/spanien/atletico/forum/265.aspx/spanien/atletico/forum/265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Sk018
2014-09-06 09:05
Det tog Lamela ett år att anpassa sig i Premier League, medan ni drar slutsatser om Mandzukic efter några matcher... Vet inte om jag är själv om denna åsikt, men tycker personligen att det inte alls sett så tokigt ut.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético gurra1993
2014-09-06 01:46
Mandzuktic krigar det får man ge han.problemet med han tycker jag är hans oexistetarnade djuplöp spel på grund av sin bristande snabbhet. Vilket enligt mig var en av vårt viktigaste vapen Kokes tidiga bollar på Costa å Villa vilket vi saknar nu så får vi hoppad på att Cerci kan ta den rollen för han har ju snabbheten iallafal.
Atlético CosaFai?
2014-09-06 01:34
Förhoppningsvis så kommer det fungera bra ihop när Cerci är på topp (Om han spelas på topp, som han gjorde utmärkt i Torino).
Immobile är heller inte världens mest kompletta anfallare men ihop med Cerci så fungerade otroligt bra ihop.
Tycker inte att vi ska förlita oss allt för mycket på att Mandzukic hjälper till i uppbyggnadsfasen så länge han får sina bollar i boxen så kommer det att fungera.
Mandzukics targetman spel + Cercis otroliga fart och dribblingar kommer nog vara riktigt dödligt om de bara får spela ihop sig först :)
Om du/ni inte har sett vad Cerci är kapabel till så rekommenderar jag att titta på videon i mitt länktips.
Atlético daniel77
2014-09-06 00:13
Cosa Fai, Jag får väl passa på att medge att jag aldrig varit särskilt förtjust i kroaten, inte ens när han spelade med bättre spelare i Bayern. Kanske har jag redan dömt ut honom på förhand, vad vet jag, men i mina ögon är han ingen Braveheart bara för att han orkar lunka tillbaka till eget straffområde för att rensa bort bollar med pannan, något som han faktiskt är riktigt bra på. Det är hans förbannade skyldighet att bidra med sitt starka huvudspel när vi försvarar fasta situationer. I anfallsspelet tillför han inte särskilt mycket med sitt statiska rörelsemönster. Får han en sämre slagen passning så är han praktiskt taget alltid tvåa på bollen och ibland ger han till och med intrycket av att inte ens försöka fånga upp förlupna bollar. Å andra sidan har även jag noterat hans löpningar längs med flankerna, men det är ju inte riktigt hans roll med tanke på hans bristande snabbhet. Han är mer än funktionsduglig i straffområdet och får han rätt bollar kan han nog bjuda på en 20-25 strutar, något Raúl García skulle kunna mäkta med om han fick den rollen. Nej, jag får helt enkelt konstatera att jag dels har svårt för den sortens anfallare och dels att jag saknar Costa och hans enorma löpvilja och kämpaglöd.
Atlético CosaFai?
2014-09-05 22:03
En lat jävel som hjälper som droppar ner för att försvara och för att bygga upp ett spel? Sen gör han allt han kan för att försvara hörnor och frisparkar, springer ut på flankarna så att man kan kan kontra?
Keep in mind att han är van vid ett helt annat spel i Bayern, med bättre spelare runt omkring sig, bättre passningsspel, ett ''lättare'' sätt att spela på.
Det kan nog ta ett antal matcher för honom att komma in Atletico's sätt att spela på.
Man får ha tålamod med nya spelare, man kan inte förvänta sig att en spelare spelar in sig i ett lag på så kort tid. Sen har han inte varit dålig, han har inte fått så mycket att jobba med.
Atlético gurra1993
2014-09-05 19:59
Jag är också jäkligt tveksam till mandzuktic tycker inte han riktigt passar in i vårt spelsätt
Atlético daniel77
2014-09-05 16:43
Jag är nöjd med sommarens värvningar, men är ytterst tveksam till Mandžukic. I mina ögon rör det sig om en lat jävel, långsam som få och som endast levererar när han får en perfekt macka från kanterna.
Atlético gurra1993
2014-09-04 21:47
Äre bara jag som tycker Koke känns lite kvickare iår?
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-09-04 20:51
...och Cerci även nagorlunda lik Vieri da denna hade längre och ruffsigare frilla :)
Atlético zoran
2014-09-04 20:35
Mario Mandžukic målskytt mot Cypern nyss.
Atlético gurra1993
2014-09-04 20:32
Rg å koke startar för Spanien kul
Atlético Antonio López
2014-09-04 19:28
Kakan/
Atlético Silverlund
2014-09-04 17:59
Saul matchvinnare borta mot Ungern i U21! Där sitter vi på en guldklimp!
Atlético Kakan_Atletico
2014-09-04 16:46
Fasen vad Cercio är lik Forlan när man ser honom bakifrån!
Atlético zoran
2014-09-04 13:45
"Aaaaa-less-ioooo Ceeeeee-rcccccciiii, lolololololo, Aaaaa-less-ioooo Ceeeeee-rcccccciiii, lolololololo-lo-lo-loooo" Fansen gav honom den sången under presentationen.
Atlético gurra1993
2014-09-04 13:15
Förresten värvade vi han Robles ?
Atlético Antonio López
2014-09-04 09:20
Vilken tränare han är Cholo, notera Cercis ansiktsuttryck de sista sekunderna i videon "Vart fan har jag hamnat".
Atlético Silverlund
2014-09-03 17:54
Japp! Vad är raden nu? 9-5-2 med Lahoz bakom visselpipan om jag inte fått matchfakta fel någonstans.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-09-03 14:29
Jag är mest nöjd med att Mateu Lahoz ska dömma vår match mot Madrid nästa omgång :)
Atlético gurra1993
2014-09-03 11:35
Haha troligast ja :)
Atlético Nahro
2014-09-03 10:14
Usch, nu när alla är så nöjda - det känns inte bra. Vilken härlig jinx. Det blir nedflyttning i år.
Atlético gurra1993
2014-09-03 08:02
Vilket fönster vi har gjort:)
Atlético Antonio López
2014-09-02 23:36
Dröjde tills jag såg denna bild innan jag förstod att truppen inför denna säsong ändå bådar gott. Ska nog bli väldigt kul detta.
Atlético Antonio López
2014-09-02 22:36
eduardo c/
Perfekt! Ska bara sälja njuren.
Atlético eduardo c
2014-09-02 22:12
Har folk kollat in biljetter, finns tydligen på ticketbis och andra siter, bostasektionsplats kostar dock 8000kr :/
Atlético denilsonfan
2014-09-02 21:02
Angående penan så vet jag ej, angående medlemsskap i Atletico så får man ett mail där man ska in skicka en bild på sitt ID eller pass direkt eller dagen efter

@Örebro Atleti;):

Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-09-02 18:51
@Elnacho:

Maste instämma: Utan tvekan den mest kompletta Silly Season sidan jag nagonsinn skadat. Helt sjukt hur enkelt det varit att se precis ALLA nyheter.

Sluta aldrig med det formatet :)
Atlético Conserva el Calderón!
2014-09-02 17:34
Han tränade med laget för någon dag sen har jag för mig
Atlético SdotNordlund
2014-09-02 16:22
Nu när transfer fönstret har stängt så har jag fortfarande en fundering kring Atléticos nya värvning i form av Ángel Correa. Vad är hans situation just nu? Han skulle väl genomgå en ny läkarundersökning innan allt blev klart, men har inte sett något officiellt från klubben än.

Har jag bara missat någon detalj i hans köp eller är det så att han redan är klar?
Atlético Silverlund
2014-09-02 16:08
Håller med Elnacho! AyB uppskattas enormt. Stort tack Zoran och red!
Annons: