/spanien/atletico/forum/2734.aspx/spanien/atletico/forum/2734.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles_Laporta
2005-05-24 09:24
Saviola + Riquelme + stor påse pengar = Torres

;-)
2005-05-24 01:10
guRRet

Torres har sagt att den enda klubben han kan tänka sig spela i, i Spanien förutom Atleti är Barça "då alla andra klubbar vore att ta ett steg tillbaka..". Och det beror också lite på att både Atletico och Barça har Real som sin stora fiende. Men allt beror ju egentligen på hur han själv känner, vill han lämna så kommer nog priset inte vara lika högt som om han inte ville lämna..
Atlético guRRet
2005-05-24 12:18
men frågan är, vad blir atletico utan Torres? Han är liksom Atletico, lr va tycker ni?
Atlético Majjo
2005-05-23 23:21
Bättre tider, ja tack! När ska dom lysa upp tillvaron runt Atleti egentligen!? Man kan bara hoppas på en bra silly season, som nu för tiden börjar bli viktigare än själva matchandet..
Atlético Majjo
2005-04-22 16:06
Jo, det brukar ju vara så, någon timme efter match är det någon som skrivet nåt, sen står det still i stort sett hela veckorna.. Lite trist tycker jag, men jag tror inte att folk har så bra koll på spansk fotboll, förutom det andra Madrid-laget och Barcelona. Spansk fotboll är med andra ord inte lika "hypad" som engelsk är.
Barcelona Beautiful_Barça
2005-04-23 21:31
gillade chelsea innan trotts att jag hejade på barca,, men för två år sedan så sluta jag med det
Atlético guRRet
2005-05-24 21:25
nej, leo franco har faktiskt italienskt pass...
Atlético guRRet
2005-05-24 17:14
Barca har lagt ett bud på 20 000 000 ? + Riquelme och Saviola...Hoppas att han föjler sitt hjärta och stannar...
Atlético Bobban
2005-05-24 20:47
Ämne: ibagaza, perea och s....
De tre spelare som upptar de tre icke EU-platserna i truppen är Sosa, Perea och Núñez! Ibagaza har spanskt pass liksom Leo Franco...
Atlético guRRet
2005-05-24 15:08
ibagaza, perea och sosa... dessutom contra men han är utlånad. Har jag glömt nån? Men förresten, jag läste nånstans att spanska fotbollförbundet var påväg att häva restriktionen mot max 3 icke eu spelare...
2005-05-24 14:43
guRRet

Ingen spelare är större än klubben. Kanske förlitar sig Atletico för mycket på att Torres ska göra allt (framåt).. Tror mycket väl att Maxi Lopez kan ingå som ett lån också, det har snackats om en del klubbar. Riquelme är också förresten statistiskt la ligas bästa spelare (15 mål 14 assist).
Atlético guRRet
2005-05-24 15:07
okej, att torres är atletico är att ta i, klubben har ju trots allt traditioner. Detta verkar dock inte Cerezo ta hänsyn till... bort med honom!
Atlético Mathias
2005-04-25 14:54
Då är frågan om klubben inser det också.
Tycker det verkar sisådär med det taktiska sinnelaget i Spanien, tycker många lag har grym kapacitet men är ofta lite felbalanserade.
Atlético Mathias
2005-04-25 14:54
Då är frågan om klubben inser det också.
Tycker det verkar sisådär med det taktiska sinnelaget i Spanien, tycker många lag har grym kapacitet men är ofta lite felbalanserade.
Atlético Mathias
2005-04-25 14:38
Jag gillar verkligen spansk fotboll, men det jag saknar och som jag tror skulle lyfta oss rejält är en bättre inställning, ibland blir det så fruktansvärt lamt, oinspirerat och tempofattigt.
Atlético Mathias
2005-04-25 14:38
Jag gillar verkligen spansk fotboll, men det jag saknar och som jag tror skulle lyfta oss rejält är en bättre inställning, ibland blir det så fruktansvärt lamt, oinspirerat och tempofattigt.
Atlético Mathias
2005-04-25 14:31
Det är ju inte världens bästa anfallare, men de har en viktig roll att fylla i Atletico så som jag ser det.
Vi har ju redan en grymt bra och målfarlig anfallare och behöver egentligen bara en spelare som kan "hjälpa" Torres samt bjuda på en 8-10-12 mål per säsong...
Atlético Mathias
2005-04-25 14:31
Det är ju inte världens bästa anfallare, men de har en viktig roll att fylla i Atletico så som jag ser det.
Vi har ju redan en grymt bra och målfarlig anfallare och behöver egentligen bara en spelare som kan "hjälpa" Torres samt bjuda på en 8-10-12 mål per säsong...
Atlético Mathias
2005-04-25 14:29
Alltid lätt att drömma, svårare när man ska vara realistisk ju...

Njae, men en brittisk anfallare lockar mig, de är van vid ett hårt fysikt spel och är i regel riktiga kämpar.

Bara några förslag, skjutna från höften:
Mark Viduka (Boro)
James Beattie (Everton)
Jan Vennegor of Hesselink (PSV)
Dirk Kujit(?) (Feyenoord)
Craig Bellamy (Lämnar antagligen Newcastle, utlånad till Celtic där han gjort succé)

hinge
2005-04-25 15:15
Exakt vad menar du med att många lag har grym kapacitet men att dem är felbalanserade?
Att tränare väljer en fel taktik så att spelarna inte kan gå ut i 100%?
Atlético Mathias
2005-04-25 14:29
Alltid lätt att drömma, svårare när man ska vara realistisk ju...

Njae, men en brittisk anfallare lockar mig, de är van vid ett hårt fysikt spel och är i regel riktiga kämpar.

Bara några förslag, skjutna från höften:
Mark Viduka (Boro)
James Beattie (Everton)
Jan Vennegor of Hesselink (PSV)
Dirk Kujit(?) (Feyenoord)
Craig Bellamy (Lämnar antagligen Newcastle, utlånad till Celtic där han gjort succé)

hinge
2005-04-25 14:51
Det skriver jag under för. ;-)
Jag håller med dig till fullo. Det är precis vad vi behöver.
Atlético Mathias
2005-04-25 12:59
Wesse:
Bra synpunkter, men behövs det inte en rejäl vinnarskalle med? Tycker vi uppenbarligen kämpar för dåligt emellanåt, jag vill ha in en riktig pådrivare i laget, varför inte en tung centertank som kan avlasta Torres?

En spelartyp liknande Urzaiz, Johan Hartson, Shearer... Obs, spelartypen framförallt, namnen är inte alla så relistiska men, om Torres kunde få avlastning där fram av en tung spelare så skulle ytorna och tiden som vår hjälte fått vara ett dödligt vapen. Som det är nu får han för mycket stryk och inte ens han klarar fyra försvare i princip ensam...
Atlético Mathias
2005-04-25 12:59
Wesse:
Bra synpunkter, men behövs det inte en rejäl vinnarskalle med? Tycker vi uppenbarligen kämpar för dåligt emellanåt, jag vill ha in en riktig pådrivare i laget, varför inte en tung centertank som kan avlasta Torres?

En spelartyp liknande Urzaiz, Johan Hartson, Shearer... Obs, spelartypen framförallt, namnen är inte alla så relistiska men, om Torres kunde få avlastning där fram av en tung spelare så skulle ytorna och tiden som vår hjälte fått vara ett dödligt vapen. Som det är nu får han för mycket stryk och inte ens han klarar fyra försvare i princip ensam...
hinge
2005-04-25 13:38
Mathias // Menar du John Hartson i Celtic? Han är ju verkligen tung, men jag tror inte han klarar av spelet. Han är FÖR tung för La Liga och hade förmodligen sett rött flera gånger en och samma säsong. (Om du nu menade denne Hartson)
Men okej jag förstår vilken typ av spelare du menar att du vill ha, och jag håller med dig.
hinge
2005-04-25 14:20
Mathias // Jag håller verkligen med dig. Det låter väldigt smart och det behövs. Men vilka anfallare är där egentligen att kika på?
Atlético Mathias
2005-04-25 13:41
Hinge:
Ja jag menade Hartson typen mer, naturligtvis mer rörlig, Hartson hade aldrig funkat i la liga men, en tung anfallare som kan dra på sig markering och bana väg för vesslan Torres.
För mig är det så jävla uppenbart, nyfiken på era åsikter och ledningens. ;)
Atlético Mathias
2005-04-25 13:41
Hinge:
Ja jag menade Hartson typen mer, naturligtvis mer rörlig, Hartson hade aldrig funkat i la liga men, en tung anfallare som kan dra på sig markering och bana väg för vesslan Torres.
För mig är det så jävla uppenbart, nyfiken på era åsikter och ledningens. ;)
Atlético Majjo
2005-04-24 18:32
Själv har jag hållit på Atleti sen jag fick en vimpel med dom av en kompis, då var jag väl 8 år tror jag. I England är det Aston Villa som gäller. Jag kan känna igen en hel del som sägs på det här forumet och det som det snackas om på Villas. Det här med att vi behöver nyförvärv, tränaren är kass och liknande saker.
Atleti, satsa på cupen! Ta hem den och värva inför nästa säsong, och knip en CL-plats nästa säsong, snälla! Jag börjar svälta på framgång för mina lag nu, går ju inte så bra för Örebro heller...
Barcelona Beautiful_Barça
2005-04-23 21:30
vilken kombination,, kan inte ha espekt för nån som hejar på chelsea!!! smutsigt lag ju,, ok om ni hade sagt liverpool, eller villareal, eller espanyol,, men chelsea,, laget som misslyckades och byggdes på kriminella pengar från ryssland,, dåligt
Annons: