/spanien/atletico/forum/2713.aspx/spanien/atletico/forum/2713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Peter Beer
2004-11-03 18:34
Marçinho//Jag vet..Dom där jävlarna har feta plånböcker..Men det jag menar är om Tevez vägrar spela i Tyskland så tror jag inte heller han är särskilt sugen på Ukraina
Atlético andersito
2004-04-28 00:49
tycker också det ska vara på spanska... gillar den om "Garvis" Carlsson eftersom han är en gammal storspelare i klubben och han är svensk
Spanien anita
2004-04-25 21:41
Vill bara säga att Atletico Madrid e bättre än Real Madrid,,Atletico spelade bättre..men de va så jävla synd att Fernando Torres inte va mä,,
Atlético Bobban
2004-05-03 14:53
Boka in söndag kväll för att följa Atléticos kamp för en av Uefacup platserna! Kl 21.30 är det avspark direkt i TV4+
Atlético V.C.
2004-04-28 09:53
Tre säkra poäng mot Celta på söndag? Mitt tips är 3-1. Vad tror ni?
Atlético andersito
2004-04-30 02:19
Ingemar kolla in den sidan så kanske det ger lite...
Atlético V.C.
2004-05-02 13:37
Tre omgångar kvar, UEFA-cupen är fortfarande inom räckhåll... Det kan bli hur spännande som helst, nej, det är redan hur spännande som helst.
Atlético V.C.
2004-04-27 21:25
Den svenska peñan ska självklart inte innehålla engelska ord. Den enda kopplingen är väl färgerna, Stporbritanniens och USAs flaggor är röd-vit-blåa?
Atlético V.C.
2004-05-01 20:56
3-1
Hoppas det håller sig, så mitt tips slår in! Fast jag har inte emot några Atleti-mål till...
Atlético Bobban
2004-05-01 20:24
2-0 till Atlético efter fem minuter.....

Målskyttar Nano och Torres!
Atlético Bobban
2004-05-01 21:01
Grymt om de kan vinna den här matchen, för det ser ju bra ut så här långt men Celta är inte ofarliga....
Celta Vigo SUPER-C
2004-05-02 11:28
Ni hade tur igår, !!!! domaren och det underkända målet för celta !!!!

Atlético V.C.
2004-04-30 12:11
Paunovic verkar het, han kanske gör det andra. Ialla fall enligt honom själv...
Atlético V.C.
2004-04-30 12:00
Torres visade i matchen mot Italien att han är i riktigt bra form, han kommer säkert sätta två av de målen som jag har i mitt tips. Jag ska fundera ett tag till på vem som gör det tredje, se vilka som börjar först...
Atlético paniagua
2004-05-05 10:36
För att klargöra vad jag menar:
Jag tycker att namnet skall vara "Peña Atletica" och sedan bifogar man "Suecia", så att säga, "vid sidan av".
Hoppas ni förstår vad jag menar, trots att jag uttrycker mig som en struts... :-)
Atlético Jesus Gil
2005-03-09 19:17
Garate//
Du menar väl Eto'o som var klar för oss i sommar?
Ja Baptista vore en dröm!
Varför registrerar du dig inte?Du kan va registrerad på samma namn hos flera forum samtidigt, det är jag: hos Udinese, Liverpool och Atleti--Det är mina lag
Barcelona Barca!
2004-05-03 14:59
är du duktig på fotboll, som manager? då är xperteleven nått för dig. gå in på www.xperteleven.com och anmäl dig (gratis) och gå sedan med i ligaid:883. Är faktiskt grymt roligt, OM man är seriös.
Real Madrid Barca!
2004-05-03 14:59
är du duktig på fotboll, som manager? då är xperteleven nått för dig. gå in på www.xperteleven.com och anmäl dig (gratis) och gå sedan med i ligaid:883. Är faktiskt grymt roligt, OM man är seriös.
Atlético paniagua
2004-05-05 10:32
En liten synpunkt vad gäller namnet på en svensk atleti-peña; jag ser att namnet "Peña Atletica de Suecia" hitills fått flest röster, vilket i och för sig inte är fel, har dock lite invändningar mot namnet. Hoppas ni inte tycker att jag blir för petig eller besserwisseraktig.
Som halvspanjor och vårdare av spanska (och svenska) språket, måste jag säga att det skulle låta bättre om det hette "Peña Atletica, Suecia" eller "Peña Atletica/Suecia". Att infoga "de" emellan gör att namnet ej "flyter" så bra. Dessutom blir det för likt "Atletico de Madrid". Det är lite svårt att förklara för de som ev. inte talar spanska, men det låter inte riktigt bra. I övrigt tycker jag namnet är helt ok.
Mitt förslag är alltså att spola "de" i namnet.
Atlético andersito
2004-05-04 14:33
tänk om vi hade kvar alla bra spelare nu... tänker på valeron capdevila molina baraja och solari...
Atlético Peter Beer
2004-11-03 21:39
Men Tyskland är (iaf för mej) hundra gånger mer attraktivt än Ukraina. Och för en hemmakär latino borde Ukraina vara det längsta hemifrån man kan komma. Men det är ju pengarna förstås...

Nu säger Boca att Tevez först går i juni, det är bra, vi kanske kan samla ihop pengar till dess. För i dagsläget tror jag inte vi kan bjuda 200 miljoner. Toni Munoz har spanat in Robinho och är jävligt imponerad men han kostar väl lika mycket som Tevez...Om jag fick välja mellan dom skulle det bli Carlitos varje dag!
Det gäller bara att vi kvalificerar oss för Champions League...
Atlético paniagua
2004-05-07 11:06
Det är möjligt att det används här och där, men i det här sammanhanget blir effekten den att för en spanjor så låter det som om peñan heter "Atletica de Suecia" och det var väl aldrig syftet? Syftet är väl att peñan skall heta "Peña Atletica" men med klargörandet att vi är från Sverige? Då finns det bättre sätt att skriva namnet på för att ej orsaka missförstånd.
Atlético Bobban
2004-05-09 11:15
Manzano har ett kontrakt med Atleti fram till sista juni 2004, alltså drygt en och halv månad kvar! Hur vida han ska fortsätta eller inte, har varit en enda lång följetong sedan i julas då Atlético låg bra till för en av CL platserna. Ena stunden skulle han skriva på för två nya år för att några dagar senare inte ens få ett nytt kontraktsförslag! Allt beroende på lagets spel för stunden....

Utåt har det hetat från Manzanos del att jag diskuterar ingen förlängning innan ligan är färdigspelad. Samma mantra upprepas av Sportchefen när det gäller både nya spelare och en eventuell ny tränare-
Atlético Mathias
2004-05-09 17:53
Vilka är de hetaste ryktena både när det gäller förluster och nyförvärv? Tänkte om de finns några återkommande?
Atlético Mathias
2004-05-09 17:53
Vilka är de hetaste ryktena både när det gäller förluster och nyförvärv? Tänkte om de finns några återkommande?
Atlético Jesus Gil
2005-03-10 10:46
Ja Zico var en härlig lirare, dock var det långt före min Udinese-tid började. Min första Udinese-idol var Bierhoff (mycket tack vare EM 96), i Atleti var det Kiko. Hur började du hålla på Hamburg och spelade Keagan där då?
ps Jag är Peter Beer, har bytt namn bara.
Atlético V.C.
2004-05-12 12:01
Är det nån som har koll på hur transferryktena går i Atletico?
Atlético Wikström
2004-05-16 13:15
R.I.P Jesús Gil
Atlético Mathias
2004-05-15 22:09
Många härliga minnen som Jesus lämnar efter sig. Har själv ett härlig minne när kamerorna zoomade in hans härliga leende på hederläktaren när Albertini dundrade in 2-2 frisparken borta mot Real i slutminuten för något år sedan.

Han levde verkligen för vårt Atletico och han kommer ej att kunna ersättas.

Vila i fred Jesus Gil!
Atlético Mathias
2004-05-15 22:09
Många härliga minnen som Jesus lämnar efter sig. Har själv ett härlig minne när kamerorna zoomade in hans härliga leende på hederläktaren när Albertini dundrade in 2-2 frisparken borta mot Real i slutminuten för något år sedan.

Han levde verkligen för vårt Atletico och han kommer ej att kunna ersättas.

Vila i fred Jesus Gil!
Annons: