/spanien/atletico/forum/2647.aspx/spanien/atletico/forum/2647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético guRRet
2005-09-12 18:24
intressanta tankar greeneyes_x. Men vi har ju förutom Leo Franco och Ibagaza som spelade innan bara värvat Galletti och Maxi som är argentinare. De två klarar vi oss gott utan, det var nog så bra med Nano och Jorge på kanterna! Men om man spelar med Ibagaza och Franco, så kan de andra sitta på bänken, de presterar ändå inte!
Nejlikan
2005-09-12 18:00
Tack så mycket! :)
Sinalco
2005-09-12 17:55
Nejlikan / Kolla länk.

Google is your friend.
Nejlikan
2005-09-12 17:36
Är det någon här som kan vara vänlig och skriva länken till Torres hemsida?
Sinalco
2005-09-12 13:03
taysinho / Tror Bianchi satte dom på bänken bara för att dom spelat landskamper osv så han ville undvika skador, det var det han sa om Kezman iaf. Men det är så löjligt, samma sak hände i Chelsea för han när han väl hade fått upp självförtroendet efter ett par mål och man såg att han var på G då satte man han på bänken igen. Bättre spela med han nu när han är glödhet istället för att dra ner på hans självförtroende. Ni ska vet att han inte var glad för att han inte fick spela.
Barcelona taysinho
2005-09-12 12:35
Var fan var Kezman och Petrov inte med i starelvan för?
Sinalco
2005-09-12 01:30
En som faktist skulle vart bra och skulle säkert få upp detta lag till den nivån som dom egentligen kan är Antic. Det är vad jag tror. Sen om det fortsätter så här så kanske han får ta över, vem vet. Men nu tänker jag flera månader frammåt, så man ska inte vara orolig....än.
Atlético greeneyes_x
2005-09-11 20:59
lite tankar

jag tror jag predikade lite om den här småkollapsen när transfercirkusen kom mot sitt slut. Om att variera lite spelarmässigt med nån t.e.x brasse, portugisiskt, holländskt, afrikanskt och spanskt istället för massa argentinare.

Det som hänt nu är att den Europeiska fotbollsstilen som Torres och dom andra är fostrade till har försvunnit.

En hel latinamerikansk stil med spelare och tränare är inte bra för den så kallade europeiska spelstilen.
Det va exakt det som hände Real igår mot Celta.
Det va för "Brasilianskt" på plan, dvs att alla hade samma roll, och ingen tog Zidanes roll eller Figos kantspelsroll, Om R Carlos inte rusat fram då o då had ingen kommit runt på kanterna, alla ville frammåt a lá Brasilanskt och ingen ville försvara.

Det behöver inte betyda att bara den europeiska spelstilen passar i Laliga, man ska dock ha stark anknyting till det landet och liga man spelar i spelmässigt. Ett bra ex på det är Valencia a lá Ranieri och hans italenska tokvärvning, jag tror säkert att hans lag skulle g bra hemma i Serie A med den så kallade italenska spelstilen, Det spanska fotbollshjärtat försvann och Valencia hade en småkollaps. Tror säkert Ranieri hada gjort bättre om han hade blandat nationaliteterna.

Man måste ha stommen av spelet ankrat i en spansk spelstil i LaLiga och italenskt i Italien, och variera med annan taktik.

Som t.ex Benitez har en del spanskt inflytande i liverpool men behåller ändå en stark engelskt, sen internationell spelartrupp och taktik.

Hade Arsenal inte haft Idel Ordinarie Landslagspelare med så mycker rutin o klass och Wenger inte hade coachat i england nästan heöla sitt tränarliv så hade dom också kollapsat, men dom spelar ändå väligt engelskt, och hur framgångsrika Arsenal har varit i europa går att debatera.

Det som händer nu är att isället för att ha blandade nationaliteter som tillför sin egen stil till laget som variation, som t.e.x Chelsea, Barca, Juve, o.s.v som behåller lite av sin inhemska spelstil, så har vi nu massa argentinare inkl coach som vill göra Atletico till B-truppen av Det Argentinska landslaget.

Jag tvivlar inte på Bianchi som tränare med skulle kännas bättre om det t.e.x togs in en holländare, portugis eller nåt annat tillsammans men nån argentinare istället för det vi har nu.

Denna spelstill som argentinarna kör på plan i dagens Atlei passar vare sig Kezman, Torres eller Petrov, latinska lägret i Atleti har på nåt sätt hamnat i otakt med dom andra vilket resulterat i att Torres, Kezman och Petrov hela tiden helst föröker hitta varandra på plan.

Förut var det bara Ibagaza som kunde spela fram dom fina bollarna med lite teknik, och nu kan helt plötsligt hela mittfältet göra exakt samma sak istället för att t.e.x en grovjobbare, targetplayer o.s.v , så har alla blivit offensiva lata smörlirare och ingen vill ta tag i den rollen som Ibagaza hade, för ingen vet vems roll det är.

lite tankar

peace

Atlético Majjo
2005-09-11 19:04
Jag tror inte att man ska säga att det är kört än. Visst 1 poäng på 2 matcher, men det är fortfarande bara två matcher spelade. Vi kommer igen, tappa inte hoppet om en bra placering! =)
Atlético Andreas E
2005-09-11 17:21
Hade hoppats att jag skulle få svara att det bara var tillfälligt, men jag är inte så säker på det, tyvärr.
Real Betis Joaquin_JR
2005-09-11 17:09
Som jag visste så går det ej bra för er 2 matcher 0 mål
Garate
2005-09-11 13:38
Ämne: irriterande att vi i....
Samma ineffektivitet tycks fortsätta även denna säsong. Men väldigt svagt av domaren att godkänna Depor"s mål- det är fotboll inte taekwondo!
Atlético Jesus Gil
2005-09-11 11:48
irriterande att vi inte gjort mål än med alla offensiva värvningar vi gjort..Stor tröst att Real torska dock!
Atlético Andreas E
2005-09-11 10:41
(- -Robinho- -)
Ser att förlusten över Celta glädjer dig? ;)
Real Madrid (- -Robinho- -)
2005-09-11 08:42
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Atlético Jesus Gil
2005-09-11 01:42
faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
Spanien Roonaldo
2005-09-11 00:54
d
Spanien Mattigool
2005-09-11 00:40
Ämne: Ne men fyy f-n vilke....
Jag såg inte matchen mot Depor.. men det som du beskriver låter precis som förra säsongen!
Sinalco
2005-09-11 00:08
Ne men fyy f-n vilken feg genomförd match av Bianchi!

Första halvlek:

Atleti spelade bättre än Deportivo eftersom man vågade spela mer offensivt och det gav nästan ett mål fram. Deportivo spelade inte så bra dom såg rätt borta ut mesta dels under första halvlek. Men Atletico var bara lite bättre inte mer.

Andra halvlek:

Det var nu Deportivo började spela boll. Dom vågade flytta fram och hade chans efter chans på att göra mål men dom tog inte vara på den. Man såg också att Atletico började spela defensivt då alla mittfältare flyttade ner och bara Torres stannade vid mittlinjen ifall en boll skulle komma upp. Det gjorde den ibland men vad ska han göra själv med 3-4 Depor backar..? Depor hade ruggit fina chanser att sätta ett mål inte minst kryssribban från ett fint skott. Men som ni vet så fick dom inte den till slut och det var dom värde för dom spelade mycket mer vågat i andra och hade gryma chanser.

Man kan inte vinna ligan om man ska börja spela på kryss mot lag som Deportivo(dom är inte lika bra som innan). Titta på exemplet Celta Vigo som kommer och spelar borta mot Real Madrid och satsar frammåt och vinner! Visst det kanske inte var mål men dom vågade och dom vann. Atleti förlorade pga sitt fega spel, man ska tänka 3p eller inget. Att Bianchi inte tar ut spelare som suger med de förstår jag inte, men en anledning kan vara att dom är argentinare. Maxi som inte visat nått i dessa två matcher och som verkligen vart den sämsta spelarn får spela först 90 minuter och idag 60, varför!? Galletti var ingen höjdare idag heller!

Nä dags att byta ut Maxi och börja spela lite mer offensivt och inte spela 4-5-1 utan 4-4-2 så kanske man får med sig 3 poäng!
Atlético Andreas E
2005-09-10 23:57
Värsta... tänkbara... ligastart
Atlético pimpster
2005-09-10 23:56
jaha, det blev torsk då... deportivo var dock klassen bättre än atletico som inte skapade särskilt mycket.. ser inte direkt fram emot barcamatchen
Barcelona R10
2005-09-10 23:55
1 - 0 Deportivo!
Atlético guRRet
2005-09-10 23:54
Fy fan säger jag bara... Jag blir så jävla förbannad. Det är tufft att vara atletisupporter asså. Förra året inledde vi med två segrar, och sedan kryssade vi mot barca. Den matchen kommer att bli en madröm iår.

Maxi och Galletti, bort med dem! Jävla divor, jag kan inte bärga mig...
Atlético Andreas E
2005-09-10 23:22
Är ny på PPLive så förstår inte riktigt hur man bär sig åt för att se matchen.
Hjälp uppskattas =)
Villarreal callmejizzle
2005-09-10 23:21
alltså med pplive ska verkligen bufferingen ta 20 minuter?,,blir galen här :)
Barcelona R10
2005-09-10 23:16
CCTV 5!
Atlético Andreas E
2005-09-10 23:11
Vilken kanal sänds matchen på?
Barcelona R10
2005-09-10 22:49
Galletti & Maxi har inte varit bra.
Barcelona plejmejker#7
2005-09-10 22:36
gå in på www.pplive.com och ladda ner den dära grejen så kan man kolla. Jag kollar nu och allt är perfa :)

Kezman är på bänken tror jag :/
jappler,.
2005-09-10 22:31
Så jävla gött att Real fick stryk..JAA nu är det bara vi som ska ta 3 poäng också:)
Annons: