/spanien/atletico/forum/2626.aspx/spanien/atletico/forum/2626.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid delotromundo
2005-10-16 12:56
La_Rambla:
Ok,lugna ner dig,du har inte sagt så ,jag tolkade det hela fel.Kan vi lägga ner detta nu?
Spanien Maseniello
2005-10-16 12:52
La_Rambla- jag instämmer med delotro, säger inte;
Mallorca, Alaves, Betis, A.Madrid och Zaragoza något? Eller har du bara tankeblockerat dom matcherna? RM fick hjälp av dommaren igår, men- Om det är något lag som fått mest hjälp av dommaren inledningen av denna säsong så är det Barcelona och inget annat.
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 12:51
Ämne: La_Rambla:
Helt san....delotromundo//
Nu är du ute och cyklar igen. Var någonstans har jag klagat på att domarna dömer till er fördel? Det enda jag vände mig emot var all den fjantiga kritik som skrivits om att de skulle dömma till vår fördel. Läs om, läs rätt. :)

Ja, det där sista är vi överens om. Domarna överlag håller konstig nivå och det drabbar alla lag verkar det som. Vissa mer, vissa mindre.
Real Madrid delotromundo
2005-10-16 12:50
greeneyes_x:
Att storlagen får med sig domsluten i viktiga matcher är inget nytt,så är det i alla ligor.Det är något ni helt enkelt får leva med.Problemet är bara att domarna i spanien är generellt flera klasser sämre än domarna i de andra stora ligorna.
Atlético greeneyes_x
2005-10-16 12:49
delotromunbdo:

hade hellre sätt en välspelad match och förlorat med uddamålet om det nu va meningen att vi skulle förlora.
Eran domardebatt mellan Barca och Real håller jag mig utanför, men fan att vi alltid ska få såna okompetenta åsnor.
Självklart så tycker jag som Atleti supporter att vi drabbas mest av dåliga domare, men jag tror att andra laliga lag lider en del också just nu av den dåliga standarden på domarna.
Det skulle inte förvåna att nån domare blir ihjälslagen i laliga av nån supporter innan säsongen är slut om det förstätter såhär.
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 12:49
Sinalco//
Du ska inte begära mer av 14-15 åringar när de analyserar en match. De ser bara framför sig hur Real "dominerade" matchen och deras försvar helt tog bort Torrés och Kezman. Jag skrattade när jag läste det. :)

Fy f-n vad grym Petrov var, vilken speed. Stackarn fick göra 80m rusher och sen jobbat tillbaka i defensiven. Vilket drag det var på honom. :)
Real Madrid delotromundo
2005-10-16 12:46
La_Rambla:
Helt sant att domarna inte pallar för trycket, jag tyckte bara det var löjligt att du som barca supporter klagade på att domarna dömemr till vår fördel med tanke på hur det har sett ut iår.Men jag kanske missförstod ditt inlägg.Skitsamma,i det stora hela så tycker vi nog lika ,domarna i la liga håller inte alls samma klass som lagen.
Valencia Miran T
2005-10-16 12:43
Det var ju fan derby och man kan inte bara ge ut ett rött kort i början utan att sätta en nivå på matchen. Tycker att domaren borde ta till hänsyn att det är derby.
Sen så var Atletico bättre än Real, trots en man mindre.
Tänk bara hur det skulle vara om Petrov fick spela som endast yttermittfältare och inte ytterback.
Sinalco
2005-10-16 12:42
Sen såg jag att nån skrev på Real forumet om hur Ramos & Helguera tog bort Kez & Torres helt ur matchen, tillåt mig och skratta. En man mindre och båda spela grymt. Kezman stog ju fri 2-3 ggr i boxen och om bollen hade kommit in så hade det blivit mål. Då tänker jag främst på den när Torres sköt istället för att passa in när Kezman stog fri och Petrov kom runt på kanten och hade tror jag båda två inne i boxen. Men att dom tog bort dom ur matchen är ju fel. Som sagt tycker inte Atletico spelade som dom hade en man mindre, man märkte ju bara det när Real kontra. Om man ska klaga på nått som Torres gjorde fel igår, så tycker jag att han passa för lite. Tror eftersom detta är så stort möte för han att han ville avgöra och bli "hjälten". Han kunde passat hur många ggr som helst men han valde att göra det själv. Han gjorde en bra match men jag ville bara påpeka det. Tror inte han passa Kezman mer en än gång under matchen, så tycker att han kunde sammarbetat bättre för vi vet ju att det funkat i dom tidigare matcherna så varför inte fortsätta med det. Men finns egentligen inget man kan klaga på igår förutom idiot domarn som inte ens håller Gothia Cup klass.
Atlético greeneyes_x
2005-10-16 12:42
Bianchi har fått en del kritik av mig, men nu tycker jag synd om mannen efter igår.
Läs artikel jag länkat till.
Va ska man säga, Bianchi förtjänar bättre än det som hände igår.
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 12:39
alex163 [Sergio Ramos]//
Avundsjuka på er? Lol! Visst jag är avundsjuk, haha! Där fick du mig verkligen. Jag ger mig. :P

För den delen, jag har inte kritiserat er backlinje, jag koncentrerar mig på vår. Och kan inse att den behöver bli bättre. Så lägg ner. :)
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 12:37
delotromundo//
Det var lite av min poäng tidigare, om allt snack att Barcelona skulle vara favoriserade av domarna. Se dig i spegeln istället och se det för vad det är. Domarna pallar inte för trycket, och kom inte dragandes med att de skulle vara köpta eller favorisera vissa lag. :)
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
Ämne: Sinalco//
Helt klar....
Jag tycker bara att du ska vara tyst. Du är så avundsjuk så det syns på lång väg. Vi är bättren er lätt just nu så är det bara. Det är synd att er backlinje är så dålig som ni kritiserar vår. MMMMMM så glad just nu!!!!
Real Madrid delotromundo
La_Rambla ,Sinalco:
Vi ville ha 3 poäng och fick 3 poäng, oavsett om vi förtjänade det eller inte.
Real Madrid delotromundo
2005-10-16 12:31
La_Rambla - Du om någon borde väl inte klaga på domaren med tanke på hur favoriserade Barcelona har blivit av domarna iår.
greeneyes_x ,Young-And-Gifted-
Straffen var rätt dömd men Lopez utvisning igår var helt fel och tyvärr så avgjorde det matchen.
Tills sist så vill jag berömma Torres för att han inte slängde sig ner och försökte få en straff i duellen med casillas(vid ställningen 2-0).Jag är säker på att domarn hade blåst straff om bara Torres hade ramlat.
REAL FAN- Skärp dig!Har du inget vettigt att skriva så skriv inget.
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 12:30
Sinalco//
Helt klart, att säga Real förtjänade 3 poäng är oerhört pinsamt. De klarade inte att stänga matchen förän sent in i 2:a halvlek när Atléti satsade allt framåt. Oj vad svårt och oväntat att det dyker upp kontringar.
Sinalco
2005-10-16 12:27
Young-And-Gifted / Han hade ju aldrig gett tex. Helguera rött kort om det var omvänd situation. Idioten blåste för att hjälpa er och så var det. Sen att ni var det bättre laget var ju knappt me. En man mer och spela som åsnor allihop. Atletico imponerade med en man mindre.
Real Madrid REAL FAN###1
2005-10-16 12:27
jag sa ju att vi skulle slå er!!! hehe bättre lycka nästa år
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 12:26
Lol! Det bättre laget? Ni hade 1-0 pga straffen. Resten av matchen spelade ni med en man mer och Ni var det bättre laget.? Ja verkligen, svårt att spela en hel match, leda med 1-0 och moståndarna är reducerade till 10.
Grattis, gud vad ni dominerade! :P

Psst...det heter säsong!
Real Madrid Young-And-Gifted
2005-10-16 12:23
La_Rambla:

Domaren gav han rött och det var HELT rätt.
Det minsta som en spelare ska ha är och ha respekt mot domaren, men sen när man öppnar munnen och säger onödiga saker till domaren så får man straffas för det.
Så är det!

Sen ska man inte snacka om domare och Madrid den här sesongen. Mot Celta tappar vi en poäng för att domaren ger dem ett "mål".
Mot Espanyol vet jag inte VAD domaren håller på med.
Domarna i Spaninen är allmänt dåliga och just därför får man ge och ta. Så funkar det.

Real Madrid var det bättre laget och vi förtjänade 3 poäng!
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 12:22
Om det nu var frilägesutvisning igår. Då borde mao alla instick och genomskärare in i straffområdet som relulterar i en fällning ge frilägesutvisning eller? Fy fan, pinsamt alltså. Domaren får ju för fan vara lite smidig, visa ut en spelare 6 min in i matchen i ett hett derby? Där Real redan fått straff, otroligt korkat. Sen kanske ville han visa att han minsann inte är någon anti-Real domare som det har spekulerats i pressen.

Hur som helst, jag lider med er. Att bli drabbade så i en av säsongens hetaste och viktigaste match. :(
Sinalco
2005-10-16 12:18
Till sånna här matcher borde man dra dit engelska domare, dom spanska är ju bara en skam för fotbollen. Han igår(vill inte ens veta vad han heter) var ju bara ett skämt! Hade dom vunnit rättvist så hade det inte stört mig lika mycket men när inte domarn kan hålla sig i 7 minuter utan att göra ett fel då är det en skam.
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 12:13
Ville gärna se de realfans som hade teorier om att Laporta och Barça hade domarkåren i sin ficka yttra sig igen. :P
Bara att beklaga er atlétifans att ett horribelt domslut ska förstöra något som såg ut att bli en riktig kanonmatch. Ni verkade taggade som fan, tror ni hade slagit Real med fullt manskap på plan.
Hade ni bara haft lite flyt så kunde ni iaf fått oavgjort. Real klara knappast av att dominera trots fullt manskap på plan.

Aupa!
Real Madrid stora_4
2005-10-16 12:12
greeneyes_x
Håller domarna på Real Madrid????
Då måste du kolla matchen mellan oss och celtavigo och Espanyol, domaren tog skiten ur oss visst var det tufft att få rött kort men det var i sjunde minuten ni hade 80 minuter att hämta er.......
Atlético Lamps8
2005-10-16 12:12
det är så jvla tråkigt när dommare ska avgöra matcher såhär. Men jag tyckte inte att det märktes att ni var en man mindre, ni kämpa på väldigt bra!
Atlético greeneyes_x
2005-10-16 12:08
Vi som Atleti supporter måste lära oss att så länge det inte görs en rejäl rensning i domarkåren så kommer vi andra lag alltid att råka ut för sånt här mot Real Domare Madrid, Om det ändå va meningen att vi skulle förlora så skulle jag ha velat att vi gjort på ett rättvist sätt, inte pga av en domare som i hemlighet tippat pengar på en vinst till Real på ladbrokes.
För övrigt vetande så kanske det känns sämre för mina Atletibröder om jag säger att jag fick en mailat en bild idag av en polare i spanien som är Valencia supporter, han är helt opartisk, han mailade en bild på domaren som vi hade igår, på bilden står han med sin son framför Bernabeu, och gissa vad? Sonen har på sig en Real Madrid matchtröja och äter glass. Nån har hittat kortet o mailar runt det till olika folk i spanien.
Då förstår ni hur besviken jag blev på spanska fotbollsförbundet, eller visste dom det?
Real Madrid J.Woodgate
2005-10-16 12:03
Har ingen aning om varför Lopez fick det röda kortet såvida det inte var meningen att han från början skulle få ett gult kort för själva tacklingen och sen snackade till sig ett till kort. Sen så finns det vissa saker som man inte kan säga till domaren och han kanske yttrade sig på ett dumt sätt. Det är den enda anledningen som jag skulle acceptera, annars var det för hårt dömt. Straffen var dock rättvis.

Tycker att ni ändå gjorde en bra match, lycka till i fortsättningen.
hinge
2005-10-16 11:52
Sinalco //
Ja det är tamejfan helt sjukt!
Allsvensk klass på den domaren!!!
Sinalco
2005-10-16 11:45
Va vare för jävla Kalle Anka domare!!!! Han förstörde hela matchen, aldrig att Real hade vunnit om inte han hade gett rött kort.
realrobinhobekham
2005-10-15 19:49
vet nån vart på internet de visar atl madrid-real madrid
Länktips: svenskafans
Annons: