/spanien/atletico/forum/2703.aspx/spanien/atletico/forum/2703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético F " Torres" K
2004-03-25 10:28
Detta är då mitt världslag

Målvakt
14. Tim Howard
Backar
3. Ashley Cole
23. Sol Campbell
13. Nesta
12 Markus Karlsson
Mitten
8 Fredrik Ljungberg
11 Pavel NEDVED
23 David Beckham
Anfall
7 Raúl González
9 Fernando José TORRES Sanz
10 Francesco TOTTI
Las Palmas edvard
2004-03-26 02:11
Kan bekräfta: Jorge Larena kostade cirka 3£ då han kom till er från "oss" sommaren 2002. Har ingen egentlig koll på var pundet stod i då. Är han värd pengarna?

P.S.

Jag gillar er Javier Arizmendi, där har ni "one for the future", egen produkt och allt ;)

D.S.
Atlético Mathias
2004-04-03 18:02
Måste hålla med om Luis Enrique, gillade honom skarpt för några år sedan men skulle inte ta i honom ens med tång nu.
Jag vill oxå ha rykten!!!
Atlético Mathias
2004-04-03 18:02
Måste hålla med om Luis Enrique, gillade honom skarpt för några år sedan men skulle inte ta i honom ens med tång nu.
Jag vill oxå ha rykten!!!
Atlético andersito
2004-03-27 13:22
kommer inte ihåg summorna riktigt hur mycket det var, jag vet att det var en hel del, man snackade hit och dit och jag tror det var frågaom en massa klausuler beroende på hur mycket han spelar...

Jag vet inte om han varit värdde pengarna, han har varken varit bland de bättre eller bland de sämre spelarna tittatpå en hel säsong, men om han fortsätter att göra en bättre säsong än förra så kommer han att bli något stort här också, anledningen att jag har honom som favorit spelare på min presentation är just den fenomenla sista säsongen han gjorde i Las Palmas och jag hoppas att han kan bli så bra här...
Real Madrid Que?
2005-03-02 13:24
Är det en solklar segar idag, eller?
Som jag ser det så är det så, har tippat på vinst för er på lången.

Kom igen nu Atletico, och ta hem detta.
Per merson
2004-03-30 13:32
Om ni vill ha koll på vilka fotbolls- och hockeymatcher som visas på TV så kan ni titta på tvmatchen.se!

www.tvmatchen.se
Länktips: www.tvmatchen.se
Atlético Veronica
2004-10-27 22:43
Bobban: Vart någonstans följer du matchen ?

Vart är alla Atletico fan.. är det bara Bobban och jag hära ???
Real Madrid Ronaldo_#1
2004-03-30 16:03
ni som vill veta den senaste nyheten så vänta inte både fotboll och ishokey
Länktips: www.sportal.nu
Barcelona la saeta rubia
2004-03-29 14:57
Sista delen i kursen i Fotbollsspanska.

Atlético Veronica
2004-10-27 23:28
Okey så Valencia är ute i Copa Del Rey.

Vet du om tv4 plus kommer sända den matchen ?

Hehe jag måste ha läst fel. Trodde Tevez spelade för Valencia. Tyckte det var något skumt. Annars skulle dom satt honom istället för Di Vaio.

Viva Atletico Madrid
Atlético Bobban
2004-10-27 22:35
Yepp, en Atletibabe glömmer man inte i första taget;)
Atlético Bobban
2004-10-28 06:03
Visst kommer Tv4+ att visa toppmötet Valencia-Atlético!
Atlético Bobban
2004-10-27 23:19
I de inledande omgångarna spelar man enkelmöten. Kommer inte ihåg om det är från åttondelsfinalerna eller kvarten som det är dubbel möten?

Valencia - Atleti är redan på lördag kväll, avspark kl 22.00, missa inte!

Valencia har väl fyra raka förluster nu, Inter, Sevilla, Real Madrid och så Lleida....

Argentinaren Tevez som det ryktas en hel del om i dagarna är fortfarande kvar i Boca Juniors, Argetina. Världens vassaste 20-åring, i klass med en viss Torres. En övergång till Atleti är inte aktuell förrän till sommaren, även om man försöker knyta upp honom redan nu. Men, men det är bara rykten även om de är delikata. Så länge han inte står iklädd en rödvit randig Atletitröja han inte klar.....!
Atlético Majjo
2005-03-01 20:23
Wesse:
Måste hålla med dig! Den enda meningen jag kan se med att sätta Ibagaza på kanten är för att man vill ha offensiva kantspringare (Grönkjaer på andra kanten), men någon måste ju passa upp bollen till dom också, dom kan inte springa in i banan när inte backen kommer upp, för då blir spelet väldigt centralt.
Oggy:
Håller med dig också. Känns som att dom litar lite väl mycket på Torres, men oftast är det Ibagaza som passar fram till honom. För defensivt, ja absolut! Om man spelar en rak 4-4-2 uppställning måste man enligt mig ha en spelare i mitten som kan leverera lite smörpass och vara allmänt offensiv. Men så spelar istället Ibagaza på kanten, och 2 defensiva mittfältare på mitten, det håller inte.
Men tyvärr så har vi inte riktigt någon bra spelare på högerkanten som kan göra något vettigt med bollen...

Känns lite hopplöst faktiskt, jag tror det blir lika mot Racing, 0-0.
Atlético Bobban
2004-10-27 22:20
I minut 54 rasslade det till igen, den här gången var det Nano som chippade in bollen över den utrusande målvakten.... 0-3!
Real Betis Oggy
2005-03-01 18:52
jag antar att ni inte är helt nöjda med tabellplaceringen så här långt i ligan... visst borde ni vara ett av lagen som fajtas om CL-platserna?! Så läste jag "inför: Santander-Atletico" och läste att nästan samtliga era nyckelspelare spelat i princip alla matcher... Min slutsats blir då att hela laget underpresterar ganska mycket... själv tycker jag ni spelar FÖR defensivt och FÖR enkelsidigt med mycket bollar på Torres... Visst, han gör det bra men alla andra spelare verkar lämna offensiven till honom ensam... Fortsätter det såhär kommer ni aldrig nå toppen. Under 2-3 år har vi nästan uteslutande litat på Joaquin i Betis tills i år då Oliveira och Edu klivit fram... Joaquin är inte längre den överlägset klaraste lysande stjärnan men laget presterar mycket mycket bättre i år än på bra j***a länge!

detta är inte nån typ av smutskastning utan med en liten bit av hjärtat klappandes för Atletico så tycker jag det är tråkigt att ni spelar så enkelsidigt och att poängen inte ramlar in i önskad takt... Raflektera gärna!
Atlético Veronica
2004-10-27 23:11
Spelar man hemma/borta i Copa Del Rey eller är det bara en match ???

Dagens vinst kanske ger självförtroende mot Valencia. Hoppas på 3 poäng. Ser att Valencia förlorade sin match mot Lledia med 1-0. Dom har inte vunnit på länge. Vinst på söndag kanske :D

Sen kan vi få Teves från Valencia. Han får ju inte spela dära. Kommer han så har vi La Ligas ungsta anfallspar ( Torres and Teves ). Forza Atl. Madrid
Atlético Veronica
2004-10-27 22:06
Vilken division spelar Ourense ???
Atlético Bobban
2004-10-27 21:35
Strax före halvtid utökade Atleti ledningen till 2-0. Målskytt den här gången Salva, assisterad igen av Ibagaza!
Atlético Bobban
2004-10-27 21:06
Atleti har tagit ledningen redan efter fem minuter. Torres avslutar med en kylig lobb med högeryttersida!
Atlético Bobban
2004-10-27 22:50
Jag såg den på crtvg.es, åtminstone första 80 min, sedan frös bilden....Men jag hann se målen:)
Atlético Bobban
2004-10-27 22:19
Veronica
De spelar i samma div som Atelti B, d v s Segunda B!

Btw, Välkommen tillbaka!
Atlético Veronica
2004-10-27 22:21
Bobban: Tack så mycket.. känns jätte skönt att vara tillbaka =) Hehe du kommer ihåg mig.
3-0 till Atletico =)
Real Betis Oggy
2005-03-01 21:54
Majjo: Vad har ni för alternativ på högerkanten? har ni testat spela 4-5-1 med geniale(stundtals) Ibagaza som släpande anfallare? han kanske understödjer Torres för dåligt? Vi har ju ett överflöd av yttrar för tillfället så för oss passar 4-5-1 perfekt...

Annars är det väl inte fel fel att spela 4-4-2 för er? två anfallare varav den ena bland de bästa i landet(världen?) och två riktigt duktiga offensiva mittfältare i Grönk och Ibag, borde inte det räcka?! sen är det ju ganska mycket upp till tränaren om han vill skicka fram ytterbackar, innermittfältare osv. Med de backarna ni har måste ni inte säkra upp mittfältat på det sätt ni gör, det blir FÖR mycket av det defensiva. Mot storlag funkar det bra men mot mindre bra lag känns det ytterst onödigt...
Atlético wesse
2005-03-01 19:02
Jag gillar inte riktigt att Ibagaza måste kliva ut på högerkanten, känns inte riktigt som han kommer till sin rätta där ute, svårare att få fram bollar till Torres och Colsa/Sosa är väl inte så himla lysande på det heller. Men men, för lagets bästa så kan det kanske vara, hoppas på seger iaf! Aupa Atletí!
Atlético Bobban
2005-03-01 22:25
Ämne: Majjo: Vad har ni fö....Bra inlägg Oggy!

Ferrando har provat en hel del spelare på högerkanten, den här säsongen. Aguilera, Jorge, Ibagaza, Novo och Grönkjaer. Den av de spelare som han har provat och ende som passar som ytter är i mina ögon den sistnämde, danske Jeppe.

I princip har César använt två olika spelsystem, 4-2-3-1 eller 4-4-2. Det som har varit gemensamt för båda är att han har valt att köra med två pivotes även i 4-4-2 modellen. Det är väl just på den positionen ett av årets nyfövärv skulle ha spelat mer än han har gjort. Men den franska glasliraren Peter Luccin har tillbringat mer tid i lagets gym, än på träningsplanen med de övriga i truppen. För det är runt honom som spelet på mitten skulle byggas, men det är inte lätt då han jämt är skadad. För Colsa och Sosa är inga bolltrollare utan hårt arbetande mittfältare och när båda är på planen samtidigt får laget en för defensiv balans.

Jag ser helst att laget spelar med en anfallare, då Salva varit riktigt kass den här säsongen och totalt iskall i straffområdet.

Ibagaza ska spela centralt i mitten, där är han som bäst. Han är för långsam för att spela på kanten. Sedan ska vi ha i minnet att lille El Caño hade stora problem med upprepande skador under höstsäongen.

På vänsterkanten finns det numera lite mer alternativ. Tidigare nämnde Grönkjaer, López, Nano och det senaste nyförvärvet Núñez. Även Ibagaza kan lira till vänster, det gjorde han ju senast mot La Real.

Det största problemet för laget är att det är för få spelare som gör mål. Det är bara att ta en titt i lagets interna skytteliga för att konstatera faktum. Atletico är otroligt beroende av att Torres gör mål.... Fernando har målat 12 gånger och på delad andra plats har vi Pablo och Salva på tre mål!
Atlético andersito
2004-03-31 11:49
Demis är en bra spelare som dock inte är helt given i startelvan, tycker inte han ska vara det, Torres är given (alltför given enligt mig men ändå) sen är det antingen Paunovic eller Demis som ska stå bredvid. Senast har Pauno spelat bra så därför är Demis utanför startelvan. Men jag skulle också vilja se Demis-Pauno...

Läste senast att Chelsea höjt budet på Torres men Atleti säger nej. Makelele plus Hasselbaink plus 36 miljoner euro mot Torres. Måste erkänna att det är det bästa budet hittils men...njae det är två spelare som jag absolut vill ha. JFH är en gammal Atleti hjälte som har kvar målsinnet. (såg hans hatrick senast) Och Makelele är ju inte dålig..skulle vara kul att ha honom och reta upp Real supportrarna lite...
Barcelona jocke
2004-04-01 22:03
tja
Malaga jocke
2004-04-01 22:03
tja
Annons: