/spanien/atletico/forum/2652.aspx/spanien/atletico/forum/2652.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Garate
2005-08-29 16:25
Jag var nöjd med Petrovs, Gabis, Luccins och Pereas insatser igår alla andra för skärpa sig! Vår tid kommer snart. Atletico B startade säsongen med 1-1 borta mot Reyes i Baskien!
Atlético Razor
2005-08-29 16:17
Saknar också Movilla, han var min favoritspelare för två år sedan. Såg han göra ett grymt mål på Real i en träningsmatch våren 03.

Tråkigt att Torres och Lopez var så osynliga i matchen. En match som vi definitivt borde ha vunnit!
Atlético el niño!
2005-08-29 14:58
Vi kommer igen, det är i början av ligan och vi kommer ifatt dom lag som vann. Petrov var SSSSSÅÅÅÅÅ grym, tekniken snabbheten men det var lite långa inlägg;)

1 Atléti
2 Real
3 Barca
4 Bilbao

iiAUPA ATLÉTI!!
Valencia E-Ayala
2005-08-29 13:14
A. Madrid tillhör toppen, säsongen ut.
Martin Petrov kommer göra livet surt för Östlund helgen som kommer.
Atlético andersito
2005-08-29 12:54
1. Tålamod ärnyckeln till framgång.
2. Maxi är ett mysterium har inte alls fungerat i den röcvita tröjan.
3. Torres borde särpa sig och sluta klaga så mycket på domare.
4. Jag saknar Movilla:(
Jesus Gil1
2005-08-29 12:11
Hoppas Petrov inspirerar de andra nyförvärven
Barcelona Havaldinho
2005-08-29 10:16
Tycker de ser rätt hyfsat ut för er, killarna måste bara bli varma i kläderna och spelas ihop...
Men ni har en duktig tränare och ett riktigt spännande lag!!!
Petrov var BRUTAL!!!
Jesus Gil1
2005-08-29 10:04
Alltså första halvlek var OK men Zaragozas fysiska spel satte tonen för andra halvlek. Luccin var riktigt grym! Det är lugnt vi kommer igen nästa match
Jesus Gil1
2005-08-29 10:04
Alltså första halvlek var OK men Zaragozas fysiska spel satte tonen för andra halvlek. Luccin var riktigt grym! Det är lugnt vi kommer igen nästa match
Sinalco
2005-08-29 01:04
Kezman JR / Jo håller med men Torres kommer ALDRIG petas. Inte för jag ville de för han e grym! Men han hade en dålig match och var grinig. Men vet att alla kommer komma igång mer o mer. Men Kezman var inte heller dålig, grov förbättring sen Chelsea.
Kezman JR
2005-08-29 00:12
Asså fattar inte de som säger att kezman är dålig,
han var bättre än torres idag och hade ett skott i kryssribba, visst han skulle satt friläget i 1a men även de bästa missar. När hans självfortroende är på topp blir han lika bra som han var i PSV. så om nån ska petas ser jag hellre Torres än Kezman på bänken
Sinalco
2005-08-28 23:22
guRRet / Tycker du är kanske lite för hård mot Kezman. Han löper otroligt mycket och man ser VARJE gång Zaragoza passade ner till målvakten så var han där och stressa han så att han skulle skjuta ut fel.Han har en otrolig energi och man kan inte säga att han inte jobbar för laget, du kan fråga tex. på Chelsea's forum eller något likanande om vad som var bäst med Kezman när han spelade där lovar att folk kommer säga hans vilja och att han jobbade så mycket när han väl fick spela. Men tycker dock att han borde gjort mål, man ser att han inte är helt 100% med självförtroendet. Sen Maxi tycker jag man ska ge nån match till för att se om han passar verkligen ute på högern, idag var han inte bra iaf. Han kanske här bättre som central.

Måste bara tillägga att man ser gryma förbättringar med han. I Chelsea var hans första touch grymt dåligt och på slutet var han inte lika kvick som innan. Tycker han har grymma första touchpassar nu och han är mycket kvickare. Jag kan sätta allt jag äger på att om han får speltid så kommer han göra mål. Inte direkt lätt för han att glänsa efter ett mycket svårt år i england. Tålamod behövs!( Med hela laget, inte bara han alltså. Tycker det är grymt grymt tidigt att dömma ut någon ännu )
Atlético guRRet
2005-08-28 23:18
Saknar spelare som Colsa och Sosa. De kämpar iaf för sin lön, som dessutom skert är/var betydligt lägre än de spelarnas som ni vet att jag pratar om...
Atlético guRRet
2005-08-28 23:17
Jag blir bara så irriterad på vissa spelare. Fansen betalar dyra pengar för att få se dem och lägger ner ett jäkla engagemang, men vad fan får dom tillbaka? Jag klarar inte en match till där Maxi och Galletti, och även Kezman inte lägger manken till. Kezman var dock lite bättre, och Galletti fick ju inte så mycket speltid. Men Maxi, honom vill jag bara ha ut ur laget!
Atlético evol
2005-08-28 23:12
guRRet // lite hård är du att dömma ut dem efter 90 minuters spel, Men som många andra hära sagt, Petrov imponerade verkligen, vilken vilja
Sinalco
2005-08-28 23:12
guRRet / Jo. Men det tog sååååååååå långt tid och ställa om idag, och backarna hoppade oftast över mittfältarna och drog upp bollen direkt mot anfallarna, det är inget som som funkar i längden. Måste ha någon som kan ställa om snabbt och passa vidare. I min mening byt ut Gabi mot Ibagaza. Eller så byter man ut honom med Galletti och sätter in Maxi mer centralt och ser hur det funkar.
Atlético guRRet
2005-08-28 23:09
Sinalco/

Real spelar ofta lite halvtaskigt, men lyckas vinna tack vare individuella prestationer. Titta bara på Robinho, vilken lirare! Atletico skulle behöva släppa fram lite mer på mitten. Man behöver en offensiv mittfältare, sedan kan man lika gärna ha två defensiva bakom honom, som förra säsongens defensiva 4-2-3-1. Jag föredrar, hur konstigt et än liter, att spela Torres ensam med Ibagaza bakom som kreatör...
Sinalco
2005-08-28 22:53
guRRet / Som du kanske ser, alla lag verkar inte vara på G i första omgången, Barca spela "utan glöd" som du säger och Real M. vann knappt mot Cadiz. Man märker att det tar lite tid att komma igång, men tränaren måste peppa dom mer och få dom igång också. Men jag tycker inte du skall vara orolig, bara besviken isf. Ge laget mer tid så skall du se..
Atlético guRRet
2005-08-28 22:10
Ja, jag vet att man bör ge dem mer tid. Men jag anser fortfarande att det saknas glöd. Man kan ge den några matcher, men fan inte fler än 3 till! Varför inte satsa mer på inhemska spelare och egna produkter? Okej, Gabi var usel idag, likaså Torres... Kort sagt, Alla var kassa utom Luccin och Petrov, men jag tycker att kvaliteten på hans inlägg/pass kan förbättras
Sinalco
2005-08-28 22:02
guRRet / Du får tänka på att det är första matchen, vi vet inget egentligen, Maxi sög idag men när säsongen är slut kanske han gjort 35 mål. Du får också tänka på att spelarna kanske inte spelat ihop sig än för att det är många nya spelare. Får dom som spela idag mer speltid tillsammans så kommer mål komma med. Byter man så fort inte nån är bra nu i början kommer ju bara deras självförtroende bli sämre. Det är viktigt att han visar att han tror på dom redan i början. Som idag man märkte att när Kezman blev utbytt så var han inte glad, han va spelsugen och han hade fina pass med Petrov tycker jag. Vet att eftersom Bianchi är argentinare så gillar han mer sina spelare, det märkte man idag på byterna. Maxi mot Galletti skulle han gjort och in med Ibagaza istället för Gabi.
Spanien Mattigool
2005-08-28 21:52
Billy Olson hade ett rätt för engångsskull idag! Man måste ta löpningar för att skapa ytor och för att komma med fart! Man kan inte stå still tills passen är slagen hela tiden!

Jag tror vi alla hade väldigt höga förväntningar, därför känns det extra surt nu! Hade Kezman t.ex gjort mål på sitt friläge så tror jag vi vunnit stort..Men men..det är bara på den igen som det heter!
Atlético guRRet
2005-08-28 21:51
Atletico hade (har?) ju inget spelupplägg. Man varken dunar eller lirar, och då går det ju inte. Jag vill se mer djupledslöpningar från Torres och Kezman...

Förresten, det kändes som om Torres inte alls kom upp i den standard han hade förra säsongen. Jag är av den uppfattningen att han passar som ensam forward om han får bollar av en lirare som Ibagaza...
Sinalco
2005-08-28 21:43
Torres borde varit med i spelet mer idag och tagit mer för sig, om de är nån som under presterar grovt idag så är det väl han av alla! Kezman ny i spanska ligan och hoppar direkt in från bänken i Chelsea, men han gör det bra tycker jag förutom att han borde ha gjort mål. Maxi som är etablerad i spanskaligan borde också tagit för sig mer, heeeeeeeeeeelt borta rörde ju bollen 3 ggr under sina 96 minuter på plan.
Sosa
2005-08-28 21:42
kämpa mer för fan
Barcelona taysinho
2005-08-28 21:30
sjukt dåligt alltså vart tog hunger väg??? Ville Atletico inte vinna idag eller?? Mkt dåligt att man med dem spelarna inte lyckas vinna???mkt dåligt alltså och konstigt??
Atlético guRRet
2005-08-28 21:30
Det är fan läge att såga, till att börja med ska Colsa in, ut med den inkompetente jäveln Gabi. Mitt tidigare hatobjekt Luccin var faktiskt bra idag...

Jag måste medje att jag är en sådan supporter som faktiskt blir argare när Atleti vinner än vad jag blir glad när de vinner... Och som sagt, 2 matcher ifrån 13 rätt...

Miss You SOSA
hinge
2005-08-28 21:27
Riktigt besviken just nu.
Men än är det inte dags att såga laget!
Atlético Owen11
2005-08-28 21:26
Har eran kapten kids? tyckte att det stog det någon stans :S men han är ju så ung så det kan väl inte vara möjligt (?)
Atlético guRRet
2005-08-28 21:01
Ärligt talat... jag blir så jävla förbannad! Var är glöden? Kezman, Galletti och Maxi spelar helt utan hjärta. Alla dessa tre spelare underpresterar grovt idag. Jag ger FAAN i hur jävla bra de är på pappret, utan glöd funkar det inte. Därför anser jag att man till nästa match byter ut divorna mot mer hungriga spelare. In med Arizmendi istället för Kezman... Tyvärr finns det ju inte så mycket backup bakom Galletti och Maxi, och det är åt helvete! I egenskap av att vara folkets lag tycker jag Atletico ska spela som ett sådant, utan spelare som tror sig vara för bra för att behöva kämpa. Antonio Lopez var också riktigt usel!

Denna grova sågning av laget kan tyckas vara orättvis, då man i första halvlek ägde matchen. Men ett lag med de s.k. kvaliteterna bör spela bättre, för det var inte bara glöden det var fel på... Hur bra passningsprocent hade t.ex. Maxi?

Nej det här var bara för uselt... och sedan gör det ju sitt att jag om Atletico, Real och Juve hade vunnit sina matcher hade haft 13 rätt på Europatipset
Sinalco
2005-08-28 20:57
Petrov var kung idag, vilken debut! Men ojoj vilka fel byten Bianchi gör! Maxi var ju helt off hela matchen men ändå byts Kezman ut som var bra och var mycket mer farligare än Maxi, väldigt konstigt! Torres tycker inte jag var bra idag, han verka mest grinig. Men backlinjen, ojoj det är Chelsea-klass på de! Luccin var bra idag med.
Annons: