/spanien/atletico/forum/2635.aspx/spanien/atletico/forum/2635.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2005-10-17 12:28
Osasuna ligger inte i madrid.
Calderon
2005-10-17 11:54
är det nån som märkt att top 3 i tabellen är madrid lag förutom Atleti, det hade vart häftigt om va med där också, då hade det blivit Madrid top 4
Atlético Lamps8
2005-10-17 11:25
Spanska dommare borde gå någon omkurs eller nå'tt, dom är ju för skam! Spanska ligan är en av de största/bästa i världen och då måste man ju för fasen ha bra dommare.
Hur många röda kort/straffar har det blivigt i La liga den här sesången om man jämnför med Premier league och Serie A? Ganska mycket mer skulle jag tro?
Atlético greeneyes_x
2005-10-17 11:07
Det är ingen ide att argumentera med kackerlackamarängerna¨på forum, dom lever fortfarande i förnekelse av att domaren fick skjuts hem av Reals spelarbuss efter matchen.
Tyvärr så är dom blinda.
Det värsta känns nog att jag vet att vi hade piskat Real med 11 man, allting försvann efter utvisningen, motivation och glädjen, jag som fotbollsspelare vet att irritation på domaren kan förstöra jävligt mycket.
Hade Petrov fått bara köra på sin kant hade han kört över Real backlinje som en roadkill. Maxi va jävligt skottsugen men var tvungen att ta skott från skumma distanser, Torres snurade runt backarna lite då och då, lite självisk dock, annars hade Kezman satt en balja eller två. Luccin va riktig bollvinnare på mittfältet. Synd dock att han sprang sigg trött och kasta bort lite passar.
Kolla på matchen en gång till ni kackerlackor, och inse att ni fick dom 3 poängen som en gåva, men tanke på Reals spela så hade ni fått pisk annars.
Barcelona Kharles
2005-10-17 10:13
King_raul/chrisespaña

De har fascistiska rötter. Och konstigt, jag känner mig frisk som en nötkärna.

Raul blir fälld, men hade han inte blivit det så hade han ändå lyckats fumla bort bollen. Att ge spelaren rött är ändå tradition, då det handlar om Real Madrid och då domare Vazquez vill visa AS och Marca att han verkligen inte är någon cule.
Real Madrid [Butragueño]
2005-10-17 00:26
Det var ju en solklar straff!
Och Raul hade ju fritt framm att göra mål, men fälldes, och där har vi målchansutvisningen!

så jag fattar inte vad problemet är?
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 22:05
chrisespaña//
Jo men ju snackar vi inte ett extra gult kort för snack or whatsoever. Frågan var rött kort direkt för friläges eller målchansutvisning som du kallar det, utan något tidigare gult kort. Men tack nu har du besvarat det. ;)
Micker4423
2005-10-16 21:56
Eftersom domarn förstöde hela min kväll igår, var tvungen att gå ifrån tv-n så jag inte slog sönder något, så satte jag mig vid datorn och gjorde en wallpaper, inte den snyggaste men delar mig mig om någon vill ha den :) http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/atletico_kopiera.jpg
Real Madrid chrisespaña
2005-10-16 21:31
La Rambla//

För det första finns det inget som heter frilägesutvisningar längre, den regeln är borttagen. Den är istället ersatt av målchansutvisning. Straffen Real kan myckjet väl tolkas som en sådan även fast jag personligen inte tycker att det är rött kort, däremot är det gult. Sen om han snackar till sig ett rött är ju det en annan sak som inte involverar ovanstående regler.

Perea borde naturligtvis åka ut på fällningen bakifrån på Robinho.
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 20:28
chrisespaña//
Jag har en fråga till dig. När en spelare blir fälld i straffområdet, bör han rimligtvis ha kontroll på bollen och ha målchans för att få straff, eller hur? Där bör vi vara överens åtminstone. Men förespråkar du verkligen att alla fällningar i straffområdet ska räknas som frilägesutvisningar? Tänk alla genomskärare, väggspel, instick mm. Du måste skämta? Fick vi som du vile så skulle vi inte ha annat än utvisningar. :)
Atlético Strelj
2005-10-16 20:26
Missade matchen igår och det är jag nästan glad för nu. Såg dock målen och straffsituationen på sporten nu och straffen är ju helt okej, men utvisningen är bara bisarr. Vad åker han ut för egentligen? Kan domaren motivera den på något annat sätt än att det var Real och då gäller ju speciella regler.
Atlético Andreas E
2005-10-16 20:26
chrisespaña
På grund av?
Real Madrid chrisespaña
2005-10-16 20:24
Andreas E //

Nej det verkar ju uppenbarligen inte så :/

Däremot kunde ju och borde både Petrov och Perea blivit utvisade...

Sinalco
2005-10-16 20:21
Det tackar vi för.
Atlético Andreas E
2005-10-16 20:20
Fixat.
Sinalco
2005-10-16 20:18
Ta bort clownens inlägg. Förstår ju inte 3% av dom.
Atlético Andreas E
2005-10-16 19:57
Tack för det, Sinalco. Då håller jag fast vid mitt "Rött kort för vadå?".
Sinalco
2005-10-16 19:54
Fan va skit snack att det var för snack han fick sitt röda kort. Sitter o kollar på matchen igen, Piss-Raul blir fälld och då pekar Lopez på bollen bara, sen kollar han mot dommarn och ser att han tar upp korten och då rusar alla Atletico spelare mot han, för snack? Fuckin' bullshit!
Atlético Andreas E
2005-10-16 19:29
Visst är det korrekt. Men har han verkligen gjort det?
Real Madrid chrisespaña
2005-10-16 19:25
Straffen var solklar, lika solklart som det gula kortet som enligt reglerna är rött för målchansutvisning. Jag personligen tycker det röda var hårt döpmt, men om han förolämpade domaren är det naturligtvis helt korrekt att ge han två gula eller rött.

Kharles//

Så du menar att Spanien har styrts av fascister stora delar av dom senaste 20 åren ?

Partido Popular = Fascister? Haha det värsta jag hört på länge.
Sinalco
2005-10-16 19:18
Kan väl passa en dag som denna.
Atlético guRRet
2005-10-16 18:49
Exakt, var fan har du fått den informationen?
Atlético Andreas E
2005-10-16 18:06
King_raul
Källa till det?
Real Madrid King_raul
2005-10-16 18:00
Kharles,
Högerextrema Partido Popular? Du är en sjuk människa.

Real Madrid King_raul
2005-10-16 17:57
"Rött kort för vadå?" i artikeln.
Domaren gav han rött kort för verbalt påhopp, simple as that. Allt är inte bara vad man ser, domarna skulle haft mygg-microphone med ;)
Fast jag trodde Petrov skulle rykt isåfall, Killen verkar ju hetare än katten på gröten.

Sinalco
2005-10-16 17:53
Nästa derby, 2-1 till Real. 1-0 till Atletico till den 89' minuten då märker domarn att inte Real kan göra mål, först blåser han straff och ger Perea rött, GOOOL Raul. 6' min tillägg, i den sista minuten tar domarn upp bollen och sätter den i krysset, 2-1. Längtar redan...
Real Madrid REAL FAN###1
2005-10-16 17:24
nää ja gissar på 7-1. torres grinar sig till en straff
jeje
2005-10-16 17:19
Ämne: alex163:

Det är n....
var inte ledsen, ni hade fått stryk fast vi hade haft collina som domare....vänta till när ni är på borta plan, då gissar jag på 5-1 :P
Barcelona Kharles
2005-10-16 16:20
J.Woodgate

Om du måste veta; Lendoiro är medlem av högerextrema Partido Popular. Alaves och LFPs VP Javier Tebas är tillsatt av Florentino.

Franco? Nej nej, han var enligt Alfredo Relaño (på AS) en entusiastisk Barcelona-supporter.

El turco

Hur förklarar du då att LFP drar tillbaka varningar och avstägningar på Toledo mfl?
Real Madrid REAL FAN###1
2005-10-16 16:16
hehe va sägs om den där ronaldo. han knäcker er gång på gång.

el turco// hoppas brassarna kör kackerlack firandet mot er. skulle va kul el hur??
Annons: