/spanien/atletico/forum/2655.aspx/spanien/atletico/forum/2655.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético greeneyes_x
2005-08-24 12:40
Atleti har värvat backen Jose Maria Calvo från Boca på lån men har en Option to buy, han kommer att ansluta till truppen på Fredag.
Sinalco
2005-08-24 12:10
evol / Det är möjligt att dom inte fixat Atletico än, står "En del europeiska serier". Men det är nog bäst att man väntar på den nya som kommer efter transferfönsret stäng då kommer nog alla uppdateringar finnas med. Har själv inte provat den jag tipsa om eftersom som sagt jag väntar på den nya.
Atlético evol
2005-08-24 12:03
Sinalco : Har för mig att jag testade den uppdateringen och att den stämmnde på de svenska lagen men inte atletico ? eller har någon annan testat den ? kanske blev nå fel när jag instalerade den ?
Atlético Jesus Gil
2005-08-24 03:17
Vi har en väldigt bra bredd på NÄSTAN alla positioner. Notera att vi inte har nån vänsterback bakom Lopez. Vi har inte heller någon naturlig väntermittfältare bakom Petrov (förutsatt att Lopez måste lira back om Petrov blira skadad). Dock kan ju både Galletti och Ibagaza lira på vänstermittfältet. Finns bara 2 spelare på listan som jag skulle vilja avstå/byta. Inte helt otippat Novo och Zahinos.

Listan är inte heller fylld till max (just nu 21). Det kanske öppnar för en vänster-allround som Lopez. Tycker jag skulle behövas i alla fall

Raul Medina har lånats ut till Murcia (som numera tränas av Abel Resino)
Sinalco
2005-08-24 01:31
Officiella listan på nummren har kommit om ni är intreserade ;)

1. Iván Cuéllar.
2. Juan Velasco.
3. Antonio López.
4. Gonzalo Colsa.
5. José Antonio García Calvo.
6. José Ignacio Zahínos.
7. Luciano Martín Galletti.
8. Ariel Miguel Santiago Ibagaza.
9. Fernando Torres.
10. Mateja Kezman.
11. Maxi Rodríguez.
14. Javier Arizmendi.
15. Francisco Molinero.
17. Martin Petrov.
18. Juan Valera.
20. Gabriel Fernández Arenas ‘Gabi’.
21. Luis Perea.
22. Pablo Ibáñez.
23. Peter Luccin.
24. Álvaro Novo.
25. Leo Franco.
Atlético Jesus Gil
2005-08-24 01:18
andersito//håller med
Atlético andersito
2005-08-24 00:42
ska lägga in mitt inlägg i debatten ang unga egna spelare. Klart det finns många bra egna produkter i Barcelona. Gent del Barsa producerar många spännande namn. Men om vi jämför idag med trupperna så var det nån som sa att Barcelona har flera egna produkter än atleti. Det stämmer kanske om man har en trupp på 35 personer..då är det bara att lägga in hur många unga spelare som helst. Men jag har en känsla (har inte räknat på det heller) att att atleti har en större procent egna talanger i truppen än vad Barcelona har. Sen är det där med egen produkt ett vitt begrepp också...
FFG1
2005-08-24 00:02
Väldigt roligt och realistiskt managerspel. FFG1-världen börjar bli het och än finns lag som Dortmund, Aston Villa, Southampton, Man City och Middlesbrough lediga. Joina! http://www.fightforgold.com
Sinalco
2005-08-23 23:29
evol / Menar du uppdaterade lag med spelarna osv?

EDIT: Det finns en iaf uppdatering till FM2005 som heter FMSU v2.8 och den har fixat detta :

*De svenska serierna.
*En del europeiska serier.
*Övergångar fram till 14/8-05 både spelare och managers.
*En hel del attributkorrigeringar.
*Spelar historik tillagda och rättade.
*Massor av övergångssummer fixade.
*Spelares favorit klubbar m.m. fixat.
*Serie- och cup namn fixade.
*Publiksnitt, arenor m.m. rättade.
*Klubbekonomier fixade.
*Nya spelare skapade.
*En del gamla lån borttagna. (Dock ej alla ännu)

Men om du väntar tills transferfönster stängt så kommer det komma en ny som fixar även spelarövergångarna efter 14/8. Denna är bara till 14/8.

Finns och tanka på www.fmsverige.com
Spanien Mattigool
2005-08-23 22:56
Ämne: Vet någon om det fin....
Har ingen koll..Men jag vet att FM2006 kommer snart=) Jag längtar..
Atlético evol
2005-08-23 22:39
Vet någon om det finns någon uppdatering till FM2005 så att man får de korekta laguppställningarna i Laliga ?

Atlético greeneyes_x
2005-08-23 19:01
det hade inget med med min skicklighet på planen att göra, försökte bara säga att fotboll är mitt liv, min kärlek till fotboll ät otrolig, men jag säger aldrig att jag kan mer än nån annan.

synd det där med skador, hoppas det är bättre nu? var har du spelat?
Barcelona Kharles
2005-08-23 18:43
Lugna ner dig, har inte förolämpat dig eller något, försöker bara få till en diskussion. Om du tog åt dig på något sätt så ber jag om ursäkt. Beklagar även att du tvingades sluta pga skada. Jag kom aldrig lika långt som dig, men jag har själv erfarenhet av att tvingas sluta (envis inflammation, både knä- och hälsenor)och börja plugga istället. Ser dock inte varför du tog upp detta, vad har skickligheten på planen att göra med den här diskussionen? Sen kan jag säga att jag följer så mycket fotboll som jag har tid till, både spansk och italiensk såväl som engelsk.
Atlético greeneyes_x
2005-08-23 18:27
kharles:

din smygkommentar att jag är okunnig om spansk fotboll, det e synd att du bara tänker Barca hela tiden och inte vet vad som pågår nån annanstans.

Jag har spelat fotboll i 22 år sen jag va 4 år gammal, har spelat mig igenom Djurgårdens hela ungdomsverksamhet upp till juniorlaget, har varit ungdomsproffs i Vitesse i 1 år, ungdomsproffs i Leeds i 2 år, provspela i Romas ungdomsverksamhet när jag 18 , har trillat boll med Totti några gånger när han va runt 20 men fick knäskada i en träningsmatch mot Lecce ungdomslag, va borta 1 och ett halvt år, mådde dåligt och orkade inte komma tillbaka, åkte hem till sverige för att flickvännen va här, började plugga istället, Har amatörspelat i flera olika lag sen sess, men knät håller inte mer än 10 matcher per säsong. så vad har du gjort då fotbollsmässigt i ditt liv, förutom hårdläst Om barca. Det e ok att tälta framför camp nou men du måste ju ha lite kolla på annat också

jag är en inbiten Atleti fan, fick typ glädjestroke varje gång atleti gjorde mål förra sässongen, speciellt både 1-0 och 2-0 målet mot barca på camp nou.

Säg inte att du kan mer om spansk foboll än mig, för jag säger inte att jag kan mer än dig.

peace
Atlético Jesus Gil
2005-08-23 17:37
Kharles
Carrick och Defoe är ju ett par till
Spanien Maseniello
2005-08-23 17:28
Jag tar tillbaka det- nu ser jag att du har skrivit Rio
Spanien Maseniello
2005-08-23 17:27
Kharles- Jag är kanske lite petig nu men du glömde Ferdinand...
Barcelona Kharles
2005-08-23 17:12
Calderon

Jag menade att Iniesta stegvis spelas in i laget. Det är inte lätt att gå rakt in i en startelva i ett världslag som 20-åring. Läs mellan raderna.

Jesus Gil

Givetvis kan den det, men på senare år har det gått bättre för Blaugrana.

greeneyes_x

Å andra sidan; Är det inte svårare att ta sig fram som talang i ett storlag? Kolla på Real Madrids cantera; De har säkert en del spelare där som så småningom kommer hålla La-liga klass, men de får inte chansen för att RM (i egenskap av storklubb) har pengar att inhandla den absoluta eliten för. Om man sen då jämför med t.ex. Espanyol (som också har en del 'egna') så har de sina egna spelare mest för att de själva inte har råd med bättre spelare. Så jag köper inte ditt argument riktigt där.

José Pekerman (Argentinas förbundskapten) sade för inte så längesen: "I Real Madrid hade Messi platsat, men i Barcelona finns Ronaldinho". Man förstår vad han menar, men skulle vilja säga att Messi lär spelas ihop med Ronaldinho ganska snart.

Sen vill jag bara fråga; Vilka talanger har West Ham tagit fram, förutom Lampard, Rio och J.Cole? (är bara nyfiken) Något "storlag" är de nog inte numera.

Sen kan jag tänka mig att du kan mer om engelsk fotboll än spansk, men nämn gärna en mer specifik definition av "internationellt erkända på klubbmarknaden". Kul diskussion.
:-)~
Atlético greeneyes_x
2005-08-23 16:12
det beror ju på hur man rankar ungdomsverksamhet, det är inte många barcatalanger som har blivit så himla kända ändå, dom stannar ju i barca för att barca har råd att ha kvar dom och neka bud från andra klubbar, plånbokseffekten igen alltså.

I så fall rankar jag t.ex Ajax och West Ham som mycket bättre talangfabriker, men det finns säkert flera till.

Man kan utan att tänka 2 gånger räkna upp otaligt många talanger från dessa lag. men kan inte komma på många egna barcatalanger som finns på minnet som gått o blivit internationellt erkända på klubbmarknaden.
Atlético Jesus Gil
2005-08-23 15:33
Sinalco//Jag tror inte Galletti går in i startelvan

Kharles//Kan inte Ajax ungdomsverksamhet jämföras med er?
Calderon
2005-08-23 15:28
du skrev i startelvan förra säsongen, inte om 2 år.

Startelva = Ordinarie plats = Startar Matchen.
Startelva betyder icke inhopp sok i dom flesta fall t.ex Iniesta
Barcelona Kharles
2005-08-23 15:13
Vad snackar du om? Oleguer var ordinarie sen både Motta och Edmilson åkte på sina knäskador (i början av säsongen). Iniesta var med i alla matcher (väldigt bra med speltid) och kommer vara ordinarie om senast 2 år (ska vi tala om Messi?). Gerard var mestadels skadad men startade i flera viktiga matcher (Betis, Chavsen). Ska också nämna att Motta var tänkt som ordinarie då han är klippt och skuren som pivote (han startade på försäsongen ligans två första matcher innan han fick bäras ut på bår).

Jag tror nog att jag har hyfsad koll på vilka som är titular i Blaugrana.

Vad gäller kommentaren om vinnarinstinkt har jag inte något med det att göra.
Calderon
2005-08-23 15:08
Oleguer, Iniesta, Motta och Gerrard var ju knappast med i startelvan ????
Jag håller fast vid mina 3, Puyol, Valdes och Xavi..

Kanske borde du ha bättre koll på barcas startelva.

Tycker inte du att det är lite dåligt att komma in på vårt forum och skriva att Atletico inte har vinnarinstinkt.
Real Madrid C.Diogo
2005-08-23 15:03
greeneyes_x

Nej! det visste jag inte min mamma sa det igår till mig!

:-D
Sinalco
2005-08-23 14:59
Läste nyss att Galletti och Kezza tränar normalt med laget igen för att vara helt spelklara tills söndagen. Kezman lär få börja med tror ni Galletti hoppar in direkt i startelvan?
Barcelona Kharles
2005-08-23 14:38
inkl köp av spelare i yngre ålder med annan "moderklubb",

Så Atletico har inte gjort detta? Alla storklubbar gör det. I startelvan hade vi 4-6 spelare från de egna leden förra säsongen: Valdés, Puyol, Oleguer(räknas som egen då han spelat 3 år i ungdomslagen), Xavi, Iniesta och Motta/Gerard (Monaco nu).

Faktum är att ingen storklubb i Europa kan mäta sig med Barças ungdomsverksamhet. Vill du gå in i detalj så gör jag det gärna.
Calderon
2005-08-23 13:57
10 egna produkter i Barca inkl köp av spelare i yngre ålder med annan "moderklubb", 3 i startelvan
Atlético Jesus Gil
2005-08-23 13:28
Aston Villa la ett bud på €6,5 miljoner för Gabi. Självklart sa vi nej
Barcelona Kharles
2005-08-23 12:46
Vi har 7 egna produkter i truppen, hur många egna har ni?

12.
Atlético greeneyes_x
2005-08-23 11:30
C.Diogo:

vet ni att tv4+ visar eran match?? hahahahahaha,
Visste du att Robinho är klar för real?

hahaha
Annons: