/spanien/atletico/forum/2716.aspx/spanien/atletico/forum/2716.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Peter Beer
10/23/2004 16:31
Toni Munoz har åkt till Brasilien för att diskutera Elano's transfer, det verkar utveckla sig snabbt och Elano har sagt att han är galen i tanken att spela för oss. Även Tevez situation verkar gå framåt, han har också sagt att han vill vara rödvit och jag kan tänka mig att klubbens goda relationer med Boca kan se till att vi kan dela upp betalningen.

Mina teorier vart pengarna för Tevez ska komma ifrån:
1. Försäljning av Pablo. Han går till Liverpool och vi får knappt 100 miljoner.
2. Försäljning av klubbaktier till Vergara.
3. Försäljning av Vicente Calderon. Min mardröm.
4. Försäljning av Torres. En annan mardröm och minst sannolik av dessa teorier.

Annars tycker jag det är jävla dålig fart på forumet med tanke på att det alltid händer nåt nytt i Atleti. Kom igen nu grabbar!
Atlético daniel77
5/13/2005 09:49
Vilket praktfiasko, men man känner igen detta sen tidigare och det är just lidandet och förlusterna som är kännetecknen för atleti. VI LÄR OSS ALDRIG!!
Atlético wesse
5/13/2005 10:10
Fy fan.
Bort med Ferrando illa kvickt!!!!
Nu har man tappat suget att följa de sista omgångarna, allt är ändå bara skit! =(
Celta Vigo fettaost
5/13/2005 08:57
hur många tusen har vicente calderon capacitet för
Atlético Jesus Gil
5/12/2005 23:56
inte förvånad precis..
Spanien neo
5/12/2005 22:20
0-0 10 min in i andra halvleken
Real Madrid El turco
5/13/2005 15:47
Jävla Osasuna alltsá. De tillför fan INGET till fotbollen!! Fan vilken skitmatch, undrar om Webó, Morales, Pablo García á alla andra gár in för att spela sá fult som möjligt?! Kan inte fatta att ni blev utslagna och ännu mindre att vi blev det mot de här nollorna. Skit-Osasuna.
Atlético wesse
5/13/2005 16:11
Schuster är nog inte något dåligt alternativ! Och jag tycker definitivt Ferrando ska bort!
Vet inte riktigt om det finns nåt att hoppas/kämpa för längre, men jag hoppas iaf på seger mot Betis till helgen, kunna avsluta ligan lite snyggt skulle inte vara dumt, men i formen som Atletico är nu skulle dom antagligen förlora mot B-laget.. Gideå IK:s alltså! =P
Atlético Jesus Gil
5/13/2005 13:21
fettaost//Calderon tar 56 000 och vi har åkt ut ur cupen!
Atlético paniagua
3/10/2004 14:11
--Bobban--
Mina uppgifter har du. Jag är definitivt med. Jag kan tänka mig vilken post som helst.
Atlético nessa
5/12/2005 22:22
ok, tack.
Atlético nessa
5/12/2005 22:18
hur går det?
Atlético Bobban
3/9/2004 20:21
En svensk Atletipeña!

Jag ska ner till Madrid i april för att kolla på derbyt mot ärkerivalerna R*** Madrid. Samordnare av resan till Spanien är André Kahle och även webmaster för den tyska atléticosidan samt en skön lirare. Jag har chattat lite med honom hur vi ska gå till väga med vår svenska peña och han föreslog att vi skulle ta det i april i samband med våran resa ner till tapasland. Väl framme i Spanien skulle vi kunna sitta ner och snacka lite mer i detalj hur vi ska göra, samt få lite hjälp av Antonio Correas, även kallad Suki. Han var bland annat ansvarig för en del av firandet i samband med Atletis 100-års dag. Han är även vicepresident i den tyska peñan. Kommer även att ha fortsatt kontakt med André och även en gruppchatt med Suki, då vi mer ingående går in på vad de behöver veta inför mötet i Madrid.

Då vi fortfarande ligger i startgroparna för bildandet av en svensk supporterförening så vore det onekligen intressant och veta vilket intresse det finns för tillfället. Alla som är intresserade av en svenska Atléticopeña kan väl maila till mig via länken ovan och berätta vilka ni är? Det uppgifter jag behöver först och främst namn och mailadress.

Då det är en förening det handlar om är det antal roller som ska besättas så berätta gärna vilka roller ni kan tänka er? Skulle kunna tänka mig att det kommer att handla om det vanliga, typ ordförande, vice ordförande, sekreterare, kassör och så vidare. Det låter väl i sig inte allt för glamoröst men en gissning är att det inte kommer att vara alltför betungande uppgifter. Dessa uppgifter ska också tillsättas efter val av medlemmarna! Och ju fler vi är desto lättare att fördela det som vill göra..

Få fler att upptäcka världens bästa klubb Atlético Madrid!

Forza Atleti!
Atlético Peter Beer
10/23/2004 22:15
Annars kan vi ju slänga in nån talang på högern, det kan ju inte bli värre än Jorge och Novo!
Atlético Bobban
3/9/2004 19:14
Lång intervju med Demis på den officiella siten! Finns både i en spansk och engelsk variant.
Atlético Wikström
3/8/2004 09:30
96... nästan kriminellt.... såg slutet på matchen på en laggande australiensisk webb-tv men hörde kommentatorerna... 96... inte klokt...
Atlético Razor
2/26/2005 16:22
Är det någon som vet när vi ska få en tränare i Atleti som stannar mer än en säsong? Det kommer aldrig att bli något om vi inte får en tränare som kan bygga upp något och få mer än ett år på sig.
Atlético Razor
2/26/2005 16:22
Är det någon som vet när vi ska få en tränare i Atleti som stannar mer än en säsong? Det kommer aldrig att bli något om vi inte får en tränare som kan bygga upp något och få mer än ett år på sig.
Atlético Bobban
10/23/2004 22:06
Ämne: Brasilianske landsla....
Har inte sett någon av de aktuella spelarna in action. Så på det viset är det svårt att ha någon direkt uppfattning om vem som är att föredra. Däremot är det några viktiga attribut den tänkta högeryttern ska ha. Bland annat snabb, teknisk, vassa inlägg och ett hjärta som pumpar på i rödvitt!

Får Elano det Italienska passet som gör att han inte behöver ta någon av de redan tre upptagna icke EU-platserna truppen, (dessa innehavs av Paunovic, Sosa och Perea). Då kan han vara den pusselbit som truppen saknar?

Angående vänsterkanten kan jag tänka mig att Ibagaza tar hand om den platsen och Torres kliver ner ett steg i banan och Salva får stångas längst fram.

Ett till alternativ som högerytter blev uttagen i truppen för resan ner till Sevilla. Paunovic, serben som ännu inte har spelat en tävlingsmatch den här hösten på grund av en efterhängsen höftskada. Kan han vara lösningen fram tills transferfönstret öppnar igen.....
Atlético Bobban
2/26/2005 19:19
Ämne: Är det någon som vet....
Ferrando stannar!

Den artikel som ryktet har sitt ursprung ifrån är från AS och det är rena rappakaljan. Ferrando ska inte avgå i sommar som de hävdade, det har både César och klubbledningen dementerat i veckan! Han har kontrakt ett år till och har för avsikt att fullfölja detta.
Atlético Jesus Gil
2/26/2005 17:46
det känns väldigt avlägset
Atlético Mathias
2/26/2005 16:44
Roberto Carlos:
Snälla.
För fan.
Ta din jävla reklam och dra.
Ärligt talat, vem fan bryr sig?

Razor:
Sant, jag önskar att klubben någon gång kunde tänka långsiktigt och påbörja ett hederligt, stabilt lagbygge.
Atlético Mathias
2/26/2005 16:44
Roberto Carlos:
Snälla.
För fan.
Ta din jävla reklam och dra.
Ärligt talat, vem fan bryr sig?

Razor:
Sant, jag önskar att klubben någon gång kunde tänka långsiktigt och påbörja ett hederligt, stabilt lagbygge.
Spanien Thell
3/11/2004 21:58
Har Ruben Olivera spelat ngnting för er ännu.
Han har kvaliteterna d visade han i Copa Libertadores. Allt han behöver är lite speltid.........
Atlético Bobban
3/12/2004 18:03
Ruben Olivera har varit uttagen i matchtruppen några gånger, men än så länge inte gjort några inhopp! Kanske sker debuten den här helgen....Han är åtminstone med på resan till San Sebastian.
Atlético Mathias
3/16/2004 17:47
För min del får du gärna avgå.
Totalt ointressant om du frågar mig.
Torres var ju inte en möjligt att rösta på...
Atlético Mathias
3/16/2004 17:47
För min del får du gärna avgå.
Totalt ointressant om du frågar mig.
Torres var ju inte en möjligt att rösta på...
Atlético Bobban
3/11/2004 15:12
Hittade min resa på travelstart, via Leta.se och resor. 1600:- t o r med Spainair, inklusive skatt. De hade även billigare resor men då passade det inte med de dagar jag ville vara där nere...
Länktips: www.leta.se/
Barcelona ylyp
3/15/2004 21:32
gå med i min liga på xperteleven bara champions league lag är välkommna liga id:10428
Barcelona Gabriel
3/16/2004 00:20
Mina spanska la liga vänner, omröstningen är klar och den blev mer överlägsen än vad jag förväntat mig. Totalt röstade 134 personer något som jag tycker är väldigt roligt.

Här kommer vinnaren sedan går det neråt!

1. Ronaldinho.34%
2. Henry......22,7%
3. Zidane.....20,4%
4. Totti......11,3%
5. Ronaldo....6%
6. Nedved.....4,5%
7. Shevchenko.2,5%
8. Figo.......0%
9. Maldini....0%
10.Raul.......0%

Ronaldinho vann omröstningen rätt klart innan Henry. Förvånong att just Henry kom förre Zidane, det hade jag inte räknat med. Inte heller att Raul, Figo och Maldini skulle 0:a.

Ni får ha det så bra nu lägger jag mig.

Viva España - forca Barca!
Annons: