/spanien/atletico/forum/2715.aspx/spanien/atletico/forum/2715.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético andersito
2004-05-28 09:03
ok rykten.....
Sander Westerveld holländska målvkaten från La Real, ska vara klar(?) för atleti.

Luccin från Celta håller man på att förhandla med. Victor från Depor är också nära att komma.

Mer rykten är Etoo, som man frotfarande vill ha(fast Barsa, Real Madrid och Valencia verkar också intresserade). Han vill man helst ha....
A.López från Osasuna brukar höras att det är självklart, fast nu har det varit mindre snack.
Savo Milosevic är ett annat alternativ.
Atlético Razor
2004-05-28 09:28
Tungt att "tappa" två av de absolut bästa spelarna från förra säsongen. Hoppas att det finns ekonomi för nya ersättare åt Lequi och De los Santos. Det måste bli slut på alla lån snart - vi får ju aldrig någon trygghet i truppen!
Atlético Razor
2004-05-28 09:28
Tungt att "tappa" två av de absolut bästa spelarna från förra säsongen. Hoppas att det finns ekonomi för nya ersättare åt Lequi och De los Santos. Det måste bli slut på alla lån snart - vi får ju aldrig någon trygghet i truppen!
Valencia Lovisa
2004-05-31 21:04
hah, härlig krönika av Simon Christensson:)
Atlético Mr Quuk
2004-06-01 10:18
Höll på att sätta kaffet i fel strupe när jag läste Simons krönika !! Hur **** kan man jämföra
Atletico med en fjollig film som "Dirty Dancing".
Atlético Bobban
2004-05-31 13:08
Då är det officiellt, Atlético har fått en ny tränare! Det blev som vi skrev i den senaste artikeln förre Albacete tränaren César Ferrando som får huvudansvaret för Atlético den kommande säsongen. Han presenterades på en presskonferens idag av sportchefen Toni Muñoz. Han undertecknade ett kontrakt på ett år och det återstår väl att se om han lyckas bättre än sin föregångare Manzano.
Barcelona Kickboxer
2005-03-12 03:39
Garate

Hur fan kan du säga att vi blev överkörda mot Chelsea? Jag hoppas att du driver. Visst så började de starkare än vad vi gjorde. Men vi radade upp MINST lika många chanser som de, kanske t o m fler och farligare chanser dessutom.

Vet inte vilken match DU tittade på men den jag tittade på så blev verkligen inte Barça överkörda. Vi hade matchen i våra händer efter Ronaldinhos andra mål, men tappade det i slutet av matchen.

Visca el Barça!!!
Barcelona Gabriel
2004-06-02 14:05
Hola Aficionados!

Nu är åter öven denna säsong slut och vi har fått se en underbar fotboll. Inte bara här i Spanien utan även i Italien, Frankrike, England eller vad det nu vill sig. Under säsongen har vi fått se prov på underbara mål, fina driblingar, måltavlor m.m. Men det jag vill nu är att ni alla ska ta er en rejäl funderare över vilka spelare som NI tycker har varit bäst i Europa under hela säsongen.
Jag ska dra igång en omröstning där NI får skriva era lag till mig, dock genom mina alternativ på varje position.
Alternativen följer så här:

System: 4-4-2, 4-3-3, 4-2-3-1, 3-4-3, 4-3-2-1

Målvakter:
Nelson Dida (Milan)
Santiago Cañizares (Valencia)
Hildebrand (Sturtgart)
Gianluigi Buffon (Juventus)
Iker Casillas ( R.Madrid)

V.Försvarare:
Roberto Carlos (R.Madrid)
Patrice Evra (Monaco)
Wayne Bridge (Chelsea)
Ashley Cole (Arsenal)
Guianluca Zambrotta (Juventus)

MIttbackar: (NI SKA RÖSTA FRAM 2 ST!)
Alessandro Nesta (Milan)
Paolo Maldini (Milan)
Walter Samuel (Roma)
Christian Chivu (Roma)
Roberto Ayala (Valencia)
Carlos Puyol (FC Barcelona)
Milito (Zaragosa)
Jaap Stam (Lazio)
William Gallas (Chelsea)
Campbell (Arsenal)

Högerbackar:
Javier Zanetti (Inter)
Cafú (Milan)
Ferreira (Porto)
Michel Salgado (R.Madrid)
Thuram (Juventus)

Defensiv Mittfältare: (2 ST IFALL NI HAR 'system' ALT 2,3 eller 5)
Edgar Davids (FC Barcelona)
Patrick Vieira (Arsenal)
Claude Makelele (Chelsea)
Emerson (Roma)
Frank Lampard (Chelsea)
Rúben Baraja (Valencia)
Albelda (Valencia)
Xavi (FC Barcelona)
Andrea Pirlo (Milan)
Genaro Gattuso (Milan)

Offensiva MIttfältare:
Ronaldinho (FC Barcelona)
Zinedine Zidane (R.Madrid)
Francesco Totti (Roma)
Kaká (Milan)
Deco (Porto)

Vänstermittfältare:
José Reyes (Arsenal)
Vicente (Valencia)
Seedorf (Milan)
Santiago Solari (R.Madrid)
Rothén (Monaco)

Högermittfältare:
Luis Figo (R.Madrid)
Guily (Monaco)
Joaquin (Betis)
C.Ronaldo (Manchester United)
Mancini (Roma)

Anfallare: (NI SKA RÖSTA FRAM HÖGST 3)
Thierry Henry (Arsenal)
Morientes (Monaco/R.Madrid)
Ronaldo (R.Madrid)
Schevchenko (Milan)
Drogba (Mersielle)
Mista (Valencia)
Van Nistelrooy (Manchester United)
Michael Owen (Liverpool)
Gilardino (Parma)
Adriano (Inter)

Tränare:
Rafá Benites (Valencia)
Maurinho (Porto)
Arséne Wenger (Arsenal)
Deschamps (Monaco)
Carlo Ancelotti (Milan)

För att det ska underlätta för mig så vill jag att ni skriver till min så kallade hotmail antingen här på svenskafans eller till min riktiga hotmail där jag heter: barca_gabbe@hotmail.com.
Omröstningen kommer att hålla på från och med nu till klockan 23.30 ikväll. Svaret får ni antingen 24.00 eller imorgon.
CIAO // Gabriel
Atlético andersito
2004-07-14 20:11
inget är officiellt att Etoo spelar i atleti nästa säsong... Ingenting!!! kolla respektive hemsidorna...
Duberg
2004-06-01 23:18
Nu är det snart dags för EM drömelvan att dra igång. Alla som varit med förrut vet att det alltid är mycket uppskattat.Har du gjort en? GÅ då med i ligan Royal League ! Annars skapa ett lag och gå med, vore riktigt kul om vi kunde bli många...satsar på det.
Allla är välkommna!

Kom igen nu, hjälp till att samla folk till ligan!

//Markus
Royal Leaugue
Valencia Baraja
2004-06-01 16:15
Eto'o har tackat ja till ett erbjudande från er o nu håller klubbarna på o förhandlar. (Enligt spanska marca) Det är en väldigt bra spelare o det blir intressant om han o Torres spelar tillsammans. Vet ni nåt om Torres är påväg till nån klubb eller stannar han i atletico?
Atlético andersito
2004-06-04 14:50
Den tekniske högerbacken Luis Perea verkar var nästan färdig för atleti i dagarna.. Detta plus Etoo och Luccin Movilla Antonio López Plus westerweld plus de andra nyförvärven från förra året blir bättreoch kommer in...säger bara att det blir grymt denna säsong
Atlético Jesus Gil
2005-05-15 20:48
Jag är imponerad av Nunez inhopp
hinge
2005-05-15 19:44
FY FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!! 0-2 nu!!!
Atlético Mathias
Ojojoj...
Nu börjar det här bli tragikomiskt.
Vad händer med vårt kära lag?

Jag tror att, tyvärr så kommer vi få svårt behålla Ibanez/Perea/Torres.
Denna säsongen är ju skandalös och vår ekonomi dålig.

0-2 i nuläget, självklart ger man inte upp men det känns tungt nu. Jävligt tungt.
Atlético Mathias
Ojojoj...
Nu börjar det här bli tragikomiskt.
Vad händer med vårt kära lag?

Jag tror att, tyvärr så kommer vi få svårt behålla Ibanez/Perea/Torres.
Denna säsongen är ju skandalös och vår ekonomi dålig.

0-2 i nuläget, självklart ger man inte upp men det känns tungt nu. Jävligt tungt.
Atlético Atleti
2005-05-16 15:17
längtar efter nästa säsong,det enda positiva denna säsong:
-16 Torres
-Backarna,defensiva mittf. och målvakt
Atlético Atleti
-16 Torres
Atlético Atleti
-16 Torres
Atlético Bobban
2004-06-11 06:26
Dani

Klicka på ikonen "Atlético - Webring" i vänstermarginalen under björnen, där hittar du länken till bland annat Atleticozone som är den bästa engelska siten om Atleti.

Angående rykten, så är antalet spelare som har nämnts som tänkbara nyförvärv i den rödvitrandiga dressen uppe i 77 stycken! Hitills alltså, fler lär följa....

Åtminstone tre spelare ur nuvarande truppen försöker man bli av med, dels på grund av lönen. De tre är Contra, Moreno och Rodrigo
Atlético Bobban
2005-03-12 14:23
Truppen inför morgondagens tuffa match mot pånyttfödda Valencia, ser ut enligt följande:

Mv: Leo Franco och Cuéllar

Backar: Velasco, García Calvo, Sergi, Perea, Pablo Ibáñez och Molinero

Mittfält: Antonio López, Colsa, Sosa, Jorge, Núñez, Grönkjaer, Nano och Luccin

Anfall: Fernando Torres och Braulio.
Barcelona Amazing
2005-03-12 16:01
Är det någon här som varit inne på Torres hemsida?
I så fall, är de någon som råkar veta vad låtarna heter som man kan lyssna på och vem som har gjort dem?
Real Madrid JRC
2004-07-14 02:41
Till Atleticofans!!!

Gå in på länken ovan och RÖSTA PÅ LA LIGA!

Röstningen:

-Vilken liga ser du mest fram emot i höst?
Allsvenskan [30%]
Bundesliga [1%]
La liga [21%]
Premier League [44%]
Serie A [4%]

Vem vet, det kanske kan leda till att fler TVkanaler än TV4plus visar La liga i höst.

La liga är bäst!
Barcelona Kickboxer
2005-03-12 13:28
Garate

Är jag en dålig förlorare? Vad grundar du ett så idiotiskt uttalande på? På att jag sa att vi hade fler chanser än Chelsea eller? Det hade vi också om du nu såg matchen. Jag har verkligen inte skyllt på det ena eller det andra, eller ens nämnt varför vi förlorade. Så förstår inte varför du snackar skit.

I 3-veckors tid så snackade vi skit om Chelsea? Jaha, du kanske har blundat för vad Mourinho gjorde innan första mötet eller? Du kanske helt enkelt är för dum för att minnas att han också snackade om Barça innan båda mötena.

Sen så ska jag bara påminna dig att Chelseas "superbästa" försvar släppte in 4 mål på två matcher mot oss. Det är inte Vi som skryter om att vi har ett bra försvar, det är ni som gör det.

Visca el Barça!!!
Atlético andersito
2004-06-09 11:10
Perea spelar inte hela tiden, mycket pågrund av det tighta schemat. Han är med i den colombianska VM-kvals truppen, samtidigt som oca har ett pressat schema,ligger tvåa i ligan och semifinal i CL. Men han är den som spelar oftast på högerbackspositionen, även om han är på bänken nu mot River i den viktiga semin.
Mallorca Dani Carvalho
2004-06-08 13:27
Är det någon mer är jag som skulle vilja ha Jose Mari tillbaka till laget?

*bytte namn från"Dani." till "Dani Carvalho"
Atlético Peter Beer
2004-06-08 14:05
den här är ok
Mallorca Dani.
2004-06-08 13:13
Hoppas verkligen att vi får in Eto'o, han skulle bilda ett grymt anfall med Torres.

Vet ni var Dani Carvalho spelar någonstanns nu? han är portugis och gjorde två säsonger i Atletico för några år sedan. Han var nämnligen en favorit hos mig.

Sen undrar jag också om det finns någon bra engelsk sida om Atletico?
Atlético Peter Beer
2004-06-10 12:51
Nu ryktas det om Mutu då kanske Etoo affären kollapsad..Fan jag ser mycket hellre Etoo än Mutu i laget
Atlético andersito
2004-06-09 11:11
Dani Carvalho har förmodligen slutat. Har förmig att han är expert kommentator för portugisisk TV.
Annons: