/spanien/atletico/forum/280.aspx/spanien/atletico/forum/280.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio López
9/13/2014 10:47
På tiden, sedan "yrseln" är det ett mirakel att han kunnat skilja på höger och vänster. Hoppas han en dag kan bli vår Jorge Mendes med samma moral han hade som spelare.
Atlético zoran
9/13/2014 10:42
I övrigt var nog gårdagen rätt jobbig för vår egen Antonio López.

Antonio López har nämligen avslutat sin spelarkarriär. Han har redan startat ett företag och har börjat jobba som spelaragent.
Atlético zoran
9/13/2014 10:10
@CosaFai?:

Anledningen till att Mourinho tog in Filipe Luís är för att öka den interna konkurrensen i backlinjen och få ut mer av sina spelare. Ungefär som Atlético gjorde med en tredje mittförsvarare i form av Alderweireld som hade oerhört svårt att få speltid eftersom såväl Miranda som Godín höjde nivån ytterligare ett par snäpp under förra säsongen. Ivanovic har haft två rätt medelmåttiga säsonger för hans standard och när man tar in Filipe så måste inte bara serben lyfta sig utan även Azpilicueta. Det blir därmed en kedjeeffekt som ger laget ett lyft. Det är så man bygger lag.
Atlético CosaFai?
9/13/2014 08:57
Gaboro/
Jag kan förstå att Mou ville ha Filipe när Azpi är tänkt att täcka både högerback och vänsterbackspositionerna. Många matcher ska spelas, Filipe kommer förmodligen snart få chansen. Kan nog bli svårt att bli startspelare för honom när både Azpi och Ivanovic håller så hög klass som de gör just nu.
Jag skulle nog säga att Ivanovic är top3 bästa högerbackar just nu.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
9/13/2014 08:53
@Federer: kolla införrapporten, han är visst då med.
Atlético Bobban (red)
9/13/2014 07:40
@mecus

Bättre så här?
Atlético mecus
9/13/2014 03:26
snälla kan vi ta bort klippet från afb
Atlético gurra1993
9/13/2014 00:33
När tror ni vi får se Oblak ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Federer - köp en back, tack
9/12/2014 23:58
Hur kommer det sig att Arda inte är med i truppen i matchen mot Real Madrid? Han spelade hela matchen för 4 dagar sen mot Island. Så helt återställd är han iaf. Edit: sorry såg precis att han va med i truppen. Får skylla på trötthet.
Atlético Gaboro
9/12/2014 22:17
CosaFai?

Kanns som Azpilicueta har ett ganska stort fortroende fran Mou, fattar inte varfor han sa garna ville ha Felipe. En grym spelare helt klart, men med en redan hyfsad ytterback som gjort det ganska bra och som Mou har ett stort fortroende for sa kan han val inte se Felipe som en backup.

Att Felipe drar forstar jag inte heller, visst faktorer som pengar och annat spelar en roll, att spela i Premier League ar val stort, men han borde verkligen ha stannat.
Atlético CosaFai?
9/12/2014 18:02
I brist på annat att prata om, Diego Costa vann ''Premier League Player of the Month''. Känns som att Chelsea kan bli riktigt farliga i år, konstigt nog så har inte Filipe Luis fått chansen speciellt mycket än.
Atlético Antonio López
9/11/2014 21:07
CosaFai?/

Tackar!
Atlético CosaFai?
9/11/2014 17:44
Antonio López/ Han spelade för Turkiet häromdan, så jag antar att han ska kunna spela för oss med. Arda känns som en helt annan spelare i Turkiet förresten, lat och egoistisk. -Edit: Enligt min vän så spelade han hela matchen.
Atlético Antonio López
9/11/2014 14:28
Hur går Ardas återhämtning, finns det en chans att han är med i truppen inför lördagen?
Atlético Pelle_r
9/11/2014 14:25
Tack för svar! Det är väl bäst man är snabb att köpa biljetter ifall de kommer på måndag
Atlético Alexander Ivanovski(red)
9/11/2014 01:14
Pelle_r: saxat från MFF Support på Facebook idag.

Sedan ställdes en del frågor gällande praktiska detaljer inför Europaspelet. UEFA håller möte imorgon 12/9, efter det kommer det besked om eventuella repressalier och biljetterna kan släppas. Det lutar åt biljettsläpp för årskortsinnehavare på måndag."
Atlético Pelle_r
9/11/2014 00:10
Vilken tid det tar för UEFA och Malmö att komma överens om CL matchen mot Atletico... Någon som vet något mer ?
Atlético Silverlund
9/8/2014 20:32
...och José Giménez gjorde matchens enda mål för Uruguay mot Sydkorea. Los Rojiblancos levererar.
Atlético zoran
9/8/2014 15:54
@belgaren:

Fick svar för ett tag sedan, men inget nytt att rapportera förutom att klubben väntar på att Malmö FF ska få sitt straff så att de inte lovar folk något som de inte kan uppfylla. Med stor sannolikhet en säkerhetsåtgärd från klubben för att vara på den säkra sidan. Ska kontakta de när MFF har fått sitt straff, men jag kan inte tänka mig att MFF inte får spela på hemmaplan pg.a. det som hände mot RB Salzburg.
Atlético Antonio López
9/8/2014 10:40
Vågar mig inte på en gissning om vad som försegår i denna bild men delar den ädnå.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
9/8/2014 01:51
@I'm Madridista:

Manszukic är ett monster pa huvudet. Jimenez är även han duktig pa skallen. Bomba inlägg mot lag som parkerar bussen? Cerci och Griezmann har sedan finess och snabbhet nog att bryta in i boxen. Straffar räknas ju trots allt även de ;O
I'm Madridista
9/7/2014 23:48
@gurra1993:

Absolut, Atletico är ett väldigt giftiga vid omställningslägen vilket man har sett under matcherna mot lag som oss och Barca som föra spelet.

Men säg mig du, vad är nyttan med er kontringstaktik när ni möter "sämre" lag som parkerar bussen...?
Atlético belgaren
9/7/2014 16:49
Zoran, har ni fått något svar från klubben angående peñan och eventuella bortabiljetter till Malmömatchen? Det kryper i en av förväntan, hehe..
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
9/6/2014 23:41
Själv diggar jag Mandzukic. Han spelartyp kräver duktiga kantspelare och passningsspelare bakom sig, nagot vi nu har i Griezmann Cercri(bada dessa kan dessutom bryta in i boxen med fart och har fina avslut), samt Arda, Koke mfl bakom. Meriterad malskytt och stenhart jobbande lagspelare.
Atlético ADCS (red)
9/6/2014 15:15
Jag var skeptiskt redan innan vi värvade Mandžukic för att han saknar mångsidighet som anfallare. Om spelet låser sig så är han inte riktigt den som kan göra två gubbar och sätta den i bortre precis. Dock är han en killer om de perfekta bollarna spelas till honom i boxen.

Med det sagt så är jag också säker på att Simeone vet detta och värvade honom för att ändra våran spelstil och på så sätt inte unna andra tränare att kunna kolla på förra säsongens matcher och veta hur man ska spela mot oss.

Från att ha gått från tidiga djupledsbollar till en komplett anfallare som Costa att istället ha en statisk boxspelare. Tror både både Grieamann och Cerci är i Atlético just för att man värvade Mandžukic. Arda, Griezmann och Cerci ska sköta offensiven, farten och kreativiteten. Mandžukic ska bara göra mål.

Jag misstänker att Simeone vill överraska alla denna säsong genom att göra Atlético till ett spelförande lag. Hittils när man väl spelat bra i delar av matchen denna säsong så ser jag ser liknelse till Manchester Uniteds spel mellan typ 2002-2005 när man hade bland annat en relativt långsam boxspelare i Van Nistelrooy, Giggs och Ronaldo på planen.
Atlético daniel77
9/6/2014 14:13
Sk018, Min bedömning av Mandžukic baserar sig ej på de få matcher som han har spelat för oss... Jag respekterar dock alla de som diggar kroaten.
Atlético El_pepino i Ardas skägg
9/6/2014 13:14
Måste medge att jag inte alls haft bra koll på Cerci innan. Nu sett länken som Cosafai? postat nedan. Ser möcke intressant ut... Påminner inte hans mål och avslut lite om en viss spansk brasse som numera spelar i Chelsea? Blandat med långskott a la Forlan... Och sen lite bättre straffar än Costa :)
Atlético Sk018
9/6/2014 09:05
Det tog Lamela ett år att anpassa sig i Premier League, medan ni drar slutsatser om Mandzukic efter några matcher... Vet inte om jag är själv om denna åsikt, men tycker personligen att det inte alls sett så tokigt ut.
Atlético gurra1993
9/6/2014 01:46
Mandzuktic krigar det får man ge han.problemet med han tycker jag är hans oexistetarnade djuplöp spel på grund av sin bristande snabbhet. Vilket enligt mig var en av vårt viktigaste vapen Kokes tidiga bollar på Costa å Villa vilket vi saknar nu så får vi hoppad på att Cerci kan ta den rollen för han har ju snabbheten iallafal.
Atlético CosaFai?
9/6/2014 01:34
Förhoppningsvis så kommer det fungera bra ihop när Cerci är på topp (Om han spelas på topp, som han gjorde utmärkt i Torino).
Immobile är heller inte världens mest kompletta anfallare men ihop med Cerci så fungerade otroligt bra ihop.
Tycker inte att vi ska förlita oss allt för mycket på att Mandzukic hjälper till i uppbyggnadsfasen så länge han får sina bollar i boxen så kommer det att fungera.
Mandzukics targetman spel + Cercis otroliga fart och dribblingar kommer nog vara riktigt dödligt om de bara får spela ihop sig först :)
Om du/ni inte har sett vad Cerci är kapabel till så rekommenderar jag att titta på videon i mitt länktips.
Annons: