/spanien/atletico/forum/2712.aspx/spanien/atletico/forum/2712.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona teknik
2004-02-07 10:16
kim källstrom är bäst
Real Madrid Ronnie
2004-02-07 12:15
Va fan snackar ni om? Luis Garcia har varit en av de bättre spelarna i Barca! Okej om alla spelar dåligt i BArca hur kommer det sig att vi ligger strax efter er?
Barcelona Ronnie
2004-02-07 12:15
Va fan snackar ni om? Luis Garcia har varit en av de bättre spelarna i Barca! Okej om alla spelar dåligt i BArca hur kommer det sig att vi ligger strax efter er?
Real Madrid Jonsson
2004-02-09 17:24
har en fråga....någon som har en lista över vilka spanska spelare som kommer ifrån vilken region??? typ katalonier, basker osv. tacksam för hjälpen!!
Atlético paniagua
2004-02-10 15:19
Efter fadäsen mot Valencia, framgår det med pinsam tydlighet vad vi redan visste. Atletico utan Torres är inte ett vidare bra lag! En rejäl utrensning och efterföljande komplettering är nödvändig inför nästa säsong. Vi behöver en bättre defensiv och ett anfallsalternativ till Torres. Han kan inte dra hela lasset själv. Många prisar Demis. Personligen tycker jag inte att han har presterat tillräckligt hittills denna säsong. I alla fall inte så mycket som behövs, ifall Atleti skall vara ett topplag. Jag hoppas i det längsta på att Henke Larsson inte går till Mallorca, utan att Atletis inköpsansvariga inser vilket guldläge de har att få en av Europas bästa anfallare till laget. Han kan avlasta Torres med sitt uppoffrande spel. Han är dessutom en utmärkt framspelare, så att vi inte måste hoppas att Ibagaza håller formen hela tiden. Dessutom är han en god striker, så att målproduktionen fördelas lite jämnare, och vi inte förlorar slagstyrka när Torres är borta. Visserligen är han lite till åren, så det blir ju ingen ungdomssatsning. Men han håller i ett par år till.
Nu är ju en bortaförlust mot Valencia inte ngn direkt flopp. De är ju ruggigt bra i år. Men spelet har sviktat under hela året, med undantag från andra halvlek mot Bilbao. Och de senaste matcherna har det varit oroande svagt.
Nu är det fundamentalt att vi åtminstone tar poäng mot holländska landslaget nästa omgång. Det är en "sexpoängsmatch" mot en av huvudkonkurrenterna om sista CL-platsen.
Forza Atleti! Siempre Fiel! F/A
Atlético Bobban
2004-02-18 11:05
Atlético sidan här på svenskafans har gått med i en webring för Atleticofans.

Webringen har startats av våra tyska kollegor på Peña Atletica Centuria Germana. Det hela går ut på att skapa ett enkelt sätt att klicka sig fram till alla Atlético hemsidor som finns i cyberrymden. Fler och fler sidor ansluter sig för varje dag.

Enkel att använda, det är bara till att klicka på symbolen under björnen i vänstermarginalen. Där de olika symboleran har följande funktioner:

Rewind = Tillbaka till sidan före
Pil upp = En meny över samtliga anslutna sidor
Play = Shuffle, Slumpmässigt val av sida i ringen
Fast forward = Nästa sida på tur
Atlético Razor
2004-02-10 10:04
Ingen förlust mot Barca nu bara! Vi måste ta tillbaka greppet om 4e platsen.
Atlético Razor
2004-02-10 10:04
Ingen förlust mot Barca nu bara! Vi måste ta tillbaka greppet om 4e platsen.
Atlético Mathias
2004-02-10 18:31
Håller med er...
Truppen känns alldeles för tunn.
Vågar inte tänka på vad som händer med fler nyckelspelare skadade.
Atlético Mathias
2004-02-10 18:31
Håller med er...
Truppen känns alldeles för tunn.
Vågar inte tänka på vad som händer med fler nyckelspelare skadade.
Atlético paniagua
2004-02-10 15:54
P.S. Det är ju typiskt att Torres skall vara skadad just när Atleti går in i sin viktigaste period, med fyra matcher mot topplag och huvudkonkurrenter om CL-platserna (Osasuna-Valencia-Barcelona-Depor). Hittills bara en poäng. Detta kan gå käpprätt åt skogen om det vill sig illa.
Barcelona Barca_91
2004-02-14 13:28
Ni har ett riktigt bra lag måste jag säga...
Min favorit är Ibagaza otrolig teknik förresten kommer han vara med?
Ni kommer få det tufft ett Atletico Madrid utan Torres är som Barca utan Ronaldinhio.

Jag tippar 3-1 till oss,om ni har tur kan ni få lika!
Atlético Razor
2004-02-12 09:33
Jag tycker det finns för många "halvbra" spelare på mittfältet. Nano, Musampa och Jorge är inget för en första elva som har Championsleague-ambitioner. Menar inte att de behöver säljas alla tre, men te x Musampa är inte direkt "ung och utvecklingsbar" längre.

Hur går det för Ortiz föresten? Jag trodde att han skulle blomma ut den här säsongen efter alla skriverier om honom i slutet av sommaren. Eller är han skadad nu kanske?

En undran till; varför blev inte Simeone den frälsare, "pappa" eller pålitliga kvalitetsspelare man hade trott den här säsongen? Vad gick fel, var det placeringen i backlinjen?
Atlético Razor
2004-02-12 09:33
Jag tycker det finns för många "halvbra" spelare på mittfältet. Nano, Musampa och Jorge är inget för en första elva som har Championsleague-ambitioner. Menar inte att de behöver säljas alla tre, men te x Musampa är inte direkt "ung och utvecklingsbar" längre.

Hur går det för Ortiz föresten? Jag trodde att han skulle blomma ut den här säsongen efter alla skriverier om honom i slutet av sommaren. Eller är han skadad nu kanske?

En undran till; varför blev inte Simeone den frälsare, "pappa" eller pålitliga kvalitetsspelare man hade trott den här säsongen? Vad gick fel, var det placeringen i backlinjen?
Atlético Mathias
2004-02-12 22:01
Vad jag har sett så tror jag helt enkelt att Simeone börjar bli för gammal, tycker han har problem med tempot och blir ofta tvåa på bollen. Härlig inställning och kampvilja dock!
Atlético Mathias
2004-02-12 22:01
Vad jag har sett så tror jag helt enkelt att Simeone börjar bli för gammal, tycker han har problem med tempot och blir ofta tvåa på bollen. Härlig inställning och kampvilja dock!
Barcelona Barca_91
2004-02-15 23:01
Jag tippade rätt(stolt)
Atlético paniagua
2004-02-16 15:50
Snälla, snälla "Kimmen" med flera, sluta skriva "Athletico Madrid". Det finns inget "h" med i Atletico. Lika lite som det heter Athletico Bilbao. Det heter Atletico Madrid och Athletic (utan "o") Bilbao. Förlåt om jag verkar petig.
Atlético Mathias
2004-02-15 21:01
Bara att ta nya tag, nog märktes det i backlinjen...
Atlético Mathias
2004-02-15 21:01
Bara att ta nya tag, nog märktes det i backlinjen...
Atlético Tomas_O
2004-02-15 21:16
Fanclub för atleti? Jag uppskattar att det finns åtminstone ett tjugotal här på forumet som gärna hade varit med bara någon tar tag i det och startar igång det.
Atlético Jhensa
2004-02-16 12:21
pinsam insats av laget igår....backlinjen va ju helt åt helvete.....
men ännu mer pinsamma är tv4+...så jävla inkompetenta så det e sjukt...innan matchen så visar dom en karta över spanien med madrid å barcelona utmärkt...å framför namnen på lagen har dom klubbemblemen...men fram för vårt kära atletico så har dom kladdat dit ett real märke.....jävla idioter.....
Atlético Razor
2004-02-17 12:36
Zorro

För det första är det här ett forum för Atleti och för det andra är inte Scholes den bästa mittfälltaren i den något överskattade engelska ligan.

Forza Atleti
Atlético Razor
2004-02-17 12:36
Zorro

För det första är det här ett forum för Atleti och för det andra är inte Scholes den bästa mittfälltaren i den något överskattade engelska ligan.

Forza Atleti
Spanien Zorro
2004-02-17 12:11
Ciao El Spania! Jag ber er att gå in på englandsidan och rösta på Paul Scholes.

Tack på förhand!
Gracias
Spanien Sir Micke
2004-02-20 20:02

det ända madrid lag jag kan tänka mig heja på är atl madrid!!!!!
Atlético anita_torres
2004-02-18 20:57
fernando torres e så jävla snygg asså..han e bara 19 år och är väldigt beröm..han e dö söt..undra om han har nån flickvän..Hmmm
Atlético paniagua
2004-02-17 17:25
--Kimmen--
Uppmaningen var ej bara för dig. Har sett dessa felstavningar så ofta på detta och andra forum i svenskafans, att jag tyckte det var på sin plats att nämna det, för dem som inte kännner till hur lagen stavar sina namn.
Atlético paniagua
2004-02-23 16:27
Nu är det värsta över! Det blev endast 2 poäng på 4 matcher. Inget vidare facit. Men ser man tillbaka på säsongsupptakten, så var det just dessa motståndare som orsakade den dåliga starten, så vi får hoppas att killarna tar sig i kragen och upprepar sviten av segrar som därpå följde. Tyvärr har ju holländska landslaget, med Davids i spetsen, fått fart på fötterna och tills vidare knipit den sista CL-platsen. Dessutom är det 6 pinnar upp till dem. Ett försprång som just nu ser väldigt svårt ut att hämta in. Men hoppet är det sista som lämnar människan...
Egentligen är det förvånansvärt att Atleti ändå är däruppe och kämpar om CL-platsen. Spelarmaterialet är inte det rätta, vilket jag varit inne på tidigare, och spelet har egentligen inte stämt på hela säsongen, med undantag för ngn halvlek här och där.
Förstärkningar behövs på ALLA poster. Den ende som sitter säkert är väl Ibagaza. "Men hallå?" säger ni, "Torres då? " . Jo, han sitter väl säkert eftersom han personifierar Atleti och jobbar hårt. Men hans effektivitet som striker måste förbättras. "Men 12 mål är väl bra?". Förvisso, men betänk att hälften av dem tillkommit på straff. Ser man på Torres konkurrenter i skytteligatoppen, har de gjort nästan uteslutande spelmål. 6 (eller om det är 7) spelmål på 25 matcher är inte dåligt, men det krävs mer om man skall räknas som en riktigt bra målgörare. Han är ännu lite grön, men blir bättre. Tyvärr kan det också ha att göra med att han inte avlastas tillräckligt bra av Demis, vilket gör att så fort Torres har bollen så får han hela backlinjen på sig. Jag har tjatat om det förr, men där skulle Henke Larsson med sina löpningar utan boll göra stor nytta.
Forza Atleti! Siempre Fiel! F/A
Atlético Bobban
2004-02-21 18:46
Andra halvleken i igång, haka på chaten.....
Annons: