/spanien/atletico/forum/2709.aspx/spanien/atletico/forum/2709.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Atletico_Andres
2004-01-01 22:44
Blir det någon svenska peña eller?
Jag är gärna med och grundar en sådan.
Atlético Mathias
2004-01-01 22:50
Jag är med! :)
Atlético Mathias
2004-01-01 22:50
Jag är med! :)
Atlético paniagua
2004-01-05 02:23
Hej! Skriver direkt fran Madrid, dar Atleti aterigen misslyckats att ta 3 poang borta. Tack och lov lyckades de andra lagen i A:s narhet inte skrapa ihop mer an en poang.
Ar garna med och grundar en svensk peña,vet dock ej hur man skall ga till vaga, men det torde nog ej vara sa svart.
Till er som tankte kopa jubileumstrojan vill jag hoja ett varningens finger. Jag kopte den i somras, dvs den som gar att fa tag pa i sportaffarer. Den trojan ar mycket bekvam, och jag tror inte att fargen kommer att forsvinna efter ett par tvattar sa lange man foljer tvattanvisningarna. Den som gar att kopa via Atletis hemsidas natshop, ar dock en annan historia. Jag var pa Vicente Calderons shop haromdagen dar bagge versionerna gar att kopa. Skillnaden pa dem ar att den som gar att kopa via hemsidan har jubileumsloggan broderad pa armen. Denna ar dock av en annan kvalite an den som gar att kopa overallt, och alls inte lika skon som den utan jubileumsbroderingen. Sa lyd ett rad och se till att kopa den utan broderingen pa armen. Dessvarre gar den ej att kopa via natet, savitt jag vet.
Forza Atleti. Siempre Fiel. F/A.
Atlético Ven
2004-01-05 11:59
Moreno blir utlånad till Bolton.
Atlético Mathias
2004-01-11 19:47
Mitt tips: 3-1
Atlético Mathias
2004-01-11 19:47
Mitt tips: 3-1
Real Madrid Ronaldo Luiz Nazario de Lima.
2005-06-09 18:31
grattis till er nya tränare lillebror..

en mycket bra meriterad tränare .
Atlético Bobban
2003-12-07 20:59
Skön seger med 2-0 och Torres hittade målet igen....
Atletico_Emil
2003-12-07 17:55
Jag tipp 3-0 till Atleti, Torres 2 och Ibagaza 1!
Spanien neo
2003-12-07 19:55
1-0 "Torres"
Racing Santander Dave W
2003-12-07 21:06
Underbar seger! Skönt att se att vi inte saknade Demis. Rodrigo spelade väldigt bra. Suverän insats av hela laget!
Atlético Peter Beer
2004-01-12 22:21
Torres e redan så upphaussad..
Atlético Atletico_Andres
2004-01-06 23:33
paniagua:
såvitt jag förstår är det upp till atleti att välja vilket matchställ de vill spela i eftersom nikemärket finns på jubileumströjan också. sen är det typ oerhört omöjligt att välja den snyggaste tröjan mellan ord. hemma och jubileumströjan!
tack för tipsen om jubileumströjan, det lutar åt att jag låter min moster i Torrevieja köpa den vanligare versionen med jubileumsmärket mitt på bröstet.

Ang. Marca så undrar jag om den finns tillgänglig att köpa nånstans i sthlm?

peter beer:
0-0 kan funka men det är ingen vidare skön sits inför returen! matchrapport?
Atlético Peter Beer
2004-01-06 22:51
ja e nöjd me 0-0,, dom vann trots allt 5-0 mot celta
Athletic Kuba
2004-01-12 02:44
Gratulerar till en välförtjänt seger! Även om jag tycker att 3-0 var lite i överkant.

Athletic är verkligen inte bra på bortaplan i år. Det som är synd är att de inte är särskilt bra hemma heller...

Fortsatt lycka till i serien!
Spanien 14-79
2004-01-13 11:30
Peter,

Nej, det tycker jag inte. Vore det så är det för att han är värd det, inget tu tal om den saken.
Spanien 14-79
2004-01-12 20:40
Märkligt vad många som haussar Ibagaza i skyarna, vad var ställningen innan Torres exploderade?
Mig ihågkommen var det 0-0 trots att den där lille mittfältaren gjorde någon enstaka tunnel etc.

Och vips gjorde en 19-åring två snabba mål och flåsar en viss brasse i vit matchtröja uppe i skyttetoppen. Med, eller utan, Ibagaza.

På tal om kungar.
Atlético Peter Beer
2004-01-12 19:06
Ibagaza är kung
Atlético paniagua
2004-01-06 13:03
Hej aficionados!
En liten kul detalj jag upptackte da jag laste sondagens Marca igar: tydligen spelade Atleti i bortamotet med Zaragoza i jubileumstrojerna! Nagot jag i alla fall inte sett laget spela i tidigare under sasongen. Annars brukar laget hemma spela i sin ord. matchtroja som ju har lite fler och smalare rander och dar kragen ser lite annorlunda ut (och som for ovrigt inte har ngt gora att med den trojan som finns pa bilden i Shopen langst till hoger pa denna sida, som snarare paminner om jubileumstrojan med reklam och klubbmarket placerat till vanster i stallet for i mitten pa brostet). Borta har ju laget sin bla-gula troja, men da denna drakt skulle paminna for mycket om Zaragozas hemmastall valde man alltsa att spela i roda byxor och jubileumstrojan. Vet ngn egentligen hur turerna gar i det arendet? Finns det ngn overrenskommelse med Nike om varfor jub.trojorna ej anvands hemma, eftersom de tydligen emellanat anvands borta?
Forza Atleti! Siempre Fiel! F/A
Atlético Peter Beer
2004-01-21 21:48
0-4 just nu mot Sevilla..ser inte så lovande ut :(
Atlético Bobban
2004-01-17 15:31
Hibic har brutit sitt kontrakt i samförstånd med klubben och lägger dojorna på hyllan! Han har inte gjort mer än ett inhopp i hemmamatchen mot Valencia tidigare i höstas, då han kom in istället för skadade Garcia Calvo.
Atlético Razor
2004-01-19 14:01
paniagua:

Att säga att De Los Santos är katastrofal är allt lite överdrivet va? Han har gjort några viktiga mål och stått upp riktigt bra på ett annars rätt tunnt mittfällt (när Ibagaza, nano, jorge och/eller musampa spelar). Däremot samlar han på sig fantastiskt många kort, närmare tio nu va?

Jag hade också VÄLDIGT gärna sett Movilla på planen då han är min favoritspelare i dagens Atleti. Men jag vet inte om det är De Los Santos som ska bort. Musampa och Nano tycker jag har varit betydligt sämre i år och där kan Movilla norpa åt sig en plats på vänsterkanten. Han funkar ju bra offensivt också!

Fö. tror jag stenhårt på CL-plats i år!
Atlético Razor
2004-01-19 14:01
paniagua:

Att säga att De Los Santos är katastrofal är allt lite överdrivet va? Han har gjort några viktiga mål och stått upp riktigt bra på ett annars rätt tunnt mittfällt (när Ibagaza, nano, jorge och/eller musampa spelar). Däremot samlar han på sig fantastiskt många kort, närmare tio nu va?

Jag hade också VÄLDIGT gärna sett Movilla på planen då han är min favoritspelare i dagens Atleti. Men jag vet inte om det är De Los Santos som ska bort. Musampa och Nano tycker jag har varit betydligt sämre i år och där kan Movilla norpa åt sig en plats på vänsterkanten. Han funkar ju bra offensivt också!

Fö. tror jag stenhårt på CL-plats i år!
Atlético Bobban
2003-12-03 15:46
Både Demis och De los Santos har tagit det lite lugnare på träningarna de senaste dagarna efter lite känningar av skador. Det är inte värre däran än att båda är med från start i kväll när det är dags för avspark!
Atlético Mathias
2004-01-19 14:48
Håller absolut inte med om att De Los Santos e katastrofal, han har ju uppgiften att städa på mitten när vårt mittfält ibland blir lite väl offensiva, tycker han gör bra ifrån sig, mycket kort dock som du sa Razor, en hel del onödiga dessutom...

Sergi trodde jag aldrig skulle hålla men han verkar ju vara evigt ung!? Lequi imponerar alltid på mig... För övrigt är det virrigt bakåt, bara att hålla med.
Atlético Mathias
2004-01-19 14:48
Håller absolut inte med om att De Los Santos e katastrofal, han har ju uppgiften att städa på mitten när vårt mittfält ibland blir lite väl offensiva, tycker han gör bra ifrån sig, mycket kort dock som du sa Razor, en hel del onödiga dessutom...

Sergi trodde jag aldrig skulle hålla men han verkar ju vara evigt ung!? Lequi imponerar alltid på mig... För övrigt är det virrigt bakåt, bara att hålla med.
Atlético Tomas_O
2004-01-19 19:34
Det hade varit riktigt kul att se henke i en fin röd-vit tröja, men det kommer förmodligen inte hända om Barcelona också vill ha honom. Hade dock varit roligt att ha fel...
Atlético Bobban
2004-01-15 23:13
Härligt med avancemang i cupen fram till kvartsfinal. Paunovic hjälte med sitt mål i andra halvleken som grundlade segern via bortamåls regeln.....

Vad gäller bilder på tifos, så var ju frente främst i sitt slag. Vet inte om den är helt nedlagd eller om det är något annat som strular? Via atleticozone hittar du länkar till några andra atletisidor på nätet. Den engelsk språkiga fansiten har även lite bilder själv...
Länktips: atleticozone.com
Atlético Mathias
2004-01-18 23:28
Skön seger! Bra att både Demis och KUNGEN fick göra mål, stabil insats förutan på slutet lite...
Ibagaza fortsätter verkligen att imponera.
Champins League kval väntar?!!!
Annons: