/spanien/atletico/forum/2745.aspx/spanien/atletico/forum/2745.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Jesus Gil
2005-06-05 11:40
Kharles//Vad har Saviola gjort i år?
7 mål(!?!) för ett topplag i franska ligan!
Hasselbaink har gjort 13 för ett mittenlag i Premier League!
För mej är det solklart!
Dessutom har Hasselbaink Atletico-hjärta, till skillnad från Saviola

Hasselbaink var gratis förra sommarn, Saviola däremot hade vi bara lånat eller betalat minst 100milj för..Han är väl också utan europeiskt pass?!
Atlético Jesus Gil
2005-06-06 15:49
Oscar Lopez, Barca-back utlånad till Lazio är senaste namn det snackas om
Atlético guRRet
2005-06-08 16:11
Luccin är fanimig den sämsta jag någonsin sett!
Atlético el niño!
2005-06-08 15:30
Atlético Jesus Gil
2005-06-06 15:46
Kharles//
1. Hasselbaink är inte 35 utan 33
2. Diskussionen handlade från början om vem vi skulle köpt förra sommarn, då var Hasselbaink gratis!Istället lånade vi in Salva som inte gjorde ett skit!Hasselbaink gjorde dessutom succé när han var hos oss för ett antal år sen.

Egentligen är jag också för att köpa ungt men vår klubb har (som du kanske vet) en jävligt dålig ekonomi och då kan det vara lönsamt att satsa på spelare som ÄR GRATIS

Hasselbaink är absolut inte avdankad!13 mål för ett mittenlag i PL, är det dåligt?

PS 33 behöver inte vara så gammalt kolla på t.ex Zola, han är 39 och håller fortfarande
Barcelona Kharles
2005-06-06 18:27
Jesus Gil

Hehe ok. Men det är lätt att vara efterklok. Salva har en väldigt bra säsong bakom sig där han gjort omkring 20 mål. Läste för övrigt också att Bianchi kanske skulle få ca 30m euro att förstärka med.
Villarreal Fabregasangel
2005-06-06 18:16
Vilka spelare i Altético har inte eu-pass?? PS Vad vill Atlético har för Torres o Perea vad det gäller bara pengar?
Atlético guRRet
2005-06-07 23:09
laget nästa år:
-------------Leo Franco
---Velasco---Pablo--Perea--Antonio Lopez
--------------Colsa-------------
Grönkjaer--------------Luque
-------------Riquelme----------
--------F.TORRES---Saviola-----

Detta vore underbart!
Förresten, Sosa skulle kunna vara med, då både Leo Franco och Saviola har eu-pass (italienskt respektive spanskt). Sosa och Colsa är båda bra, så där bör kanske dagsform avgöra. Några kommentarer till laget?
Atlético guRRet
2005-06-07 21:41
Luque är dessutom på ingång, atletico har lagt ett bud på honom. Deportivo vill dock ha lite väl mkt enligt Atletico, närmare bestämt 15 milj?. Atletico tros dock använda någon spelare som delbetalning, troligtvis Ibagaza...
Atlético Jesus Gil
2005-06-06 13:53
Kharles//OK haha men jag håller på ett spanskt lag också!Fast jag erkänner att jag kan mer om PL än La Liga..Tror det är samma sak för dej fast tvärtom(grundat på dina åsikter om Hasselbaink)
Atlético Jesus Gil
2005-06-07 16:27
Förhoppningsvis är det slut nu med 2 defensiva mittfältare
Jävligt glad att Bianchi är klar, han har stenkoll på argentinskamarnaden så jag tror det iaf ett par 3 stycken därifrån
Villarreal Fabregasangel
2005-06-07 17:18
Vilka killar i Atletico har inte eu-pass?
Spanien Sir. Smokealot
2005-06-07 16:27
Håller med tycker det ser riktigt lovande ut!
Spanien Sir. Smokealot
2005-06-07 14:53
SverigeMaradona,

Det räcker nog att dom bara värvar Riquelme Saviola & Luque.. Lite onödigt att dom värvar 3 yttrar när dom redan har Grönskär också.. Atletico ser ut att få ett slag krafit lag iår om ryktena stämmer, lätt Uefacup plats om dom inte floppar vilket jag inte tror dom gör.. Hoppas bara att Pablo och Perea stannar så ser det riktigt ljust ut faktiskt.

Ser framemot nästa säsong :)
Villarreal SverigesMaradona
2005-06-07 14:39
BIANCHI KLAR FÖR ATLÉTICO!!!
+ Carlos Veglio (andretränare)
Julio Santella (fys)
Carlos Compagnucci (3:e tränare)
Barcelona Kharles
2005-06-06 15:38
Bianchi verkar vara allt närmre Atletico. Endast signaturen fattas, enligt Marca. Undrar vad det nu innebär..

Jesus Gil (Y Gil)

Jag anser mig ha hyfsad koll på engelsk fotboll, speciellt under den gamla goda Tipslördag-tiden med Peppe i soffan. Intresset har blivit lägre, men jag känner till de flesta spelarna ganska bra. Hasselbaink vet jag att han VAR en bra målskytt. Men han platsar verkligen inte i spanska ligan just nu.

18 Hasselbaink, Jimmy Floyd

Födelsedata: 1972
Längd: 182 cm
Vikt: 86 kg

Hmm, vad ska Atletico med en 35-åring till? De behöver bygga för framtiden.
Villarreal SverigesMaradona
2005-06-07 14:41
Nästa mål:
-Riquelme
-Saviola
-Galletti
-Petrov
-Luque
Atlético Jesus Gil
2005-06-16 20:12
Riquelme sa att han inte skrivit på nåt!
Atlético guRRet
2005-06-29 22:30
Blir lite smått förbaskad när jag återigen får se fjanten German Lux i Argentinas mål! Leo Franco anser jag vara en betydligt bättre målvakt! Någon som vet om Pekerman har någon särskild anledning att bänka honom? I Sydamerika är det ju heller inte så populärt om man bara använder sig av utlandsproffs, kan det vara därför Lux står?

Förresten, någon mer än jag som har reagerat över att Argentinska målvakter har lite "rgna stilar"? Burgos behöver man ju inte tala om. Men även denne Lux och Franco är lite "egna". Ingen utav dem gör särskilt mycket spektakulära räddningar, och "tvar" heller inte. Leo Franco lever på sin placeringsförmåga, medan Lux står hjälplös på många placerade skott! Dessutom verkar han vara feg. Kaka var nära på att få ett friläge men istället för kasta sig ner och greppa bollen går Lux ned med fötterna före!

P.S. Hoppas givetvis på Sverige nästa år, men Spanien med F.Torres på topp skulle vara roligt att följa! Jag hoppas definitivt inte att brasilien vinner, gillar inte deras attityd!
Atlético rawkus
2005-06-08 11:34
Hejsan bröder!
Hoppas på ett lyft med nye tränaren!
En som vågar satsa lite mer offensivt(o andra sidan, vad hade vi att satsa offensivt med förra säsongen...förutom Torres då rå...Salva va ju kall som antarktis)

Hasta la victoria siempre!!
Atlético Cabrón
2005-06-07 23:28
Barnet och Kaninen (El Niño och El Conejo) på topp låter inte så skrämmande ;)

Frågan är om Saviola kommer dock. Atleti uppges ha lagt ett bud på 10 miljoner euro för Martin Petrov, frågan är om de har råd att värva två kvalificerade forwards? Helst tar jag Saviola (och hoppas att Ibagaza blir kvar).
Atlético guRRet
2005-06-07 23:01
Ämne: FY FAN VAD UNDERBART....
ja gillar oxå ibagaza... men luccin, honom gillar ja inte! Men om man nu värvar riquelme kanske det inte finns plats för ibagaza, lr?
hinge
2005-06-07 22:34
FY FAN VAD UNDERBART !!!!!!!!!

BIANCHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!!!!!!

Luque mot Ibagaza? :-S .... Jag vill gärna ha kvar Ibagaza.

Depor kan få Luccin! ;-P
Atlético el niño!
2005-06-16 13:53
undrar//

A typ men precis efter kokmmer Pablo.
Hitman
2005-06-13 13:10
Philip Lahm blev tyvärr skadad för en tid sedan och är inte tillbaka innan kring nyår. Men han stannar som sagt i Bayern ändå.

Sägs att Pablo Ibanez är nära en övergång till Liverpool. Personoligen har jag alltid haft den åsikten att det är Luis Perea som är den som styr upp eran backlinje och att Ibanez endast är bra i luftrummet, plus att han känns långsam. Eller är jag helt fel ute?

Aimar kan ni förresten glömma, även han är på väg till Liverpool. Ja, tänk vad en tränare vid namn Rafael Benitez och en Champions League-vinst kan innebära...

Till sist vill jag bara säga att ni borde skaffa er en rejäl centertank samt ha tydligare riktlinjer i spelet. Det skulle ni tjäna många poäng på, tror jag, utan att för den delen vara någon expert på Atletico Madrid. Kan vara ute och cykla.
Atlético guRRet
2005-06-07 21:39
För det första!
Barcafansen kan hoppas förgäves på Torres, han stannar ytterligare minst ett år till!
För det andra!
Bianchi är klar för Atlético! Underbart! Saviola och Riquelme är oxå på gång, då de gärna vill spela för sin landsman!
Atlético Jesus Gil
2005-06-08 00:21
Petrov är vänsterytter
Barcelona Kharles
2005-06-07 19:21
Frågan är ju om nu Torres stannar, vilka som då 'offras' istället, för inte lägger väl Bianchi 70-80% av sin transferbudget på Riquelme och Saviola..?
Atlético el niño!
2005-06-13 11:42
Kan inte redaktionen gör aen sammanfattning av året som har gått och av alla spelare och lite till om rykten.

AUPA ATLETI!!!!!
Atlético Jorge 10
2005-06-10 12:49
borde inte vi köpa en till back??
Annons: