/spanien/atletico/forum/2656.aspx/spanien/atletico/forum/2656.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Jesus Gil
2005-08-24 16:54
Kharles//Det med Pablo var jag inte 100 på. Läste det på en tysk peñas sida..Molinero startade runt 10 matcher förra säsongen, om Velasco spelar lika dåligt som 04/05 tror jag Molinero (om Valera används på mitten) kommer spela minst 30 matcher. Men en Velasco i form är väl snäppet före Molinero hos Bianchi.
Barcelona Kharles
2005-08-24 16:34
Messi kom till Barcelona som 12-åring från Argentina. Hans fall är väldigt speciellt. Mottas bakgrund har jag inte speciellt bra koll på, han är född i San Bernardo men har italienska förfäder. Han har dock en av de spelarna i dagens Blaugrana som lirat mest ungdomslagen, mer än 5 år.
Barcelona Kharles
2005-08-24 16:28
Jesus Gil

Två saker. Pablo är fostrad i Albacetes ungdomsled, han inhandlades därifrån förra säsongen. Allt enligt lfp.es

Trayectoria:
1997-2002 Albacete B
2002-2004 Albacete
2004-¿? At. Madrid

Molinero, hur många matcher startade han förra säsongen och nu på försäsongen? Bianchi har ju spelat in Velasco där, och han är från Coria.

Tänkte kontra "Calderons" påstående med att presentera den senaste spelarlistan för la Seleccion.

LISTA DE CONVOCADOS.
Atlético de Madrid: Pablo, Antonio López y Torres.
Betis: Juanito y Joaquín.
Barcelona: Xavi, Puyol y Valdés.
Deportivo: Luque y Sergio.
Chelsea: Del Horno.
Espanyol: De la Peña y Tamudo.
Liverpool: Reina, Luis García, Xabi Alonso y Morientes.
Real Madrid:Salgado y Raúl.
Sevilla: Sergio Ramos.
Valencia: Marchena y Vicente.

Spelarna i fetstil är fostrade i La Masia (Barcelonas ungdomsakademi). Nu blev Valdes kallad för att Casillas blev skadad, men man ser att La Masia dominerar. Av 22 spelare är 7 spelare från La Masia. Iniesta står också och knackar på dörren.

Sorry, men det här området tänker jag verkligen inte ge mig på. Kan också presentera en lista över La Masia produkter i laliga och även i PL.

Ang. ditt senaste inlägg så svarade du på det själv. Messi, Motta och Iniesta kommer att se till att inget lag kommer ikapp oss, inte ens Sevilla.

fridens.
Atlético Jesus Gil
2005-08-24 16:19
Kharles//Tror inte att Iniesta, Motta och Messi kommer lira i startelvan tillsammans(i år iaf)
Dessutom, har inte Messi och Motta varit i nån klubb i sitt hemland innan de kom till er?
Självklart har ni fostrat större spelare de senare åren men vi har tunga spelare på gång, om nåt år är vi ikapp er
Barcelona Kharles
2005-08-24 16:14
Calderon

Tyvärr, Torres är inte världsklass än, han har en bit kvar.

Puyol däremot. Skulle säga att han och Casillas är de viktigaste spelarna för Spanien. Torres måste bli effektivare.

Xavi. Behöver ingen presentation.

Valdes. Iniesta (Victor och Andres som båda lirade med Torres i U21). Motta (ska tillägga att både Milan och Juve försökte sno honom, han är för tillfället skadad). Messi, som inte olikt Pibe förde sitt Albiceleste till guld. ;-)~

greeneyes_x

Skulle säga att det är 50-50, han stack ju trots allt till Real när ni lade ner ett ungdomslag och han var då 15. Han blommade ut där, men hans rötter finns i Atleti. 50-50.
Atlético Jesus Gil
2005-08-24 16:13
Kharles//Så här kommer vår startelva se ut troligen denna säsong. De spelare med stora bokstäver har börjat i Atletico Madrid (Pablo släpptes till Albacete men köptes tillbaka 2 år senare)

---------Franco
MOLINERO-PABLO-Perea-LOPEZ
Maxi-Luccin-GABI-Petrov
-----TORRES-Kezman

Bänken:
CUELLAR
Calvo
Valera
Galletti
ARIZMENDI
5 Stycken egna spelare!!Den enda som inte är spikad i startelvan är Molinero
Atlético greeneyes_x
2005-08-24 16:02
kanske är dags för Raul att sona sina synder och komma tillbaka hem till Vicente Calderon.
Calderon
2005-08-24 15:53
Kharles:

glöm inte att bara Torres själv värderas som 4 av era talanger tillsammans.

Barca tar fram i kvantitet så kallade många halvtalanger, men Atleti fostrar världsstjänor!!

Aupa

Barcelona Kharles
2005-08-24 14:52
andersito

Lägger man upp en 'trupp' på 11 man så har Barcelona mer egna talanger än Atleti. (skulle bara vilja be om ursäkt i förväg om någon tar illa vid, men om man säger att atleti har mer egna produkter än azulgrana så får man 'bevisa' det också. luego)
Sinalco
2005-08-24 14:46
Om jag förstått detta rätt så har Atletico lirat en inbördes match igen som dom gjorde i början av försäsongen. A-lag mot B-lag.

Matchen slutade 4-2 Kezman x2,Petrov,Torres gjorde målen för A-laget. Galletti gjorde dom andra 2 målen.

Man fattar inte precis allt när Babelfish inte översätter precis allt som de ska vara.
Atlético greeneyes_x
2005-08-24 14:23
nu är Atleti ett komplett lag efter värvningen av Calvo.

Gabi ska vi inte släppa till nån Aston V heller. Han kommer att bli en stor spelare.
Jag blir tokig!! tiden går så ***** sakta.
jag vill se första matchen mot Zaragoza nu!!!

Jag e mest nyfiken över hur Atleti kommer att se ut säsongen 2006-2007...
Tror att Bianchi med sitt flerårskontrakt spelat ihop laget då och gjort 1 eller 2 till tunga värvningar.

Då är Atleti sakta med säkert på väg mot en ny storhetstid.
Vi ska göra Real till lillebror, med en tidsplan på 2-3 år.

Allt går om man vill.

Ingen kan förneka att vi tålmodigt väntat och förtjänat den här vändningen efter flera frustrerade säsonger i rad.

Atleti!!
Atlético Jesus Gil
2005-08-24 13:52
Vad några tränare säjer om Gabi
Atlético Jesus Gil
2005-08-24 13:09
japp, han är vänsterback..Nu är laget komplett!
Kan tydligen spela på högern också men där e de ju rätt lugnt:)
Atlético Jesus Gil
2005-08-24 13:03
greeneyes_x//Hoppas det är den vänster-back-up jag saknat!

Ja, Atletico Argentina mot Real Brazil hehe
Atlético greeneyes_x
2005-08-24 12:45
Cicinho är överens men Real Mad och kommer att ansluta till Real i Jan...

så som det börjar se ut nu så kommer det inte bli några madrid derbyn, det kommer att bli sydamerikanska landskamper Bernabeu och Calderon.

Vi behöver bara värva D'Alessandro och Riquelme så är det klart..

hehe
Atlético greeneyes_x
2005-08-24 12:40
Atleti har värvat backen Jose Maria Calvo från Boca på lån men har en Option to buy, han kommer att ansluta till truppen på Fredag.
Sinalco
2005-08-24 12:10
evol / Det är möjligt att dom inte fixat Atletico än, står "En del europeiska serier". Men det är nog bäst att man väntar på den nya som kommer efter transferfönsret stäng då kommer nog alla uppdateringar finnas med. Har själv inte provat den jag tipsa om eftersom som sagt jag väntar på den nya.
Atlético evol
2005-08-24 12:03
Sinalco : Har för mig att jag testade den uppdateringen och att den stämmnde på de svenska lagen men inte atletico ? eller har någon annan testat den ? kanske blev nå fel när jag instalerade den ?
Atlético Jesus Gil
2005-08-24 03:17
Vi har en väldigt bra bredd på NÄSTAN alla positioner. Notera att vi inte har nån vänsterback bakom Lopez. Vi har inte heller någon naturlig väntermittfältare bakom Petrov (förutsatt att Lopez måste lira back om Petrov blira skadad). Dock kan ju både Galletti och Ibagaza lira på vänstermittfältet. Finns bara 2 spelare på listan som jag skulle vilja avstå/byta. Inte helt otippat Novo och Zahinos.

Listan är inte heller fylld till max (just nu 21). Det kanske öppnar för en vänster-allround som Lopez. Tycker jag skulle behövas i alla fall

Raul Medina har lånats ut till Murcia (som numera tränas av Abel Resino)
Sinalco
2005-08-24 01:31
Officiella listan på nummren har kommit om ni är intreserade ;)

1. Iván Cuéllar.
2. Juan Velasco.
3. Antonio López.
4. Gonzalo Colsa.
5. José Antonio García Calvo.
6. José Ignacio Zahínos.
7. Luciano Martín Galletti.
8. Ariel Miguel Santiago Ibagaza.
9. Fernando Torres.
10. Mateja Kezman.
11. Maxi Rodríguez.
14. Javier Arizmendi.
15. Francisco Molinero.
17. Martin Petrov.
18. Juan Valera.
20. Gabriel Fernández Arenas ‘Gabi’.
21. Luis Perea.
22. Pablo Ibáñez.
23. Peter Luccin.
24. Álvaro Novo.
25. Leo Franco.
Atlético Jesus Gil
2005-08-24 01:18
andersito//håller med
Atlético andersito
2005-08-24 00:42
ska lägga in mitt inlägg i debatten ang unga egna spelare. Klart det finns många bra egna produkter i Barcelona. Gent del Barsa producerar många spännande namn. Men om vi jämför idag med trupperna så var det nån som sa att Barcelona har flera egna produkter än atleti. Det stämmer kanske om man har en trupp på 35 personer..då är det bara att lägga in hur många unga spelare som helst. Men jag har en känsla (har inte räknat på det heller) att att atleti har en större procent egna talanger i truppen än vad Barcelona har. Sen är det där med egen produkt ett vitt begrepp också...
FFG1
2005-08-24 00:02
Väldigt roligt och realistiskt managerspel. FFG1-världen börjar bli het och än finns lag som Dortmund, Aston Villa, Southampton, Man City och Middlesbrough lediga. Joina! http://www.fightforgold.com
Sinalco
2005-08-23 23:29
evol / Menar du uppdaterade lag med spelarna osv?

EDIT: Det finns en iaf uppdatering till FM2005 som heter FMSU v2.8 och den har fixat detta :

*De svenska serierna.
*En del europeiska serier.
*Övergångar fram till 14/8-05 både spelare och managers.
*En hel del attributkorrigeringar.
*Spelar historik tillagda och rättade.
*Massor av övergångssummer fixade.
*Spelares favorit klubbar m.m. fixat.
*Serie- och cup namn fixade.
*Publiksnitt, arenor m.m. rättade.
*Klubbekonomier fixade.
*Nya spelare skapade.
*En del gamla lån borttagna. (Dock ej alla ännu)

Men om du väntar tills transferfönster stängt så kommer det komma en ny som fixar även spelarövergångarna efter 14/8. Denna är bara till 14/8.

Finns och tanka på www.fmsverige.com
Spanien Mattigool
2005-08-23 22:56
Ämne: Vet någon om det fin....
Har ingen koll..Men jag vet att FM2006 kommer snart=) Jag längtar..
Atlético evol
2005-08-23 22:39
Vet någon om det finns någon uppdatering till FM2005 så att man får de korekta laguppställningarna i Laliga ?

Atlético greeneyes_x
2005-08-23 19:01
det hade inget med med min skicklighet på planen att göra, försökte bara säga att fotboll är mitt liv, min kärlek till fotboll ät otrolig, men jag säger aldrig att jag kan mer än nån annan.

synd det där med skador, hoppas det är bättre nu? var har du spelat?
Barcelona Kharles
2005-08-23 18:43
Lugna ner dig, har inte förolämpat dig eller något, försöker bara få till en diskussion. Om du tog åt dig på något sätt så ber jag om ursäkt. Beklagar även att du tvingades sluta pga skada. Jag kom aldrig lika långt som dig, men jag har själv erfarenhet av att tvingas sluta (envis inflammation, både knä- och hälsenor)och börja plugga istället. Ser dock inte varför du tog upp detta, vad har skickligheten på planen att göra med den här diskussionen? Sen kan jag säga att jag följer så mycket fotboll som jag har tid till, både spansk och italiensk såväl som engelsk.
Atlético greeneyes_x
2005-08-23 18:27
kharles:

din smygkommentar att jag är okunnig om spansk fotboll, det e synd att du bara tänker Barca hela tiden och inte vet vad som pågår nån annanstans.

Jag har spelat fotboll i 22 år sen jag va 4 år gammal, har spelat mig igenom Djurgårdens hela ungdomsverksamhet upp till juniorlaget, har varit ungdomsproffs i Vitesse i 1 år, ungdomsproffs i Leeds i 2 år, provspela i Romas ungdomsverksamhet när jag 18 , har trillat boll med Totti några gånger när han va runt 20 men fick knäskada i en träningsmatch mot Lecce ungdomslag, va borta 1 och ett halvt år, mådde dåligt och orkade inte komma tillbaka, åkte hem till sverige för att flickvännen va här, började plugga istället, Har amatörspelat i flera olika lag sen sess, men knät håller inte mer än 10 matcher per säsong. så vad har du gjort då fotbollsmässigt i ditt liv, förutom hårdläst Om barca. Det e ok att tälta framför camp nou men du måste ju ha lite kolla på annat också

jag är en inbiten Atleti fan, fick typ glädjestroke varje gång atleti gjorde mål förra sässongen, speciellt både 1-0 och 2-0 målet mot barca på camp nou.

Säg inte att du kan mer om spansk foboll än mig, för jag säger inte att jag kan mer än dig.

peace
Atlético Jesus Gil
2005-08-23 17:37
Kharles
Carrick och Defoe är ju ett par till
Annons: