/spanien/atletico/forum/2679.aspx/spanien/atletico/forum/2679.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
(--MadriEntes--)
2005-02-06 23:37
ni är bäst våra unga bröder!!
tack för hjälpen fast än jag vet att ni inte gillar att hjälpa oss.

släpp aldrig TORRES till barcelona!! aldrig för han hör hemma i er vackra rödvita tröja som är finast i spanien efter vår kungliga rena vita.

HALA REATHLETICO MADRID!!
Atlético paniagua
2004-12-02 20:36
--Oggy--
Du måste varit väldigt liten och haft oerhört dåligt minne eftersom det inte var Atleti som Arsenal spelade mot utan Zaragoza. Mycket riktigt var det dock Nayim som var matchhjälten. Det var samma år som en viss Esnaider skördade stora framgångar i Zaragoza, vilket gjorde att Atleti värvade honom då Lubo Penev lämnade klubben. Som alla vet blev detta ett av de största felköp Atleti gjort i modern tid...
Spanien Mattigool
2005-02-06 23:39
Så underbart!!! Ibagaza måste spela centralt!! Vilka framspelningar! Perea underbar, Torres så cool=)
Atlético Jesus Gil
2005-02-06 23:36
EXTAS!!!

Perea är ju sjuk asså han gör ALLT rätt, är överallt, läser spelet perfekt, klockrena brytningar...
Barcelona 100%Barca-fan
2004-12-06 16:10
Torres är världens bästa u21 spelare. UTAN TVEKAN.
Valencia andersp
2004-12-03 17:02
Som sagt, min liknelse är dålig. Det jag ville betona var den förändring en spelare kan genomgå vid ett miljöbyte.

Nu är det tydligen klart att Birmingham släpper Grönkjaer när transferfönstret öppnas i januari. Sevilla, Valencia och så vi vill ha hans signatur.
Atlético paniagua
2004-12-02 20:40
... förresten är det kul att se att andra haft samma tankar som jag vad gäller Wilhelmsson. Han skulle vara perfekt för Atleti. Och när vi nu svenskar till Atleti lite... vad sägs om Allbäck som Torres lekkamrat? Han är ute i kylan i Hansa Rostock, men han har stor kapacitet och jag tror att han skulle funka rätt bra i Torres sällskap.
Sevilla larsbw
2004-12-03 17:38
Grönkjær hit och Grönkjær dit. Sägs ju stå mellan valencia, Sevilla och Atléti så förmodligen blir det någon helt annan klubb.. Hur som helst tror jag att han kan bli bra i rätt klubb. Skulle lätt kunna tänka mig att se honom i Sevilla, men då skall han vara billig.

Att lägga stora pengar på ett lite oskrivet kort verkar dumt, i så fall finns det som sagt bättre alternativ..
Atlético Jesus Gil
2004-12-03 15:53
1. Henry har mycket större potential än Grönkjaer
2. Henry spelade på fel position i Juve, högerytter
3. Henry var runt 21, Grönkjaer är 27
4. Grönkjaer är väldigt ojämn
5. Henry är en del av Arsenals fantastiska spelsystem, spelarna runt omkring honom gör han extra bra. I franska landslaget är det helt annorlunda.
Valencia andersp
2004-12-02 15:56
Grönkjaer har potential till en klasspelare och jag tycker att det är först på senare tid i strejkande Birmingham där han har varit riktigt upp och ner. Han kan vara en bättre spelare än Wilhelmsson så det kan vara en kanonbra värvning men det vi sådana fall först senare. Jag vet inte heller hur villiga Birmingham är att släppa honom. De storsatsade inför säsongen och har floppat rejält men Grönkjaer har ändå fått chansen, iofs pga den låga konkurrensen. Vill de släppa en nyinköpt spelare när laget går dåligt och de inte har ett överflöd av klasspelare?
Atlético Jesus Gil
2004-12-03 15:54
Men å andra sidan tror jag att Grönkjaer passar bättre i La Liga och skulle kanske få ett uppsving av att komma till en storklubb
Atlético el niño!!
2004-12-04 10:43
Peña Atlética de Suecia!!
Valencia andersp
2004-12-03 15:32
Dålig liknelse men ändock kommer här: Henry var helkass i Juventus, det är knappast i Arsenal. Mycket kan hända vid ett miljöombyte men vågar vi ta den risken?

Rommerdahl kom till Charlton precis till denna säsong och han kommer att stanna där.

Fiore trivs inte i Spanien och längtar hem till Italien. Lazio och framförallt Inter ligger nära att få hem honom.

På anfallsposition funderar jag ifall Torres passar bäst med en targetplayer eller ska Torres ha den rollen plus en snabbare partner? Vad tycker ni? Helt själv funkar inte tycker jag...
Valencia andersp
2004-12-03 15:32
Dålig liknelse men ändock kommer här: Henry var helkass i Juventus, det är knappast i Arsenal. Mycket kan hända vid ett miljöombyte men vågar vi ta den risken?

Rommerdahl kom till Charlton precis till denna säsong och han kommer att stanna där.

Fiore trivs inte i Spanien och längtar hem till Italien. Lazio och framförallt Inter ligger nära att få hem honom.

På anfallsposition funderar jag ifall Torres passar bäst med en targetplayer eller ska Torres ha den rollen plus en snabbare partner? Vad tycker ni? Helt själv funkar inte tycker inte jag...
Atlético Jesus Gil
2004-12-02 15:52
YES, nu har Lucho Gonzalez namn dykt upp igen. Det är en ytter av kvalitet!
Atlético Nena_Torres
2004-12-03 22:04
vilken peña???
Atlético Nena_Torres
2004-12-05 21:47
wiiiiiiiie Torres gjorde mål i 15' minuten haha han e bäst det står 2-0 till atléti!!!!!!!!!

¡Aupa Atléti!
Atlético Majjo
2004-12-05 21:47
Bra anfallsspel hittils idag, men försvaret är ågot darrigt.. Men vi leder ju med 2-0, så man borde inte klaga! =)
Atlético Razor
2004-12-03 12:35
Grönkjaer kan nog vara en riktigt bra värvning tror jag. Precis den spelartyp vi behöver. En annan bra dansk som jag skulle vilja se i Atleti är Rommerdahl ( i PSV tror jag ). Han är också en typisk ytter.

Fiore vantrivs väl i Valencia också, kanske ett lån kan bli aktuellt när transferfönstret öppnar igen?

Yttrar måste vara prio nr 1 nu, känns som det bara inhandlas def. centrala mittfältare nuförtiden.
Atlético Razor
2004-12-03 12:35
Grönkjaer kan nog vara en riktigt bra värvning tror jag. Precis den spelartyp vi behöver. En annan bra dansk som jag skulle vilja se i Atleti är Rommerdahl ( i PSV tror jag ). Han är också en typisk ytter.

Fiore vantrivs väl i Valencia också, kanske ett lån kan bli aktuellt när transferfönstret öppnar igen?

Yttrar måste vara prio nr 1 nu, känns som det bara inhandlas def. centrala mittfältare nuförtiden.
Atlético Jesus Gil
2004-12-03 14:08
Är jag den enda som tror att Grönkjaer kommer att floppa rejält?

Har nån ens sett Birmingham lira den här säsongen?!

Den som gjort det borde fatta vad jag snackar om...

Rommedahl är i Charlton numera...
Real Betis Oggy
2004-12-07 06:47
förlåt att jag bara tar upp betis men våran paolo nino är riktigt bra men får aldrig spela... snart är denilson tillbax åxå och då får han ännu mindre speltid... nino är en liten teknisk och mycket kvick spelare som är utpräglad ytter... kanske vore något?! sen går det ju rykten om Denilson stup i kvarten... han kanske vore nåt?

paniagua: oj... nu vändes min värld upp och ner... jag var säker på att det var atleti... undrar hur det kommer sig att jag missade det?! hmmm... -95 var jag ju ändå 14... hmmm...
Valencia andersp
2004-12-01 18:25
19:e plats rankas vi just nu enligt Europarankingen för klubblag. Helt ok...

Jesper Grönkjaer är en yttermittfältare, höger vill jag minnas, som är skolad av Ajax och sedan köpt av Chelsea. I Chelsea gjorde han ett gediget arbete och klarade konkurrens bra. Mest känd är han för målet han gjorde i sista avgörande matchen mot Liverpool förförra säsongen. Det målet och vinsten innebar att Chelsea hamnade på CL-plats och Liverpool 5:a. Hursomhelst, blev han inför den här säsongen såld till Birmingham City där han har varit urusel de matcher jag sett honom. Han har dock kapacitet, han är snabb, hyfsad teknisk, hög arbetsvilja och bra på att slå inlägg. Under sina ljusa stunder är han fantastisk och sin mörka värdelös. Kanske behöver han en ny miljö för att blomstra än. Han är dock enligt mig ett ytterst osäkert kort.
Atlético Nena_Torres
2004-12-06 18:49
Torres e BÄST han ÄGER!!!

¡Aupa Atléti!
Atlético Jesus Gil
2005-02-07 19:44
Perea kommer bli erbjuden ett nytt kontrakt
Real Betis Oggy
2004-12-01 01:46
Tänkte avsluta min lilla visit här på detta riktigt bra forum men en liten historisk tillbakablick med Atleti som huvudrollsinnehavare. När man var riktigt liten och bodde i sverige såg man alltid engelsk fotboll på TV. Detta gjorde att jag(som alla andra typ) började heja på Arsenal. Ni vet nog vart jag vill komma. Tror det var så här: De europeiska cuperna var på den tiden indelade i tre: europacupen(CL), Cupvinnarcupen och Uefacupen. Tror det var Cupvinnarcupens final(hjälp mig med årtal nån) och Arsenal var där. Allt var så upphaussat så allt annat än en enkel Arsenalseger var otänkbart. Motståndare var Atleti som jag tror jag aldrig hört talas om, jag var ganska liten på den tiden. Matchen utvecklas till en riktig rysare. Dock var jag tämligen lugn då kommentatorerna lugnade tittarna med att konstatera att eftersom övertiden snart är slut och eftersom Seaman är världens bästa målvakt och säkert skulle rädda många Atletistraffar så var det bara bra att matchen gick till starffar. Så hände det... matchen var ju nästan slut... bollen befann sig på helt ofarligt avstånd från målet... seaman står självsäkert några meter utanför målområdet... resten är den värsta fotbollsupplevelse jag nånsin upplevt... jag blev så bedrövad att jag började hata Arsenal(vilket jag är glad för idag=). Det gick bara inte att gilla dom mer... huvudpersonen hetta Najim tror jag och spelade sen en kort sejour i totenham.(undrar varför lokalkonkurenten värvade han?! :D) Egentligen borde jag hata Atleti för detta men jag tror att just denna händelse förändrade allt för mig... Jag irrade omkring som en annan "hora" bland storklubbar som Milan, Inter och Ajax för att finna gemenskapen... men hela tiden visste jag vart mitt hjärta hörde hemma efter den där helt sjuka cupvinnarcupfinalen... Spanien! varför betis? den dittills dyraste värvningen någonsin :) Jag har nog atleti att tacka för ganska mycket!!!
Atlético Nena_Torres
2004-12-08 21:46
tack för länken ;P
Barcelona 100%Barca-fan
2004-12-05 14:25
måste torres spela med er??? Han är ju så ruggigt bra!!!! Lite oslipad i avsluten men ändå så fruktansvärt bra!
Valencia andersp
2004-12-05 09:24
Ang. "föreningen" så hänger det väl på hur entusiastiska vi supporters är.

Jag kan inte släppa en viss dansk så här kommer ett inlägg till om "affären". Birmingham uppger att det är en klubb som har lagt ett bud på Jesper. Vad jag har fått fram är det vi som har gjort det och iom att Grönkjaer inte var särskilt billig vill City säkert ha tillbaka en del av dem. Det gör att det är vi som ligger närmast just nu.

Hur tror ni att matchen slutar ikväll? Jag är pessimist så jag tippar 1-1...
Atlético Nena_Torres
2004-12-04 21:35
aha den.... jaja jag ska snart till madrid då ska jag få en Torres tröja wiiiiie det är det jag alltid har velat ha!!!!(i 2 år asså)
Annons: