/spanien/atletico/forum/267.aspx/spanien/atletico/forum/267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio López
2014-09-01 21:19
Nu väntar man bara på att Alderweireld ska försvinna innan transferfönstret bommar igen? Inga överraskningar ikväll va?
Atlético Antonio López
2014-09-01 21:11
Tror jag aldrig misslyckats med något så hårt i mitt liv som mitt tidigare inlägg. Wow.
Atlético Antonio López

https://www.facebook.com/EmilianoAdrianInsua?fref=ts
Atlético Atleticos
Jag har precis betalat min medlemsavgift till klubben, men nu fick jag det här mailet där det står: ''Ya está tramitada tu solicitud de socio no abonado. Para terminar el proceso de alta, deberás enviarnos una fotocopia de tu D.N.I. o libro de familia (para menores de edad que no tengan DNI) a través del correo electrónico socios@clubatleticodemadrid.com. En el plazo aproximado de 7 días recibirás el carné en tu domicilio para empezar a disfrutar de todas sus ventajas.'' De vill alltså att jag skickar en kopia av mitt pass via e post, har jag förstått det rätt? (litar inte på google translate)
Atlético Pelle_r
2014-09-01 20:17
Jag är otroligt sugen att se matchen i Malmö också, men hittar heller inte någonstans att köpa biljetter! Vore tacksam om någon kunde länka ifall de hittar.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Antonio López
2014-09-01 19:10
Sägs att Dortmund nobbade Arsenals bud på 50 miljoner euro för Reus. Juan Gato var nog hög...
Atlético wesse
2014-09-01 18:56
Jag är väldigt sugen på att se matchen i malmö! Antar att info om biljetter kommer denna vecka...
Atlético wesse
2014-09-01 18:56
Jag är väldigt sugen på att se matchen i malmö! Antar att info om biljetter kommer denna vecka...
Atlético Conserva el Calderón!
2014-09-01 18:28
Är det någon som planerar att kolla matchen MFF-Atléti i Malmö? I så fall hur skaffar man biljetter till borta sektion?
Atlético Silverlund
2014-09-01 18:20
MFF riskerar att få spela inför tomma läktare i CL enligt Fotbollskanalen. Även om det är osannolikt att det blir så hade det varit jävligt typiskt... Nu lär väl inte Atléticomatchen bli den som de drabbas av ev sanktioner för, men det kan bli spännande den 11/9 då beslut tas.
Atlético Kakan_Atletico
2014-09-01 17:22
19 miljoner euro för en 27 åring som varit grym i en säsong, i Serie A. Känns inte det lite väl mycket pengar?

Hälften hade varit mer lagom. Upp till bevis!
Atlético Antonio López
2014-09-01 14:41
Vår stackars Óliver skadade axeln än en gång. Inte nog med det så var det högeraxel denna gång och inte vänster som sist. Förväntas bli borta 3-5 veckor igen. Tur i oturen att det var den andra axeln, skulle det vara samma är risken väldigt stor för återkommande problem. Min axel har hoppat medan jag kört bil. badat, dansat, sovit m.m. Inget trevligt. Edit: Óli gjorde för övrigt mål under matchen. Edit: I länktips kan ni se både målet och incidenten.
Atlético AndeeI
2014-09-01 13:29
Ser riktigt bra ut, förutom, och som du själv är inne på, balansen på det defensiva mittfältet. Med sättet vi i regel spelar på tror jag inte att det fungerar med enbart Gabi.
Atlético Chewie
2014-09-01 13:28
Kommer funka klockrent i FIFA i alla fall, hehe.
Atlético Chewie
2014-09-01 13:25
---------Mandžukic------
Griezmann-Arda-Cerci
---------Koke-Gabi--------
Siquiera-Miranda-Godin-Juanfran
--------------Moya----------------

Förmodligen kommer inte Simeone köpa min uppställning på det defensiva mittfältet men detta känns som våran bästa elva i nuläget. Raul Garcia skall givetvis komma in i 72:a minuten varje match och göra sitt mål.
Atlético AndeeI
2014-09-01 13:15
Så hur vill ni formatera laget med alla spelare tillgängliga?
Atlético AndeeI
2014-09-01 13:15
Känns som vi har gjort ett förbannat bra fönster så här på förhand. Om vi nu får saker att rulla.
Mandžukic, Cerci Jimenez, Siquiera, Ansaldi, Gamez, Griezmann, Oblak, Moya, Correa in, och Saul tillbaka från lån.
Skönt att vi även behåller flertalet andra talanger, istället för att sälja dem vidare. Tänker givetvis på Leo, Manquillo (även om jag inte riktigt förstår mig på den återköps dealen), Leo, och nu antagligen även Toby. Alla är spelare som jag tror och hoppas kommer kunna få en framträdande roll i laget inom ett par säsonger.

Säsonginledningen har ju hittintills varit något av en besvikelse, men det tar tid och spela ihop ett lag. Den som jag ser det, som åtminstone så långt inte tycks hålla på den här nivån är Mario Suarez. Det var rätt uppenbart att Simeone ville satsa på, och spela in Mario, och behöll Tiago som en backup. Borde dock vara tvärtom. Det ser så mycket stabilare ut med Tiago på plan.

Atlético CosaFai?
2014-09-01 12:38
Garra/ Han håller en väldigt hög högsta nivå men han brukar ha svårt att hålla en jämn nivå över en hel säsong. Så har det varit i nästan alla år för honom i Serie A. Men med Simeone som coach så tror jag att han definitvt kommer hålla en högre lägsta nivå :) Underbart att ha en italiensk spelare i laget :)
Atlético Gaboro
2014-09-01 10:42
Spelforande? Da fuq, va betyder ens det?

Laget som vinner matcher med 30% bollinnehav.
Atlético gurra1993
2014-09-01 07:38
Sen när blev vi ett spelförande lag har inte vi också kontring som våran taktik?
Atlético mecus
2014-09-01 07:34
spelförande?
Vi är störst, bäst och vackrast
2014-09-01 01:23
@Villa/Silva:

Visserligen var Cerci bra förra säsongen i Torino men enbart när han fick stora ytor att jobba på då Turin-laget har kontringar som huvudtaktik. Tvivlar på att italienaren skulle göra en lika stor succé i ett spelförande lag som Atletico.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2014-09-01 00:27
@olleulv:

Har det varit ett tag : )
Atlético olleulv
2014-09-01 00:23
Fotbollskanalen Europa är ett skämt
Atlético Antonio López
2014-08-31 23:15
La Real. Vilka hjältar! 4-2 fulltid.
Atlético zoran
2014-08-31 23:03
@Pelle_r:

Beror helt på motståndet. Cholo vill ha alternativ i anfallsspelet för att kunna använda sig av olika varianter, inte bara spelsystem, även anfallsvarianter inne i själva spelet.
Valencia Villa/Silva
2014-08-31 23:02
Cerci har faktiskt några riktigt bra inlägg för att vara anfallare och det lär gynna hans samarbete med Mandzukic. Jag har sett han spela en hel del då jag följer Serie A och jag kan säga att ni har värvat en bra spelare.
Atlético Pelle_r
2014-08-31 22:37
Är Alessio tänkt vara bredvid Mandzukic? Han ser ut att ha en bra inläggsfot också
Atlético Garra
2014-08-31 22:14
Ok tack för infot :)
Atlético Silverlund
2014-08-31 22:11
Vill inte jinxa (som jag nu lärt mig att det heter) men är övertygad om att detta kommer bli en riktigt lyckad värvning!! Välkommen Alessio!
Annons: