/spanien/atletico/forum/2736.aspx/spanien/atletico/forum/2736.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Mathias
2005-04-26 11:27
Bobo:
Sådär låter det varje år...
Torres hade platsat överallt men han har visat förr att han verkligen älskar Atletico, skulle aldrig vara övertygad om att han stannar, men det ska nog till att ett annat brödgäng än Inter lägger ett bud.

Vieri var giftig för några år sedan...
Atlético Mathias
2005-04-26 07:07
Majjo:
Är sjukskriven och har inget att göra... ;)
Vore kul om vi kan hålla lite fart här ändå framöver, ska skärpa mig själv lite.

Tyvärr är det väl lite så med vår ekonomi att man kanske kan hoppas på två klassförvärv och sedan be till gudarna att de håller sig skadefria. Jag tycker verkligen att vi har ett bra lag redan, steget till att bli ett riktigt bra är faktiskt inte så himla stort.

Anfallsproblemet är vi ju vad det verkar alla överens om, en lekkompis till Torres bara MÅSTE stå högt på önskelistan?

Vidare tycker jag som sagt att det behövs en kantspelare till, en spelare som jag är svag för är tex, Marco Marchionni i Parma(som har ekonomiska problem samt kanske åker ur Serie A i år). Han är användbar på hela högerkanten, kan spela både anfall och försvar med, samt har ett stort hjärta, grym fart och fin teknik.

Så...OM man fick drömma lite. :)

Torres - Vennegor of Hesselink

Grönkjaer - Ibagaza - Luccin - Marchionni

Lopez - Pablo - Perea - Velasco
Leo Franco

HELT orealistiskt lag är det ju faktiskt inte!?
Är övertygad om att detta laget hade tagit en champions league plats, fan att man inte styrde och ställde... ;)
Atlético Mathias
2005-04-26 07:07
Majjo:
Är sjukskriven och har inget att göra... ;)
Vore kul om vi kan hålla lite fart här ändå framöver, ska skärpa mig själv lite.

Tyvärr är det väl lite så med vår ekonomi att man kanske kan hoppas på två klassförvärv och sedan be till gudarna att de håller sig skadefria. Jag tycker verkligen att vi har ett bra lag redan, steget till att bli ett riktigt bra är faktiskt inte så himla stort.

Anfallsproblemet är vi ju vad det verkar alla överens om, en lekkompis till Torres bara MÅSTE stå högt på önskelistan?

Vidare tycker jag som sagt att det behövs en kantspelare till, en spelare som jag är svag för är tex, Marco Marchionni i Parma(som har ekonomiska problem samt kanske åker ur Serie A i år). Han är användbar på hela högerkanten, kan spela både anfall och försvar med, samt har ett stort hjärta, grym fart och fin teknik.

Så...OM man fick drömma lite. :)

Torres - Vennegor of Hesselink

Grönkjaer - Ibagaza - Luccin - Marchionni

Lopez - Pablo - Perea - Velasco
Leo Franco

HELT orealistiskt lag är det ju faktiskt inte!?
Är övertygad om att detta laget hade tagit en champions league plats, fan att man inte styrde och ställde... ;)
hinge
2005-04-24 00:46
Beautiful_Barça // Jag gillade Barca innan jag upptäckte att laget var fyllt av skit. Nu hatar jag dem och vill aldrig veta av dem! Eat my shorts lad!

Och nu till matchen:

.

Det var allt. VA FAN!!!!! Vi behöver nyförvärv som heter duga till nästa säsong. Inga gamla överbetalda spanjorer som spelar som skit. Fy och tvi.
Baptista, Forlan, Trezeguet, Cassano, Alonso.... Kluivert kanske? ... En av dem bara. Snälla.
Atlético Majjo
2005-04-25 23:50
Rolig diskussion! Tyvärr va man inte närvarande, var nog första gången det har tagit 5 minuter att komma ikapp allt som har skrivits här! =)
Jag håller med er i att det ska spela ett klassiskt 4-4-2, och en tunf forward skulle inte vara fel, hörde igår att Urzaiz kontrakt går ut, fast han börjar ju bli lite gammal, annars lockar Hesserlink en hel del.
Men jag tror nog att vi skulle behöva någon mer spelar som kan inta bänken och höja kvalitén. Om t.ex nyförvärvet på topp skulle bli skadad, så har vi inte så mycket att stoppa in helt plötsligt, man måste ha bredd för att lyckas också! =)
Atlético wesse
2005-05-25 13:45
Ämne: Ärligt talat. Får vi....
Jag är beredd att hålla med dig hinge, Riquelme har varit otroligt bra för Villareal i år + att Saviola är riktigt bra, och med både Riquelme och Ibagaza i truppen kan Saviola få understöd i anfallen! Om det dessutom skulle trilla in en liten slant så kanske man kunde investera i en riktig ytter alternativt en till bra anfallare?
Atlético Jesus Gil
2005-05-25 18:42
OM Torres sticker måste dealen va värt minst 500 miljoner
Barcelona Blaugrana_1899
2005-05-25 16:18
Torres är 100% välkommen! :) hoppas verkligen att han kommer till mitt älskade Barça och vi kommer ta hand om han på bästa möjliga sätt, och va evigt tacksamma till Atletic madrid!
Atlético Razor
2005-05-25 16:22
Jag tycker att man kan jämföra Torres med Gerrard i Liverpool. Två unga stjärnor från staden som betyder (nästan för) mycket för sina respektive lag. Frågan är hur länge de orkar vänta innan laget hittar tillbaka till toppen? (Ja, jag vet att Liverpool spelar CL-final ikväll men de är ändå ett gammalt storlag på dekis)

Om Torres vill gå, är en affär som inkluderar Saviola och Riquelme + pengar riktigt bra för oss. Både Riquelme och Saviola har desutom nu hunnit anpassa sig till den europeiska spelstilen och den spanska ligan.
Atlético Razor
2005-05-25 16:22
Jag tycker att man kan jämföra Torres med Gerrard i Liverpool. Två unga stjärnor från staden som betyder (nästan för) mycket för sina respektive lag. Frågan är hur länge de orkar vänta innan laget hittar tillbaka till toppen? (Ja, jag vet att Liverpool spelar CL-final ikväll men de är ändå ett gammalt storlag på dekis)

Om Torres vill gå, är en affär som inkluderar Saviola och Riquelme + pengar riktigt bra för oss. Både Riquelme och Saviola har desutom nu hunnit anpassa sig till den europeiska spelstilen och den spanska ligan.
hinge
2005-05-25 00:27
Ärligt talat. Får vi Riquelme och Saviola + en bra slant så kan Torres gå. Utan tvekan! ... Han är en symbol, men dem två spelarna är tillsammans bättre än honom så jag tycker det låter bra.
Min mening!
Atlético Bobban
2005-04-28 20:08
Ämne: Ämne: wesse /....
Returen i Copa del Rey spelas troligen torsdagen den 12 maj. Då Athletic-Betis spelar på onsdagen...
Atlético Veronica
2005-04-29 23:30
usch, vad vi spelar dåligt på borta plan.

Mathias: Vi har ju chans på Uefa Cup plats =)
Vinst mot Bilbao ett måste.

Vi vinner 1 - 0
hinge
2005-04-25 15:22
Nu ska jag ut i vädret och slå lite bollar med polarna. Tack för en liten disskussion och lite fart i forumet.
Får fortsätta en annan dag ;-)
hinge
2005-04-25 14:41
Själv tycker jag den engelska tempofotbollen är den mest attraktiva. Men det är ju en smaksak.
Tycker du vi behöver fler playmakers i laget eller fler lagspelare?
Atlético Mathias
2005-04-25 14:48
Hinge:
Enligt mitt sätt att se det, föredrar egentligen också engelsk fotboll...
Så tycker jag att vi i Ibagaza har tillräckligt med playmakers, Ibagaza i en hyfsat fri roll i mitten understödd av en städgumma i Luccin/Colsa det ska duga hyfsat i La Liga. Två klassiska yttrar på det, Grönkjaer duger samt ett nyförvärv som kan utmana, slå inlägg OCH kämpa hårt i nittio minuter på kanten.

Vi behöver ett par stora namn som samtidigt passar bra in i laget, både mentalt och spelarmässigt. Gillar inte divalater och armviftande hit och dit. Jag tror vi behöver få in hjärta och kämpalust.
Atlético Mathias
2005-04-25 14:48
Hinge:
Enligt mitt sätt att se det, föredrar egentligen också engelsk fotboll...
Så tycker jag att vi i Ibagaza har tillräckligt med playmakers, Ibagaza i en hyfsat fri roll i mitten understödd av en städgumma i Luccin/Colsa det ska duga hyfsat i La Liga. Två klassiska yttrar på det, Grönkjaer duger samt ett nyförvärv som kan utmana, slå inlägg OCH kämpa hårt i nittio minuter på kanten.

Vi behöver ett par stora namn som samtidigt passar bra in i laget, både mentalt och spelarmässigt. Gillar inte divalater och armviftande hit och dit. Jag tror vi behöver få in hjärta och kämpalust.
Atlético Mathias
2005-04-25 13:07
Tjatar på lite men... ;)

Vidare förespråkar jag alla dagar i veckan ett klassiskt 4-4-2, att ha det som utgånssystem är enligt mig överlägset. Man får helt enkelt bäst täckning på banan på det viset.

Torres - Nyförvärv

Grönkjaer - Ibagaza - Colsa/Luccin - Nyförvärv

Lopez - Pablo - Perea - Velasco/Ev nyförvärv
Leo Franco
Atlético Mathias
2005-04-25 13:07
Tjatar på lite men... ;)

Vidare förespråkar jag alla dagar i veckan ett klassiskt 4-4-2, att ha det som utgånssystem är enligt mig överlägset. Man får helt enkelt bäst täckning på banan på det viset.

Torres - Nyförvärv

Grönkjaer - Ibagaza - Colsa/Luccin - Nyförvärv

Lopez - Pablo - Perea - Velasco/Ev nyförvärv
Leo Franco
Atlético wesse
2005-04-25 12:54
Jag håller med Mathias, om Atleti ska (och bör)göra några värvningar bör det inte vara Nunez klass = bänken. Lägg pengar på spelare som går in i startelvan och bidrar med något. Den här säsongen känns oroväckande körd, bortaspelet fungar verkligen inte, och när man dessutom tappar poäng hemma känns det inte bättre. Att vi fortfarande är kvar i cupen är det enda som kan rädda säsongen.
Nästa säsong bör MINST 2 förstärkningar göras!
1. Ett komplement till Torres som håller klassen!
2. En till offensiv kraft i form av en ytterlöpare, jag anser att Lopéz inte riktigt räcker till framåt, jag ser hellre honom som vänster back.
Detta är dock mina åsikter, kom gärna med era! =)
hinge
2005-04-26 20:14
Jag hade kvar hans gamla mejl så jag har lagt till honom på msn nu. Men skicka gärna din msn oxå.
Jo om man bara kommer igång med penan kommer det nog droppa in lite fler fans.
Atlético Majjo
2005-04-26 20:09
Jo, det kan du nog göra nu, han är inne på msn då och då. Jag skickar ett privat meddelande med hans och min msn, så kan vi ju försöka få igång det här lite smått i alla fall, så att de flesta kan ha kontakt med varandra, det är ju en början i alla fall.

Kan förstå att man inte har tid att fixa detta, de flesta har ju arbete eller skola att se till också. Men jag tror att bara vi får igång någonting så blir det nog lättare när alla rutiner faller på plats.
hinge
2005-04-26 20:04
Aha okej. Hmm jag skämms att jag inte lagt till honom på msn. Jag kanske kan göra det nu? :-) ... Har han tillgång till internet i Ryssland? :-P ... Själv jobbar jag väldigt mycket nu. 5-skift vilket är ganska så jobbigt och gör att man gärna vilar den tiden man har ledigt.
Atlético Majjo
2005-04-26 19:48
Jo, penan går riktigt trögt.. Har pratat lite med Andersito som skulle ta tag i det, men han är i Ryssland just nu. I mailet som han skickade ut till alla som hade anmält sig så tyckte han att alla kunde lägga till honom på msn, men det var tydligen bara jag som gjorde det sa han. Jag skulle gärna ta tag i penan, men jag har inte tiden som krävs, flickvän, skola, träning och studentföreningar tar för mycket tid tyvärr.. =/
hinge
2005-04-28 14:52
Är det? ... Bilbao på lördag iallafall. Osasuna möter Real Zaragosa på söndag.
Atlético Bobban
2005-04-29 21:21
Ämne: Tja Bobban! Nu e d v....
Tjena Magnus!

I dagsläget är inte det exakta speltiden för matchen avgjord. Men i och med att Atletico spelar hemma i cupen den veckan (troligtvis torsdag) skulle jag tippa på sen avspark kl 21.00 alternativt kl 19.00 söndagen den 15 maj!

Exakta speltider blir klara om en vecka, håll utkik på det spanska förbundets sida lfp.es....

Trevlig resa förresten!
Länktips: www.lfp.es
Atlético Majjo
2005-04-26 20:18
Hoppas bara att fler kan nappa på det här och leta fram det gamla mailet man fick av anders och adda honom!
Om fler vill ha min msn så skicka ett privat meddelande här så ordnar vi upp det..
hinge
2005-04-26 19:41
Ja du Majjo, det är snålt med atletifans. Synd det. Men vi är nog inte direkt ensamma. Barcelona och Real Madrid tar de flesta beundrarna, sen är det nog dåligt hos de andra lagen också. Inte för att jag bryr mig så enormt om att det är lite atletifans, men det hade varit riktigt roligt att göra en gemensam resa till Madrid nån gång.
Penan går trögt. :-(
Atlético wesse
2005-04-28 14:10
Ämne: wesse // Och nu har ....
Vi har det riktigt fint här i Umeå också! =)
Visst är returen mot Osasuna i helgen???
Atlético Mathias
2005-04-29 18:06
Fel jag vet, men jag kan inte låta bli att tycka säsongen är delvis förstörd av vårt ojämna och usla framförallt bortaspel.
Jag trodde stenhårt på Champions League plats i år, tänk vilken framgång det hade varit för oss!
Annons: