelat i landslaget och vad jag har förstått kan han spela såväl där som på båda kanterna. Dåliga jämförelser men lite samma spelartyp som både Lavezzi och Shürrle som det också ryktats om tidigare. Alltså en sådan spelartyp som Simeone verkar vilja ha in. Har även svårt att tro att Arda lämnar. Men peppar, peppar.... större under har skett i sillytider när Atlético varit inblandade.
Marcelo - ¡Hala Madrid!
2014-08-15 16:43
Stort cred till dig Zoran. Det du gör för Atleticos SF-sida är makalöst och dina insatser i Eurotalk var likaså klanderfria. Blir mäkta imponerad, trots att jag är "från andra sidan stan".

Atlético zoran
2014-08-15 16:42
@Flavia:

Det är det här som Juan Gato insinuerar. Att det kan bli överraskningar när det gäller spelare som möjligtvis lämnar.
Atlético zoran
2014-08-15 16:31
@eduardo c:

Jürgen Klopp höll presskonferens idag inför helgens match i tyska cupen, men han nämnde ingenting om Reus till Atlético. Igår gjorde även La Sexta en intervju med Diego Simeone som sade varken dementerade eller bekräftade intresset. Han sade istället att "klubben jobbar för att ge oss de bästa möjliga förutsättningarna".
Atlético eduardo c
2014-08-15 16:31
Atleti vill säkert bara lugna rykterna ifall övergången inte går igenom, men att dementera att man ens har varit intresserade är väl lite att ta i eller? Känns mer som att dom försöker sälja på oss en dammsugare nu.
Atlético zoran
2014-08-15 16:27
@gurra1993:

Simeone har kallat 30 spelare till Trofeo Ramón de Carranza.

Målvakter: Oblak, Moyà, Bounou

Försvarare: Juanfran, Jesús Gámez, Miranda, Godín, Alderweireld, Giménez, Lucas Hernández*, Ansaldi, Siqueira, Insúa

Mittfältare: Mario, Tiago, Gabi, Koke, Saúl, Griezmann, Raúl García, Cebolla, Carlos Ramos*, Iván Alejo*, Borja Martínez*, Robles*

Anfallare: Mandžukic, Raúl Jiménez, Léo Baptistão, Héctor*, Roberto*

*Spelare från Atlético B.

Notera att Mario är tillbaka efter sin huvudskada och att Arda inte finns med i truppen. Raúl Jiménez gjorde sina nya lagkamrater sällskap idag. Möjligheter för honom och Oblak att göra sina respektive debuter i Atleti.
Atlético eduardo c
2014-08-15 16:27
Har nån hittat något som säger att dortmund har dementerar uppgifterna om att atletico är nära att värva reus?
Flavia
2014-08-15 16:26
Atletico-supportrar borde snarare vara livrädda ifall OM Reus skulle signera för er. Då kommer Arda med största sannolikhet att lämna, turken är alldeles för bra att sitta på bänken
Atlético Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes)
2014-08-15 16:24
Skriva av ryktet om Reus eller? Intalade mig själv gång, på gång, att ta det med en nypa salt så att jag på så vis inte skulle känna någon "besvikelse" om det inte blev någon övergång. Lättare sagt än gjort:(
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-08-15 16:23
@Radamel Falcao:

Ja, för rivaliteten mellan Borussia och Atleti är ju snarlik den mellan Barca och Real... ;)
Atlético zoran
2014-08-15 16:17
@El_pepino i Ardas skägg:
Jag pratade med Dani tidigare idag om det och han bekräftade att klubben har ringt runt och dementerat att man inte är intresserade av Marco Reus. Samtidigt kan det också vara en taktik. Atlético är livrädda för att någonting ska läcka ut när de förhandlar om stora spelare. Själv tror jag inte på det här, men Juan Gato insisterar. Tidigare har Atlético exempelvis gått ut och sagt att man inte tänker värva Cléber Santana* när den första informationen kom om honom för att han sedan skulle presenteras kort därpå. Vidare ska Gil Maríns officiella version vara att man letar efter en anfallsspelare och att man kan köpa loss honom om en försvarare lämnar, dvs. Alderweireld. *Märk väl, Cléber är ingen stor spelare LOL..
Atlético gurra1993
2014-08-15 16:12
Han var lätt favoriten.
Atlético gurra1993
2014-08-15 16:11
Å Jurado får helt klart komma hem:)
Atlético zoran
2014-08-15 16:09
@Chewie:

Matchen börjar 18:30. Håll som vanligt utkik för streams på forumet.
Atlético zoran
2014-08-15 16:06
@Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes):

Altas y Bajas är uppdaterat. Allt du behöver veta står där.
Real Madrid Radamel Falcao
2014-08-15 15:43
Lugna ner er grabbar de kommer aldrig hända att Rues blir klar för er de värre än att Messi skriver på för Real Madrid. Så glöm den ryckten tror bara att ledningen vill visa fansen att dom vill visa att dom kan locka till sig stora namn.
2014-08-15 15:19
Tillägg om Reus-diskussionen nedan för att folk inte ska hoppas för mycket. Dani Hildago som har medverkat i vår redaktions sillypodd twittrar att klubben ringer runt till journalister och dementerar att Reus är på ingång. Så hoppas inte för mycket.... Edit: Min spanska är inget vidare så rätta mig gärna om jag har fel Zoran och co.... Vill dock göra ett annat tillägg gällande fotbollsjournalister i allmänhet. De verkar kunna säga vad som helst för att få "klick" och intresse runt sig själva och sin tidning osv. Ingen vidare yrkesstolthet längre. Många hittar ju endast på saker för att få läsare/lyssnare/tittare. *Gubbgnäller lite på samtiden* Slut rant....
Atlético eduardo c
2014-08-15 15:08
Fan vad fett det hade varit, då kan cholo rotera i laget på riktigt utan att gambla för mycket.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2014-08-15 15:03
TRO!!! Våga tro på det!
2014-08-15 15:03
TRO!!! Våga tro på det!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-08-15 15:00
För att sammanfatta Reus till Atleti.

Cadena COPE påstår att Atleti har fått ett "ja" från Reus och man har övertalat Dortmund att sälja honom den här sommaren. Dortmund är livrädda för att tappa ännu en spelare till Bayern och göra gapet mellan de två ännu större.

Sedan går Terra Deportes ut och menar att priset är 26 miljoner plus fem miljoner i variabler.

Juan Gato, journalisten som var först med nyheten, skriver att det är klart. Han skriver: "Atletico summer operation is targeted and tied to the German player. The Dortmund approved the transfer of 26 + 5 million euros. Simeone knew yesterday that he had gotten a key player for their Champions project. The clubs, which tried to take everything in secret, will officially soon"

Hans trovärdighet backas upp av Graham Hunter som skriver en tweet. "Juan Gato har huvudrollen och han är en pålitlig kille. Om det här sker så är det sommarens värvning".

Ingenting är officiellt förrän klubbarna bekräftar det, men med sådana här starka rykten så borde Dortmund dementera ifall det inte finns någon sanning.
2014-08-15 14:29
Oavsett om Reus kommer eller ej till Atleti så är det ett bevis att klubben får allt högre status när en spelare som Reus ryktas. Men hoppas fortfarande, hade varit sjukt mäktigt.
Atlético gurra1993
2014-08-15 14:00
Nån som Sitter på truppen för ikväll ?
Atlético gurra1993
2014-08-15 13:53
Inte speciellt förvånande dock.
2014-08-15 13:51
Twitter säger nu att det inte blir någon Reus... Det var för bra för att vara sant verkar det som... Erkänner att ryktet fick mig att hoppas, tyvärr....
Atlético bel0
2014-08-15 13:40
18.30 tror jag
Atlético Chewie
2014-08-15 13:25
Vilken tid är matchen idag? hittar inte klockslag någonstans..
Atlético Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes)
2014-08-15 12:11
Känns dumt att skriva att jag kräver någonting av dig zoran då du lägger ner liv och själ för att uppdatera oss om vad som händer kring Atletico! Men nu kräver jag faktiskt att du uppdaterar oss direkt så fort du får höra något om Reus-affären. Finns inget viktigare på agendan nu! Denna fredagen vlev genast mycket intressantare.
Annons: