/spanien/atletico/forum/2732.aspx/spanien/atletico/forum/2732.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético hej hej
2004-08-13 01:34
Torres e Bäst ...De vet ni va ,,,,,
Atlético paniagua
2004-08-10 10:43
--ZonD--
Du har alldeles rätt. Atleti behöver spelare som SPELAR i sina respektive landslag för att vara ett topplag. Dock har vi just nu inte de ekonomiska resurser som det innebär att ge sig in i ett priskrig mot "De Stora", för att kapa åt oss de spelarna. Vad vi då måste koncentrera oss på är de som är på väg att bli landslagsspelare. Och inte ens när det gäller dessa spelare är det självklart att vi kan konkurrera med "de fyras gäng" eller ens med de andra lagen.
Således anser jag att Atleti i år har värvat klokt efter de resurser som föreningen har. Jag hoppas bara att det kan bli lite kontinuitet i laget... att inte halva truppen byts ut efter säsongen som fallet varit hittills, utan att man ger spelarna förtroende och slussar upp lite egna förmågor från b-laget och ungdomslaget. Detta års värvningar visar att man börjar tänka lite mer långsiktigt och bygger för framtiden.
I stort tror jag på Reals värvningsfilosofi; en stabil stomme där en eller högst två spelare byts ut per säsong, samt värvande av en spelare per år med spetskvalitet. Och att man dessutom ger de egna nya spelarna chansen att spela in sig i laget.
Att det sket sig för Real förra säsongen, beror snarare på spelarnas inställning, nonchalans och brist på att skärpa till sig när det gällde. Samt att tränare och ledning misslyckades med att balansera laget rätt och prioriterade fel i lagbygget.
Jag ser hellre ett mellanår för Atleti i år, med en uppbyggnad av stabilitet och få spelet att fungera, än en chansning på en mischmasch av "halvkändisar" (i stil med förra årets Musampa, Nikolaidis och Simeone) för ett eventuellt toppresultat i år... en chansning som lika gärna kan gå åt fanders och var på väg att gå åt fanders förra året. Endast de faktum att lagen placeringsmässigt runt omkring Atleti också var instabila, räddade oss från ett veritabelt fiasko.
Atlético Garvis Carsson
2004-08-10 02:35
ZonD//
Tror för det första atleti har värvat helt rätt inför den här säsongen då man visserligen värvat mycket, men billigt, ungt och smart.
Och precis som du påpekar så lär ju ekonomin va ansträngd och om det ska anlända några spelare med spetskvalitet så lär det bli 2-3 st inför nästa säsong. Då har övriga truppen fått ett tillväxt år då man antagligen hamnat i övre halvan av ligan.
Det viktigaste är inte alltid vilka spelare man har, utan vilka resurser man har och vad man gör av dom.

Nej, Atleti ska satsa på att komma riktigt högt nästa eller nästnästa säsong, det är då vi lär ha tillräckligt med erfarenhet och spetskvalitet.

Jappler// !cállate la boca, hijo de puta!
Spanien Delinikos
2004-08-12 23:45
king_madrid

Jag tror inte de
Barcelona ZonD
2004-08-10 12:49
Till erat försvar ska väl sägas att ni hade ett år i segundan. Det kan ju knappast ha höjt de ekonomiska föruttsättningarna, än mindre klubbens rykte och förmåga att locka till sig spelare utav rang. Sett från det perspektivet har ni värvat ganska bra. Vad gäller spelare som "är på väg" att bli landslagsspelare är det ofta så att de är dyrare än spelare som redan spelar där (men som backup). Ett gyllene exempel på det är Belletti, som kostade oss 4 m euro, medans en s.k supertalang från Brasilien (kommer inte på något exempel men där borta räknas väl alla som talanger) skulle kosta mer än dubbelt så mycket trots att han inte har spelat en match i landslaget ännu. Ungdom kostar, och jag vill påstå att det kanske varit smartare för er att värva spelare som har spelat i landslaget ett antal år (inte nödvändigtvis i startelvan). Ni har byggt för framtiden länge nog nu.
Atlético andersito
2004-08-10 12:34
ok jag vill ju ocksåha bättre spelare...men Antonio López, jag är säker att han kommer att få plats i landslaget. Aragonés håller extra koll på honom. Har hellre honom än Raúl Bravo. Dessutom har vi Sergi på den platsen. Luis Perea är landslagsman och en av de bättre därtill. Pablo Ibañez är 23 år gammal talang som har bakom sig en jättesäsong i albacete. etc.etc. Jag vet attdet har blivit mångavärvningar men försvaret läckte. Vi behöved fler spelare. Men nu räcker det eligt min mening.Om vi skulle ta oss till champions denna säsong s kommer det ju naturligtviss fler spelare. Och jag tror inte alls på era visioner om en katastrofal säsong. Tvärtom.
Atlético el niño!!
2004-08-10 18:39
lite om atléti!

skriv om ja ska ändra något!!

viva atlétio
Real Madrid JRC
2004-08-12 16:47
Tjena La ligafans,

RÖSTA PÅ LA LIGA på svenskafans startsida!

För La liga är ju fotbollskonst!!
Barcelona ZonD
2004-08-09 22:07
Paniagua: Ja spelaromsättningen var det ja. Efter att ha läst vårat senaste tillskott till redaktionen, Joakim Nilssons krönika, är jag mer inne på hans spår vad gäller värvningar. Zidanes y Pavones som "någon" så vackert kallade det. A. Madrid behöver spetskvalitet nu, och hade ni lyckats med värvningen (lånet) av Eto'o, Ja då hade ni blivit garanterade en spännande säsong. Att säga som Andersito: "men kan någon säga att våra nyförvärv är dåliga nu? Alla håller riktigt bra klass, spelare som är på gränsen till landslaget...", ger ingen höga förhoppnigar direkt. Ni behöver inte spelare som är "riktigt nära" landslaget, ni behöver spelare som SPELAR regelbundet i landslaget. Nu tror jag att det blir ytterliggare ett mellanår, kanske till och med sämre än förra året.

Hur ser ekonomin ut i Atletico egentligen, för det måste ju trots allt kosta en del att värva så mycket?
lill_yngve
2004-08-12 16:35
delinikos

vinner inte Villarreal med 4-3 sammanlagt och tar platsen till uefa-cupen???
Atlético el niño!!
2004-08-09 22:05
ok, sak sluta fred

hållermed dig mathias o paniagua jag tror vi kan slås om titlen typ nästa år.

vet någon om floran kommer eller inte och om peñan???

elskar atleti o viva torres
Spanien Delinikos
2004-08-12 15:08
lill_yngve
Atleti gillar att göra de spännande vi vinner med 3-2 nästa du behöver inte oroa dig
lill_yngve
2004-08-12 14:27
Nu tar vi andra matchen också, underbart med en seger.
Atlético Peter Beer
2004-08-19 12:04
Salva och Velasco är klara. Salva på lån i ett år...Väntar fortfarande på Saviola
Spanien Deli.
2004-08-13 19:23
de är klart han är bäste anfallaren i världen
Barcelona Barcelona KUNG
2004-08-15 22:45
Jag har en fråga är Torres på väg bort elle ska han var kvar den här året ?
Valencia hanse
2004-08-18 18:23
Köp gärna Salva, lite sådär lagom dyrt. Men Rufete kan ni nog glömma trots era yttermittfältsproblem.
Annars får man ju önska lycka till iår!
Spanien Deli
2004-08-18 20:45
@ Jimmy E

har varit på Vicente 5 gånger..Ja jag känner Husky.han heter André....
Atlético Razor
2004-08-18 13:35
Än en gång gör Atleti ett underligt köp! Varför Marcelo Sosa? Vi har bra innermittfältare men behöver yttrar (backa/mittfältare) och anfallare. Varför kunde vi inte behållt Movilla i stället?

Den här icke EU-spelaren !?! platsade inte i spartak moskva!
Atlético Razor
2004-08-18 13:35
Än en gång gör Atleti ett underligt köp! Varför Marcelo Sosa? Vi har bra innermittfältare men behöver yttrar (backa/mittfältare) och anfallare. Varför kunde vi inte behållt Movilla i stället?

Den här icke EU-spelaren !?! platsade inte i spartak moskva!
Atlético Jannis.
2004-08-16 21:08
Atlético Jannis.
Atlético Jannis.
Spanien Deli
2004-08-16 21:06
Jag brukar göra de jimmy
Barcelona ´FreDDa´
2004-08-15 12:21
Jag vill säga ett stort Grattis till min klass kamrat Nikos delinikos att han har kämpat och fått det stora jobbet....
GRATTIS NIKOS!!

Mvh/ Fredda =)

ps. Nikos nästa = Aftonbladet!!!
Spanien Deli.
2004-08-16 09:22
Atlético el niño!!
2004-08-18 12:11
När mötte vi Derpotivo???
Atlético Jesus Gil
2005-03-15 15:32
Efter en andra undersökning är är det klart att Gabi bara blir borta 5-6 veckor
Valencia Zala
2005-03-16 09:57
Men är inte det där en jättekonstig regel. Det är juh inte precis som Fernando Torres springer omkring och skriker rasistiska uttalanden. Då hade det varit en annan sak, men om nu åskådarna skanderar sånt så har juh det med publiken att gör och inte med laget. Det irriterar mig!
Spanien Deli
2004-08-17 23:47
Ämne: ....
xz
Annons: