/spanien/atletico/forum/2738.aspx/spanien/atletico/forum/2738.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles_Laporta
2005-05-24 14:43
guRRet

Ingen spelare är större än klubben. Kanske förlitar sig Atletico för mycket på att Torres ska göra allt (framåt).. Tror mycket väl att Maxi Lopez kan ingå som ett lån också, det har snackats om en del klubbar. Riquelme är också förresten statistiskt la ligas bästa spelare (15 mål 14 assist).
Atlético guRRet
2005-05-24 15:07
okej, att torres är atletico är att ta i, klubben har ju trots allt traditioner. Detta verkar dock inte Cerezo ta hänsyn till... bort med honom!
Atlético Mathias
2005-04-25 14:54
Då är frågan om klubben inser det också.
Tycker det verkar sisådär med det taktiska sinnelaget i Spanien, tycker många lag har grym kapacitet men är ofta lite felbalanserade.
Atlético Mathias
2005-04-25 14:54
Då är frågan om klubben inser det också.
Tycker det verkar sisådär med det taktiska sinnelaget i Spanien, tycker många lag har grym kapacitet men är ofta lite felbalanserade.
Atlético Mathias
2005-04-25 14:38
Jag gillar verkligen spansk fotboll, men det jag saknar och som jag tror skulle lyfta oss rejält är en bättre inställning, ibland blir det så fruktansvärt lamt, oinspirerat och tempofattigt.
Atlético Mathias
2005-04-25 14:38
Jag gillar verkligen spansk fotboll, men det jag saknar och som jag tror skulle lyfta oss rejält är en bättre inställning, ibland blir det så fruktansvärt lamt, oinspirerat och tempofattigt.
Atlético Mathias
2005-04-25 14:31
Det är ju inte världens bästa anfallare, men de har en viktig roll att fylla i Atletico så som jag ser det.
Vi har ju redan en grymt bra och målfarlig anfallare och behöver egentligen bara en spelare som kan "hjälpa" Torres samt bjuda på en 8-10-12 mål per säsong...
Atlético Mathias
2005-04-25 14:31
Det är ju inte världens bästa anfallare, men de har en viktig roll att fylla i Atletico så som jag ser det.
Vi har ju redan en grymt bra och målfarlig anfallare och behöver egentligen bara en spelare som kan "hjälpa" Torres samt bjuda på en 8-10-12 mål per säsong...
Atlético Mathias
2005-04-25 14:29
Alltid lätt att drömma, svårare när man ska vara realistisk ju...

Njae, men en brittisk anfallare lockar mig, de är van vid ett hårt fysikt spel och är i regel riktiga kämpar.

Bara några förslag, skjutna från höften:
Mark Viduka (Boro)
James Beattie (Everton)
Jan Vennegor of Hesselink (PSV)
Dirk Kujit(?) (Feyenoord)
Craig Bellamy (Lämnar antagligen Newcastle, utlånad till Celtic där han gjort succé)

hinge
2005-04-25 15:15
Exakt vad menar du med att många lag har grym kapacitet men att dem är felbalanserade?
Att tränare väljer en fel taktik så att spelarna inte kan gå ut i 100%?
Atlético Mathias
2005-04-25 14:29
Alltid lätt att drömma, svårare när man ska vara realistisk ju...

Njae, men en brittisk anfallare lockar mig, de är van vid ett hårt fysikt spel och är i regel riktiga kämpar.

Bara några förslag, skjutna från höften:
Mark Viduka (Boro)
James Beattie (Everton)
Jan Vennegor of Hesselink (PSV)
Dirk Kujit(?) (Feyenoord)
Craig Bellamy (Lämnar antagligen Newcastle, utlånad till Celtic där han gjort succé)

hinge
2005-04-25 14:51
Det skriver jag under för. ;-)
Jag håller med dig till fullo. Det är precis vad vi behöver.
Atlético Mathias
2005-04-25 12:59
Wesse:
Bra synpunkter, men behövs det inte en rejäl vinnarskalle med? Tycker vi uppenbarligen kämpar för dåligt emellanåt, jag vill ha in en riktig pådrivare i laget, varför inte en tung centertank som kan avlasta Torres?

En spelartyp liknande Urzaiz, Johan Hartson, Shearer... Obs, spelartypen framförallt, namnen är inte alla så relistiska men, om Torres kunde få avlastning där fram av en tung spelare så skulle ytorna och tiden som vår hjälte fått vara ett dödligt vapen. Som det är nu får han för mycket stryk och inte ens han klarar fyra försvare i princip ensam...
Atlético Mathias
2005-04-25 12:59
Wesse:
Bra synpunkter, men behövs det inte en rejäl vinnarskalle med? Tycker vi uppenbarligen kämpar för dåligt emellanåt, jag vill ha in en riktig pådrivare i laget, varför inte en tung centertank som kan avlasta Torres?

En spelartyp liknande Urzaiz, Johan Hartson, Shearer... Obs, spelartypen framförallt, namnen är inte alla så relistiska men, om Torres kunde få avlastning där fram av en tung spelare så skulle ytorna och tiden som vår hjälte fått vara ett dödligt vapen. Som det är nu får han för mycket stryk och inte ens han klarar fyra försvare i princip ensam...
hinge
2005-04-25 13:38
Mathias // Menar du John Hartson i Celtic? Han är ju verkligen tung, men jag tror inte han klarar av spelet. Han är FÖR tung för La Liga och hade förmodligen sett rött flera gånger en och samma säsong. (Om du nu menade denne Hartson)
Men okej jag förstår vilken typ av spelare du menar att du vill ha, och jag håller med dig.
hinge
2005-04-25 14:20
Mathias // Jag håller verkligen med dig. Det låter väldigt smart och det behövs. Men vilka anfallare är där egentligen att kika på?
Atlético Mathias
2005-04-25 13:41
Hinge:
Ja jag menade Hartson typen mer, naturligtvis mer rörlig, Hartson hade aldrig funkat i la liga men, en tung anfallare som kan dra på sig markering och bana väg för vesslan Torres.
För mig är det så jävla uppenbart, nyfiken på era åsikter och ledningens. ;)
Atlético Mathias
2005-04-25 13:41
Hinge:
Ja jag menade Hartson typen mer, naturligtvis mer rörlig, Hartson hade aldrig funkat i la liga men, en tung anfallare som kan dra på sig markering och bana väg för vesslan Torres.
För mig är det så jävla uppenbart, nyfiken på era åsikter och ledningens. ;)
Atlético Majjo
2005-04-24 18:32
Själv har jag hållit på Atleti sen jag fick en vimpel med dom av en kompis, då var jag väl 8 år tror jag. I England är det Aston Villa som gäller. Jag kan känna igen en hel del som sägs på det här forumet och det som det snackas om på Villas. Det här med att vi behöver nyförvärv, tränaren är kass och liknande saker.
Atleti, satsa på cupen! Ta hem den och värva inför nästa säsong, och knip en CL-plats nästa säsong, snälla! Jag börjar svälta på framgång för mina lag nu, går ju inte så bra för Örebro heller...
Barcelona Beautiful_Barça
2005-04-23 21:30
vilken kombination,, kan inte ha espekt för nån som hejar på chelsea!!! smutsigt lag ju,, ok om ni hade sagt liverpool, eller villareal, eller espanyol,, men chelsea,, laget som misslyckades och byggdes på kriminella pengar från ryssland,, dåligt
hinge
2005-04-24 22:40
Majjo // Du har det hårt du ;-)
hinge
2005-04-23 15:11
Garate // Jag har uppmärksammat att du håller på dem båda tidigare i forumet. -87 var jag 2 år, så jag kan inte säga att jag slår dig i "den-som-hållit-på-laget-längst-vinner" tävlingen. :-S

Jag har varken varit på Stamford Bridge eller V.Calderon. Men det kommer, så fort jag har råd.
Mvh
hinge
2005-04-23 11:28
Majjo // Det är sant. Jag själv kan ju erkänna att jag har mycket bättre koll på engelsk fotboll än spansk. Det är ju också så att canal+ kommentatorer (Arne Hegerfors mm.) ger en mycket mer fakta om spelare och laget innan, under/efter matchens gång än vad Tv4+ (Rickard mm.) kommentatorer gör.

ser // Kezman... Lite skeptisk till honom. Jag är även ett Chelseafan och man får ju säga att kille inte har lyckats alls i den blå tröjan. Tempot kanske är för högt i England jämfört med Holland? Killen är inte särskilt teknisk heller, vilket gör kanske att La Liga är en svår liga för Mateja Kezman. Jag vet inte. Bara spekulationer. Om Atleti behöver en spelare som kommer rätt inne i straffområdet och kan i princip bara peta in bollen i mål, så är nog Kezman en spelare för klubben.
Inte för att jag tror att Chelsea släpper honom till ett pris att borde sjunkit till i sina framträdanden. Men vem vet. Han kan lyckas.
Atlético Mathias
2005-04-26 13:15
Haha, näe, vi är alldeles för överens! :)
Barcelona la saeta rubia
2005-04-23 12:13
Idag for 55 ar sedan: "Garvis" &Co fixar Atletis tredje guld.
Atlético Mathias
2005-04-26 13:15
Haha, näe, vi är alldeles för överens! :)
Atlético Razor
2005-05-26 11:35
Kharles_Laporta

Jo, jag noterade det. Men de har också gått från att vara ett storlag i england till att inte alls vara inblandad i toppstriden i ligan de senaste 10 åren. Jag tror du förstår vad jag menar!
Atlético Razor
2005-05-26 11:35
Kharles_Laporta

Jo, jag noterade det. Men de har också gått från att vara ett storlag i england till att inte alls vara inblandad i toppstriden i ligan de senaste 10 åren. Jag tror du förstår vad jag menar!
Atlético Majjo
2005-04-26 13:07
Jag kan inte göra annat än att instämma!
Nu ska det ätas lite, och sen tillbaka till universitetet för lite tentaplugg. Hoppas det kan bli fler såna här diskussioner, även om ingen riktigt säger emot den andre.. =)
BOBO (32)
2005-04-26 11:01
Vieri mot Torres vad tycker ni????
Eran bästa spelare kommer att dra....
Annons: