/spanien/atletico/forum/2741.aspx/spanien/atletico/forum/2741.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético paniagua
8/30/2004 15:36
Veckans "Tänk om...":

Tänk om Atleti hade vunnit mot Villareal (det var ju nära). Då hade man kunnat gå och se sitt lag på Söderstadion mot Bajen.
Barcelona J. skånberg
3/19/2005 19:18
va menar du inte den snyggaste ??? är det fel eller?? mvh
Atlético Peter Beer
9/1/2004 21:13
Jag tror att nya Sosa har blivit lite väl underskattad av oss fans

1. Ryska toppklubbar har på senare år köpt riktigt bra utländska spelare (ex. Cavenaghi)
2. Sydamerikaner har väldigt svårt att anpassa sig i Ryssland
3. Han är ordinarie i ett stabilt landslag och har imponerat där i sommar
4. Han har absolut ingen press på sig
5. Han spelade för ett topplag i Uruguay som vann ligan
(6.Han har riktigt bra attribut på CM)

Jag tror detta är årets joker (men jag har aldrig sett han spela så jag kan ju ha fel)
Atlético Jesus Gil
5/16/2005 19:22
Van va kul de skulle vara o göra en Malaga

Här är min topp 3 för i år
1. Perea
2. Torres
3. Pablo
Barcelona J. skånberg
3/19/2005 18:05
här är en bild på den ni som vill se !!http://www.stadiumguide.com/peineta.htm
Atlético Bobban
9/1/2004 18:07
Taddei kommer inte!

Atlético Peter Beer
9/1/2004 17:04
Fan hur blev det med Taddei då?
Atlético el niño!!
3/19/2005 18:10
Nee den där arenan ska inte atletico spela på. det är ju inte den snyggt med löparbanor...
Atlético el niño!!
3/19/2005 16:23
Asså, calderón är ju en av världens snyggaste arena det vore synd att sälja den till "OS" det kommer ju bara vara en gång i Spanien.

Finns det några bilder på den andra arenan.
Barcelona J. skånberg
3/19/2005 11:06
hej jag såg billder på er nya stadion ganska fin asså, men kommer det vara löparbanor eller är det ej bestämt. vore synd om en storklubb som ni fick en med löparbanor framförallt synd om fansen på matcherna. asså varför byter dom Estadio Vicente Calderon mot er nya för duger inte den???? tacksam för svar
Atlético Bobban
3/19/2005 15:56
Ferrandos trupp till matchen mot Zaragoza:

Mv: Leo Franco och Cuéllar

Backar: Velasco, Pablo Ibáñez, García Calvo, Sergi, Pablo Sicilia och Molinero,

Mittfält: Sosa, Antonio López, Colsa, Jorge, Nano, Ibagaza, Luccin och Álvaro Novo

Anfall: Fernando Torres och Braulio

Luktar lite 4-2-3-1 om den här uttagningen....

Skadade: Salva, Perea, Aguilera och Núñez
Avstängd: Grönkjaer
Barcelona J. skånberg
3/19/2005 14:18
är det därför den har löpparbanor för att det är os , men dom borde ta bort löpparbanorna efter , för det är så tråkigt med löpparbanor . m.v.h lycka till om cl platserna , hoppas ni tar en av dom
Atlético Peter Beer
8/31/2004 19:10
Contra är klar för West Bromwich!Skönt med en mindre icke-EU spelare
Atlético Peter Beer
8/31/2004 15:40
Toche som vi lånat ut till Numancia åkte på en knäskada i debuten och missar hela säsongen
Atlético Jesus Gil
3/19/2005 10:58
radera hussein2's inlägg..jag har läst att det va virus på länken
Mallorca Dani Carvalho
8/31/2004 13:08
Såg precis våra mål på Eurogoals. Vad tur Ibagaza hade! han sköt i stolpen sen tog bollen i huvet på målvakten och sen in i målet! =)

Vi blir riktigt farliga i år. Jag tror att vi har chansen på en 4:e plats.
Atlético Peter Beer
8/31/2004 14:43
Skönt att högerkantsproblemet verkar vara löst nu, bara vänstern kvar, fast det vore kanske lite för optimistiskt att hoppas på nån ny där med...
Så här tror jag laget kommer se ut efter ett tag

----------------Franco---------------
Velasco-----Perea-----Pablo-----Lopez
------------Luccin----Colsa----------
------Taddei----Ibagaza----Nano------
----------------Torres---------------
Atlético Bobban
8/31/2004 22:59
Gabi är klar för Getafe. Han lånas ut en säsong för att förhoppningsvis få lite matchträning hos lokalkonkurrenten. Det blev klart i dag då Sosa fick klartecken för spel i Atlético, då de sista pappereren dök upp sista stund....

Arizmendi som såg ut att vara på väg till Getafe hamnade istället i norra Spanien hos Racing Santander. Där ska han försöka ta en plats i förstaelvan, vilket kan bli en nog så tuff uppgift.

Ännu inga uppgifter om att Taddei skulle vara klar för Atleti och snart är sanden slut i timglaset.....
Hitman
9/3/2004 19:43
Peter Beer////
Varför plockade ni inte van der Meyde innan fönstret stängde?
Atlético Bobban
9/3/2004 16:50
La Liga har meddelat vilka tider matcherna har avspark nästa helg 11-12/9.

Grattis alla Atletifans för med största sannolikhet, (man vet ju aldrig hur TV 4+ tänker) blir det Atlético i rutan nästa söndag. Det är den sista matchen i omgången, det vill säga söndagens sena match. Med avspark kl 21.30 får vi njuta av mötet Albacete - Atlético!
Atlético Peter Beer
9/3/2004 00:32
Inter har sagt åt oss att vi kan värva van der Meyde i januari när tranferfönstret öppnar
Atlético andersito
9/6/2004 18:51
också hört ettsånt rykte att man förhandlar inför nästa säsong....tror att det också mycket möjligt att det kommer att ske...och jag håller med världens bästa anfall...de skulle komplettera varandra perfekt...kort teknisk ot en låg mycket bra på huvudspel...förresten en sådan spelare garanterar nästan bra fotboll..likaså nya tränaren...
Atlético Peter Beer
9/6/2004 18:36
Inte ett av, Vi skulle ha det bästa!!
Atlético Peter Beer
9/6/2004 16:55
Igår tänkte jag dra upp en lista över alla tänkbara klubbar för honom, nu nöjer jag mej med de spanska eftersom Tevez skulle föredra en flytt hit

Real Madrid - 1. En klubb kan bara inte ha 5 världsanfallare (+Portillo). 2. De värvar bara stjärnor som bevisat sej i Europa.

Barca - 1. De värvade Eto'o och har redan fullt på topp

Valencia - 1. Har Mista, Corradi och Di Vaio och har nog inte tillreckligt med pengar.

Deportivo - 1. Tror att de inte har tillräckligt med och inte är tillräckligt stora.

För oss däremot verkar det vara upplagt för Tevez!
1. Vi lånade bara Salva och Torres saknar efter säsongen en anfallspartner.
2. Vi har flera argentinare
3. Vi har Perea, en ex-Boca spelare i truppen och jag har förstått att vi har bra relationer med klubben
4. Boca och Atletico liknar varandra i mycket, två folkklubbar, bästa fansen, liknande arena
5. Ferrando verkar gilla att värva ungt
6. Tevez skulle nog tycka det vore kul att lira med Torres
7. Tevez är en riktig Atleti lirare: lojal, kämpande, viker sig inte, har starka känslor dessutom är han ju en helt otrolig spelare!!

Hoppas bara vi har pengar nog...
Atlético Peter Beer
9/2/2004 11:29
Ämne: --Bobban & Andersito....
Det är Samma
Atlético Mathias
9/6/2004 18:34
Tevez till Atleti?
Hm, vågar inte ens tänka på det.
Då hade vi haft ett av världens bästa och intressanta anfallspar...
Atlético Mathias
9/6/2004 18:34
Tevez till Atleti?
Hm, vågar inte ens tänka på det.
Då hade vi haft ett av världens bästa och intressanta anfallspar...
Atlético Peter Beer
9/6/2004 16:44
HEELT SJUKT!!!
Igår satt jag och drömde om Tevez och kolla här!!!Fy fan vad underbart om det händer blir jag världens lyckligaste man och Atleti världens bästa klubb!!!
Atlético Peter Beer
9/6/2004 19:21
Det finns ingen annan i hela världen jag hellre skulle vilja se i Atletico. Fast det blir nog knas om vi inte når Europa denna säsong...
Atlético paniagua
9/2/2004 10:59
--Bobban & Andersito--
Angående er utmärkta guide till truppen; Är ni absolut hundra på att det är samme Santi som under guldsäsongen? Jag tror nämligen att det är en annan. Är dock inte helt säker...
Annons: