/spanien/atletico/forum/2654.aspx/spanien/atletico/forum/2654.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Rojabl
2005-08-26 15:59
Är det nån här på forumet som är Trött på att Kharles hela tiden kopplar alla samtalsämnen till Barca!!

Jag tror inte att det är nån på detta forum som bryr sig om Barca jävla pivotes blev skadade förra säsongen eller om Puyol blev våldtagen av Guily!! Whatever!!

Orkar inte vara vuxen längre i detta ämne!!
Greeneyes skrev om våra mittbackar och Kharles kopplar det automatiskt till Barcas backlinje!!
uuffff!! hur orkar man!!

Har du nåt att säga till om Atleti, vare sig det är positivt eller negativt, så är du välkommen med dina kommentarer.

Men jag kommer smälla av om Kharles nämner Barca en gång till!!
Barcelona Kharles
2005-08-26 14:51
Håller med, Perea och Pablo kompletterar varandra suveränt. Alltså en snabb och stark bredvid en som vinner allt i luften. Såg glimten av något liknande i början av förra säsongen då Puyol-Marquez bara släppte in 3 mål på de 8 inledande matcherna. Men sen skadade alla våra pivote sig för resten av säsongen och vi var tvungna att flytta upp Marquez och lira Oleguer bredvid Puyol..
Atlético greeneyes_x
2005-08-26 14:40
enligt mina erfarenheter så vet jag inte riktigt hur jag ska ranka Terry som back, han spelar i ett lag som inte har allt för många anfall emot sig, det är därför Terry som mittback gör en hel del mål, det är oftast lätt att vara back i ett lag där det andra lagets anfall för det mesta stoppas redan på mittfältet. Samma gäller Milan, Juve, Arsenal o.s.v
kan tänka mig att det kanske inte är allt för lätt att ta sig förbi t.ex Gattuso och company redan på mittfältet. Men i det fallet är Maldinis kompetens i området helt odiskutabelt. Han har inget kvar att bevisa.
Tänk att Perea-Pablo blev ligans bästa mittbackspar förra säsongen med vårat katastrofala mittfält.
Det kallar jag för prestation av högsta klass.
Jag tror inte nån på nåt forum har så mycket att sätta emot det argumentet.
Perea är redan suverän och Pablo kommer att bli en värlsdback så småningom.
Lopez är inte så långt efter heller.
Det ser onekligen bra ut och jag personligen rankar Perea och pablo som bättre backar än John Terry.

peace
Atlético Aries
2005-08-26 14:35
Inte långt tills ligan startar igång nu, härligt! =)
Sinalco
2005-08-26 13:48
Kharles / Nej, eftersom han kom till Chelsea som 12 åring redan då anses han vara Chelsea produkt, och det är klart att han är. Killen är Chelsea through and through. Men jag har inte hittat nån fakta om hur länge och OM han spelat i West Ham, men de är så det sägs.
Barcelona Kharles
2005-08-26 13:30
Så att West Ham ska ta credit för honom om han spelade där innan han blev 12..? Right..
Sinalco
2005-08-26 13:04
Terry kom som 12 åring till Chelsea men det sägs även att han spelat i West Ham innan han kom till Chelsea. Men det finns ingen riktig fakta på.
Atlético greeneyes_x
2005-08-26 12:42
Det är Jonh Terry som är lagkapten I Chelsea, har spelat i Chelsea sen har var barn, vann Chelsea young player of the year 1998 - 1999.
Han gjorde sin debut mot Aston Villa i Wortingon Cup säsongen 1999 - 2000 och vann player of the year 2000 - 2001

Frank Lampard kom till Chelsea juni 14 juni 2001 efter att ha fostrats i West Ham från 1994.

lite ointressanta fakta
hehe :)
peace

Jappler,.
2005-08-26 12:36
Både Joe Cole och Frank Lampard köptes från West Ham när dom var lysande framtidslöften..Men Terry kommer från egna ledet..
Atlético Jesus Gil
2005-08-26 11:58
Är det inte Terry som är kapten också?
Barcelona Kharles
2005-08-26 11:10
Wesse

Huvudet på spiken. Men jag har alltid trott att Lampard kom från West Ham..? Det är väl John Terry som spelat i Chelsea sen barnsben? Sedan är det extra viktigt för de mer "regionala" lagen att ha en stark lokal förankring i laget. Frågar man katalanska barcelonistas vad de tycker om ligasegrarna 98 och 99 så kommer de inte att tala lika varmt om dem som dream-teamets dagar, för då fanns det hela 9 holländare i laget, och i dreamteam hade vi Guardiola, Amor, Busquets, Sergi, Ferrer, Bakero och Nadal. Nu är inte alla dessa katalaner, de finns även basker och mallorqui, men dessa spelare spenderade sina bästa år i klubben (Nadal 9 säsonger t.ex.). Dessutom kunde de flesta tala katalanska.

guRRet

Så med "mogen nivå" menar du en debatt där jag måste hålla med dig?
Atlético wesse
2005-08-26 10:12
Jag har följt debatten kring galjonsfigurer och spelare ur de egna leden här på forumet ett tag och sedan tagit mig en funderare, här kommer min slutsats.

Om man tar en titt på några av de stora europeiska klubblagen, Real Madrid, Barcelona, Atletico Madrid (tar med dom av medkänsla), Chelsea och Milan, kan man se ett klart och tydligt mönster.
Tar man en titt på respektive lags kaptener, (Raul, Puyol, Torres, Lampard, Maldini) har de ungefär samma bakgrund, de har lirat i klubben i många år, de är en så kallad "egen produkt" (litet undantag för Raul). Men de är spelare som fansen kan indentifiera sig med.
Puyol tycker jag är det bästa exemplet, det finns ingen annan back som är lika given i klubblag och landslag, han är dessutom inte den som gör många eller vackra mål, han kämpar, ger aldrig upp. Det är sådant som verkligen går in i hjärtat hos fansen. Som bonus är han också "egen produkt" detta faktum gör att han är lättare att ta till sig.
Om man ser på Chelsea så har dom ett "köpt" lag, men en kapten som spelat i Chelsea sen barnsben, Lampard.
Min slutsats blir därför att varje lag behöver minst en egen produkt som de kan hålla högt, för att fansen ska kunna känna att det är "deras" lag. Kvalitet före kvantitet kan vara att föredra.
Atlético Jesus Gil
2005-08-26 02:21
Sinalco//Hehe oj då jag är lite för ivrig. Jo jag vet, läste nyss en game preview så jag blev en aning förvirrad
Sinalco
2005-08-26 02:12
Jesus Gil / Spelar ni imorn? Det är väl den 28e ni spelar...

Knappast uppställningen till Zaragoza om det var det du syftade på. Officiella uppställningarna brukar väl komma 15-30 min innan match start? Och nej Kezman är inte skadad han tränar vanligt med laget.
Atlético Jesus Gil
2005-08-26 01:57
Garland Briggs//Är det uppställningen imorrn?!
Vart är Petrov, Kezman(skadad?) och Gabi?
Atlético Garland Briggs
2005-08-26 01:05
Leo
Velasco-Pablo-Perea-Lopez
Colsa-Luccin
Galletti - Ibagaza - Maxi
Torres
Atlético greeneyes_x
2005-08-25 23:59
ser fram emot 2 bra matcher mot Barca, svårt att säga resultatet, men Plånboksmaffian mot Folkets Hjältar på Camp nou brukar alltid bli bra fighter.
Atlético guRRet
2005-08-25 23:11
Sedan kan jag lägga mig i en disskusion på en mogen nivå, starta en bara och du skall få höra mina åsikter i frågan.
Atlético guRRet
2005-08-25 23:10
Kharles

Så tolkade inte jag det i alla fall...
Barcelona Kharles
2005-08-25 21:28
andersito

Jag kan förstå om du är nöjd, han kan missa matchen mot Atleti ;-)~

guRRet

Jag stör mig på småbarn som inte kan argumentera och saknar läsförståelse. Jag har inte sagt att Messi är bättre än Torres. Jag säger att han har större potential och passar mer i Barça än vad Torres gör.
paulo_futre
2005-08-25 17:44
Fallece Agustín de la Fuente Quintana, socio número 1 del Club Atlético de Madrid
Atlético Jesus Gil
2005-08-25 17:23
Både Luccin och Gabi och Ibagaza har ju visat klass men annars har du rätt. Det verkar också som Gabi och Luccin har bildat ett väldigt bra samspel
Atlético guRRet
2005-08-25 17:05
Bianci har ju tidigare velat ha en defensiv och en offensiv central mittfältare. Men nu när han inte har någon direkt klassspelare på någon av positionerna, väljer han att använda två pivotes och släppa fram mer på kanterna... har jag fel?
Atlético Jesus Gil
2005-08-25 16:23
greeneyes_x//Håller med tycker inte heller vi ska sälja Ibagaza, han har ju gjort några grymma matcher under försäsongen och nu har han ju som sagt inte bara Torres han kan spela med utan också Maxi, Petrov, Kezman och Galletti. Men jag tror det blir svårt för Ibagaza att ta en plats i startelvan då Bianchi föredrar 2 pivotes
Atlético evol
2005-08-25 16:14
greeneyes_X: kolla dina medelanden :)
Atlético greeneyes_x
2005-08-25 16:09
Jesus Gil:

du har helt rätt, klara vi oss till Europa får vi lösa den huvudvärken när den kommer.

Jaha, då har vi en till nyhet som kanske är lite sorgligare ifall det e sant,

Mallorca och Hector Cuper förhandlar med Atleti om Ibagaza,
Jag tycker inte vi ska sälja Ibagaza, han kanske har varit ojämn dom senaste säsongerna, men jag tycker ändå han är en briljant spelare som bara behövde det han har nu i Atleti, en bra coach och ett bra lag.
Tycker att han har belastas för mycket dom senaste säsongerna att ensam stå för dom flesta framspelningar till Torres.
Jag förstår varför Ibagaza har varit ojämn, med passningspelare som typ Sosa och Novo kanske det inte är nån överaskning att den tekniska hålla i bollen på mittfältet saknats.
Atlético Jesus Gil
2005-08-25 16:02
Ung och ung han är ju ändå 26..Men jag tror vi klarar oss, med Arizmendi i anfallet och Galletti som kan lira på båda kanterna. Dessutom kan ju Valera och Lopez lira på mittfältets kanter
Atlético greeneyes_x
2005-08-25 15:57
är det nån som vet hur mycket vi har kvar i transferkassan?? borde kanske finnas runt 5 - 6 mille eller??

läste just att Inter är villig att släppa den unga Andy Van der Meyde för 2 mille, han kan spela på båda kanterna och som forward stog det, Han är väl tvåfotad eller??

skulle vara bra att varva av med Petrov och anfallet redan denna säsong, bra att ha i fall vi lyckas ta en Europaplats, som jag vet att vi gör, eller vad tycks?
Atlético guRRet
2005-08-25 15:03
Jag blir verkligen irriterad på alla s.k. barcasupportar som kommer hit och skriver omogna inlägg likt småbarn innehållande påståenden som t.ex att Messi är bättre än Torres...

Förresten, Torres spelade visserligen i Segunda, men som artonåring spelade han minsann för Atletico 02-03...
Atlético andersito
2005-08-25 14:09
Kharles, det verkar som att Messi inte platsar i Barcelona med tanke på att han är icke EU spelare.;)

Annons: