/spanien/atletico/forum/2710.aspx/spanien/atletico/forum/2710.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Mathias
2004-01-18 23:28
Skön seger! Bra att både Demis och KUNGEN fick göra mål, stabil insats förutan på slutet lite...
Ibagaza fortsätter verkligen att imponera.
Champins League kval väntar?!!!
Atlético paniagua
2004-01-18 23:38
Skönt med ytterligare en seger trots att spelet ej övertygar. Det är lustigt att laget kan ligga så bra till när spelet ej funkar, bortsett från andra halvlek mot Bilbao. Hur bra blir de då inte när spelet fungerar?
Problemet, så som jag ser det, ligger främst i försvaret och det defensiva mittfältet. Alldeles för många farliga sidledspassningar och drällande med boll. Det ser ibland okoncentrat och slarvigt ut. Simeone i backroll är en direkt säkerhetsrisk. Även Calvo är lite virrig. Visserligen saknades Lequi, men även han har på senare tid drällt lite väl mycket med boll. Sergi är den enda som klarar sig från kritik från min sida. Och då trodde jag ändå, när säsongen började, att han skulle vara gammal och trött. Så fel jag hade. På mittfältet är De Los Santos rent katastrofal (snälla Manzano, ta in Movilla!!) och drar bara på sig gula kort. Välförtjänta sådana, då han är väldigt vårdslös i tacklingarna.
Laget är för beroende av att Torres och Ibagaza skall ha en bra dag, vilket de alltsom oftast, tack och lov, har. Nej, det behövs en rensning i laget och nytt blod. Min stora önskan är att se Henke Larsson i den röd-vita tröjan tillsammans med Torres, och jag fick skrämselhicka när Aftonbladet gick ut med att han var klar för Barcelona. Felaktigt, som det visade sig...
Forza Atleti. Siempre Fiel. F/A
F. Torres
2004-01-18 18:41
Hoppas på vinst idag. Vi vinner med 2-1, våra mål görs av Torres och Musampa. För övrigt så hade jag velat se Jose Mari i den röd-vita tröjan tills nästa säsong =)
Atlético Razor
2004-01-14 14:15
Får vi bara in José María MOVILLA Cubero i startelvan (han kan spela istället för Nano och Musampa) så blir det CL-plats. Det är jag säker på!

.....eller ja, inte säker kanske. Men det hade varit kul att se honom spela - det är en härlig spelare!
Atlético Razor
2004-01-14 14:15
Får vi bara in José María MOVILLA Cubero i startelvan (han kan spela istället för Nano och Musampa) så blir det CL-plats. Det är jag säker på!

.....eller ja, inte säker kanske. Men det hade varit kul att se honom spela - det är en härlig spelare!
Barcelona MartinJ
2004-01-13 21:14
Gillar du Stryktipset? spela spanskatipset på www.spanskatipset.tk

För alla!
Atlético Razor
2004-01-29 13:16
Dåligt att förlora hemma mot Sevilla. Även om det var nästan omöjligt att gå vidare borde de kunna spela med lite stolthet. 1-2 hemma suger!
Atlético Razor
2004-01-29 13:16
Dåligt att förlora hemma mot Sevilla. Även om det var nästan omöjligt att gå vidare borde de kunna spela med lite stolthet. 1-2 hemma suger!
Atlético Peter Beer
2004-01-13 22:38
jaja men han är iaf mer bekant än vad Ibagaza är
Atlético paniagua
2004-01-22 12:07
4-0!!! Jag drar mig för att säga det men... vad var det jag sa!?!! Jag hatar att ha rätt! Försvaret är inte bra, defensiva mittfältet är ej bra och spelar inte Ibagaza och Torres så finns det inte mycket till lag. Hur Manzano kunde vara så arrogant att han ställer över halva ordinarie elvan och tror att han kan göra ett bra resultat mot ett sådant lag som Sevilla, övergår mitt förstånd. Det är inte första gången den här säsongen som Sevilla klämmer in fyra mål mot ett Madrid-lag!!!
Forza Atleti! Siempre Fiel! F/A
Atlético Bobban
2004-01-20 13:54
Det är alldeles riktigt att Torres har gjort 12 mål hittills, varav fem har varit på från elvameterspunkten!
Atlético Peter Beer
2004-01-19 19:58
Vieri i Atléti igen skulle vara grymt, sen behöver vi nytt folk i defensiven också
Spanien Thell
2004-01-31 11:12
Jappp
Ruben Olivera är klar för er. Uruguyansk anfallare/trequartista. Var turneringensspelare i för förra U-VM. Han kom till Juventus från Danubio inför säsongen 02/03. Han fick inte spela så mkt men spelade alltid i dom "döda" m atcherna i ligan, CL å cupen. Han imponerade i slutet och man trodde att han antingen skulle få spela mera näösta säsong lr bli utlånad.

I år tackade han nej till ett lånebud från EMpoli pga av personliga skäl. Har inte sett av han alls lika mkt nu som förra säsongen. Men en flytt till ett land där dom pratar hans hemspråk kan bli ett rikigt lyft för honom. Han har talangen. Det är nu bara vänta å se om Atl. Madrid är bättre på att utnyttja den är fega Lippi.
Atlético Peter Beer
2004-01-21 21:50
var väl bara en tidsfråga, jag tycker att försvaret sätt bräckligt ut hela säsongen...mittfältet också för den delen...aja,, nu lär dom väl sej en läxa iaf
Atlético Mathias
2004-01-22 20:37
Mmm...Det brister bakåt, bara att konstatera. Kan inte ha varit full satsning på cupen i år, eller? Hoppas det iaf... ;)
Atlético Mathias
2004-01-22 20:37
Mmm...Det brister bakåt, bara att konstatera. Kan inte ha varit full satsning på cupen i år, eller? Hoppas det iaf... ;)
KRYCKAN
2004-01-26 18:13
ser inte bra ut
Atlético Razor
2004-01-29 10:05
Men Juanma är bara här på lån va? Och Atleti har inte gjort det till vana att behålla sina lån, vare sig de sköter sig eller ej. Både José Mari och Coloccini var rätt bra förra året men de fick ju inte stanna än då. De kanske var för dyra men jag tror nog hellre de hade stannat i Madrid än gått till Villareal.
Atlético Razor
Men Juanma är bara här på lån va? Och Atleti har inte gjort det till vana att behålla sina lån, vare sig de sköter sig eller ej. Både José Mari och Coloccini var rätt bra förra året men de fick ju inte stanna än då. De kanske var för dyra men jag tror nog hellre de hade stannat i Madrid än gått till Villareal.
Atlético Razor
Atlético Razor
Atlético Mathias
2004-02-02 17:17
Låter lovande i alla fall...
Atlético Mathias
2004-02-02 17:17
Låter lovande i alla fall...
Nedved_kung
2004-02-02 12:21
Olivera kommer peta Nano utan tvekan! har sett mycket av honom och jag bara undrar varför inte får chansen i juve. Hoppas han lyckas visa framfötterna i Athl.Madrid nu. Nu ska det bli kul att se på Athletico och Olivera. Glömde nämn att han kan spela Som högermittfältare också.. En väldigt teknisk och snabb spelare.

Föresten e han bara på lån, han har också blivit lovad mycket speltid om han nu inte gör någon besviken.

Forza Juve!
Atlético paniagua
2004-01-28 18:23
Jag kanske inte tycker att Luis Garcia var den absolut bäste i Atleti förra året, men definitivt en av de bästa. Han är för min del mycket välkommen tillbaka om det nu skulle falla sig så. Bara han inte tar med sig den dåliga formen...
Vad gäller Burgos, så kan jag både ha och mista honom. Kanske ännu hellre mista, för med det utseendet... ;) Dessutom gör Juanma bra ifrån sig mellan stolparna.
Atlético Razor
2004-01-28 14:22
Det känns inte som Burgos kommer tillbaka efter skadan. Det är inte många matcher i rad han har stått i år. Hoppas verkligen att Aragoneses tar ett STORT steg framåt!

Fö. skulle jag inte tacka nej till Luis Garcia i atletitröjan igen. Han gör ju ingen större succé i Barca (vem gör det nu förtiden). Så det kanske inte är omöjligt att köpa tillbaka honom till nästa säsong. Jag tyckte att han var vår bästa spelare förra året. Nån som håller med?
Atlético Razor
2004-01-28 14:22
Det känns inte som Burgos kommer tillbaka efter skadan. Det är inte många matcher i rad han har stått i år. Hoppas verkligen att Aragoneses tar ett STORT steg framåt!

Fö. skulle jag inte tacka nej till Luis Garcia i atletitröjan igen. Han gör ju ingen större succé i Barca (vem gör det nu förtiden). Så det kanske inte är omöjligt att köpa tillbaka honom till nästa säsong. Jag tyckte att han var vår bästa spelare förra året. Nån som håller med?
Atlético paniagua
2004-01-30 10:49
--lol--
Valenciatröjan finns kvar. Priset har jag satt till 50:-. Maila mig på david_lampa@hotmail.com , om du är intresserad, så pratar vi vidare om saken.
Atlético Bobban
2004-01-27 23:39
Burgos är skadad igen, i måndags gjorde man en magnetröntgen och konstaterade en bristning i ljumsk muskeln alldeles intill det ställe där han var skadad tidigare den här månaden.
Spanien 14-79
2004-01-29 21:37
Namn: 14-79
Hemort: Aranda de Duero
Sänt: 2004-01-29 21:33:55
Uppror!

Spanjorer på detta forum förenen eder!

Jag kan rekommendera alla (både ja och nej) härstammandes ifrån den iberiska halvön, och även andra som har någon form av kritiskt tänkande samt sunt förnuft kvar, att läsa det senaste numret (som även står som reklamering här ovan) utav Sportidningen "Sportmagasinet", eller rättare sagt det senaste numret.

"Sportmagasinet" är en tidningen som utges månadsvis utav den vänsterextrema och kollektiva tidskriften Aftonbladet vilken skall behandla och bevaka idrott vid sidan av det kontinuerliga (misslyckandet) som sker i den numera ökända tidningen "Sportbladet".
Det senaste numret är vikt åt en tioårs-åminnelse sedan "Ravellis fotbollsräddning" samt "Tommy Salos diton". Numret går ändå under det missvisande namnet "Spanskt dokument", för de som läser den (och jag hoppas så många som möjligt gör det) kommer snart upptäcka att det hela är ingenting annat än två rejält stora skottsalvor emot den spanska fotbollen, landslaget samt det spanska folket rent generellt. De två artiklarna går under ordalydelsen "Därför misslyckas landslaget" samt "Barca - en kamp mot liv och död" (varav det senare skildrar Barcelonas s k kamp mot Centralmakten).

Den förstnämnda artikeln - "Därför misslyckas landslaget" - skrivs som ett led i en "granskning" av de olika landslagen varför man nu bedömde att det var Spaniens tur.
Artikeln är skriven av den lätt pubertale Erik Niva - som f ö gjorde sig rikskänd genom att stoltsera med att han fejkat sig in på den värdelösa dokusåpan "Farmen" för ett par år sedan - som målar upp en orgie i felsägningar, ordvridningar, direkta sakfel samt minimala historiekunskaper. Att Raúl brände straffen i EM 2000 beror på en mängd kaosteorier som att Franco tog makten 1939, att man blev utdömt mot Sydkorea skall också bero på att Baskien har ett eget parlament samt en egen president etc.

Författaren lämnar en mängd olika subjektivt vinklade åsikter som i hans värld är upphöjt till en etablerad sanning, eftersom man får anta att så också kanske är/blir fallet sedan tidningen som sådan läses av en bred läsekrets.
Hans teorier är skiftande och han blandar även in gamla Realikoner som exempelvis Butragueño och avrättar dessas odödliga rykte fullständigt med att ej hålla det "internationella måttet" etc. Även andra (spanska) spelare ifrån världshistorien, såväl Real som andra spanska lag, får sig en känga av den knappast oblyge textförfattaren.
Det är förvisso inget unikt att en svensk skriver på detta sättet om oss men själva tyngden i allvaret är att man trots allt ägnat sig ett par sidor med att reda ut vårt "folkkynne" (som författaren själv reder ut genom att han självutnämnt agerar språkrör åt 40 miljoner människor) samt applicerar det på landslaget genom en mängd olika subjektiva vinklingar samt egna åsikter och upphöjer detta till ett etablerat faktum.

Sitt inte passiv - agera kraftfullt mot denna spanskfientliga etik som genomsyrar den genomruttna svenska sportjournalistiken (det finns undantag) och tveka inte med att göra din röst hörd i denna - för oss - själsfråga.
Läs artikeln; vredgas, förbannas, men knyt inte händerna i fickorna utan låt dem svinga fritt.
Det sista dem tar ifrån oss är det talande ordet och den reaktionära handlingen.
Fråga dig själv: vad gjorde jag för att ändra en opinion idag?!

Ingen plattform för oseriös journalistik!!

*Sprid dessa ord*
Annons: