/spanien/atletico/forum/2642.aspx/spanien/atletico/forum/2642.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético greeneyes_x
2005-09-20 19:12
Typiskt Real att inte kunna tåla när saker inte går som dom vill.

Skulle det vara omspel varenda gång vi andra lag har fått dombeslut emot sig i en match mot Real dom senaste 10 åren, så skulle minst hälften av lagen i LaLiga få spela om sina matcher mot Real.
Alla gånger Raul har fått straff i sista minuten på hemmaplan trots att närmaste bevakare varit 5m bort.
Alla gånger vi andra har gått miste om kritiska frisparkar, straffar o.s.v solklara offside på Raul och Ronaldo.
Jag bara ryser bara av tanken.

Vill ge en ros till Valencia för att accepterade Raul idiot straff i sista min på Bernabeu när Valencia hade 0 - 1 .
Tack grabbar för att det finns lag som fortfarande tar det som riktiga män och inte bortskämda lipvalpar.

peace

Garate
2005-09-20 18:52
Håller med Greeneyes! Jag har använt forumet endast i 1,5 års tid och insett under denna tid att Kharles är den enda riktiga Barca-fansen och även om han ofta får kritik och skit av andra skulle forumet vara mycket slöare utan honom. Mycket stort minus att Perea missar Real Sociedad-spelet. Men nångång skall det lossa även borta!Det löjligaste för dagen svarar åter Real för- kräver omspel mot Espanyol! Lekstugan har för många leksaker och för många nya barn. Det krävs tid före de kan börja drömma om stora framgångar anser åtminstone jag. Baptista& RAMOS Har än så länge varit borta som hönor. Sevilla- Redaktionen måste grina åt affärerna!
Atlético greeneyes_x
2005-09-20 18:37
Jarzinho:

Vad synd da att ni har fått stryk av ett mittenlag i 2 säsonger nu, Skämms!! hahahaha!!

Och vi har exakt samma poäng som Barca dom inledande matcherna, 1 vinst, 1 oavgjord och
1 förlust.
Och då menar du att Barca har gjort en imponerande start, men inte Atletico.
Går du på nån medicin eller? undra bara?
Dålig inledning ska nog stämplas mer på Barcas panna än på våran, vi är där vi borde vara just nu med tanke på det "nya" laget tar tid att spela ihop, men vi kommer att klättra.

Snälla, kan ni på Barca forum sluta skicka era alkisar till vårat forum, för dom vräker bara ur sig skumma ogrundade kommentarer utan att skämmas för sitt miserabla fotbollskunnande.

Den enda Barcafan som håller debattklass är Kharles, alltid ett nöje att debatera med denna människa.

peace
örebro..
2005-09-20 17:44
Jonas Kask, har inlinemask
Barcelona Jairzinho
2005-09-20 17:40
Får tyvärr hålla med Emma i hennes kritik mot den oerhört intressanta och roliga(inte alls) artikeln om Henke. Men det är svårt att ta den på allvar eftersom den är så dåligt skriven som den verkligen är. Det är verkligen synd. Detta är inget ovanligt fenomen här på SF, men det gör att iaf inte jag kan ta artiklar på allvar. Det förekommer tyvärr sådana artiklar på Barça-redaktionen också.

Sen att ni tycker det är konstigt att vi tror att vi ska komma till Madrid och vinna ter sig för mig väldigt underligt. Självklart ska vi slå Atletico Madrid, även på bortaplan. Ni har de senaste åren faktiskt inte varit bättre än ett mittenlag och er säsongsinledning har ju inte heller imponerat. Men men, ni gjorde en bra match och vann välförtjänt. Tack för ordet!
Barcelona Kharles
2005-09-20 17:20
Jesus Gil

Förstår inte hur du kunde få det till det där. Jag konstaterade bara vad Torres, Petrov och Kezman har sagt. Torres sa att även iår är Barcelona favoriter. Petrov är väl den som mest jämförs med Hristo och Kezman hatar Chavski.

WizfromOz

Du kan väl demaskera dig. Sen en grund för dina påståenden skulle inte skada.
Atlético Andreas E
2005-09-20 17:17
Truppen mot Real Sociedad:

Leo Franco, Cuéllar, Antonio López, Velasco, Pablo, Molinero, García Calvo, Zahínos, Pablo Sicilia, Gabi, Luccin, Maxi, Petrov, Colsa, Galletti, Torres, Kezman, Arizmendi and Valera.

Perea missar matchen pga. skada.
WizfromOz
2005-09-20 16:53
Enligt Kharles är alla intressanta spelare som presterar bra Barça-fans. Speciellt alla som sänker Barcelona, de måste på något sätt vara Barça-fans.

Emma//

Om det är något du ska klaga över i artikeln så är tamejfan inte språket. Jag minns din krönika om attraktiva Barça-spelare (om jag inte har blandat ihop dig med en annan Emma) och den var långt ifrån välskriven, en klar skönhetsmiss från en annars helt O.K. Barça-redaktion.
Atlético rawkus
2005-09-20 16:53
Jesus Gil:
har ett grymt bra exempel på det du skrev ang att Petrov(och de flesta bulgarer i hans ålder) :)
Bodde 1,5 år i Oslo. 9 av 10 norrmän jag snacka om ang fotboll, höll på Man Utd eller Liverpool. När jag frågade dessa så sa de: "För att Ole Gunnar lirar i Utd och Riise lirar i LFC".

AUPA !!
Atlético Jesus Gil
2005-09-20 16:43
Kharles//Förstår inte riktigt vart du vill komma. Att Barcas ställning som klubb är högre än vår? jag tror varje människa med ett uns förnuft redan vet det! Torres sa att ni va bäst i Spanien..NI VA JU DET (och även om Real varit bäst hade han ALDRIG sagt det)! Det är bara ren fakta, tror knappast han har nån dold Barca-dyrkan. Vad Kezman sa när han kom till oss verkar vara lite off i din argumentation. Vad säger han som har någonting att göra med vart (jag förmodar att) du vill komma? Att Petrov är Barca-fan är väl hur naturligt som helst. Tror majoriteten av alla bulgarer i hans ålder är det, men om 10 år kanske det är Atletico som är det mest populära laget bland bulgariska fotbollsspelare lr hur? Det jag försöker säja är att saker som klubbstatus ändras hela tiden. Kolla på Liverpool som lira i division 2 på 60-talet för att sen bli dominanta i Europa bara 10-15 år efter. Eller på Chelsea som var ett typiskt 4-6 plats lag med en enda ligavinst. Helt plötsligt köper ryssen dom och de är numera 99% av alla spelares drömlag (Tillsammans med Real)! Vi har redan en ställning som Spanien tredje bästa lag genom tiderna. Nu har vi ett spelarmaterial som på allvar kan ta tillbaka oss till toppen, så vem vet, förr eller senare kanske vår status som klubb passerat eran!
Napolitanaren
2005-09-20 16:23
Älskar artikeln, långt ifrån vanligt.. fortsätt så Anders!
Atlético guRRet
2005-09-20 16:21
El Blanco/ Jag upplevde också artikeln som en aning rörig med konstiga formuleringar och ordningar på orden. Detta känne jag inte igen sedan tidigare krönikor av honom.
Barcelona ronnie10
2005-09-20 16:20
Underbar artikel!!! Det är så jävla sant som ni skriver. Så där får Aftonbladet och annan svensk media det att låta efter barcelonas matcher...

Henke platsar inte i Barcelona, tycker orutinerade unga Maxi Lopez är betydligt bättre. henke borde egentligen vara 3e center. I atletico hade han kanske varit 3e forward, i Valencia 4e eller nåt liknande. Henke är inte bra, den enda svenska spelaren jag är riktigt stolt över är Zlatan. Bara han och kanske Ljungberg/Isaksson som hade platsat i Barça eller Atlético.
Makedon_JUVENTUS
2005-09-20 16:12
Haha grym artikel. Har en fråga dock, var va Ibagaza i matchen mot Barca? Är han skadad eller? Håller inte noga på La liga men måste säga att ni har ett jävligt intressant lag i år.

Mvh
Sinalco
2005-09-20 15:46
Grym artikel! Haha så bra.
Real Madrid El Blanco
2005-09-20 15:43
guRRet,

Om du med "andersito" menar Anders Selander så är jag förstås nyfiken på varför du inte tror att han skulle kunna skriva den krönikan?
Atlético guRRet
2005-09-20 15:37
omöjligt att andersito har skrivit den krönikan...
Real Madrid El Blanco
2005-09-20 15:27
emma,

Kom igen, ge yttrandefriheten en chans! ;) Nej, skämt åsido borde krönikan förstås ha lästs av någon/några andra först innan den fått publiceras.

Något knackig som sagt, men trots det väldigt underhållande att läsa.
Barcelona Kharles
2005-09-20 15:27
Calderon

Inte riktigt. Strelj är ett troll, han går in på de olika lagsidorna och skriver "bra att ni slog Barça", och när han skriver "vi" kan jag faktiskt inte hålla mig för skratt, för han är lika mycket Atletico-supporter som Wimbledon är samma klubb som för 10 år sen. Han har gjort detta förut på andra lagsidor och som sagt är jag inte överraskad över hans patetiska försök till uppvigling mot min klubb.

Sen kan man säga så här; Vad har Chelsea med detta att göra?
Barcelona emma
2005-09-20 15:20
Synd att en artikel som har en poäng kan vara så olidlig att läsa. Särskrivningar på ena stället, felaktiga ihopskrivningar på ett annat och allmänt konstiga meningsbyggnader. Varför inte låta någon annan läsa igenom texterna innan de publiceras?

Annars annorlunda och roligt.
Calderon
2005-09-20 15:12
Kharles:

jag förstår inte riktigt din kritik av "Strelj".
Vad har Torres och Petrovs syn på barca att göra med det som "Strelj" skrev ????, och vad har Kezmans kommentar om Chelsea att göra med ämnet förutom att du syftar på att "vi" ska slå barca eftersom Kezman indirekt säger att klubben är stor nog att slå Barca.
Du gör en matte ekvation av en kommentar och blandar in Stoichkov och strunt, du analyserar en kommentar som är rätt så självklar, Barca är ett storlag och vi piska dom, gång på gång. Det va så "Strelj" mena indirekt tror jag.

Aupa
Barcelona Kharles
2005-09-20 15:01
Hehe, rolig känga den svenska pressen får. Men jag förstår inte riktigt att den skrivs av just en los pupas-supporter(håller med Oggy här). TV4+ har ju visat er mest, till och med mer än Valencia, Deportivo, Sevilla-lagen och Villarreal. Sen är det ju alltid kul att se chavs som tar tillfället i akt och avfyrar en cheapshot. Men vad att förvänta sig.

Strelj

Tänk att vi kunde slå något så stort, vackert och pretentiöst som Barcelona...

För det första; vi? För det andra vann "vi" med hjälp av Fernando Torres, som otaliga gånger sagt att "Barça är det bästa laget i Spanien", Martin Petrov som är Barça-fan och som ser Hristo som sin idol, och inte att förglömma Mateja Kezman, som sagt att Atletico var en gång större än de pengadopade chavsen från västra london och kommer bli det i framtiden.

So much for pelj på läget, eh mate? ;-)~
Valencia Benni Tess
2005-09-20 14:57
Hahaha klockrent.. så jävla klockrent :-D
Sevilla larsbw
2005-09-20 14:16
Det bästa jag läst på SvenskaFans på länge! Vidarebefordra bums till TV4-!!
Atlético Strelj
2005-09-20 13:54
Humor, humor, Selander :)

Tänk att vi kunde slå något så stort, vackert och pretentiöst som Barcelona...
Real Madrid Al-Pacino
2005-09-20 13:48
om inte real vinner ligan i år så ere faktust ni som tar den
Barcelona marcus
2005-09-20 13:48
Otroligt rolig artikel. klockren.
Real Betis Oggy
2005-09-20 13:42
:) ganska rolig artikel... arbeta bort alla särskrivningar och konstiga meningsföljder så vore den klockren... men asså, egentligen... varför ska ni, Atletico Madrid-fans, klaga på mediauppbådet i Sverige? Ni visas ju fan nästan varje vecka på TV4+. Lag som Betis, Sevilla, Villareal, Depor mfl. borde vara de lagen som är riktigt upprörda... i övrigt håller jag med... svensk (medias) syn på spansk fotboll är så enkelriktad och trångsynt att man börjar grina...
Atlético rawkus
2005-09-20 13:35
Hehe, klockren artikel :)

AUPA ATLÈTI!!
Atlético Jesus Gil
2005-09-20 13:29
Annons: