/spanien/atletico/forum/2753.aspx/spanien/atletico/forum/2753.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético guRRet
2005-07-05 20:55
blir det någon peña????
Atlético Jesus Gil
2005-07-18 11:49
Vi får inte glömma att Ferrando spelade ofta Ibagaza på kanterna och det var då han var som sämst
Atlético guRRet
2005-07-19 19:57
min åsilt är fortfarande att man ska ha en fyrbackslinje. Den blir också ett offensivt vapen om man har offensivt duktiga ytterbackar, defensiven måste dock komma i första hand...
Atlético Jesus Gil
2005-07-19 19:36
greeneyes_x//Ungefär så körde Argentina i OS, med Mascherano som hyperdefensiv mittfältare, väldigt underhållande taktik
Atlético Cabrón
2005-07-17 23:42
Tidigare idag fick jag den berömda tummen ur och skickade ett mail för att anmäla intresse för peñan. Känner ett gäng som man kanske kan få med om vi får igång en peña.

Vad gäller dagens match så var det pinsamt tydligt hur dåligt svensk klubbfotboll står sig gentemot europeisk dito. Och vad gäller Ibagaza så får jag säga att han måste visa mer om han ska ha en plats i truppen. Samtidigt som jag tycker att han är grym när han är som bäst, vilket dessvärre inte är tillräckligt ofta.
Espanyol janne8
2005-07-04 10:54
Gratulerar till värvet av Maxi hoppas att det funkar för honom även hos er men det skall nog inte vara några problem. Han vet vad han får i form av tränare och vice versa.

Dock måste jag nog korrigera nedanstående som ser honom som innermitt. Det har han aldrig varit och kommer aldrig att bli i mina ögon högermitt eller anfall är hans givna plats dock framförallt högerkanten.
Espanyol janne8
2005-07-04 10:54
Gratulerar till värvet av Maxi hoppas att det funkar för honom även hos er men det skall nog inte vara några problem. Han vet vad han får i form av tränare och vice versa.

Dock måste jag nog korrigera nedanstående som ser honom som innermitt. Det har han aldrig varit och kommer aldrig att bli i mina ögon högermitt eller anfall är hans givna plats dock framförallt högerkanten.
Atlético greeneyes_x
2005-07-19 18:02
Defensiva mittfältare brukar ha bättre passningsspel än hel backar.
Att ha en bra defensiv mittfältare bakom mittfältet innebär också att vi kan ställa om snabbare och kontra fortare eftersom en defensiv mittfältare ligger lite längre upp än backlinjen o kan sätta igång spelet snabbare istället för att vänta på att backlinjen ska bryta o sätta igång med en långboll eller småpassa sig fram.
En typ Gravesen eller Rafael Marquez typ.

Atlético greeneyes_x
2005-07-19 17:57
Jesus Gil:

Jag tycker också att en trebackslinje kan fungera om man har rätt spelartyper.
Istället för att ha 2 mittbackar och 2 offensiva kantbackar så kanske man kan ha 3 stabila helbackar och väldigt defensiv mittfältare som kan bryta passningar utanför straffområdet innan dom kan slås eller göra det göra det svårt för dom offensiva mittfältarna i andra laget att bryta in mot straffområdet, och då ska det vara en bra defensiv mittfältare, inte vem som helst.
Jag tror Perea och Pablo passar utmärkt i det syftet som mittbackar + en till bra back.
eller är jag helt ute o cyklar
Atlético roban
2005-07-04 12:39
Galletti är bra. Men är det verkligen den position ni främst behöver förstärka nu efter Maxis intåg?
Atlético guRRet
2005-07-04 11:07
någon som vet när lottningen för La Liga 05-06 sker?
Atlético Cabrón
2005-07-17 23:22
Var på Ga Ullevi idag och såg IFK-Wolfsburg. Tyckte att Petrov såg ut som en okej värvning. Han gjorde bra ifrån sig, men utifrån det jag såg så kommer Grönkjaer behålla sin plats i startelvan.

Vad gäller D'Alessandro så får jag erkänna att jag inte kan ge en objektiv bedömning överhuvudtaget. Efter att han försökt mucka gräl med Alexandersson så var det svårt att acceptera honom, och därmed har jag avslöjat var jag har mina allsvenska sympatier. Men här inne är det bara Atleti som gäller.

Btw guRRet...
lyckades du få tag på Petrov på Ga Ullevi?
Atlético guRRet
2005-07-05 10:44
blir det någon peña????
Atlético Jesus Gil
2005-07-07 21:06
vilka här bor i Stockholm? Det skulle vara mycket lättare att starta vår Peña om alla kunde träffas då och då
hinge
2005-07-19 15:01
Åh fy fan vad skönt med engelskt. Kan totalt noll spanska så det var verkligen positivt.
Atlético Jesus Gil
2005-07-05 10:42
vafan dom där länkarna e ju typ ett halvår gamla..jaja hoppas det blir nåt iaf!
Atlético rawkus
2005-07-04 23:44
Atlético guRRet
2005-07-04 23:01
blir det någon peña????
Atlético guRRet
2005-07-17 23:50
jag hålle med om att svensk fotboll håller väldigt dålig standard. Detta är varför jag inte håller på något svenskt lag. Men landslaget är ju givetvis intressant! Men alla tekniska misstag inom svensk klubbfotboll är skrämmande...
Atlético guRRet
2005-07-17 23:33
Cabron, är du inte intresserad av Peñan?
Atlético guRRet
2005-07-17 23:28
nix, jag fick inte det...

Som "IFK-hatare" uppskattade jag D'Alessandro väldigt mycket... och även en ifk-supporter måste man väl erkänna att han är en klassspelare!? Definitivt bättre än Ibagaza, inte långt från Riquelme!
Atlético Cabrón
2005-07-17 23:24
Det bör tilläggas att jag är förtjust i den spelartyp som Grönkjaer representerar och hoppas att Atleti ska kunna få ut ännu mer av honom kommande säsong.
Atlético guRRet
2005-07-18 12:10
jo visserligen, det stämmer
Atlético guRRet
2005-07-05 15:48
blir det någon peña????
hinge
2005-07-05 20:57
Aviación // Med tanke på de intågande spelarna och de som redan tågat in så ser jag bara det dära ruskigt snabba djupledsspelet och grymt snabba omställningar.

guRRet // Har du addat andersito på msn?
Atlético rawkus
2005-07-04 23:44
Fy fan va gött med nyförvärven!!!
Äntligen känns det som om vi börjat tänka till ordentligt ang värvningar.
Hoppas att allt kan stämma iår!

Ser tillochmed fram emot hösten nu (tv4+....mums!!!!)

Peace o gonatt på er alla!
Atlético Jesus Gil
2005-07-04 21:03
roban//Inte nödvändigtvis. Själv tycker jag ingen av våra nya spelare kan vara säker på en plats, förrän de bevisat vad de går för. Kezman kan ju bli en total flopp, likaså Maxi och Galletti. Men Bianchi spelar väldigt offensivt så han kan nog göra plats för allihopa. Annars är det ju viktigt och ha bredd, och om man roterar flitigt i offensiven kanske ingen klagar
Atlético ManBehavingBadly
2005-07-06 04:09
hinge,

skoj att se att du har träffat rätt lag i ett land i alla fall ;)
Atlético guRRet
2005-07-06 10:09
jga brinner för klubben och vill gärna göra mitt!
Atlético andersito
2005-07-06 00:21
planerna på supporterklubb ligger på is. Vi saknar för tillfället eldsjälar för att kunna ta hand om det hela. Tyvärr, men det borde komma snart.
Annons: