/spanien/atletico/forum/2714.aspx/spanien/atletico/forum/2714.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Barca!
2004-05-03 14:59
är du duktig på fotboll, som manager? då är xperteleven nått för dig. gå in på www.xperteleven.com och anmäl dig (gratis) och gå sedan med i ligaid:883. Är faktiskt grymt roligt, OM man är seriös.
Atlético paniagua
2004-05-05 10:32
En liten synpunkt vad gäller namnet på en svensk atleti-peña; jag ser att namnet "Peña Atletica de Suecia" hitills fått flest röster, vilket i och för sig inte är fel, har dock lite invändningar mot namnet. Hoppas ni inte tycker att jag blir för petig eller besserwisseraktig.
Som halvspanjor och vårdare av spanska (och svenska) språket, måste jag säga att det skulle låta bättre om det hette "Peña Atletica, Suecia" eller "Peña Atletica/Suecia". Att infoga "de" emellan gör att namnet ej "flyter" så bra. Dessutom blir det för likt "Atletico de Madrid". Det är lite svårt att förklara för de som ev. inte talar spanska, men det låter inte riktigt bra. I övrigt tycker jag namnet är helt ok.
Mitt förslag är alltså att spola "de" i namnet.
Atlético andersito
2004-05-04 14:33
tänk om vi hade kvar alla bra spelare nu... tänker på valeron capdevila molina baraja och solari...
Atlético Peter Beer
2004-11-03 21:39
Men Tyskland är (iaf för mej) hundra gånger mer attraktivt än Ukraina. Och för en hemmakär latino borde Ukraina vara det längsta hemifrån man kan komma. Men det är ju pengarna förstås...

Nu säger Boca att Tevez först går i juni, det är bra, vi kanske kan samla ihop pengar till dess. För i dagsläget tror jag inte vi kan bjuda 200 miljoner. Toni Munoz har spanat in Robinho och är jävligt imponerad men han kostar väl lika mycket som Tevez...Om jag fick välja mellan dom skulle det bli Carlitos varje dag!
Det gäller bara att vi kvalificerar oss för Champions League...
Atlético paniagua
2004-05-07 11:06
Det är möjligt att det används här och där, men i det här sammanhanget blir effekten den att för en spanjor så låter det som om peñan heter "Atletica de Suecia" och det var väl aldrig syftet? Syftet är väl att peñan skall heta "Peña Atletica" men med klargörandet att vi är från Sverige? Då finns det bättre sätt att skriva namnet på för att ej orsaka missförstånd.
Atlético Bobban
2004-05-09 11:15
Manzano har ett kontrakt med Atleti fram till sista juni 2004, alltså drygt en och halv månad kvar! Hur vida han ska fortsätta eller inte, har varit en enda lång följetong sedan i julas då Atlético låg bra till för en av CL platserna. Ena stunden skulle han skriva på för två nya år för att några dagar senare inte ens få ett nytt kontraktsförslag! Allt beroende på lagets spel för stunden....

Utåt har det hetat från Manzanos del att jag diskuterar ingen förlängning innan ligan är färdigspelad. Samma mantra upprepas av Sportchefen när det gäller både nya spelare och en eventuell ny tränare-
Atlético Mathias
2004-05-09 17:53
Vilka är de hetaste ryktena både när det gäller förluster och nyförvärv? Tänkte om de finns några återkommande?
Atlético Mathias
2004-05-09 17:53
Vilka är de hetaste ryktena både när det gäller förluster och nyförvärv? Tänkte om de finns några återkommande?
Atlético Jesus Gil
2005-03-10 10:46
Ja Zico var en härlig lirare, dock var det långt före min Udinese-tid började. Min första Udinese-idol var Bierhoff (mycket tack vare EM 96), i Atleti var det Kiko. Hur började du hålla på Hamburg och spelade Keagan där då?
ps Jag är Peter Beer, har bytt namn bara.
Atlético V.C.
2004-05-12 12:01
Är det nån som har koll på hur transferryktena går i Atletico?
Atlético Wikström
2004-05-16 13:15
R.I.P Jesús Gil
Atlético Mathias
2004-05-15 22:09
Många härliga minnen som Jesus lämnar efter sig. Har själv ett härlig minne när kamerorna zoomade in hans härliga leende på hederläktaren när Albertini dundrade in 2-2 frisparken borta mot Real i slutminuten för något år sedan.

Han levde verkligen för vårt Atletico och han kommer ej att kunna ersättas.

Vila i fred Jesus Gil!
Atlético Mathias
2004-05-15 22:09
Många härliga minnen som Jesus lämnar efter sig. Har själv ett härlig minne när kamerorna zoomade in hans härliga leende på hederläktaren när Albertini dundrade in 2-2 frisparken borta mot Real i slutminuten för något år sedan.

Han levde verkligen för vårt Atletico och han kommer ej att kunna ersättas.

Vila i fred Jesus Gil!
Barcelona Tompa
2004-05-15 11:53
Beklagar djupt att Jesus Gil avlidit. Man må tycka vad man vill om honom som person men åtminstone två saker går aldrig att förneka:
1)Han var en profil av enorma mått och hans bortgång innebär ett stort avbräck för spansk fotboll.
2)Jesus Gil älskade verkligen sitt Atletico Madrid och VILLE verkligen göra klubben till Spaniens bästa.

Nu när Gil gått ur tiden undrar jag hur det kommer gå för Atletico? Gil var ju synonymt med Atletico. Hoppas verkligen att klubben klarar sig bra framöver ändå med nya finansiärer Atletico de Madrid hör ju självfallet hemma i La liga!

Vila i fred
Barcelona Tompa
2004-05-15 11:53
Beklagar djupt att Jesus Gil avlidit. Man må tycka vad man vill om honom som person men åtminstone två saker går aldrig att förneka:
1)Han var en profil av enorma mått och hans bortgång innebär ett stort avbräck för spansk fotboll.
2)Jesus Gil älskade verkligen sitt Atletico Madrid och VILLE verkligen göra klubben till Spaniens bästa.

Nu när Gil gått ur tiden undrar jag hur det kommer gå för Atletico? Gil var ju synonymt med Atletico. Hoppas verkligen att klubben klarar sig bra framöver ändå med nya finansiärer Atletico de Madrid hör ju självfallet hemma i La liga!

Vila i fred
Valencia Vincent
2004-05-15 00:13
R.I.P. Jesus Gil.

En underbar personliget har lämnat den spanska fotbollen.
Real Madrid Wake
2004-05-15 01:44
R.I.P Jesus Gil.

Instämmer i föregående inlägg.
Real Madrid 10-Luis Figo
2004-05-15 12:56
Beklagar sorgen för Jesus Gil död.
Spanien 10-Luis Figo
2004-05-15 12:56
Beklagar sorgen för Jesus Gil död.
Spanien Zorro
2004-05-15 11:40
Han kommer att bli saknad av många. En tragisk händelse för alla fotbollfans över hela världen. En personlighet utöver det vanliga. En fantastisk människa. Vi kommer för altid att komma ihåg honom.

R.I.P. Jesus Gil

//ManUtd fan
Atlético andersito
2004-05-15 00:03
19:45 avled Jesús Gil efter en längre tid i koma...
med anledning av detta är matchen ändrad till söndagen klockan 18
Atlético Peter Beer
2004-05-15 10:46
R.I.P
Du var klubbens själ
Real Madrid rrr
2004-05-14 23:37
BEKLAGAR SORGEN R.I.P JESUS GIL!
Real Madrid rrr
2004-05-14 23:37
BEKLAGAR SORGEN R.I.P JESUS GIL!
Atlético Wikström
2004-05-14 21:22
Det står inte någon stans i artikeln att jesus y gil har avlidit. är han död?
Barcelona Rivald0
2004-05-14 21:39
Beklagar sorgen...
Atlético andersito
2004-05-14 19:53
beroende på vilka som åker ut... speciellt när det är många bra lag som kan åka ut...
Valencia Red. Rickard
2004-05-15 11:43
Jesús Gils bortgång är en stor förlust för den spanska fotbollen så väl som en stor förlust för Atlético. Hoppas att ni finner en värdig ersättare till honom och att han får det avsked han förtjänar nu ikväll.
Real Madrid Siempre Zizou
2004-05-14 21:55
Ville bara säga att jag läste att Gil avlidit. RIP.
Beklagar sorgen.
Real Madrid Siempre Zizou
2004-05-14 21:55
Ville bara säga att jag läste att Gil avlidit. RIP.
Beklagar sorgen.
Annons: